Statistics:
Visits: 1,330 Votes: 0 Fame Riser |
Fame Rank
N/A
Fame Riser
|
|||||||||||
Procesul de comunicare
Q: | Intreaba despre Procesul de comunicare |
Comunicarea reprezintă cuvântul cheie atunci când vine vorba de funcţionarea unei relaţii, indiferent dacă această relaţie este una de dragoste, una de afaceri sau una familială. Încă din cele mai vechi timpuri şi până astăzi, oamenii au căutat o modalitate cât mai simplă de a comunica între ei , de a-şi transmite unul altuia informaţii. Dacă în timpul epocii de piatră oamenii se înţelegeau cu ajutorul semnelor şi al unor sunete nedefinite, în zilele noastre putem beneficia de un mecanism dezvoltat prin care să comunicăm unul cu altul.
În fond şi la urma urmei, comunicarea reprezintă un proces de transferare, împărţire sau împărtăşire a unor informaţii, idei, mesa je sau semnale. Comunicarea presupune întotdeauna prezenţa a cel puţin doi interlocutori. La origine, cuvântul a avut conotaţii religioase, derivând din cuvântul comuniune - împărtăşirea unei experienţe semnificative. Comunicarea completă combină vechea semnificaţie cu cea nouă. Prin intermediul acestui proces putem împărtăşi gândurile, simţămintele sau experienţa, în cadrul unui cuplu. Acest cuplu este format dintr-un emiţător al informaţiei şi un receptor al informaţiei.
De multe ori o persoană poate comunica cu o alta fără să îşi dea seama, adică involuntar, fără să fie conştienta de această împărtăşire. Acest lucru se explică prin prisma faptului că noi comunicăm nu numai cu ajutorul cuvintelor, ci şi prin intermediul tonului vocii, al atitudinii noastre, al amplitudinii sau localizării respiraţiei, al variaţiei coloritului epidermei , îndeosebi a celei faciale. Limbajul corpului nostru estre extrem de relevant, putând împărtăşi celuilalt o stare sau o părere doar prin folosirea a anumite gesturi sau grimase.
Deoarece zilnic se strecoară atât de multe mesaje, atât către interior, cât şi către exterior, o mare parte din procesul comunicării are loc la un nivel inconştient. Din moment ce noi suntem cu toţii rezultatul obişnuinţei, un cuplu poate să răspundă, sau să nu răspundă, din obişnuinţă - în mod inconştient. Specialiştii au făcut o clasificare a tipurilor de comportamente ale comunicării, ele putând fi pasive, asertive sau agresive. Obiceiurile bune sunt necesare şi de dorit; obiceiurile rele trebuie să fie ţinute sub control. în cadrul relaţiilor noastre, noi trebuie să ne dăm seama care dintre obiceiuri ne sporesc abilitatea de a comunica şi care dintre ele sunt distructive.
Chiar şi în ziua de azi există foarte mari dificultăţi de comunicare între interlocutori cauzate fie de un temperament mai retras al unuia dintre parteneri, fie din cauza unui grad de cultură diferit al acestora. Comunicarea poate fi realizată nu numai prin intermediul cuvintelor sau al limbajului corpului, dar şi cu ajutorul scrisului şi al formei optice, adică al semnelor.
Sursa Imaginii - uld.vt.edu
În fond şi la urma urmei, comunicarea reprezintă un proces de transferare, împărţire sau împărtăşire a unor informaţii, idei, mesa je sau semnale. Comunicarea presupune întotdeauna prezenţa a cel puţin doi interlocutori. La origine, cuvântul a avut conotaţii religioase, derivând din cuvântul comuniune - împărtăşirea unei experienţe semnificative. Comunicarea completă combină vechea semnificaţie cu cea nouă. Prin intermediul acestui proces putem împărtăşi gândurile, simţămintele sau experienţa, în cadrul unui cuplu. Acest cuplu este format dintr-un emiţător al informaţiei şi un receptor al informaţiei.
De multe ori o persoană poate comunica cu o alta fără să îşi dea seama, adică involuntar, fără să fie conştienta de această împărtăşire. Acest lucru se explică prin prisma faptului că noi comunicăm nu numai cu ajutorul cuvintelor, ci şi prin intermediul tonului vocii, al atitudinii noastre, al amplitudinii sau localizării respiraţiei, al variaţiei coloritului epidermei , îndeosebi a celei faciale. Limbajul corpului nostru estre extrem de relevant, putând împărtăşi celuilalt o stare sau o părere doar prin folosirea a anumite gesturi sau grimase.
Deoarece zilnic se strecoară atât de multe mesaje, atât către interior, cât şi către exterior, o mare parte din procesul comunicării are loc la un nivel inconştient. Din moment ce noi suntem cu toţii rezultatul obişnuinţei, un cuplu poate să răspundă, sau să nu răspundă, din obişnuinţă - în mod inconştient. Specialiştii au făcut o clasificare a tipurilor de comportamente ale comunicării, ele putând fi pasive, asertive sau agresive. Obiceiurile bune sunt necesare şi de dorit; obiceiurile rele trebuie să fie ţinute sub control. în cadrul relaţiilor noastre, noi trebuie să ne dăm seama care dintre obiceiuri ne sporesc abilitatea de a comunica şi care dintre ele sunt distructive.
Chiar şi în ziua de azi există foarte mari dificultăţi de comunicare între interlocutori cauzate fie de un temperament mai retras al unuia dintre parteneri, fie din cauza unui grad de cultură diferit al acestora. Comunicarea poate fi realizată nu numai prin intermediul cuvintelor sau al limbajului corpului, dar şi cu ajutorul scrisului şi al formei optice, adică al semnelor.
Sursa Imaginii - uld.vt.edu
Tag-uri: transmitator, receptor |
- Pregatirea pentru viata de familie (4027 visits)
- Piramida lui Maslow (3719 visits)
- Psihologia persoanelor de varsta a treia (2087 visits)
- Comunicare este cheia succesului (2023 visits)
- Puterea cuvantului (1578 visits)
- Importanta gesturilor (1564 visits)
- Ce este gestica (1559 visits)
- Un om amabil are mult de castigat (1495 visits)
- Tipicarul sau cel care iubeste detaliile (1420 visits)
- Deficienta fizica si repercursiunile acesteia (1371 visits)
- Tehnici de manipulare verbala (1360 visits)
- Educatia pentru viata de familie (1346 visits)
- Comunicarea cu parintii (1291 visits)
- Depresivul sau cel care traieste o tristete profunda (1281 visits)
- Cuvintele si puterea lor de manipulare (1273 visits)
- Deficienta fizica si repercursiunile acesteia
- Ce se intampla cand te subjuga dorinta?
- Structuri de autoritate si putere in sanul cuplului
- Importanta sprijinului parintesc pentru copii
- Dialogul dintre cele doua sexe
- Fenomenul dezorganizarii maritale
- Solutii pentru prelungirea stabilitatii familiei
- Organizarea familiei conform sociologilor
- Tipuri de personalitate - tipul fricos
- Un lider trebuie sa fie puternic
- Liderul care conduce dupa metode empirice
- Subalternii au nevoie de autoritate
- Esecul angajatilor reprezinta esecul liderului
- O echipa trebuie intotdeauna stimulata
- O echipa motivata este o echipa eficienta
- Care sunt calitatile unui lider
- Cum poate un lider sa isi conduca oamenii
- Comunicare este cheia succesului
- Un sef trebuie sa isi respecte subalternii
Categorie: Psihologie - ( Psihologie - Archiva)
Data Adaugarii: 12 February '08
Adaugati un link spre aceasta pagina pe blog-ul, site-ul sau forum-ul Dvs. :