Statistics:
Visits: 1,240 Votes: 0 Fame Riser |
Fame Rank
N/A
Fame Riser
|
|||||||||||
Corelatia dintre mesaj si comunicare
Q: | Intreaba despre Corelatia dintre mesaj si comunicare |
În limbajul curent,se pare că există o sinonimie între mesaj şi comunicare, dar în termeni riguroşi comunicarea reprezintă procesul, acţiunea prin care mesajele ce conţin informaţii circulă între emiţătorul şi receptorul uman , în timp ce, în sens informaţional prin mesaj (ştire, veste, comunicare) se înţelege elementul material verbal sau vizual prin care ansamblul de informaţii se transmit de la emiţător la receptor, descendent ori ascendent, oblic ori pe orizontală, în cadrul unei structuri de un anumit tip. Există situaţii în care funcţionalitatea comunicării este afectată îndeosebi ca urmare a calităţii slabe a mesajului, a incoerenţei acestuia.
Nereceptarea corectă a mesajului poate avea multiple cauze, dintre care pot fi evidenţiate: lipsa de autoritate profesională ori morală a emiţătorului, exprimarea confuză ori incoerentă, limbaj greu accesibil, redundanţa exagerată, argumentaţia inadecvată ş.a. în toate situaţiile este vorba de calitatea mesajului care se reflectă în mod serios asupra eficienţei actului de comunicare. Ca urmare a însemnătăţii deosebite a mesajului pentru comunicare, se impune ca acesta să îndeplinească, indiferent de conţinut, o serie de cerinţe astfel: necesitatea, concizia, claritatea, precizia, concreteţea, relevanţa, integralitatea, oportunitatea, inteligibilitatea, sobrietatea, realismul, adresabilitatea expresă.
Relativ, la caracterul necesar, justificat al mesajelor, merită reţinut că, atât emiţătorul cât şi receptorul nu vor comunica doar pentru a se afla în treabă, consumând inutil timpul şi energia lor, blocând canalele de legătură, cu mesaje ce nu au importanţă şi utilitate. Tot ce se concepe şi se expediază trebuie să răspundă unor necesităţi legate de buna funcţionare a sistemului, a binonimului E-R , de organizarea, conducerea şi desfăşurarea corespunzătoare a tuturor activităţilor. Totul trebuie subordonat unor nevoi umane, de ordin profesional precum şi de confesiune, de comunicare pur şi simplu, de împărtăşire şi trăire în comun a unor bucurii, satisfacţii sau necazuri. Omul modern , ca fiinţă socială, comunică mult, extrem de mult, este un homo comunicabilis . căci fără această necesitate şi calitate a sa, nu ar putea fi definită cea mai umană componentă a existenţei, sociabilitatea.
Nereceptarea corectă a mesajului poate avea multiple cauze, dintre care pot fi evidenţiate: lipsa de autoritate profesională ori morală a emiţătorului, exprimarea confuză ori incoerentă, limbaj greu accesibil, redundanţa exagerată, argumentaţia inadecvată ş.a. în toate situaţiile este vorba de calitatea mesajului care se reflectă în mod serios asupra eficienţei actului de comunicare. Ca urmare a însemnătăţii deosebite a mesajului pentru comunicare, se impune ca acesta să îndeplinească, indiferent de conţinut, o serie de cerinţe astfel: necesitatea, concizia, claritatea, precizia, concreteţea, relevanţa, integralitatea, oportunitatea, inteligibilitatea, sobrietatea, realismul, adresabilitatea expresă.
Relativ, la caracterul necesar, justificat al mesajelor, merită reţinut că, atât emiţătorul cât şi receptorul nu vor comunica doar pentru a se afla în treabă, consumând inutil timpul şi energia lor, blocând canalele de legătură, cu mesaje ce nu au importanţă şi utilitate. Tot ce se concepe şi se expediază trebuie să răspundă unor necesităţi legate de buna funcţionare a sistemului, a binonimului E-R , de organizarea, conducerea şi desfăşurarea corespunzătoare a tuturor activităţilor. Totul trebuie subordonat unor nevoi umane, de ordin profesional precum şi de confesiune, de comunicare pur şi simplu, de împărtăşire şi trăire în comun a unor bucurii, satisfacţii sau necazuri. Omul modern , ca fiinţă socială, comunică mult, extrem de mult, este un homo comunicabilis . căci fără această necesitate şi calitate a sa, nu ar putea fi definită cea mai umană componentă a existenţei, sociabilitatea.
Tag-uri: social, interactiune, individ, relatii |
- Omul si destinul (10442 visits)
- Importanta principiilor morale in viata societatii (8883 visits)
- Comportamentul nostru in societate (6556 visits)
- Compozitia si definitia aerului (5535 visits)
- Copilaria, paradisul inocentei (3386 visits)
- Importanta lacurilor in Romania (3278 visits)
- Metacomunicarea şi paralimbajul (2946 visits)
- Ce sunt depresiunile intramontane (2612 visits)
- Despre NixServers.ro (2537 visits)
- Cum s-a format Delta Dunarii (2477 visits)
- Clima de campie din Romania (2411 visits)
- Limbajul timpului (2400 visits)
- Limbajul tacerii (2386 visits)
- Uscatorul de par (2342 visits)
- Tipuri de comportament ale indivizilor in societate (2089 visits)
- Pasiunea aristocratilor si a vedetelor pentru iahturi
- Cum ne pregatim de o drumetie
- Cum ne pregatim de o calatorie cu masina in vacanta
- Cum ne pregatim de o calatorie cu trenul in vacanta
- Cum ne pregatim de o calatorie cu avionul in vacanta
- Cum ne pregatim de o calatorie cu vaporul in vacanta
- Relatiile interumane in cadrul familiei
- Protectia familiei si a copilului
- Cum se organizeaza comunicarea
- Cine sunt interlocutorii mesajelor pe care la transmitem
- Comunicarea este esentiala convietuirii sociale
- Importanta calitatilor vocale ale vorbitorului in procesul de comunicare
- Comuniarea determina relatii interumane
Categorie: Diverse - ( Diverse - Archiva)
Data Adaugarii: 16 October '10
Adaugati un link spre aceasta pagina pe blog-ul, site-ul sau forum-ul Dvs. :