Statistics:
Visits: 1,305 Votes: 0 Fame Riser |
Fame Rank
N/A
Fame Riser
|
|||||||||||
Organizarea comunicarii
Q: | Intreaba despre Organizarea comunicarii |
Conceptul de comunicare în conducere este complex, are multe sensuri, el putând fi interpretat în numeroase moduri. Indiferent însă de modul de interpretare, comunicarea are ca scop schimbul de informaţii, idei, emoţii, ş.a. Acest proces de schimb de informaţii, implică înţelegerea reciprocă dintre partenerii la comunicare, cerinţă care are la bază caracteristicile comunicării, astfel:
fluxul în dublu sens;
emiterea şi recepţionarea alternativă, unul vorbeşte celălalt ascultă;
existenţa unui cod accesibil, bazat pe utilizarea unui vocabular, pe deplin înţeles de către interlocutori;
asigurarea unei concordanţe între realitate şi sensurile cuvintelor;
-realizarea continuităţii comunică rii, apelându-se la repetiţie;
-utilizarea legăturii inverse ca mijloc de comunicare.
În orice structură organizaţională, sistemul de comunicare trebuie conceput ca un sistem dinamic, în măsură să se adapteze nevoilor de informare la toata nivelurile structurii şi în toate sensurile, cu extindere asupra întregii problematici care influenţează şi condiţionează funcţionarea normală a acesteia. Asigurarea dinamismului şi flexibilităţii comunicării, se realizează numai dacă iiil'iiiii/area sistemului respectă următoarele cerinţe:
-formularea concisă şi exactă a mesajului, care trebuie să asigure înţelegerea integrală şi uşoară a acestuia de către toţi cei cărora li se adresează;
-transmiterea rapidă şi nedeformată a mesajului, condiţie ce poate fi realizată dacă structura organizaţională respectivă este realizată cu cel mai mic număr posibil de trepte ierarhice;
asigurarea fluenţei şi reversibilităţii comunicărilor, în vederea transmiterii cu aceeaşi uşurinţă atât a informaţiilor pe canale descendente cât şi ascendente;
-utilizarea limbajului comun, ceea ce presupune cunoaşterea problemelor structurii organizaţionale atât de către emitentul mesajului cât şi de către cel care îl recepţionează;
-simplificarea şi descongestionarea liniilor de comunicare, prin descentralizarea adoptării deciziilor pe treptele inferioare ale ierarhiei;
-asigurarea flexibilităţii şi adaptibilităţii sistemului de comunicare, ceea ce permite folosirea lui în orice situaţie nou creată în structura existentă
fluxul în dublu sens;
emiterea şi recepţionarea alternativă, unul vorbeşte celălalt ascultă;
existenţa unui cod accesibil, bazat pe utilizarea unui vocabular, pe deplin înţeles de către interlocutori;
asigurarea unei concordanţe între realitate şi sensurile cuvintelor;
-realizarea continuităţii comunică rii, apelându-se la repetiţie;
-utilizarea legăturii inverse ca mijloc de comunicare.
În orice structură organizaţională, sistemul de comunicare trebuie conceput ca un sistem dinamic, în măsură să se adapteze nevoilor de informare la toata nivelurile structurii şi în toate sensurile, cu extindere asupra întregii problematici care influenţează şi condiţionează funcţionarea normală a acesteia. Asigurarea dinamismului şi flexibilităţii comunicării, se realizează numai dacă iiil'iiiii/area sistemului respectă următoarele cerinţe:
-formularea concisă şi exactă a mesajului, care trebuie să asigure înţelegerea integrală şi uşoară a acestuia de către toţi cei cărora li se adresează;
-transmiterea rapidă şi nedeformată a mesajului, condiţie ce poate fi realizată dacă structura organizaţională respectivă este realizată cu cel mai mic număr posibil de trepte ierarhice;
asigurarea fluenţei şi reversibilităţii comunicărilor, în vederea transmiterii cu aceeaşi uşurinţă atât a informaţiilor pe canale descendente cât şi ascendente;
-utilizarea limbajului comun, ceea ce presupune cunoaşterea problemelor structurii organizaţionale atât de către emitentul mesajului cât şi de către cel care îl recepţionează;
-simplificarea şi descongestionarea liniilor de comunicare, prin descentralizarea adoptării deciziilor pe treptele inferioare ale ierarhiei;
-asigurarea flexibilităţii şi adaptibilităţii sistemului de comunicare, ceea ce permite folosirea lui în orice situaţie nou creată în structura existentă
Tag-uri: social, interactiune, individ, relatii |
- Omul si destinul (10442 visits)
- Importanta principiilor morale in viata societatii (8883 visits)
- Comportamentul nostru in societate (6556 visits)
- Compozitia si definitia aerului (5535 visits)
- Copilaria, paradisul inocentei (3386 visits)
- Importanta lacurilor in Romania (3278 visits)
- Metacomunicarea şi paralimbajul (2946 visits)
- Ce sunt depresiunile intramontane (2612 visits)
- Despre NixServers.ro (2537 visits)
- Cum s-a format Delta Dunarii (2477 visits)
- Clima de campie din Romania (2411 visits)
- Limbajul timpului (2400 visits)
- Limbajul tacerii (2386 visits)
- Uscatorul de par (2342 visits)
- Tipuri de comportament ale indivizilor in societate (2089 visits)
- Pasiunea aristocratilor si a vedetelor pentru iahturi
- Cum ne pregatim de o drumetie
- Cum ne pregatim de o calatorie cu masina in vacanta
- Cum ne pregatim de o calatorie cu trenul in vacanta
- Cum ne pregatim de o calatorie cu avionul in vacanta
- Cum ne pregatim de o calatorie cu vaporul in vacanta
- Relatiile interumane in cadrul familiei
- Protectia familiei si a copilului
- Cum se organizeaza comunicarea
- Cine sunt interlocutorii mesajelor pe care la transmitem
- Comunicarea este esentiala convietuirii sociale
- Importanta calitatilor vocale ale vorbitorului in procesul de comunicare
- Comuniarea determina relatii interumane
Categorie: Diverse - ( Diverse - Archiva)
Data Adaugarii: 16 October '10
Adaugati un link spre aceasta pagina pe blog-ul, site-ul sau forum-ul Dvs. :