Statistics:
Visits: 1,178 Votes: 0 Fame Riser |
Fame Rank
N/A
Fame Riser
|
|||||||||||
Esecul angajatilor reprezinta esecul liderului
Q: | Intreaba despre Esecul angajatilor reprezinta esecul liderului |
In condiţiile în care şansele de reuşită sunt egale, câştig de cauză vor avea numai liderii care vor şti să exploateze la maximum capacităţile propriilor subalterni, cei care ştiu să se asigure că fiecare om îşi îndeplineşte rolul său. Primul semn al repartizării defectuoase a muncii este inactivitatea unora. Activitatea ineficientă se datorează deseori unei prea mari proporţii deţinută de personalul administrativ din totalul anajaţilor.
In acest sens, specialiştii apreciază că raportul ideal între numărul personalului de execuţie şi cel administrativ este de cinci la unu.
Pentru o activitate eficientă, structura ierarhică trebuie să fie suplă. O organizare eficace nu neces ită mai mult de şapte nivele. Actualmente tendinţele merg spre diminuare, spre cinci nivele. Cei mai mulţi specialişti apreciază deja că organizarea eficientă presupune doar cinci nivele ierarhice. De fapt, structura organizatorică trebuie concepută elastic, în funcţie de perceperea realităţilor, de scopurile vizate, dar şi de rolul şi atribuţiunile fiecărui subaltern.
Experienţa â demonstrat că eşecurile apar acolo unde liderul manifestă frică în asumarea unor responsabilităţi, datorită erorilor de gândire sau de percepere a stărilor de fapt reale, precum şi atracţiei spre inacţiune, mult mai facilă de adoptat decât iniţiativa. Lumea cunoaşte două categorii de indivizi : o minoritate de oameni activi, cu voinţă, plini de iniţiativă, şi o majoritate de oameni pasivi şi preocupaţi de a se apăra, care nu au altă dorinţă decât de a supravieţui. Principala preocupare a unui lider din a doua categorie va fi doar să-şi păstreze postul prin orice mijloc (mită, corupţie, minciună, delaţiune, intrigă, etc.) şi nu va acorda nici o atenţie muncii şi organizării. în consecinţă, în funcţiile de decizie, sunt buni oameni din o primă categorie, plini de dinamism, obişnuiţi să acţioneze permanent.
în situaţiile neprevăzute, precum şi în momentele cele mai dificile, liderii eficienţi se bazează în primul rând pe instinct, pe propriul spirit de orientare.
Arta de a se orienta constă, în primul rând, în a înţelege rapid starea de fapt reală, percepând toate informaţiile şi datele necesare ; îl al doilea rând, presupune debarasarea de tot ce este neesenţial şi păstrarea numai a ceea ce este esenţial; în fine, în al treilea rând, constă în a avea puterea de a decide singur, pe baza acestor date şi realităţi, într-un mod aproape instantaneu, în sens pozitiv.
în aceste situaţii, liderul este singurul actor al dramei care se joacă în capul lui. El va concepe decizia pornind de la ceea ce ştie, bazându-se concomitent pe experienţă, instinct şi alte calităţi pe care le posedă. La cei talentaţi, asemenea decizii apar în mod subit, intuitiv.
Simţul de orientare se dezvoltă prin obişnuinţa de a rezuma şi simplifica la maximum posibil toate lucrurile, pentru a sesiza esenţialul, chiar dacă informaţiile sunt insuficiente. Asemenea calitate posedă, de regulă, cei care sunt în război permanent cu ei înşişi şi care se dăruiesc total problemei sau acţiunii abordate.
Calitatea actului de conducere depinde de autenticitatea comportamentului individual, de modul în care individul pus să conducă se dovedeşte a fi capabil să trăiască şi să acţioneze, în cadrul echipei căreia îi aparţine. Valoarea lucrului în echipă depinde de : încrederea în colaboratori, solidaritatea, sentimentul de a putea să te bazezi pe alţii, trăirea succesului cu echipa, care este superior celui înregistrat ca urmare a unei reuşite personale.
In acest sens, specialiştii apreciază că raportul ideal între numărul personalului de execuţie şi cel administrativ este de cinci la unu.
Pentru o activitate eficientă, structura ierarhică trebuie să fie suplă. O organizare eficace nu neces ită mai mult de şapte nivele. Actualmente tendinţele merg spre diminuare, spre cinci nivele. Cei mai mulţi specialişti apreciază deja că organizarea eficientă presupune doar cinci nivele ierarhice. De fapt, structura organizatorică trebuie concepută elastic, în funcţie de perceperea realităţilor, de scopurile vizate, dar şi de rolul şi atribuţiunile fiecărui subaltern.
Experienţa â demonstrat că eşecurile apar acolo unde liderul manifestă frică în asumarea unor responsabilităţi, datorită erorilor de gândire sau de percepere a stărilor de fapt reale, precum şi atracţiei spre inacţiune, mult mai facilă de adoptat decât iniţiativa. Lumea cunoaşte două categorii de indivizi : o minoritate de oameni activi, cu voinţă, plini de iniţiativă, şi o majoritate de oameni pasivi şi preocupaţi de a se apăra, care nu au altă dorinţă decât de a supravieţui. Principala preocupare a unui lider din a doua categorie va fi doar să-şi păstreze postul prin orice mijloc (mită, corupţie, minciună, delaţiune, intrigă, etc.) şi nu va acorda nici o atenţie muncii şi organizării. în consecinţă, în funcţiile de decizie, sunt buni oameni din o primă categorie, plini de dinamism, obişnuiţi să acţioneze permanent.
în situaţiile neprevăzute, precum şi în momentele cele mai dificile, liderii eficienţi se bazează în primul rând pe instinct, pe propriul spirit de orientare.
Arta de a se orienta constă, în primul rând, în a înţelege rapid starea de fapt reală, percepând toate informaţiile şi datele necesare ; îl al doilea rând, presupune debarasarea de tot ce este neesenţial şi păstrarea numai a ceea ce este esenţial; în fine, în al treilea rând, constă în a avea puterea de a decide singur, pe baza acestor date şi realităţi, într-un mod aproape instantaneu, în sens pozitiv.
în aceste situaţii, liderul este singurul actor al dramei care se joacă în capul lui. El va concepe decizia pornind de la ceea ce ştie, bazându-se concomitent pe experienţă, instinct şi alte calităţi pe care le posedă. La cei talentaţi, asemenea decizii apar în mod subit, intuitiv.
Simţul de orientare se dezvoltă prin obişnuinţa de a rezuma şi simplifica la maximum posibil toate lucrurile, pentru a sesiza esenţialul, chiar dacă informaţiile sunt insuficiente. Asemenea calitate posedă, de regulă, cei care sunt în război permanent cu ei înşişi şi care se dăruiesc total problemei sau acţiunii abordate.
Calitatea actului de conducere depinde de autenticitatea comportamentului individual, de modul în care individul pus să conducă se dovedeşte a fi capabil să trăiască şi să acţioneze, în cadrul echipei căreia îi aparţine. Valoarea lucrului în echipă depinde de : încrederea în colaboratori, solidaritatea, sentimentul de a putea să te bazezi pe alţii, trăirea succesului cu echipa, care este superior celui înregistrat ca urmare a unei reuşite personale.
Tag-uri: lider, psihic, inteligenta |
- Pregatirea pentru viata de familie (4027 visits)
- Piramida lui Maslow (3719 visits)
- Psihologia persoanelor de varsta a treia (2087 visits)
- Comunicare este cheia succesului (2023 visits)
- Puterea cuvantului (1578 visits)
- Importanta gesturilor (1564 visits)
- Ce este gestica (1559 visits)
- Un om amabil are mult de castigat (1495 visits)
- Tipicarul sau cel care iubeste detaliile (1420 visits)
- Deficienta fizica si repercursiunile acesteia (1371 visits)
- Tehnici de manipulare verbala (1360 visits)
- Educatia pentru viata de familie (1346 visits)
- Comunicarea cu parintii (1291 visits)
- Depresivul sau cel care traieste o tristete profunda (1281 visits)
- Cuvintele si puterea lor de manipulare (1273 visits)
- Deficienta fizica si repercursiunile acesteia
- Ce se intampla cand te subjuga dorinta?
- Structuri de autoritate si putere in sanul cuplului
- Importanta sprijinului parintesc pentru copii
- Dialogul dintre cele doua sexe
- Fenomenul dezorganizarii maritale
- Solutii pentru prelungirea stabilitatii familiei
- Organizarea familiei conform sociologilor
- Tipuri de personalitate - tipul fricos
- Un lider trebuie sa fie puternic
- Liderul care conduce dupa metode empirice
- Subalternii au nevoie de autoritate
- Esecul angajatilor reprezinta esecul liderului
- O echipa trebuie intotdeauna stimulata
- O echipa motivata este o echipa eficienta
- Care sunt calitatile unui lider
- Cum poate un lider sa isi conduca oamenii
- Comunicare este cheia succesului
- Un sef trebuie sa isi respecte subalternii
Categorie: Psihologie - ( Psihologie - Archiva)
Data Adaugarii: 25 September '10
Adaugati un link spre aceasta pagina pe blog-ul, site-ul sau forum-ul Dvs. :