Statistics:
Visits: 1,440 Votes: 0 Fame Riser |
Fame Rank
N/A
Fame Riser
|
|||||||||||
Capcanele în comunicare
Q: | Intreaba despre Capcanele în comunicare |
Dintre capcanele în comunicare sunt de reţinut:
-Capcana sprijinului vizual. Ilustrarea vizuală trebuie să evidenţieze conţinutul comunicării, să-l întărească. Ilustrarea vizuală trebuie să facă referiri la exemple concrete, îndeobşte cunoscute de auditoriu. Exagerarea în ilustrarea vizuală, conduce la diluarea conţinutului util al comunicării.
-Capcana religioasă. Cei mai mulţi oameni manifestă un puternic ataşament emoţional faţă de propriile convingeri spirituale şi de aceea utilizarea argumentului religios poate constitui un element de succes în comunicare. însă, comentariile sau discuţiile la adresa evenimentelor religioase ori a religiozităţii auditoriului, pot denatura sensul co municării, ajungându-se până la respingerea acesteia.
-Capcana etnică şi rasială. Utilizarea cuvintelor legate de apartenenţa etnică sau cea rasială, poate fi contraproductivă. Vorbirea în glumă nu este acceptată întotdeauna. Umorul nu este universal, iar unele glume sunt gustate numai de cei care au acelaşi cadru de referinţă. Singura cale de a înlătura acesată capcană o constituie evitarea oricărei glume, fraze sau cuvinte (sintagme) cu conţinut etnic sau rasial.
-Capcana sexologică. Este deosebit de frecventă. Pentru evitarea acesteia se recomandă eliminarea folosirii pronumelui personal (el, al lui, al său, ea ) ca termen general, aplicabil tuturor oamenilor. Pot fi utilizate însă titluri specifice cum sunt comandant, ofiţer, ş.a.
Practic, orice comunicare în conducere este imposibilă fără o documentare prealabilă, fără a cheltui timp cu adunarea datelor necesare. Orice problemă şi orice scop al unei comunicări, solicită o fundamentare informaţională, la care se aplică apoi logica pentru căutarea unei soluţii sau a unui răspuns. Ca orice activitatea şi documentarea presupune o suită de acţiuni, desfăşurate într-o ordine cronologică şi totodată logică, dintre care sunt de reţinut:
-stabilirea obiectivului documentării;
-elaborarea unui plan de documentare;
-determinarea locului (locurilor) unde se găsesc sursele de documentare;
-delimitarea surselor de documentare şi a conţinutului util de informaţii, în categoria surselor de documentare pot intra colegii de activitate, şefii şi subalternii, publicaţiile, actele normative, literatura de specialitate, memoriile calculatoarelor, etc.
Comunicarea, este cu atât mai utilă, cu cât informaţiile colectate în procesul de documentare, sunt mai veridice şi mai proaspete. De asemenea, un rol important îl joacă în acest proces gradual de credibilitate al surselor de documentare.
-Capcana sprijinului vizual. Ilustrarea vizuală trebuie să evidenţieze conţinutul comunicării, să-l întărească. Ilustrarea vizuală trebuie să facă referiri la exemple concrete, îndeobşte cunoscute de auditoriu. Exagerarea în ilustrarea vizuală, conduce la diluarea conţinutului util al comunicării.
-Capcana religioasă. Cei mai mulţi oameni manifestă un puternic ataşament emoţional faţă de propriile convingeri spirituale şi de aceea utilizarea argumentului religios poate constitui un element de succes în comunicare. însă, comentariile sau discuţiile la adresa evenimentelor religioase ori a religiozităţii auditoriului, pot denatura sensul co municării, ajungându-se până la respingerea acesteia.
-Capcana etnică şi rasială. Utilizarea cuvintelor legate de apartenenţa etnică sau cea rasială, poate fi contraproductivă. Vorbirea în glumă nu este acceptată întotdeauna. Umorul nu este universal, iar unele glume sunt gustate numai de cei care au acelaşi cadru de referinţă. Singura cale de a înlătura acesată capcană o constituie evitarea oricărei glume, fraze sau cuvinte (sintagme) cu conţinut etnic sau rasial.
-Capcana sexologică. Este deosebit de frecventă. Pentru evitarea acesteia se recomandă eliminarea folosirii pronumelui personal (el, al lui, al său, ea ) ca termen general, aplicabil tuturor oamenilor. Pot fi utilizate însă titluri specifice cum sunt comandant, ofiţer, ş.a.
Practic, orice comunicare în conducere este imposibilă fără o documentare prealabilă, fără a cheltui timp cu adunarea datelor necesare. Orice problemă şi orice scop al unei comunicări, solicită o fundamentare informaţională, la care se aplică apoi logica pentru căutarea unei soluţii sau a unui răspuns. Ca orice activitatea şi documentarea presupune o suită de acţiuni, desfăşurate într-o ordine cronologică şi totodată logică, dintre care sunt de reţinut:
-stabilirea obiectivului documentării;
-elaborarea unui plan de documentare;
-determinarea locului (locurilor) unde se găsesc sursele de documentare;
-delimitarea surselor de documentare şi a conţinutului util de informaţii, în categoria surselor de documentare pot intra colegii de activitate, şefii şi subalternii, publicaţiile, actele normative, literatura de specialitate, memoriile calculatoarelor, etc.
Comunicarea, este cu atât mai utilă, cu cât informaţiile colectate în procesul de documentare, sunt mai veridice şi mai proaspete. De asemenea, un rol important îl joacă în acest proces gradual de credibilitate al surselor de documentare.
Tag-uri: social, interactiune, individ, relatii |
- Omul si destinul (10442 visits)
- Importanta principiilor morale in viata societatii (8883 visits)
- Comportamentul nostru in societate (6556 visits)
- Compozitia si definitia aerului (5535 visits)
- Copilaria, paradisul inocentei (3386 visits)
- Importanta lacurilor in Romania (3278 visits)
- Metacomunicarea şi paralimbajul (2946 visits)
- Ce sunt depresiunile intramontane (2612 visits)
- Despre NixServers.ro (2537 visits)
- Cum s-a format Delta Dunarii (2477 visits)
- Clima de campie din Romania (2411 visits)
- Limbajul timpului (2400 visits)
- Limbajul tacerii (2386 visits)
- Uscatorul de par (2342 visits)
- Tipuri de comportament ale indivizilor in societate (2089 visits)
- Pasiunea aristocratilor si a vedetelor pentru iahturi
- Cum ne pregatim de o drumetie
- Cum ne pregatim de o calatorie cu masina in vacanta
- Cum ne pregatim de o calatorie cu trenul in vacanta
- Cum ne pregatim de o calatorie cu avionul in vacanta
- Cum ne pregatim de o calatorie cu vaporul in vacanta
- Relatiile interumane in cadrul familiei
- Protectia familiei si a copilului
- Cum se organizeaza comunicarea
- Cine sunt interlocutorii mesajelor pe care la transmitem
- Comunicarea este esentiala convietuirii sociale
- Importanta calitatilor vocale ale vorbitorului in procesul de comunicare
- Comuniarea determina relatii interumane
Categorie: Diverse - ( Diverse - Archiva)
Data Adaugarii: 16 October '10
Adaugati un link spre aceasta pagina pe blog-ul, site-ul sau forum-ul Dvs. :