FamousWhy
ROM
Biografii, Celebritati, Vedete Vacante de vis, Destinatii, Regiuni Articole, Referate, Comentarii Download programe software FamousWhy Lucruri faimoase Forum Submit Content
|


Referate


Statistics:
Visits: 1,357
Votes: 0
Fame Riser
          
Fame Rank
N/A
Fame Riser
create pool

Articole


Intreaba despre Capcanele în comunicare

Tag-uri Populare


relatii   social   interactiune   individ   geografie   relief   natura   ape   minerale   timp   distractie   plimbare   relaxare   vacanta   dragoste   educatie   romania   soare   casa   muzeu   plante   literatura   vedete   religie   vise   copii   pasiune   societate   pamant   amabilitate   ghiveci   eleganta   evolutie   madonna   familie   copilarie  

All Tags

Famous Forum

 

Capcanele în comunicare

 Q:   Intreaba despre Capcanele în comunicare       
Dintre capcanele în comunicare sunt de reţinut:
-Capcana sprijinului vizual. Ilustrarea vizuală trebuie să evidenţieze conţinutul comunicării, să-l întărească. Ilustrarea vizuală trebuie să facă referiri la exemple concrete, îndeobşte cunoscute de auditoriu. Exagerarea în ilustrarea vizuală, conduce la diluarea conţinutului util al comunicării.

-Capcana religioasă. Cei mai mulţi oameni manifestă un puternic ataşament emoţional faţă de propriile convingeri spirituale şi de aceea utilizarea argumentului religios poate constitui un element de succes în comunicare. însă, comentariile sau discuţiile la adresa evenimentelor religioase ori a religiozităţii auditoriului, pot denatura sensul comunicării, ajungându-se până la respingerea acesteia.

-Capcan a etnică şi rasială. Utilizarea cuvintelor legate de apartenenţa etnică sau cea rasială, poate fi contraproductivă. Vorbirea în glumă nu este acceptată întotdeauna. Umorul nu este universal, iar unele glume sunt gustate numai de cei care au acelaşi cadru de referinţă. Singura cale de a înlătura acesată capcană o constituie evitarea oricărei glume, fraze sau cuvinte (sintagme) cu conţinut etnic sau rasial.

-Capcana sexologică. Este deosebit de frecventă. Pentru evitarea acesteia se recomandă eliminarea folosirii pronumelui personal (el, al lui, al său, ea ) ca termen general, aplicabil tuturor oamenilor. Pot fi utilizate însă titluri specifice cum sunt comandant, ofiţer, ş.a.

Practic, orice comunicare în conducere este imposibilă fără o documentare prealabilă, fără a cheltui timp cu adunarea datelor necesare. Orice problemă şi orice scop al unei comunicări, solicită o fundamentare informaţională, la care se aplică apoi logica pentru căutarea unei soluţii sau a unui răspuns. Ca orice activitatea şi documentarea presupune o suită de acţiuni, desfăşurate într-o ordine cronologică şi totodată logică, dintre care sunt de reţinut:
-stabilirea obiectivului documentării;
-elaborarea unui plan de documentare;
-determinarea locului (locurilor) unde se găsesc sursele de documentare;
-delimitarea surselor de documentare şi a conţinutului util de informaţii, în categoria surselor de documentare pot intra colegii de activitate, şefii şi subalternii, publicaţiile, actele normative, literatura de specialitate, memoriile calculatoarelor, etc.

Comunicarea, este cu atât mai utilă, cu cât informaţiile colectate în procesul de documentare, sunt mai veridice şi mai proaspete. De asemenea, un rol important îl joacă în acest proces gradual de credibilitate al surselor de documentare.


Tag-uri: social, interactiune, individ, relatii



Categorie: Diverse  - ( Diverse - Archiva)

Data Adaugarii: 16 October '10


Adaugati un link spre aceasta pagina pe blog-ul, site-ul sau forum-ul Dvs. :