FamousWhy
ROM
Biografii, Celebritati, Vedete Vacante de vis, Destinatii, Regiuni Articole, Referate, Comentarii Download programe software FamousWhy Lucruri faimoase Forum Submit Content
|


Referate


Statistics:
Visits: 1,000
Votes: 0
Fame Riser
          
Fame Rank
N/A
Fame Riser
create pool

Articole


Intreaba despre Un sef trebuie sa aiba incredere in subalternii sai

Tag-uri Populare


relatii   cuplu   familie   societate   inteligenta   lider   psihic   individ   social   interactiune   stres   frumusete   sanatate   ingrijire   medic   comunicare   tratament   relatie   teama   limbaj   iubire   tinerete   bautura   sevraj   pastile   parteneri   gesturi   boala   placebo   batranete   acceptare   medicamente   efect   sentimente   oameni   dorinta  

All Tags

Famous Forum

 

Un sef trebuie sa aiba incredere in subalternii sai

 Q:   Intreaba despre Un sef trebuie sa aiba incredere in subalternii sai       
Un sef trebuie sa aiba incredere in subalternii sai Conducătorii cu un grad ridicat de respect faţă de sine sunt oameni activi, cu niveluri de aspiraţie ridicate, orientaţi spre obţinerea de succese, capabili să facă faţă unor şiţuaţii dificile. Cei care nu manifestă respect faţă de sine, vor manifesta tendinţe de descurajare şi depresiune, se simt izolaţi, copleşiţi de răspunderea cu care au fost investiţi, sunt neîncrezători în capacităţile proprii. Ei vor efectua un control strict, vor veghea până şi activităţile nesemnificative şi, cu timpii, vor instaura, o atmosferă de nesiguranţă şi incertitudine. Şefii din prima categorie vor stabili cu subalternii relaţii de încredere reciprocă, apelând frecvent la reco mpense pentru a-i cointeresa şi vor angaja frecvent dialoguri deschise cu aceştia ; cei din a doua categorie vor utiliza, cu precădere, pedepsele, ceea ce va duce la tensiuni şi cu timpul la ineficientă.

Şeful incompetent, în caz de insucces, va manifesta tendinţa de a da vina pe subalterni, diminuând răspunderea ce-i revine. Obiceiul de a mări artificial proporţiile unui insucces, chipurile, din dorinţa de a trage cât mai multe învăţăminte, va instala o atmosferă apăsătoare. Asemenea practică de a exagera unele lipsuri din dorinţa „de a preveni pe alţii" este pe deasupra şi un procedeu imoral, deoarece incriminează munca şi demnitatea altora pe nedrept. Toate exagerările sunt surse de nemulţumire şi nasc si întreţin sentimentul de nedreptate. De asemenea, obiceiul de a menţine vreme îndelungată aprecieri care au fost adevărate cândva, se dovedeşte demobilizator pentru orice subaltern. Subalternii respectă pe şefii care îşi asumă responsabilitatea şi atunci când se obţin succese şi atunci când sunt neîmpliniri. Oamenii trebuie să simtă că cel oare-i conduce este alături de ei, părtaş atât la bucurii şi realizări, cât şi la necazuri şi greutăţi. Colectivul se încheagă în jurul celui care ştie să se bucure şi îi face şi pe ceilalţi a se bucure pentru reuşita fiecăruia ca de propriile succese.

Prestigiul celui care conduce este condiţionat de atitudinea, limbajul şi conduita sa în reporturile zilnice cu subalternii. Călcarea demnităţii acestora, blamarea, calomnierea îi determină să se revolte, le inspiră un sentiment de aversiune şi ură şi îi îndârjesc în resentimente.

Prin modul cum se adresează subalternilor, liderul, trebui* să tempereze pe cei impetuoşi, să impulsioneze pe cei ezitanţi, Tonul dur, iritat şi revoltat, strică buna dispoziţie si elanul subalternilor şi generează sentimente de aversiune. Asemenea deficienţe de comportament, în actul de conducere, subminează încrederea reciprocă şi are repercusiuni asupra climatului de muncă.
Încrederea subalternilor în cel care conduce influenţează direct rezultatele muncii ; ea izvorăşte din conştiinţa acestora şi din recunoaşterea liber consimţită a calităţilor şi capacităţilor şefului respectiv.

Prin intervenţii prea dese, chiar şi în detalii nesemnificative, subalternii capătă sentimentul că şeful lor nu are încredere în ei şi vor manifesta tendinţa de a aştepta şi a cere „indicaţii" pentru orice problemă minoră.

Unii şefi, depăşindu-şi competenţele, încearcă să „monopolizeze" totul; indicaţiile şi precizările lor li se par indispensabile pretutindeni şi în orice moment. Se ajunge, în acest mod, la tutelare, care va plafona subalternii dar şi eficienţa muncii celui ce o promovează. După cum autoritarismul şi centralizarea excesivă duce la blocarea iniţiativei, tot aşa şi tutelarea va sfârşi prin supraîncărcarea celui care conduce şi la ineficienta acţiunilor întreprinse.
Atitudinea rigidă a şefului generează la nivelul colectivului un climat de suspiciune şi necolaborare ; satisfacţiile subalternilor scad şi se naşte treptat un climat nepropice muncii, nestimulativ şi lipsit de satisfacţii.
Optimismul şi încrederea în subalterni este o condiţie a reuşitei în munca de conducere.

Răbdarea, perseverenţa, aplicarea celor mai potrivite metode de conducere, simţul dreptăţii şi al echităţii, respectul faţă de oameni şi munca lor, mai ales încrederea în ei, sunt calităţi esenţiale pentru cel care doreşte să aibă succes în munca de conducere.


Tag-uri: lider, psihic, inteligenta



Categorie: Psihologie  - ( Psihologie - Archiva)

Data Adaugarii: 25 September '10


Adaugati un link spre aceasta pagina pe blog-ul, site-ul sau forum-ul Dvs. :