Statistics:
Visits: 787 Votes: 0 Fame Riser |
Fame Rank
N/A
Fame Riser
|
|||||||||||
Orice angajat isi doreste sa fie apreciat
Q: | Intreaba despre Orice angajat isi doreste sa fie apreciat |
Aprecierea este faptul care, după modul cum o foloseşti, poate să ridice sau să coboare, să dea viaţă sau să ucidă, să stimuleze sau să înăbuşe iniţiative, să clădească sau să distrugă idealuri, să formeze sau să strivească valori, să lumineze ori să întunece inimi. Aprecierea poate fi bazată pe un suport real sau poate fi imaginară ; ea poate fi făcută pe merit sau la întâmplare, după cum poate fi însoţită de complezenţă sau principialitate.
Fiecare persoană, prin poziţia sa socială, este în acelaşi timp şi evaluată şi cea care evaluează, fiecare om apreciază şi este apreciat. Omul nu încetează niciodată de a-i evalua pe ceilalţi , de a-i compara şi de a se compara cu alţii, dar aprecierea umană, în general, trebuie să tindă permanent spre o judecată dreaptă.
Satisfacţia în muncă depinde foarte mult de modul în care este perceput caracterul aprecierilor emise de şeful direct. Când aprecierile sunt părtinitoare, relaţiile din cadrul grupului de muncă sunt necorespunzătoare.
Fără a fi vorba de a se încerca substituirea muncii şi competenţei prin prietenie şi prin cultivarea „bunelor relaţii", s-a remarcat că subalternii manifestă aderenţă faţă de acei conducători care întreţin relaţii dincolo de cadrul oficial oferit de procesul muncii.
Aprecierile deformate se produc atunci când cel chemat să aprecieze nu-tşi cunoaşte oamenii, când acesta este o persoană distantă, greu accesibilă şi faţă de care cei din jur nu-şi arată adevărata înfăţişare a individualităţii lor.
Faţă de asemenea lideri, subalternii acţionează în două moduri : ori artificial, prefăcut, fals, cu strângere de inimă, uneori cu frică, ori ou revoltă, ca şi cum ar avea în preajmă un ins periculos, unul care le vrea numai răul. In astfel de situaţii, o parte din persoane reacţionează prin servilism, linguşire, acţiuni de faţadă ascunzându-şi caracteristicile individuale definitorii, dar şi nivelul adevăratei lor capacităţi.
Fiecare persoană, prin poziţia sa socială, este în acelaşi timp şi evaluată şi cea care evaluează, fiecare om apreciază şi este apreciat. Omul nu încetează niciodată de a-i evalua pe ceilalţi , de a-i compara şi de a se compara cu alţii, dar aprecierea umană, în general, trebuie să tindă permanent spre o judecată dreaptă.
Satisfacţia în muncă depinde foarte mult de modul în care este perceput caracterul aprecierilor emise de şeful direct. Când aprecierile sunt părtinitoare, relaţiile din cadrul grupului de muncă sunt necorespunzătoare.
Fără a fi vorba de a se încerca substituirea muncii şi competenţei prin prietenie şi prin cultivarea „bunelor relaţii", s-a remarcat că subalternii manifestă aderenţă faţă de acei conducători care întreţin relaţii dincolo de cadrul oficial oferit de procesul muncii.
Aprecierile deformate se produc atunci când cel chemat să aprecieze nu-tşi cunoaşte oamenii, când acesta este o persoană distantă, greu accesibilă şi faţă de care cei din jur nu-şi arată adevărata înfăţişare a individualităţii lor.
Faţă de asemenea lideri, subalternii acţionează în două moduri : ori artificial, prefăcut, fals, cu strângere de inimă, uneori cu frică, ori ou revoltă, ca şi cum ar avea în preajmă un ins periculos, unul care le vrea numai răul. In astfel de situaţii, o parte din persoane reacţionează prin servilism, linguşire, acţiuni de faţadă ascunzându-şi caracteristicile individuale definitorii, dar şi nivelul adevăratei lor capacităţi.
Tag-uri: lider, psihic, inteligenta |
- Pregatirea pentru viata de familie (4027 visits)
- Piramida lui Maslow (3719 visits)
- Psihologia persoanelor de varsta a treia (2087 visits)
- Comunicare este cheia succesului (2023 visits)
- Puterea cuvantului (1578 visits)
- Importanta gesturilor (1564 visits)
- Ce este gestica (1559 visits)
- Un om amabil are mult de castigat (1495 visits)
- Tipicarul sau cel care iubeste detaliile (1420 visits)
- Deficienta fizica si repercursiunile acesteia (1371 visits)
- Tehnici de manipulare verbala (1360 visits)
- Educatia pentru viata de familie (1346 visits)
- Comunicarea cu parintii (1291 visits)
- Depresivul sau cel care traieste o tristete profunda (1281 visits)
- Cuvintele si puterea lor de manipulare (1273 visits)
- Deficienta fizica si repercursiunile acesteia
- Ce se intampla cand te subjuga dorinta?
- Structuri de autoritate si putere in sanul cuplului
- Importanta sprijinului parintesc pentru copii
- Dialogul dintre cele doua sexe
- Fenomenul dezorganizarii maritale
- Solutii pentru prelungirea stabilitatii familiei
- Organizarea familiei conform sociologilor
- Tipuri de personalitate - tipul fricos
- Un lider trebuie sa fie puternic
- Liderul care conduce dupa metode empirice
- Subalternii au nevoie de autoritate
- Esecul angajatilor reprezinta esecul liderului
- O echipa trebuie intotdeauna stimulata
- O echipa motivata este o echipa eficienta
- Care sunt calitatile unui lider
- Cum poate un lider sa isi conduca oamenii
- Comunicare este cheia succesului
- Un sef trebuie sa isi respecte subalternii
Categorie: Psihologie - ( Psihologie - Archiva)
Data Adaugarii: 25 September '10
Adaugati un link spre aceasta pagina pe blog-ul, site-ul sau forum-ul Dvs. :