Statistics:
Visits: 1,352 Votes: 0 Fame Riser |
Fame Rank
N/A
Fame Riser
|
|||||||||||
Preambul naval
Q: | Intreaba despre Preambul naval |
Motto:
“Nava este paradisul ştiinţelor fundamentale şi aplicative, iar specialistul naval trebuie să devină, prin instruire academică şi postacademică, respectiv prin activitatea profesională de excepţie, zeul acestui paradis.â€
(Prof.univ.dr.ing. Maier Viorel)
Nu este uşor să activezi cu profesionalism în domeniul naval.
Proiectarea, construcţia şi exploatarea unei nave implică un risc profesional enorm, având în vedere faptul că viaţa celor de la bordul
navei depinde în primul rând de siguranţa şi fiabilitatea sistemului
compact şi unitar al structurii, instalaţiilor, maşinilor, mecanismelor şi echipamentelor existente la navă.
Navele maritime sau fluviale sunt construcţii complexe, care necesită
multiple cunoştinţe teoretice şi practice în scopul proiectării
şi execuţiei acestora.
ÃŽn condiţiile economiei de piaţă din România, în care şantierele navale au fost privatizate, o nouă dezvoltare a industriei
navale se preconizează, punându-se accent pe calitate şi nu pe cantitate.
ÃŽn domeniul proiectării şi construcţiei navelor comerciale s-a
cumulat o bogată experienţă şi s-a format o şcoală de proiectare românească, care a permis realizarea unui număr mare de nave.
Astfel, s-au construit motonave şi remorchere fluviale, pasagere fluviale, nave tehnice, cargouri de mărfuri generale, nave de cherestea, nave frigorifice, mineraliere, vrachiere, petroliere, nave roll-on-roll-off, portcontainere etc. Realizările în domeniul proiectării şi construcţiei navelor de mare tonaj, cum ar fi mineralierele de 170000 tdw şi petrolierele de 150000 tdw demonstrează nivelul ridicat al capacităţii de concepţie şi execuţie a specialiştilor navali români.
Din păcate, statul român, momentan nu are ca şi prioritate domeniul naval şi fireşte, nici resursele financiare cu care să asigure dezvoltarea acestui domeniu. Şi când afirm aceasta, nu mă refer strict la Stat, ca şi structură organizatorică, ci la domeniul de interes al afacerilor din România. Şcoala navală românească oferă însă, în continuare, specialişti bine pregătiţi, fapt vizibil şi prin exodul masiv al acestora spre Occident.
Declinul intern al acestui segment productiv a devenit evident în momentul în care Registrul Naval Român, odinioară unul dintre registrele de clasificare navală bine cotate a nivel mondial, s-a desfiinţat lăsând loc unei structuri hibride denumite, neinspirat după părerea mea, Autoritatea Navală Română, organism care, în prezent, se ocupă doar de problemele specifice navigaţiei în apele interne teritoriale.
Nu mai avem reprezentare mondială în domeniul naval, în schimb avem oameni profesionişti care, de departe, se impun in defavoarea reprezentanţilor şcolilor navale occidentale cu renume. Pentru specialiştii navali români, pentru eforturile sisifice ale celor care îi pregătesc cu profesionalism şi mai ales pentru cei care doresc să îmbrăţişeze meseria de inginer navalist, doresc să dezvălui aici unele aspecte legate de universul naval, cu tot ce presupune acesta.
Sper să aflaţi răspunsurile căutate şi viitorii ingineri
navali, actualmente studenţi, să găsească aici o bibliotecă utilă sferei lor de interes.
Autor : Alexandru Pintilie
“Nava este paradisul ştiinţelor fundamentale şi aplicative, iar specialistul naval trebuie să devină, prin instruire academică şi postacademică, respectiv prin activitatea profesională de excepţie, zeul acestui paradis.â€
(Prof.univ.dr.ing. Maier Viorel)
Nu este uşor să activezi cu profesionalism în domeniul naval.
Proiectarea, construcţia şi exploatarea unei nave implică un risc profesional enorm, având în vedere faptul că viaţa celor de la bordul
navei depinde în primul rând de siguranţa şi fiabilitatea sistemului
compact şi unitar al structurii, instalaţiilor, maşinilor, mecanismelor şi echipamentelor existente la navă.
Navele maritime sau fluviale sunt construcţii complexe, care necesită
multiple cunoştinţe teoretice şi practice în scopul proiectării
şi execuţiei acestora.
ÃŽn condiţiile economiei de piaţă din România, în care şantierele navale au fost privatizate, o nouă dezvoltare a industriei
navale se preconizează, punându-se accent pe calitate şi nu pe cantitate.
ÃŽn domeniul proiectării şi construcţiei navelor comerciale s-a
cumulat o bogată experienţă şi s-a format o şcoală de proiectare românească, care a permis realizarea unui număr mare de nave.
Astfel, s-au construit motonave şi remorchere fluviale, pasagere fluviale, nave tehnice, cargouri de mărfuri generale, nave de cherestea, nave frigorifice, mineraliere, vrachiere, petroliere, nave roll-on-roll-off, portcontainere etc. Realizările în domeniul proiectării şi construcţiei navelor de mare tonaj, cum ar fi mineralierele de 170000 tdw şi petrolierele de 150000 tdw demonstrează nivelul ridicat al capacităţii de concepţie şi execuţie a specialiştilor navali români.
Din păcate, statul român, momentan nu are ca şi prioritate domeniul naval şi fireşte, nici resursele financiare cu care să asigure dezvoltarea acestui domeniu. Şi când afirm aceasta, nu mă refer strict la Stat, ca şi structură organizatorică, ci la domeniul de interes al afacerilor din România. Şcoala navală românească oferă însă, în continuare, specialişti bine pregătiţi, fapt vizibil şi prin exodul masiv al acestora spre Occident.
Declinul intern al acestui segment productiv a devenit evident în momentul în care Registrul Naval Român, odinioară unul dintre registrele de clasificare navală bine cotate a nivel mondial, s-a desfiinţat lăsând loc unei structuri hibride denumite, neinspirat după părerea mea, Autoritatea Navală Română, organism care, în prezent, se ocupă doar de problemele specifice navigaţiei în apele interne teritoriale.
Nu mai avem reprezentare mondială în domeniul naval, în schimb avem oameni profesionişti care, de departe, se impun in defavoarea reprezentanţilor şcolilor navale occidentale cu renume. Pentru specialiştii navali români, pentru eforturile sisifice ale celor care îi pregătesc cu profesionalism şi mai ales pentru cei care doresc să îmbrăţişeze meseria de inginer navalist, doresc să dezvălui aici unele aspecte legate de universul naval, cu tot ce presupune acesta.
Sper să aflaţi răspunsurile căutate şi viitorii ingineri
navali, actualmente studenţi, să găsească aici o bibliotecă utilă sferei lor de interes.
Autor : Alexandru Pintilie
Tag-uri: nave, ambarcatiuni, preambul |
- Tipuri reprezentative de nave (3284 visits)
- Instalatia de santina (2743 visits)
- Clasificarea instalatiilor navale de bord (2453 visits)
- Instalatia de apa tehnica (2366 visits)
- Nave pentru transportat marfuri in vrac - bulk-carrier (2327 visits)
- Instalatia de balast (1934 visits)
- Sisteme specifice navelor de tip petrolier (1906 visits)
- Instalatia de alimentare cu apa potabila (1766 visits)
- Nave pentru transportat produse petroliere in vrac - petroliere (1727 visits)
- Lansarea motorului naval cu aer comprimat (1703 visits)
- Instalatia de guvernare (1700 visits)
- Nave pentru transportat marfuri containerizate - portcontainer (1695 visits)
- Evolutia constructiilor navale (1674 visits)
- Sistemul de aer comprimat (1592 visits)
- Instalatia de stins incendiul cu dioxid de carbon (1568 visits)
- Evolutia constructiilor navale
- Lansarea motorului naval cu aer comprimat
- Scurt breviar de termeni navali
- Primele tipuri de ambarcatiuni
- Separatoare De Combustibil III
- Separatoare de combustibil II
- Tipuri reprezentative de nave
- Instalatia de stins incenciul cu apa pulverizata
- Instalatia de stins incendiul cu spuma
- Instalatia de stins incendiul cu dioxid de carbon
- Instalatia de stins incendiul cu pulberi
- Instalatia de manevra-legare
- Instalatia de incarcare-descarcare a marfii
- Instalatia de manevra a capacelor gurilor de magazii
- Instalatia de stins incendiul cu jet de apa
Categorie: Arhitectura Navala - ( Arhitectura Navala - Archiva)
Data Adaugarii: 02 July '08
Adaugati un link spre aceasta pagina pe blog-ul, site-ul sau forum-ul Dvs. :