Statistics:
Visits: 2,459 Votes: 0 Fame Riser |
Fame Rank
N/A
Fame Riser
|
|||||||||||
Instalatia de remorcare
Q: | Intreaba despre Instalatia de remorcare |
Instalaţia de remorcare asigură legătura dintre nava remorcher şi navele remorcate, cu ajutorul parâmelor de remorcare, legate de babalele de remorcare. Orice navă trebuie să poată asigura remorcarea altei nave sau să poată fi remorcată.
Navele specializate pentru remorcarea cu parâmă (remorchere de tractare) sunt dotate cu: cârlige de remorcare, vinciuri de remorcare, curbe de remorcă, blocuri de ghidare a parâmelor.
Cârligele remorcherelor se amplasează, pe cât posibil, imediat în pupa centrului de masă al navei şi cât mai jos, pentru a le mări manevrabilitatea şi stabilitatea transversală.
Parâmele de remorcare au rolul de a transmite la convoiul remorcat, prin tractare, forţa necesară învin gerii rezistenţei la înaintare.
Parâmele de remorcare lucrează în condiţii defavorabile, datorită variaţiei periodice a tensiunii, mai ales în cazul remorcării pe apă agitată şi la tragerea navelor eşuate, precum şi datorită acţiunii corozive a apei. Variaţia periodică a tensiunii din parâmă provoacă, la rândul ei, frecări de alunecare pe curbele de remorcă sau în nările de parapet, însoţite de uzuri de abraziune la firele exterioare ale parâmei. Materialele din care sunt confecţionate parâmele de remorcare pot fi: metalice, vegetale (cânepă, manila, etc.), sintetice.
Pe lângă cerinţele de mai sus, parâmele vinciurilor automate de remorcare trebuie să permită înfăşurarea în mai multe straturi, pentru orice tensiuni, în limitele de variaţie a forţei periferice a mecanismului de acţionare.
Pentru orice tip de navă, lungimea şi forţa totală de rupere a parâmei de remorcare se pot determina în funcţie de caracteristica de dotare a navei. Dotarea remorcherelor cu parâme de remorcare se face în funcţie de tracţiunea nominală la cârlig, impunând un coeficient de siguranţă supraunitar k între forţa de rupere a parâmei Fr şi tracţiunea la cârlig T.
Cârligele de remorcare sunt elemente de bază ale instalaţiei de remorcare, fiind principalele dispozitive de prindere de remorcher a capătului liber al parâmei de remorcare. Cârligele de remorcare acceptate în exploatare sunt de tip închis, permiţând eliberarea parâmei de remorcare numai la comandă. Pentru preluarea şocurilor din parâmă, ele sunt prevăzute cu amortizoare axiale. Cârligele de remorcare închise, cu amortizor, sunt utilizate la remorcherele de navigaţie interioară, mixtă şi maritimă. O variantă perfecţionată a acestui tip de cârlig, folosită pentru remorcarea maritimă, dispune de amortizoare hidraulice.
Articol scris de Alexandru Pintilie
Navele specializate pentru remorcarea cu parâmă (remorchere de tractare) sunt dotate cu: cârlige de remorcare, vinciuri de remorcare, curbe de remorcă, blocuri de ghidare a parâmelor.
Cârligele remorcherelor se amplasează, pe cât posibil, imediat în pupa centrului de masă al navei şi cât mai jos, pentru a le mări manevrabilitatea şi stabilitatea transversală.
Parâmele de remorcare au rolul de a transmite la convoiul remorcat, prin tractare, forţa necesară învin gerii rezistenţei la înaintare.
Parâmele de remorcare lucrează în condiţii defavorabile, datorită variaţiei periodice a tensiunii, mai ales în cazul remorcării pe apă agitată şi la tragerea navelor eşuate, precum şi datorită acţiunii corozive a apei. Variaţia periodică a tensiunii din parâmă provoacă, la rândul ei, frecări de alunecare pe curbele de remorcă sau în nările de parapet, însoţite de uzuri de abraziune la firele exterioare ale parâmei. Materialele din care sunt confecţionate parâmele de remorcare pot fi: metalice, vegetale (cânepă, manila, etc.), sintetice.
Pe lângă cerinţele de mai sus, parâmele vinciurilor automate de remorcare trebuie să permită înfăşurarea în mai multe straturi, pentru orice tensiuni, în limitele de variaţie a forţei periferice a mecanismului de acţionare.
Pentru orice tip de navă, lungimea şi forţa totală de rupere a parâmei de remorcare se pot determina în funcţie de caracteristica de dotare a navei. Dotarea remorcherelor cu parâme de remorcare se face în funcţie de tracţiunea nominală la cârlig, impunând un coeficient de siguranţă supraunitar k între forţa de rupere a parâmei Fr şi tracţiunea la cârlig T.
Cârligele de remorcare sunt elemente de bază ale instalaţiei de remorcare, fiind principalele dispozitive de prindere de remorcher a capătului liber al parâmei de remorcare. Cârligele de remorcare acceptate în exploatare sunt de tip închis, permiţând eliberarea parâmei de remorcare numai la comandă. Pentru preluarea şocurilor din parâmă, ele sunt prevăzute cu amortizoare axiale. Cârligele de remorcare închise, cu amortizor, sunt utilizate la remorcherele de navigaţie interioară, mixtă şi maritimă. O variantă perfecţionată a acestui tip de cârlig, folosită pentru remorcarea maritimă, dispune de amortizoare hidraulice.
Articol scris de Alexandru Pintilie
Tag-uri: instalatie, remorcare, nave, ambarcatiuni, carlige |
- Tipuri reprezentative de nave (3284 visits)
- Instalatia de santina (2743 visits)
- Clasificarea instalatiilor navale de bord (2453 visits)
- Instalatia de apa tehnica (2366 visits)
- Nave pentru transportat marfuri in vrac - bulk-carrier (2327 visits)
- Instalatia de balast (1934 visits)
- Sisteme specifice navelor de tip petrolier (1906 visits)
- Instalatia de alimentare cu apa potabila (1766 visits)
- Nave pentru transportat produse petroliere in vrac - petroliere (1727 visits)
- Lansarea motorului naval cu aer comprimat (1703 visits)
- Instalatia de guvernare (1700 visits)
- Nave pentru transportat marfuri containerizate - portcontainer (1695 visits)
- Evolutia constructiilor navale (1674 visits)
- Sistemul de aer comprimat (1592 visits)
- Instalatia de stins incendiul cu dioxid de carbon (1568 visits)
- Evolutia constructiilor navale
- Lansarea motorului naval cu aer comprimat
- Scurt breviar de termeni navali
- Primele tipuri de ambarcatiuni
- Separatoare De Combustibil III
- Separatoare de combustibil II
- Tipuri reprezentative de nave
- Instalatia de stins incenciul cu apa pulverizata
- Instalatia de stins incendiul cu spuma
- Instalatia de stins incendiul cu dioxid de carbon
- Instalatia de stins incendiul cu pulberi
- Instalatia de manevra-legare
- Instalatia de incarcare-descarcare a marfii
- Instalatia de manevra a capacelor gurilor de magazii
- Instalatia de stins incendiul cu jet de apa
Categorie: Arhitectura Navala - ( Arhitectura Navala - Archiva)
Data Adaugarii: 04 August '08
Adaugati un link spre aceasta pagina pe blog-ul, site-ul sau forum-ul Dvs. :