Statistics:
Visits: 2,654 Votes: 0 Fame Riser |
Fame Rank
N/A
Fame Riser
|
|||||||||||
Instalatia de incarcare-descarcare a marfii
Q: | Intreaba despre Instalatia de incarcare-descarcare a marfii |
Instalaţiile de încărcare-descărcare şi manevrare a mărfurilor la bordul navei (gravitaţionale) sunt sisteme mecanice care au drept scop învingerea, în prezenţa frecării, a forţelor de gravitaţie, în vederea deplasării pe verticală sau orizontală a unor mase ca: mărfuri generale (instalaţii de ridicat), bărci de salvare şi serviciu (instalaţii de salvare) sau capace mecanice ale gurilor de magazii (instalaţii de manevrare).
Instalaţiile de ridicat au rolul de asigura deplasarea pe verticală şi orizontală a sarcinilor pe traseul dintre magaziile navei şi cheu, direct sau invers, în condiţiile respectării acceleraţiilor impuse.
Pentru a asigura deplasarea cârligului de sarcină, instala ţiile de ridicat navale sunt prevăzute cu un sistem de ridicare pentru deplasarea pe verticală, respectiv un sistem de balansină (rotaţie cu ax orizontal) şi un sistem de gai (rotaţie cu ax vertical), pentru deplasarea în plan orizontal.
Încărcarea, descărcarea şi manevrarea mărfurilor se poate realiza cu mijloacele proprii ale navei, cu mijloacele şi dispozitivele portuare sau cu ajutorul navelor specializate.
Încărcarea, descărcarea şi manevrarea mărfurilor se efectuează cu ajutorul bigilor, macaralelor sau cu instalaţii specializate.
În general, o instalaţie navală de ridicat foloseşte un braţ (grindă) înclinat, având la capătul superior role de susţinere a cablului de sarcină iar la partea inferioară, articulaţia de rotire în plan vertical. Dacă instalaţia este prevăzută cu o coloană verticală de care este legat palanul de balansină, braţul înclinat al construcţiei se va denumi bigă, iar dacă această coloană lipseşte, construcţia se va denumi macara rotitoare. Coloanele de încărcare sunt fixe, rotirea în plan orizontal fiind realizată doar de bigi, pe când la macarale, coloanele se rotesc în întregime în plan orizontal.
Autor : Alexandru Pintilie
Instalaţiile de ridicat au rolul de asigura deplasarea pe verticală şi orizontală a sarcinilor pe traseul dintre magaziile navei şi cheu, direct sau invers, în condiţiile respectării acceleraţiilor impuse.
Pentru a asigura deplasarea cârligului de sarcină, instala ţiile de ridicat navale sunt prevăzute cu un sistem de ridicare pentru deplasarea pe verticală, respectiv un sistem de balansină (rotaţie cu ax orizontal) şi un sistem de gai (rotaţie cu ax vertical), pentru deplasarea în plan orizontal.
Încărcarea, descărcarea şi manevrarea mărfurilor se poate realiza cu mijloacele proprii ale navei, cu mijloacele şi dispozitivele portuare sau cu ajutorul navelor specializate.
Încărcarea, descărcarea şi manevrarea mărfurilor se efectuează cu ajutorul bigilor, macaralelor sau cu instalaţii specializate.
În general, o instalaţie navală de ridicat foloseşte un braţ (grindă) înclinat, având la capătul superior role de susţinere a cablului de sarcină iar la partea inferioară, articulaţia de rotire în plan vertical. Dacă instalaţia este prevăzută cu o coloană verticală de care este legat palanul de balansină, braţul înclinat al construcţiei se va denumi bigă, iar dacă această coloană lipseşte, construcţia se va denumi macara rotitoare. Coloanele de încărcare sunt fixe, rotirea în plan orizontal fiind realizată doar de bigi, pe când la macarale, coloanele se rotesc în întregime în plan orizontal.
Autor : Alexandru Pintilie
Tag-uri: instalatie, nave, incarcare, descarcare, marfa |
- Tipuri reprezentative de nave (3284 visits)
- Instalatia de santina (2743 visits)
- Clasificarea instalatiilor navale de bord (2453 visits)
- Instalatia de apa tehnica (2366 visits)
- Nave pentru transportat marfuri in vrac - bulk-carrier (2327 visits)
- Instalatia de balast (1934 visits)
- Sisteme specifice navelor de tip petrolier (1906 visits)
- Instalatia de alimentare cu apa potabila (1766 visits)
- Nave pentru transportat produse petroliere in vrac - petroliere (1727 visits)
- Lansarea motorului naval cu aer comprimat (1703 visits)
- Instalatia de guvernare (1700 visits)
- Nave pentru transportat marfuri containerizate - portcontainer (1695 visits)
- Evolutia constructiilor navale (1674 visits)
- Sistemul de aer comprimat (1592 visits)
- Instalatia de stins incendiul cu dioxid de carbon (1568 visits)
- Evolutia constructiilor navale
- Lansarea motorului naval cu aer comprimat
- Scurt breviar de termeni navali
- Primele tipuri de ambarcatiuni
- Separatoare De Combustibil III
- Separatoare de combustibil II
- Tipuri reprezentative de nave
- Instalatia de stins incenciul cu apa pulverizata
- Instalatia de stins incendiul cu spuma
- Instalatia de stins incendiul cu dioxid de carbon
- Instalatia de stins incendiul cu pulberi
- Instalatia de manevra-legare
- Instalatia de incarcare-descarcare a marfii
- Instalatia de manevra a capacelor gurilor de magazii
- Instalatia de stins incendiul cu jet de apa
Categorie: Arhitectura Navala - ( Arhitectura Navala - Archiva)
Data Adaugarii: 27 August '08
Adaugati un link spre aceasta pagina pe blog-ul, site-ul sau forum-ul Dvs. :