Statistics:
Visits: 2,430 Votes: 0 Fame Riser |
Fame Rank
N/A
Fame Riser
|
|||||||||||
Instalatia de manevra-legare
Q: | Intreaba despre Instalatia de manevra-legare |
Instalaţia de manevră-legare are rolul de a asigura legătura de contact a navei cu malul, amenajat sau nu, ori cu alte nave staţionate sau în marş.
Legarea se realizează cu ajutorul parâmelor, fixate de babale, ghidate prin urechi de ghidare sau nări de parapet şi manevrate cu ajutorul mecanismelor de legare.
Acostarea navelor la cheiurile amenajate se poate realiza: lateral, respectiv transversal, cu una din extremităţi.
Stopele de parâme au rolul de a menţine tensiunea în parâma de legare atunci când este nevoie de transferarea ei între două babale sau de la tamburul mecanismului de manevră.
Babalele sunt coloane cilindrice, verticale, amplasate pe punte în locuri convenabile, pentru a servi la legarea parâmelo r. Ele pot fi simple sau în cruce, executate prin turnare sau sudare. Materialele din care se confecţionează babalele sunt oţelul şi fonta. La navele mici, dotate numai cu parâme vegetale sau din fibre sintetice, se permite confecţionarea babalelor din aliaje uşoare.
Parâmele de legare asigură fixarea navei faţă de cheu sau altă navă, pentru orice lungime necesară, datorită rezistenţei mari la întindere şi flexibilităţii lor deosebite. Parâmele de legare trebuie să îndeplinească următoarele condiţii: rezistenţă mare la rupere, rezistenţă mare la coroziune, flexibilitate ridicată, rezistenţă la uzură prin frecare, elasticitate ridicată. Parâmele pot fi confecţionate din: oţel, materiale vegetale, fibre sintetice.
Pentru mai multe informatii vizitati forumul dedicat Enciclopediei Navale : Legăturile navei acostate la cheu
Articol scris de Alexandru Pintilie
Legarea se realizează cu ajutorul parâmelor, fixate de babale, ghidate prin urechi de ghidare sau nări de parapet şi manevrate cu ajutorul mecanismelor de legare.
Acostarea navelor la cheiurile amenajate se poate realiza: lateral, respectiv transversal, cu una din extremităţi.
Stopele de parâme au rolul de a menţine tensiunea în parâma de legare atunci când este nevoie de transferarea ei între două babale sau de la tamburul mecanismului de manevră.
Babalele sunt coloane cilindrice, verticale, amplasate pe punte în locuri convenabile, pentru a servi la legarea parâmelo r. Ele pot fi simple sau în cruce, executate prin turnare sau sudare. Materialele din care se confecţionează babalele sunt oţelul şi fonta. La navele mici, dotate numai cu parâme vegetale sau din fibre sintetice, se permite confecţionarea babalelor din aliaje uşoare.
Parâmele de legare asigură fixarea navei faţă de cheu sau altă navă, pentru orice lungime necesară, datorită rezistenţei mari la întindere şi flexibilităţii lor deosebite. Parâmele de legare trebuie să îndeplinească următoarele condiţii: rezistenţă mare la rupere, rezistenţă mare la coroziune, flexibilitate ridicată, rezistenţă la uzură prin frecare, elasticitate ridicată. Parâmele pot fi confecţionate din: oţel, materiale vegetale, fibre sintetice.
Pentru mai multe informatii vizitati forumul dedicat Enciclopediei Navale : Legăturile navei acostate la cheu
Articol scris de Alexandru Pintilie
Tag-uri: instalatie, legare, parame, nave, ambarcatiuni |
- Tipuri reprezentative de nave (3284 visits)
- Instalatia de santina (2743 visits)
- Clasificarea instalatiilor navale de bord (2453 visits)
- Instalatia de apa tehnica (2366 visits)
- Nave pentru transportat marfuri in vrac - bulk-carrier (2327 visits)
- Instalatia de balast (1934 visits)
- Sisteme specifice navelor de tip petrolier (1906 visits)
- Instalatia de alimentare cu apa potabila (1766 visits)
- Nave pentru transportat produse petroliere in vrac - petroliere (1727 visits)
- Lansarea motorului naval cu aer comprimat (1703 visits)
- Instalatia de guvernare (1700 visits)
- Nave pentru transportat marfuri containerizate - portcontainer (1695 visits)
- Evolutia constructiilor navale (1674 visits)
- Sistemul de aer comprimat (1592 visits)
- Instalatia de stins incendiul cu dioxid de carbon (1568 visits)
- Evolutia constructiilor navale
- Lansarea motorului naval cu aer comprimat
- Scurt breviar de termeni navali
- Primele tipuri de ambarcatiuni
- Separatoare De Combustibil III
- Separatoare de combustibil II
- Tipuri reprezentative de nave
- Instalatia de stins incenciul cu apa pulverizata
- Instalatia de stins incendiul cu spuma
- Instalatia de stins incendiul cu dioxid de carbon
- Instalatia de stins incendiul cu pulberi
- Instalatia de manevra-legare
- Instalatia de incarcare-descarcare a marfii
- Instalatia de manevra a capacelor gurilor de magazii
- Instalatia de stins incendiul cu jet de apa
Categorie: Arhitectura Navala - ( Arhitectura Navala - Archiva)
Data Adaugarii: 04 August '08
Adaugati un link spre aceasta pagina pe blog-ul, site-ul sau forum-ul Dvs. :