Statistics:
Visits: 2,818 Votes: 0 Fame Riser |
Fame Rank
N/A
Fame Riser
|
|||||||||||
Nave pentru transportat marfuri containerizate - portcontainer
Q: | Intreaba despre Nave pentru transportat marfuri containerizate - portcontainer |
Containerizarea mărfurilor s-a dezvoltat rapid, întrucât marfa poate fi transportată uşor şi comod, evitându-se cheltuielile pentru operarea mărfii, precum şi deteriorarea acesteia. Transportul containerizat al mărfii reduce timpii de staţionare a navelor la cheu şi simplifică operaţiunile de încărcare-descărcare a mărfii.
Sistemul general de osatură este, de regulă, combinat. Depozitarea containerelor se realizează atât în interiorul magaziilor, cât şi deasupra punţii principale. Capacele gurilor de magazii sunt întărite corespunzător, pentru a putea prelua greutatea containerelor depozitate peste ele. Structura interioară a magaziilor este suficient de rezistentă pentru a prelua sarcina datora tă containerelor. Majoritatea suprastructurilor şi rufurilor sunt concentrate într-un singur castel, amplasat în pupa sau în prova navei.
Pentru asigurarea stabilităţii navelor la navigarea pe mare agitată, acestea sunt prevăzute cu chile de ruliu sau stabilizatoare de ruliu. Pentru a împiedica inundarea punţii, bordul liber al navelor portcontainer este mult mai înalt comparativ cu cargourile pentru transportat mărfuri uscate.
Navele portcontainer au deplasamente deadweight de (10000...50000) tdw. Viteza economică a portcontainerelor este de (20...30) Nd fiind obţinută, de regulă, cu motoare cu aprindere prin compresie (Diesel), lente sau semirapide, care antrenează elice cu pale fixe (cu una sau două linii axiale).
Întrucât viteza de deplasare a portcontainerelor este ridicată, rezervele de combustibil vor fi mai mari ca în cazul altor tipuri de nave şi depozitate în tancurile din dublul fund sau în tancurile din dublul bordaj.
Operarea containerelor se realizează în terminale specializate, cu ajutorul macaralelor specifice, fluxul de manipulare fiind coordonat cu ajutorul calculatorului.
Autor : Alexandru Pintilie
Sistemul general de osatură este, de regulă, combinat. Depozitarea containerelor se realizează atât în interiorul magaziilor, cât şi deasupra punţii principale. Capacele gurilor de magazii sunt întărite corespunzător, pentru a putea prelua greutatea containerelor depozitate peste ele. Structura interioară a magaziilor este suficient de rezistentă pentru a prelua sarcina datora tă containerelor. Majoritatea suprastructurilor şi rufurilor sunt concentrate într-un singur castel, amplasat în pupa sau în prova navei.
Pentru asigurarea stabilităţii navelor la navigarea pe mare agitată, acestea sunt prevăzute cu chile de ruliu sau stabilizatoare de ruliu. Pentru a împiedica inundarea punţii, bordul liber al navelor portcontainer este mult mai înalt comparativ cu cargourile pentru transportat mărfuri uscate.
Navele portcontainer au deplasamente deadweight de (10000...50000) tdw. Viteza economică a portcontainerelor este de (20...30) Nd fiind obţinută, de regulă, cu motoare cu aprindere prin compresie (Diesel), lente sau semirapide, care antrenează elice cu pale fixe (cu una sau două linii axiale).
Întrucât viteza de deplasare a portcontainerelor este ridicată, rezervele de combustibil vor fi mai mari ca în cazul altor tipuri de nave şi depozitate în tancurile din dublul fund sau în tancurile din dublul bordaj.
Operarea containerelor se realizează în terminale specializate, cu ajutorul macaralelor specifice, fluxul de manipulare fiind coordonat cu ajutorul calculatorului.
Autor : Alexandru Pintilie
Tag-uri: nave, ambarcatiuni, transport marfa, portcontainer |
- Tipuri reprezentative de nave (3284 visits)
- Instalatia de santina (2743 visits)
- Clasificarea instalatiilor navale de bord (2453 visits)
- Instalatia de apa tehnica (2366 visits)
- Nave pentru transportat marfuri in vrac - bulk-carrier (2327 visits)
- Instalatia de balast (1934 visits)
- Sisteme specifice navelor de tip petrolier (1906 visits)
- Instalatia de alimentare cu apa potabila (1766 visits)
- Nave pentru transportat produse petroliere in vrac - petroliere (1727 visits)
- Lansarea motorului naval cu aer comprimat (1703 visits)
- Instalatia de guvernare (1700 visits)
- Nave pentru transportat marfuri containerizate - portcontainer (1695 visits)
- Evolutia constructiilor navale (1674 visits)
- Sistemul de aer comprimat (1592 visits)
- Instalatia de stins incendiul cu dioxid de carbon (1568 visits)
- Evolutia constructiilor navale
- Lansarea motorului naval cu aer comprimat
- Scurt breviar de termeni navali
- Primele tipuri de ambarcatiuni
- Separatoare De Combustibil III
- Separatoare de combustibil II
- Tipuri reprezentative de nave
- Instalatia de stins incenciul cu apa pulverizata
- Instalatia de stins incendiul cu spuma
- Instalatia de stins incendiul cu dioxid de carbon
- Instalatia de stins incendiul cu pulberi
- Instalatia de manevra-legare
- Instalatia de incarcare-descarcare a marfii
- Instalatia de manevra a capacelor gurilor de magazii
- Instalatia de stins incendiul cu jet de apa
Categorie: Arhitectura Navala - ( Arhitectura Navala - Archiva)
Data Adaugarii: 07 July '08
Adaugati un link spre aceasta pagina pe blog-ul, site-ul sau forum-ul Dvs. :