FamousWhy
ROM
Biografii, Celebritati, Vedete Vacante de vis, Destinatii, Regiuni Articole, Referate, Comentarii Download programe software FamousWhy Lucruri faimoase Forum Submit Content
|


Referate


Statistics:
Visits: 2,603
Votes: 0
Fame Riser
          
Fame Rank
N/A
Fame Riser
create pool

Articole


Intreaba despre Nave pentru transportat marfuri containerizate - portcontainer

Tag-uri Populare


nave   ambarcatiuni   instalatie   incendiu   navigatie   combustibil   instalatii   instalatie marfa   antichitate   purificare   reziduri   separatoare   clarificare   aer comprimat   reziduuri   evacuare   marfa   sistem   transport marfa   pompe centrifugale   legare   instalatii navale   evolutie   apa potabila   tubulaturi   pompe   ancorare   manevra   parame   produse petroliere   descarcare   incarcare   apa tehnica   instalatie incalzire   guvernare   cargou  

All Tags

Famous Forum

 

Nave pentru transportat marfuri containerizate - portcontainer

 Q:   Intreaba despre Nave pentru transportat marfuri containerizate - portcontainer       
Nave pentru transportat marfuri containerizate - portcontainer Containerizarea mărfurilor s-a dezvoltat rapid, întrucât marfa poate fi transportată uşor şi comod, evitându-se cheltuielile pentru operarea mărfii, precum şi deteriorarea acesteia. Transportul containerizat al mărfii reduce timpii de staţionare a navelor la cheu şi simplifică operaţiunile de încărcare-descărcare a mărfii.

Sistemul general de osatură este, de regulă, combinat. Depozitarea containerelor se realizează atât în interiorul magaziilor, cât şi deasupra punţii principale. Capacele gurilor de magazii sunt întărite corespunzător, pentru a putea prelua greutatea containerelor depozitate peste ele. Structura interioară a magaziilor este suficient de rezistentă pentru a prelua sarcina datora tă containerelor. Majoritatea suprastructurilor şi rufurilor sunt concentrate într-un singur castel, amplasat în pupa sau în prova navei.

Pentru asigurarea stabilităţii navelor la navigarea pe mare agitată, acestea sunt prevăzute cu chile de ruliu sau stabilizatoare de ruliu. Pentru a împiedica inundarea punţii, bordul liber al navelor portcontainer este mult mai înalt comparativ cu cargourile pentru transportat mărfuri uscate.

Navele portcontainer au deplasamente deadweight de (10000...50000) tdw. Viteza economică a portcontainerelor este de (20...30) Nd fiind obţinută, de regulă, cu motoare cu aprindere prin compresie (Diesel), lente sau semirapide, care antrenează elice cu pale fixe (cu una sau două linii axiale).

Întrucât viteza de deplasare a portcontainerelor este ridicată, rezervele de combustibil vor fi mai mari ca în cazul altor tipuri de nave şi depozitate în tancurile din dublul fund sau în tancurile din dublul bordaj.

Operarea containerelor se realizează în terminale specializate, cu ajutorul macaralelor specifice, fluxul de manipulare fiind coordonat cu ajutorul calculatorului.

Autor : Alexandru Pintilie


Tag-uri: nave, ambarcatiuni, transport marfa, portcontainer



Categorie: Arhitectura Navala  - ( Arhitectura Navala - Archiva)

Data Adaugarii: 07 July '08


Adaugati un link spre aceasta pagina pe blog-ul, site-ul sau forum-ul Dvs. :