FamousWhy
ROM
Biografii, Celebritati, Vedete Vacante de vis, Destinatii, Regiuni Articole, Referate, Comentarii Download programe software FamousWhy Lucruri faimoase Forum Submit Content
|


Referate


Statistics:
Visits: 3,098
Votes: 0
Fame Riser
          
Fame Rank
N/A
Fame Riser
create pool

Articole


Intreaba despre Lansarea motorului naval cu aer comprimat

Tag-uri Populare


nave   ambarcatiuni   instalatie   incendiu   navigatie   combustibil   instalatii   instalatie marfa   antichitate   purificare   reziduri   separatoare   clarificare   aer comprimat   reziduuri   evacuare   marfa   sistem   transport marfa   pompe centrifugale   legare   instalatii navale   evolutie   apa potabila   tubulaturi   pompe   ancorare   manevra   parame   produse petroliere   descarcare   incarcare   apa tehnica   instalatie incalzire   guvernare   cargou  

All Tags

Famous Forum

 

Lansarea motorului naval cu aer comprimat

 Q:   Intreaba despre Lansarea motorului naval cu aer comprimat       
Lansarea motorului naval cu aer comprimat Spre deosebire de alte maşini termice (maşina cu abur, turbina, etc.), motoarele cu ardere internă nu pot porni singure, fiind necesară rotirea arborelui cotit la o anumita turaţie de către o sursă din exterior.

Turaţia la care porneşte motorul, după care funcţionează singur, se numeşte turaţie critică de pornire şi are valori diferite în funcţie de tipul şi forma constructivă a motorului.
După forma energiei folosite pentru pornirea motoarelor navale mari, se deosebesc pornirea electrică şi pornirea pneumatică. Pornirea pneumatică foloseşte energia aerului comprimat, ea putându-se realiza:

• cu demaror pneumatic, care transformă energia potenţială în cuplu motor transmis arborelui cot it;
• direct, prin introducerea aerului şi destinderea acestuia în cilindrii motorului.

Lansarea motoarelor navale cu aer comprimat foloseşte aer comprimat la o presiune de (300...600) N/cm2, produs cu ajutorul unor instalaţii de la bordul navei. În principiu, pornirea cu aer comprimat constă în introducerea, cu ajutorul unor instalaţii speciale aferente motorului, a unei cantităţi de aer comprimat în interiorul cilindrilor ale căror pistoane se găsesc în cursa de destindere. Aerul comprimat care intră în cilindru pe o durată egală cu cursa de destindere va deplasa pistonul permiţând rotirea motorului la turaţia critică de rotire. Intrarea aerului comprimat se face fie pe toţi cilindrii motorului, fie numai pe o parte din ei. Distribuirea pe cilindri într-o anumită ordine, în funcţie de ordinea de aprindere şi de durata de intrare a aerului în fiecare cilindru, se realizează cu dispozitive speciale ce se constituie în sistemul de pornire cu aer comprimat al motorului.

În general, sistemul de pornire cu aer comprimat al unui motor naval cuprinde un compresor de aer, butelie de aer comprimat, supapă de lansare principală cu manetă, supapele de distribuţie sau distribuitorul central de comandă cu aer, supapele de lansare, tubulaturi şi organe de închidere a instalaţiei (valvule, robineţi, etc.).

În cazul motoarelor de putere mică, compresoarele sunt acţionate direct de către arborele cotit; în cazul motoarelor de putere mare, aerul comprimat este produs de grupuri electrocompresoare montate în compartimentul maşini.

Sistemele de lansare cu aer comprimat se deosebesc după felul în care se realizează deschiderea supapelor de lansare, fixate pe chiulasa motorului, pentru a permite intrarea aerului în cilindru şi anume:

• sistemul de lansare cu comandă mecanică a supapelor de lansare;
• sistemul de lansare cu comandă pneumatică;
• sistemul de lansare cu acţionare directă a aerului de pornire (lansare cu comandă automată).

Vezi ÅŸi >> http://forum.famouswhy.ro/index.php?showtopic=3507&view=findpost&p=67654
http://forum.famouswhy.ro/index.php?showtopic=3507&view=findpost&p=67655
http://forum.famouswhy.ro/index.php?showtopic=3507&view=findpost&p=67656


Tag-uri: motor naval, aer comprimat



Categorie: Arhitectura Navala  - ( Arhitectura Navala - Archiva)

Data Adaugarii: 26 January '10


Adaugati un link spre aceasta pagina pe blog-ul, site-ul sau forum-ul Dvs. :