Statistics:
Visits: 3,098 Votes: 0 Fame Riser |
Fame Rank
N/A
Fame Riser
|
|||||||||||
Lansarea motorului naval cu aer comprimat
Q: | Intreaba despre Lansarea motorului naval cu aer comprimat |
Spre deosebire de alte maşini termice (maşina cu abur, turbina, etc.), motoarele cu ardere internă nu pot porni singure, fiind necesară rotirea arborelui cotit la o anumita turaţie de către o sursă din exterior.
Turaţia la care porneşte motorul, după care funcţionează singur, se numeşte turaţie critică de pornire şi are valori diferite în funcţie de tipul şi forma constructivă a motorului.
După forma energiei folosite pentru pornirea motoarelor navale mari, se deosebesc pornirea electrică şi pornirea pneumatică. Pornirea pneumatică foloseşte energia aerului comprimat, ea putându-se realiza:
• cu demaror pneumatic, care transformă energia potenţială în cuplu motor transmis arborelui cot it;
• direct, prin introducerea aerului şi destinderea acestuia în cilindrii motorului.
Lansarea motoarelor navale cu aer comprimat foloseşte aer comprimat la o presiune de (300...600) N/cm2, produs cu ajutorul unor instalaţii de la bordul navei. În principiu, pornirea cu aer comprimat constă în introducerea, cu ajutorul unor instalaţii speciale aferente motorului, a unei cantităţi de aer comprimat în interiorul cilindrilor ale căror pistoane se găsesc în cursa de destindere. Aerul comprimat care intră în cilindru pe o durată egală cu cursa de destindere va deplasa pistonul permiţând rotirea motorului la turaţia critică de rotire. Intrarea aerului comprimat se face fie pe toţi cilindrii motorului, fie numai pe o parte din ei. Distribuirea pe cilindri într-o anumită ordine, în funcţie de ordinea de aprindere şi de durata de intrare a aerului în fiecare cilindru, se realizează cu dispozitive speciale ce se constituie în sistemul de pornire cu aer comprimat al motorului.
În general, sistemul de pornire cu aer comprimat al unui motor naval cuprinde un compresor de aer, butelie de aer comprimat, supapă de lansare principală cu manetă, supapele de distribuţie sau distribuitorul central de comandă cu aer, supapele de lansare, tubulaturi şi organe de închidere a instalaţiei (valvule, robineţi, etc.).
În cazul motoarelor de putere mică, compresoarele sunt acţionate direct de către arborele cotit; în cazul motoarelor de putere mare, aerul comprimat este produs de grupuri electrocompresoare montate în compartimentul maşini.
Sistemele de lansare cu aer comprimat se deosebesc după felul în care se realizează deschiderea supapelor de lansare, fixate pe chiulasa motorului, pentru a permite intrarea aerului în cilindru şi anume:
• sistemul de lansare cu comandă mecanică a supapelor de lansare;
• sistemul de lansare cu comandă pneumatică;
• sistemul de lansare cu acţionare directă a aerului de pornire (lansare cu comandă automată).
Vezi ÅŸi >> http://forum.famouswhy.ro/index.php?showtopic=3507&view=findpost&p=67654
http://forum.famouswhy.ro/index.php?showtopic=3507&view=findpost&p=67655
http://forum.famouswhy.ro/index.php?showtopic=3507&view=findpost&p=67656
Turaţia la care porneşte motorul, după care funcţionează singur, se numeşte turaţie critică de pornire şi are valori diferite în funcţie de tipul şi forma constructivă a motorului.
După forma energiei folosite pentru pornirea motoarelor navale mari, se deosebesc pornirea electrică şi pornirea pneumatică. Pornirea pneumatică foloseşte energia aerului comprimat, ea putându-se realiza:
• cu demaror pneumatic, care transformă energia potenţială în cuplu motor transmis arborelui cot it;
• direct, prin introducerea aerului şi destinderea acestuia în cilindrii motorului.
Lansarea motoarelor navale cu aer comprimat foloseşte aer comprimat la o presiune de (300...600) N/cm2, produs cu ajutorul unor instalaţii de la bordul navei. În principiu, pornirea cu aer comprimat constă în introducerea, cu ajutorul unor instalaţii speciale aferente motorului, a unei cantităţi de aer comprimat în interiorul cilindrilor ale căror pistoane se găsesc în cursa de destindere. Aerul comprimat care intră în cilindru pe o durată egală cu cursa de destindere va deplasa pistonul permiţând rotirea motorului la turaţia critică de rotire. Intrarea aerului comprimat se face fie pe toţi cilindrii motorului, fie numai pe o parte din ei. Distribuirea pe cilindri într-o anumită ordine, în funcţie de ordinea de aprindere şi de durata de intrare a aerului în fiecare cilindru, se realizează cu dispozitive speciale ce se constituie în sistemul de pornire cu aer comprimat al motorului.
În general, sistemul de pornire cu aer comprimat al unui motor naval cuprinde un compresor de aer, butelie de aer comprimat, supapă de lansare principală cu manetă, supapele de distribuţie sau distribuitorul central de comandă cu aer, supapele de lansare, tubulaturi şi organe de închidere a instalaţiei (valvule, robineţi, etc.).
În cazul motoarelor de putere mică, compresoarele sunt acţionate direct de către arborele cotit; în cazul motoarelor de putere mare, aerul comprimat este produs de grupuri electrocompresoare montate în compartimentul maşini.
Sistemele de lansare cu aer comprimat se deosebesc după felul în care se realizează deschiderea supapelor de lansare, fixate pe chiulasa motorului, pentru a permite intrarea aerului în cilindru şi anume:
• sistemul de lansare cu comandă mecanică a supapelor de lansare;
• sistemul de lansare cu comandă pneumatică;
• sistemul de lansare cu acţionare directă a aerului de pornire (lansare cu comandă automată).
Vezi ÅŸi >> http://forum.famouswhy.ro/index.php?showtopic=3507&view=findpost&p=67654
http://forum.famouswhy.ro/index.php?showtopic=3507&view=findpost&p=67655
http://forum.famouswhy.ro/index.php?showtopic=3507&view=findpost&p=67656
Tag-uri: motor naval, aer comprimat |
- Tipuri reprezentative de nave (3284 visits)
- Instalatia de santina (2743 visits)
- Clasificarea instalatiilor navale de bord (2453 visits)
- Instalatia de apa tehnica (2366 visits)
- Nave pentru transportat marfuri in vrac - bulk-carrier (2327 visits)
- Instalatia de balast (1934 visits)
- Sisteme specifice navelor de tip petrolier (1906 visits)
- Instalatia de alimentare cu apa potabila (1766 visits)
- Nave pentru transportat produse petroliere in vrac - petroliere (1727 visits)
- Lansarea motorului naval cu aer comprimat (1703 visits)
- Instalatia de guvernare (1700 visits)
- Nave pentru transportat marfuri containerizate - portcontainer (1695 visits)
- Evolutia constructiilor navale (1674 visits)
- Sistemul de aer comprimat (1592 visits)
- Instalatia de stins incendiul cu dioxid de carbon (1568 visits)
- Evolutia constructiilor navale
- Lansarea motorului naval cu aer comprimat
- Scurt breviar de termeni navali
- Primele tipuri de ambarcatiuni
- Separatoare De Combustibil III
- Separatoare de combustibil II
- Tipuri reprezentative de nave
- Instalatia de stins incenciul cu apa pulverizata
- Instalatia de stins incendiul cu spuma
- Instalatia de stins incendiul cu dioxid de carbon
- Instalatia de stins incendiul cu pulberi
- Instalatia de manevra-legare
- Instalatia de incarcare-descarcare a marfii
- Instalatia de manevra a capacelor gurilor de magazii
- Instalatia de stins incendiul cu jet de apa
Categorie: Arhitectura Navala - ( Arhitectura Navala - Archiva)
Data Adaugarii: 26 January '10
Adaugati un link spre aceasta pagina pe blog-ul, site-ul sau forum-ul Dvs. :