FamousWhy
ROM
Biografii, Celebritati, Vedete Vacante de vis, Destinatii, Regiuni Articole, Referate, Comentarii Download programe software FamousWhy Lucruri faimoase Forum Submit Content
|


Referate


Statistics:
Visits: 1,730
Votes: 0
Fame Riser
          
Fame Rank
N/A
Fame Riser
create pool

Articole


Intreaba despre Instalatia de salvare

Tag-uri Populare


nave   ambarcatiuni   instalatie   incendiu   navigatie   combustibil   instalatii   instalatie marfa   antichitate   purificare   reziduri   separatoare   clarificare   aer comprimat   reziduuri   evacuare   marfa   sistem   transport marfa   pompe centrifugale   legare   instalatii navale   evolutie   apa potabila   tubulaturi   pompe   ancorare   manevra   parame   produse petroliere   descarcare   incarcare   apa tehnica   instalatie incalzire   guvernare   cargou  

All Tags

Famous Forum

 

Instalatia de salvare

 Q:   Intreaba despre Instalatia de salvare       
Instalatia de salvare Instalaţia de salvare este instalaţia care se utilizează pentru lansarea la apă a ambarcaţiunilor de la bordul navei, precum şi pentru ridicarea, aşezarea şi păstrarea acestora la bord, pe tot timpul exploatării navei.

Instalaţia este formată dintr-un sistem cinematic de grinzi care asigură ieşirea bărcii în afara bordului în vederea lansării şi un sistem de acţionare, pentru ieşirea în afara bordului, lansarea, ridicarea sau retragerea la bord a bărcilor.
Gruiele pentru bărci pot fi împărţite în trei grupe principale: pivotante (radiale), rabatabile, gravitaţionale.

Gruiele pivotante sunt formate din două grinzi curbate în plan vertical, care se rotesc în jurul axelor verticale pentru a face posibila lansarea bărcilor. Se utilizează doar pentru man evrarea bărcilor de serviciu.

Gruiele rabatabile sunt formate din grinzi rezistente drepte sau curbate, rotite în jurul unor articulaţii cu ax orizontal, plasate la partea inferioară. Se utilizează pentru bărci de salvare de mase până în 2300 kg .

Gruiele gravitaţionale sunt ansambluri cinematice care asigură lansarea bărcilor numai sub acţiunea forţelor de gravitaţie, fără consum de energie musculară sau mecanică. După schema lor cinematică, gruiele gravitaţionale au mişcarea principală de rotaţie sau de translaţie.

Spre deosebire de cele pivotante şi cele reglabile, gruiele gravitaţionale realizează ieşirea peste bord şi apoi coborârea bărcii numai sub acţiunea gravitaţiei, după ce au fost eliberate centurile de fixare a bărcii pentru poziţia de navigaţie a navei şi după ce a fost eliberată frâna de mână a vinciului. Datorită acestui avantaj, gruiele gravitaţionale sunt larg răspândite la navele maritime şi de navigaţie interioară. Pentru ridicarea bărcii şi retragerea ei la bord gruiele gravitaţionale folosesc un singur vinci de gruie.

În comparaţie cu gruiele pivotante, la gruia gravitaţională cu role, braţul gruiei împreună cu barca descrie o mişcare plan paralelă şi nu una de rotaţie. Din această cauză, cu înălţimi mult mai mici de gruie, se pot realiza aceleaşi deschideri în afara bordului. Utilizate mai mult la pasagere, acest tip de gruie a început să fie folosit datorită avantajelor sale şi pe navele de transport mărfuri. Tipul ales permite utilizarea acestei gruie pe orice navă fără modificarea structurii punţilor şi fără amenajarea unor platforme speciale.

Echipamentele de salvare individuale sunt colacii, vestele de salvare, plutele gonflabile pneumatice.

Articol scris de Alexandru Pintilie


Tag-uri: instalatie, salvare, nave, ambarcatiuni, gruie



Categorie: Arhitectura Navala  - ( Arhitectura Navala - Archiva)

Data Adaugarii: 05 August '08


Adaugati un link spre aceasta pagina pe blog-ul, site-ul sau forum-ul Dvs. :