Statistics:
Visits: 2,423 Votes: 0 Fame Riser |
Fame Rank
N/A
Fame Riser
|
|||||||||||
Instalatia de stins incendiul cu jet de apa
Q: | Intreaba despre Instalatia de stins incendiul cu jet de apa |
Instalaţiile de stins incendiul cu jet de apă acţionează de la distanţă asupra focarelor de incendiu cu jeturi cinetice de apă, având debite cuprinse între (2...6) ltr/s. Cu astfel de instalaţii sunt prevăzute toate navele în scopul stingerii incendiilor din încăperile de locuit şi serviciu, pe punţi şi platforme deschise.
De asemenea, aceste instalaţii se folosesc pentru asigurarea cu apă a instalaţiilor sprinkler, cu apă pulverizată, generatoare de spumă, pentru răcirea echipamentului, stropirea pereţilor, structurii metalice şi instalaţiilor.
Apa care acţionează asupra focarului de incendiu poate provoca formarea de stropi (cazul produselor petroliere, lacuri bituminoase, grăsimi) care nu se amestecă cu apa, dar care pot contribui la extinderea incendiului. Acţionând cu jet cinetic de apă asupra focarului de incendiu, substanţele care se află în stare pulverizată (praf de ebonită, plută măcinată, lână, zahăr) pot fi antrenate cu jetul de apă, ceea ce face ca stingerea incendiilor cu jeturi cinetice de apă să aibă o aplicabilitate limitată.
Cu apă nu se pot stinge incendiile provocate de carbura de calciu, var nestins, kaliu sau natriu, cu care apa poate intra în reacţie chimică, exotermică, urmată de formarea, împreună cu aerul, a unor amestecuri explozive ce amplifică incendiul.
Aceste instalaţii nu au nevoie de păstrarea rezervelor de apă, ele primind agentul de lucru de peste bord, cu ajutorul pompelor de incendiu racordate la tubulaturi, care deservesc hidranţi cu furtunuri flexibile şi ajutaje manuale ce dirijează apa spre focarul de incendiu.
De obicei, debitele de apă necesare instalaţiei sunt asigurate de pompe centrifugale monoetajate. Întrucât pompele centrifugale nu sunt autoamorsabile, ele se vor amplasa mereu sub linia de plutire a navei, pentru amorsarea gravitaţională. Ca pompe de incendiu pot fi folosite şi pompele sanitare, de balast, drenaj sau alte pompe care lucrează cu apă sărată, fără reziduuri petroliere şi care au debitul şi sarcina necesare funcţionării instalaţiei. Numărul de pompe staţionare, recomandat de registrele de clasificare navală, este de minim două, iar pentru navele cu deplasamente mari, se va monta, obligatoriu, o pompă staţionară de avarie.
Amplasarea hidranţilor trebuie să permită racordarea rapidă şi uşoară a furtunurilor de incendiu, iar numărul lor trebuie să asigure alimentarea cu cel puţin două jeturi de apă în orice parte a fiecărei încăperi, punţi sau magazii de mărfuri.
Instalaţia de stins incendiul cu jet de apă aspiră apă de mare prin chesoane specifice (prize de fund), denumite Kingston, amplasate la nivelul gurnei navei.
O atenţie deosebită se acordă instalaţiei de stins incendiul cu jet de apă în cazul navelor pasager. În acest caz, dimensionarea instalaţiei se realizează în baza criteriul de serviciu (care ţine cont de spaţiile de locuit, numărul de pasageri şi spaţiile utilitare), precum şi a factorului de compartimentare (care depinde de lungimea navei).
Autor : Alexandru Pintilie
De asemenea, aceste instalaţii se folosesc pentru asigurarea cu apă a instalaţiilor sprinkler, cu apă pulverizată, generatoare de spumă, pentru răcirea echipamentului, stropirea pereţilor, structurii metalice şi instalaţiilor.
Apa care acţionează asupra focarului de incendiu poate provoca formarea de stropi (cazul produselor petroliere, lacuri bituminoase, grăsimi) care nu se amestecă cu apa, dar care pot contribui la extinderea incendiului. Acţionând cu jet cinetic de apă asupra focarului de incendiu, substanţele care se află în stare pulverizată (praf de ebonită, plută măcinată, lână, zahăr) pot fi antrenate cu jetul de apă, ceea ce face ca stingerea incendiilor cu jeturi cinetice de apă să aibă o aplicabilitate limitată.
Cu apă nu se pot stinge incendiile provocate de carbura de calciu, var nestins, kaliu sau natriu, cu care apa poate intra în reacţie chimică, exotermică, urmată de formarea, împreună cu aerul, a unor amestecuri explozive ce amplifică incendiul.
Aceste instalaţii nu au nevoie de păstrarea rezervelor de apă, ele primind agentul de lucru de peste bord, cu ajutorul pompelor de incendiu racordate la tubulaturi, care deservesc hidranţi cu furtunuri flexibile şi ajutaje manuale ce dirijează apa spre focarul de incendiu.
De obicei, debitele de apă necesare instalaţiei sunt asigurate de pompe centrifugale monoetajate. Întrucât pompele centrifugale nu sunt autoamorsabile, ele se vor amplasa mereu sub linia de plutire a navei, pentru amorsarea gravitaţională. Ca pompe de incendiu pot fi folosite şi pompele sanitare, de balast, drenaj sau alte pompe care lucrează cu apă sărată, fără reziduuri petroliere şi care au debitul şi sarcina necesare funcţionării instalaţiei. Numărul de pompe staţionare, recomandat de registrele de clasificare navală, este de minim două, iar pentru navele cu deplasamente mari, se va monta, obligatoriu, o pompă staţionară de avarie.
Amplasarea hidranţilor trebuie să permită racordarea rapidă şi uşoară a furtunurilor de incendiu, iar numărul lor trebuie să asigure alimentarea cu cel puţin două jeturi de apă în orice parte a fiecărei încăperi, punţi sau magazii de mărfuri.
Instalaţia de stins incendiul cu jet de apă aspiră apă de mare prin chesoane specifice (prize de fund), denumite Kingston, amplasate la nivelul gurnei navei.
O atenţie deosebită se acordă instalaţiei de stins incendiul cu jet de apă în cazul navelor pasager. În acest caz, dimensionarea instalaţiei se realizează în baza criteriul de serviciu (care ţine cont de spaţiile de locuit, numărul de pasageri şi spaţiile utilitare), precum şi a factorului de compartimentare (care depinde de lungimea navei).
Autor : Alexandru Pintilie
Tag-uri: instalatie, incendiu, apa, nave, ambarcatiuni |
- Tipuri reprezentative de nave (3284 visits)
- Instalatia de santina (2743 visits)
- Clasificarea instalatiilor navale de bord (2453 visits)
- Instalatia de apa tehnica (2366 visits)
- Nave pentru transportat marfuri in vrac - bulk-carrier (2327 visits)
- Instalatia de balast (1934 visits)
- Sisteme specifice navelor de tip petrolier (1906 visits)
- Instalatia de alimentare cu apa potabila (1766 visits)
- Nave pentru transportat produse petroliere in vrac - petroliere (1727 visits)
- Lansarea motorului naval cu aer comprimat (1703 visits)
- Instalatia de guvernare (1700 visits)
- Nave pentru transportat marfuri containerizate - portcontainer (1695 visits)
- Evolutia constructiilor navale (1674 visits)
- Sistemul de aer comprimat (1592 visits)
- Instalatia de stins incendiul cu dioxid de carbon (1568 visits)
- Evolutia constructiilor navale
- Lansarea motorului naval cu aer comprimat
- Scurt breviar de termeni navali
- Primele tipuri de ambarcatiuni
- Separatoare De Combustibil III
- Separatoare de combustibil II
- Tipuri reprezentative de nave
- Instalatia de stins incenciul cu apa pulverizata
- Instalatia de stins incendiul cu spuma
- Instalatia de stins incendiul cu dioxid de carbon
- Instalatia de stins incendiul cu pulberi
- Instalatia de manevra-legare
- Instalatia de incarcare-descarcare a marfii
- Instalatia de manevra a capacelor gurilor de magazii
- Instalatia de stins incendiul cu jet de apa
Categorie: Arhitectura Navala - ( Arhitectura Navala - Archiva)
Data Adaugarii: 10 July '08
Adaugati un link spre aceasta pagina pe blog-ul, site-ul sau forum-ul Dvs. :