Statistics:
Visits: 3,784 Votes: 0 Fame Riser |
Fame Rank
N/A
Fame Riser
|
|||||||||||
Clasificarea instalatiilor navale de bord
Q: | Intreaba despre Clasificarea instalatiilor navale de bord |
Navele maritime şi fluviale sunt dotate cu instalaţii de bord care asigură securitatea de navigaţie, integritatea mărfurilor transportate, condiţiile necesare pentru locuit şi pentru desfăşurarea activităţii echipajului şi pasagerilor. Instalaţiile navale pot fi împărţite în două categorii: instalaţii cu tubulaturi, respectiv instalaţii mecanice de punte.
Instalaţiile cu tubulaturi au în componenţă maşini hidropneumatice şi se utilizează la: încărcarea şi repartizarea în tancurile de marfă, descărcarea mărfurilor lichide, congelarea şi refrigerarea mărfurilor uşor perisabile, asigurarea de apă potabilă şi de spălare, evacuarea apelor uzate şi de santină, balas tarea navei, stingerea incendiilor, condiţionarea aerului pentru încăperile de locuit, acţionarea hidrostatică a mecanismelor de bord, etc.
Instalaţiile mecanice de punte se utilizează pentru: ancorarea, legarea, remorcarea sau guvernarea navei, încărcarea-descărcarea mărfurilor generale, acţionarea capacelor mecanice ale gurilor de magazii şi a bărcilor de salvare, a scării de bord, etc.
Instalaţiile navale de bord pot fi clasificate după destinaţia lor, aplicabilitatea la diverse nave, felul lichidului de lucru, gradul de participare la menţinerea vitalităţii navei, etc.
Principial, instalaţiile navale de bord, pot fi structurate după următoarea schemă [1], [2]:
• INSTALAŢII PRIVIND VITALITATEA NAVEI, cuprinzând în principiu: instalaţia de salvare; instalaţia de stins incendiul; instalaţia de santină; instalaţia de balast; instalaţii de radiocomunicaţie; sistemul de navigaţie şi semnalizare;
• INSTALAŢII PRIVIND FUNCŢIONALITATEA NAVEI, cuprinzând în principiu: instalaţia de guvernare; instalaţia de ancorare; instalaţia de manevră-legare; instalaţii de încărcare-descărcare a mărfurilor la/de la bord; instalaţia electrică; instalaţia de remorcare; sistemul automat de conducere şi urmărire a diferitelor procese de la bord; instalaţiile pentru manevra capacelor mecanice ale gurilor de magazii, a porţilor şi rampelor de încărcare; instalaţia de amarare a mărfurilor de la bord;
• INSTALAŢII PRIVIND CONDIŢIILE DE VIAŢĂ, cuprinzând, în principiu: instalaţii de microclimat artificial; instalaţii sanitare; sistemul de telefon la bord şi prin satelit;
• INSTALAŢII SPECIALIZATE, astfel: pentru navele petroliere (sistemele: de marfă şi curăţire; de evacuare a gazelor din tancurile de marfă; de încălzire a mărfii; de spălare a tancurilor de marfă); pentru navele de pescuit industrial (instalaţiile: drifterelor; seinerelor; traulerelor).
Bibliografie:
[1] Ion C. Ioniţă ş.a. Instalaţii navale de bord. Construcţie şi exploatare. Bucureşti, Editura Tehnică, 1992;
[2] Viorel Maier. Note de curs. Constanţa, UOC, 1993.
Pentru mai multe informatii vizitati : Enciclopedie Navala : Clasificarea instalatiilor navale de bord
Autor : Alexandru Pintilie
Instalaţiile cu tubulaturi au în componenţă maşini hidropneumatice şi se utilizează la: încărcarea şi repartizarea în tancurile de marfă, descărcarea mărfurilor lichide, congelarea şi refrigerarea mărfurilor uşor perisabile, asigurarea de apă potabilă şi de spălare, evacuarea apelor uzate şi de santină, balas tarea navei, stingerea incendiilor, condiţionarea aerului pentru încăperile de locuit, acţionarea hidrostatică a mecanismelor de bord, etc.
Instalaţiile mecanice de punte se utilizează pentru: ancorarea, legarea, remorcarea sau guvernarea navei, încărcarea-descărcarea mărfurilor generale, acţionarea capacelor mecanice ale gurilor de magazii şi a bărcilor de salvare, a scării de bord, etc.
Instalaţiile navale de bord pot fi clasificate după destinaţia lor, aplicabilitatea la diverse nave, felul lichidului de lucru, gradul de participare la menţinerea vitalităţii navei, etc.
Principial, instalaţiile navale de bord, pot fi structurate după următoarea schemă [1], [2]:
• INSTALAŢII PRIVIND VITALITATEA NAVEI, cuprinzând în principiu: instalaţia de salvare; instalaţia de stins incendiul; instalaţia de santină; instalaţia de balast; instalaţii de radiocomunicaţie; sistemul de navigaţie şi semnalizare;
• INSTALAŢII PRIVIND FUNCŢIONALITATEA NAVEI, cuprinzând în principiu: instalaţia de guvernare; instalaţia de ancorare; instalaţia de manevră-legare; instalaţii de încărcare-descărcare a mărfurilor la/de la bord; instalaţia electrică; instalaţia de remorcare; sistemul automat de conducere şi urmărire a diferitelor procese de la bord; instalaţiile pentru manevra capacelor mecanice ale gurilor de magazii, a porţilor şi rampelor de încărcare; instalaţia de amarare a mărfurilor de la bord;
• INSTALAŢII PRIVIND CONDIŢIILE DE VIAŢĂ, cuprinzând, în principiu: instalaţii de microclimat artificial; instalaţii sanitare; sistemul de telefon la bord şi prin satelit;
• INSTALAŢII SPECIALIZATE, astfel: pentru navele petroliere (sistemele: de marfă şi curăţire; de evacuare a gazelor din tancurile de marfă; de încălzire a mărfii; de spălare a tancurilor de marfă); pentru navele de pescuit industrial (instalaţiile: drifterelor; seinerelor; traulerelor).
Bibliografie:
[1] Ion C. Ioniţă ş.a. Instalaţii navale de bord. Construcţie şi exploatare. Bucureşti, Editura Tehnică, 1992;
[2] Viorel Maier. Note de curs. Constanţa, UOC, 1993.
Pentru mai multe informatii vizitati : Enciclopedie Navala : Clasificarea instalatiilor navale de bord
Autor : Alexandru Pintilie
Tag-uri: nave, ambarcatiuni, instalatii navale |
- Tipuri reprezentative de nave (3284 visits)
- Instalatia de santina (2743 visits)
- Clasificarea instalatiilor navale de bord (2453 visits)
- Instalatia de apa tehnica (2366 visits)
- Nave pentru transportat marfuri in vrac - bulk-carrier (2327 visits)
- Instalatia de balast (1934 visits)
- Sisteme specifice navelor de tip petrolier (1906 visits)
- Instalatia de alimentare cu apa potabila (1766 visits)
- Nave pentru transportat produse petroliere in vrac - petroliere (1727 visits)
- Lansarea motorului naval cu aer comprimat (1703 visits)
- Instalatia de guvernare (1700 visits)
- Nave pentru transportat marfuri containerizate - portcontainer (1695 visits)
- Evolutia constructiilor navale (1674 visits)
- Sistemul de aer comprimat (1592 visits)
- Instalatia de stins incendiul cu dioxid de carbon (1568 visits)
- Evolutia constructiilor navale
- Lansarea motorului naval cu aer comprimat
- Scurt breviar de termeni navali
- Primele tipuri de ambarcatiuni
- Separatoare De Combustibil III
- Separatoare de combustibil II
- Tipuri reprezentative de nave
- Instalatia de stins incenciul cu apa pulverizata
- Instalatia de stins incendiul cu spuma
- Instalatia de stins incendiul cu dioxid de carbon
- Instalatia de stins incendiul cu pulberi
- Instalatia de manevra-legare
- Instalatia de incarcare-descarcare a marfii
- Instalatia de manevra a capacelor gurilor de magazii
- Instalatia de stins incendiul cu jet de apa
Categorie: Arhitectura Navala - ( Arhitectura Navala - Archiva)
Data Adaugarii: 08 July '08
Adaugati un link spre aceasta pagina pe blog-ul, site-ul sau forum-ul Dvs. :