FamousWhy
ROM
Biografii, Celebritati, Vedete Vacante de vis, Destinatii, Regiuni Articole, Referate, Comentarii Download programe software FamousWhy Lucruri faimoase Forum Submit Content
|


Referate


Statistics:
Visits: 2,976
Votes: 0
Fame Riser
          
Fame Rank
N/A
Fame Riser
create pool

Articole


Intreaba despre Nave pentru transportat produse petroliere in vrac - petroliere

Tag-uri Populare


nave   ambarcatiuni   instalatie   incendiu   navigatie   combustibil   instalatii   instalatie marfa   antichitate   purificare   reziduri   separatoare   clarificare   aer comprimat   reziduuri   evacuare   marfa   sistem   transport marfa   pompe centrifugale   legare   instalatii navale   evolutie   apa potabila   tubulaturi   pompe   ancorare   manevra   parame   produse petroliere   descarcare   incarcare   apa tehnica   instalatie incalzire   guvernare   cargou  

All Tags

Famous Forum

 

Nave pentru transportat produse petroliere in vrac - petroliere

 Q:   Intreaba despre Nave pentru transportat produse petroliere in vrac - petroliere       
Nave pentru transportat produse petroliere in vrac - petroliere Navele petrolier (tancuri petrolier) sunt construite şi amenajate pentru a putea transporta produse petroliere direct în magaziile navei, magazii care poartă denumirea de tancuri (cisterne).

De regulă, navele petrolier transportă benzină, ţiţei, petrol, motorină, uleiuri grele.

Creşterea rapidă a consumului de combustibili lichizi la nivel mondial şi distanţele mari dintre zonele de extracţie, prelucrare a ţiţeiului şi zonele de consum au determinat o dezvoltare considerabilă a acestui tip de navă, tendinţa fiind spre gigantism (supertancuri), ajungându-se la capacităţi de încărcare de până la 4000000 tdw. Dificultăţile de acces, însă, în porturile deservite, corelate cu accidentele naval e soldate cu poluarea masivă a mediului marin, au limitat ascendentul capacităţii de încărcare, în prezent petrolierele limitându-se la o capacitate deadweight de maxim 150000 tdw.

Sistemul general de osatură este longitudinal sau combinat, funcţie de lungimea navei.

Produsele petroliere transportate emană vapori care se pot aprinde şi provoca explozii şi incendii. Din acest motiv, zona liberă de deasupra mărfii din tancuri, este umplută cu gaze inerte sau alte substanţe care nu întreţin arderea.
Marfa, fiind lichidă, în caz de navigaţie în mare agitată, se deplasează provocând solicitări suplimentare în structura corpului navei şi înrăutăţirea stabilităţii navei. Din aceste considerente, nava trebuie prevăzută cu pereţi longitudinali etanşi şi diafragme pentru atenuarea mişcărilor suprafeţelor libere a mărfii transportate.
De asemenea, volumul încărcăturii lichide variază cu temperatura, fapt pentru care trebuie prevăzute spaţii libere (puţuri) pentru dilatarea mărfii.

Deoarece gurile de încărcare a mărfii au dimensiuni reduse, înălţimea bordului liber este mai mică ca la alte tipuri de nave, fapt pentru care puntea principală este deseori inundată de valuri. Astfel, pentru a facilita evacuarea apei de pe punte, parapetul este înlocuit de balustrade.

Pentru a evita exploziile şi incendiile la bord, datorită specificului mărfii transportate, toate instalaţiile din zona magaziilor de marfă vor fi acţionate de maşini hidraulice sau cu abur.

Viteza economică a petrolierelor este de (16...22) Nd fiind obţinută, de regulă, cu ajutorul motoarelor cu aprindere prin compresie (Diesel) lente sau semirapide, iar uneori cu turbine cu abur, care antrenează elice cu pale fixe.

Instalaţia de încărcare-descărcare a mărfii este de tip hidraulic. În scopul uşurării operaţiunilor de încărcare-descărcare, marfa este fluidizată prin încălzire, cu ajutorul aburului care circulă prin serpentine dispuse în tancurile de marfă.

Autor : Alexandru Pintilie


Tag-uri: nave, ambarcatiuni, nave petrolier, tancuri petrolier, titei, motorina



Categorie: Arhitectura Navala  - ( Arhitectura Navala - Archiva)

Data Adaugarii: 05 July '08


Adaugati un link spre aceasta pagina pe blog-ul, site-ul sau forum-ul Dvs. :