Statistics:
Visits: 3,000 Votes: 0 Fame Riser |
Fame Rank
N/A
Fame Riser
|
|||||||||||
Nave pentru transportat produse petroliere in vrac - petroliere
Q: | Intreaba despre Nave pentru transportat produse petroliere in vrac - petroliere |
Navele petrolier (tancuri petrolier) sunt construite şi amenajate pentru a putea transporta produse petroliere direct în magaziile navei, magazii care poartă denumirea de tancuri (cisterne).
De regulă, navele petrolier transportă benzină, ţiţei, petrol, motorină, uleiuri grele.
Creşterea rapidă a consumului de combustibili lichizi la nivel mondial şi distanţele mari dintre zonele de extracţie, prelucrare a ţiţeiului şi zonele de consum au determinat o dezvoltare considerabilă a acestui tip de navă, tendinţa fiind spre gigantism (supertancuri), ajungându-se la capacităţi de încărcare de până la 4000000 tdw. Dificultăţile de acces, însă, în porturile deservite, corelate cu accidentele naval e soldate cu poluarea masivă a mediului marin, au limitat ascendentul capacităţii de încărcare, în prezent petrolierele limitându-se la o capacitate deadweight de maxim 150000 tdw.
Sistemul general de osatură este longitudinal sau combinat, funcţie de lungimea navei.
Produsele petroliere transportate emană vapori care se pot aprinde şi provoca explozii şi incendii. Din acest motiv, zona liberă de deasupra mărfii din tancuri, este umplută cu gaze inerte sau alte substanţe care nu întreţin arderea.
Marfa, fiind lichidă, în caz de navigaţie în mare agitată, se deplasează provocând solicitări suplimentare în structura corpului navei şi înrăutăţirea stabilităţii navei. Din aceste considerente, nava trebuie prevăzută cu pereţi longitudinali etanşi şi diafragme pentru atenuarea mişcărilor suprafeţelor libere a mărfii transportate.
De asemenea, volumul încărcăturii lichide variază cu temperatura, fapt pentru care trebuie prevăzute spaţii libere (puţuri) pentru dilatarea mărfii.
Deoarece gurile de încărcare a mărfii au dimensiuni reduse, înălţimea bordului liber este mai mică ca la alte tipuri de nave, fapt pentru care puntea principală este deseori inundată de valuri. Astfel, pentru a facilita evacuarea apei de pe punte, parapetul este înlocuit de balustrade.
Pentru a evita exploziile şi incendiile la bord, datorită specificului mărfii transportate, toate instalaţiile din zona magaziilor de marfă vor fi acţionate de maşini hidraulice sau cu abur.
Viteza economică a petrolierelor este de (16...22) Nd fiind obţinută, de regulă, cu ajutorul motoarelor cu aprindere prin compresie (Diesel) lente sau semirapide, iar uneori cu turbine cu abur, care antrenează elice cu pale fixe.
Instalaţia de încărcare-descărcare a mărfii este de tip hidraulic. În scopul uşurării operaţiunilor de încărcare-descărcare, marfa este fluidizată prin încălzire, cu ajutorul aburului care circulă prin serpentine dispuse în tancurile de marfă.
Autor : Alexandru Pintilie
De regulă, navele petrolier transportă benzină, ţiţei, petrol, motorină, uleiuri grele.
Creşterea rapidă a consumului de combustibili lichizi la nivel mondial şi distanţele mari dintre zonele de extracţie, prelucrare a ţiţeiului şi zonele de consum au determinat o dezvoltare considerabilă a acestui tip de navă, tendinţa fiind spre gigantism (supertancuri), ajungându-se la capacităţi de încărcare de până la 4000000 tdw. Dificultăţile de acces, însă, în porturile deservite, corelate cu accidentele naval e soldate cu poluarea masivă a mediului marin, au limitat ascendentul capacităţii de încărcare, în prezent petrolierele limitându-se la o capacitate deadweight de maxim 150000 tdw.
Sistemul general de osatură este longitudinal sau combinat, funcţie de lungimea navei.
Produsele petroliere transportate emană vapori care se pot aprinde şi provoca explozii şi incendii. Din acest motiv, zona liberă de deasupra mărfii din tancuri, este umplută cu gaze inerte sau alte substanţe care nu întreţin arderea.
Marfa, fiind lichidă, în caz de navigaţie în mare agitată, se deplasează provocând solicitări suplimentare în structura corpului navei şi înrăutăţirea stabilităţii navei. Din aceste considerente, nava trebuie prevăzută cu pereţi longitudinali etanşi şi diafragme pentru atenuarea mişcărilor suprafeţelor libere a mărfii transportate.
De asemenea, volumul încărcăturii lichide variază cu temperatura, fapt pentru care trebuie prevăzute spaţii libere (puţuri) pentru dilatarea mărfii.
Deoarece gurile de încărcare a mărfii au dimensiuni reduse, înălţimea bordului liber este mai mică ca la alte tipuri de nave, fapt pentru care puntea principală este deseori inundată de valuri. Astfel, pentru a facilita evacuarea apei de pe punte, parapetul este înlocuit de balustrade.
Pentru a evita exploziile şi incendiile la bord, datorită specificului mărfii transportate, toate instalaţiile din zona magaziilor de marfă vor fi acţionate de maşini hidraulice sau cu abur.
Viteza economică a petrolierelor este de (16...22) Nd fiind obţinută, de regulă, cu ajutorul motoarelor cu aprindere prin compresie (Diesel) lente sau semirapide, iar uneori cu turbine cu abur, care antrenează elice cu pale fixe.
Instalaţia de încărcare-descărcare a mărfii este de tip hidraulic. În scopul uşurării operaţiunilor de încărcare-descărcare, marfa este fluidizată prin încălzire, cu ajutorul aburului care circulă prin serpentine dispuse în tancurile de marfă.
Autor : Alexandru Pintilie
Tag-uri: nave, ambarcatiuni, nave petrolier, tancuri petrolier, titei, motorina |
- Tipuri reprezentative de nave (3284 visits)
- Instalatia de santina (2743 visits)
- Clasificarea instalatiilor navale de bord (2453 visits)
- Instalatia de apa tehnica (2366 visits)
- Nave pentru transportat marfuri in vrac - bulk-carrier (2327 visits)
- Instalatia de balast (1934 visits)
- Sisteme specifice navelor de tip petrolier (1906 visits)
- Instalatia de alimentare cu apa potabila (1766 visits)
- Nave pentru transportat produse petroliere in vrac - petroliere (1727 visits)
- Lansarea motorului naval cu aer comprimat (1703 visits)
- Instalatia de guvernare (1700 visits)
- Nave pentru transportat marfuri containerizate - portcontainer (1695 visits)
- Evolutia constructiilor navale (1674 visits)
- Sistemul de aer comprimat (1592 visits)
- Instalatia de stins incendiul cu dioxid de carbon (1568 visits)
- Evolutia constructiilor navale
- Lansarea motorului naval cu aer comprimat
- Scurt breviar de termeni navali
- Primele tipuri de ambarcatiuni
- Separatoare De Combustibil III
- Separatoare de combustibil II
- Tipuri reprezentative de nave
- Instalatia de stins incenciul cu apa pulverizata
- Instalatia de stins incendiul cu spuma
- Instalatia de stins incendiul cu dioxid de carbon
- Instalatia de stins incendiul cu pulberi
- Instalatia de manevra-legare
- Instalatia de incarcare-descarcare a marfii
- Instalatia de manevra a capacelor gurilor de magazii
- Instalatia de stins incendiul cu jet de apa
Categorie: Arhitectura Navala - ( Arhitectura Navala - Archiva)
Data Adaugarii: 05 July '08
Adaugati un link spre aceasta pagina pe blog-ul, site-ul sau forum-ul Dvs. :