Statistics:
Visits: 2,026 Votes: 0 Fame Riser |
Fame Rank
N/A
Fame Riser
|
|||||||||||
Instalatia de conditionare a aerului
Q: | Intreaba despre Instalatia de conditionare a aerului |
Instalaţia de condiţionare a aerului este o instalaţie complexă de prelucrare a aerului (uscare, încălzire, răcire etc.) în scopul asigurării condiţiilor optime de muncă şi odihnă pentru oameni, în orice condiţii meteorologice, în tot timpul anului, precum şi la navigaţia în diverse zone climatice.
Cauzele schimbării parametrilor aerului din încăperile navei sunt: procesele de schimb de căldură, corectarea umidităţii, degajările de gaze nocive, radiaţia solară, acumularea degajărilor de vapori de apă şi gaze prin arderea biologică a alimentelor, activitatea zilnică a oamenilor de la bord. Scopul instalaţiei de condiţionare a aerului este de a evita urmările proceselor nedorite de schimbare a calităţii aerului prin provocarea proceselor de aceeaşi amploare, dar de sens contrar celor de degradare a aerului.
Instalaţia de condiţionare a aerului este o instalaţie de ventilaţie artificială, dotată suplimentar cu dispozitive care permit funcţionarea automată a ventilatoarelor, în scopul menţinerii în încăperile navei a unor temperaturi stabilite de condiţiile optime de viaţă la bord.
Principial, o instalaţie de condiţionare a aerului cuprinde: filtre, ventilatoare, încălzitoare de aer, răcitoare, cameră de umidificare, fenoatenuatoare, aparate pentru reglarea automată a proceselor de condiţionare a aerului, sisteme de protecţie a instalaţiei etc.
Din punct de vedere constructiv, instalaţiile de condiţionare a aerului se pot întâlni după principiul centralizat, grupat sau autonom. Principiul autonom de construcţie se utilizează în cazul în care parametrii de stare ai aerului dintr-o încăpere diferă de parametrii aerului din celelalte încăperi.
Sistemul de condiţionare a aerului întâlnit pe nave poate utiliza aerul proaspăt (preluat din atmosferă), aer recirculat (preluat din interiorul navei) sau un amestec de aer proaspăt cu aer recirculat.
Folosirea schemei cu recirculare a aerului asigură un consum de căldură de (5...6) ori mai mic decât schema fără recirculare, pentru temperatura aerului exterior de 25 grade Celsius. În limitele admise de normele sanitare, pentru încăperile în care nu există degajări de vapori şi gaze nocive, trebuie folosită recircularea aerului. El poate fi introdus în circuit direct în încăperea deservită sau în prealabil poate fi aspirat de acolo şi amestecat cu cel exterior în afara încăperii deservite.
Articol scris de Alexandru Pintilie
Cauzele schimbării parametrilor aerului din încăperile navei sunt: procesele de schimb de căldură, corectarea umidităţii, degajările de gaze nocive, radiaţia solară, acumularea degajărilor de vapori de apă şi gaze prin arderea biologică a alimentelor, activitatea zilnică a oamenilor de la bord. Scopul instalaţiei de condiţionare a aerului este de a evita urmările proceselor nedorite de schimbare a calităţii aerului prin provocarea proceselor de aceeaşi amploare, dar de sens contrar celor de degradare a aerului.
Instalaţia de condiţionare a aerului este o instalaţie de ventilaţie artificială, dotată suplimentar cu dispozitive care permit funcţionarea automată a ventilatoarelor, în scopul menţinerii în încăperile navei a unor temperaturi stabilite de condiţiile optime de viaţă la bord.
Principial, o instalaţie de condiţionare a aerului cuprinde: filtre, ventilatoare, încălzitoare de aer, răcitoare, cameră de umidificare, fenoatenuatoare, aparate pentru reglarea automată a proceselor de condiţionare a aerului, sisteme de protecţie a instalaţiei etc.
Din punct de vedere constructiv, instalaţiile de condiţionare a aerului se pot întâlni după principiul centralizat, grupat sau autonom. Principiul autonom de construcţie se utilizează în cazul în care parametrii de stare ai aerului dintr-o încăpere diferă de parametrii aerului din celelalte încăperi.
Sistemul de condiţionare a aerului întâlnit pe nave poate utiliza aerul proaspăt (preluat din atmosferă), aer recirculat (preluat din interiorul navei) sau un amestec de aer proaspăt cu aer recirculat.
Folosirea schemei cu recirculare a aerului asigură un consum de căldură de (5...6) ori mai mic decât schema fără recirculare, pentru temperatura aerului exterior de 25 grade Celsius. În limitele admise de normele sanitare, pentru încăperile în care nu există degajări de vapori şi gaze nocive, trebuie folosită recircularea aerului. El poate fi introdus în circuit direct în încăperea deservită sau în prealabil poate fi aspirat de acolo şi amestecat cu cel exterior în afara încăperii deservite.
Articol scris de Alexandru Pintilie
Tag-uri: parametrii aerului, nave, ambarcatiuni, instalatie |
- Tipuri reprezentative de nave (3284 visits)
- Instalatia de santina (2743 visits)
- Clasificarea instalatiilor navale de bord (2453 visits)
- Instalatia de apa tehnica (2366 visits)
- Nave pentru transportat marfuri in vrac - bulk-carrier (2327 visits)
- Instalatia de balast (1934 visits)
- Sisteme specifice navelor de tip petrolier (1906 visits)
- Instalatia de alimentare cu apa potabila (1766 visits)
- Nave pentru transportat produse petroliere in vrac - petroliere (1727 visits)
- Lansarea motorului naval cu aer comprimat (1703 visits)
- Instalatia de guvernare (1700 visits)
- Nave pentru transportat marfuri containerizate - portcontainer (1695 visits)
- Evolutia constructiilor navale (1674 visits)
- Sistemul de aer comprimat (1592 visits)
- Instalatia de stins incendiul cu dioxid de carbon (1568 visits)
- Evolutia constructiilor navale
- Lansarea motorului naval cu aer comprimat
- Scurt breviar de termeni navali
- Primele tipuri de ambarcatiuni
- Separatoare De Combustibil III
- Separatoare de combustibil II
- Tipuri reprezentative de nave
- Instalatia de stins incenciul cu apa pulverizata
- Instalatia de stins incendiul cu spuma
- Instalatia de stins incendiul cu dioxid de carbon
- Instalatia de stins incendiul cu pulberi
- Instalatia de manevra-legare
- Instalatia de incarcare-descarcare a marfii
- Instalatia de manevra a capacelor gurilor de magazii
- Instalatia de stins incendiul cu jet de apa
Categorie: Arhitectura Navala - ( Arhitectura Navala - Archiva)
Data Adaugarii: 15 October '08
Adaugati un link spre aceasta pagina pe blog-ul, site-ul sau forum-ul Dvs. :