FamousWhy
ROM
Biografii, Celebritati, Vedete Vacante de vis, Destinatii, Regiuni Articole, Referate, Comentarii Download programe software FamousWhy Lucruri faimoase Forum Submit Content
|


Referate


Statistics:
Visits: 1,886
Votes: 0
Fame Riser
          
Fame Rank
N/A
Fame Riser
create pool

Articole

Intrebari despre Istoria ambarcatiunilor

- Ce este o triremă? by Alexandra

Tag-uri Populare


nave   ambarcatiuni   instalatie   incendiu   navigatie   antichitate   instalatii   instalatie marfa   purificare   combustibil   clarificare   reziduuri   evacuare   reziduri   marfa   pompe centrifugale   sistem   aer comprimat   separatoare   transport marfa   guri   manevra   parame   legare   descarcare   incarcare   instalatie incalzire   evolutie   constructii navale   pompe   ancorare   apa tehnica   balast   instalatie evacuare   instalatie gaze   guvernare  

All Tags

Famous Forum

 

Istoria ambarcatiunilor

 Q:
 Ce este o triremă? - by Alexandra
       
Istoria ambarcatiunilor Până în anul 1783, atunci când Marchizul de Jouffroy d’Abbans a construit primul vas care se deplasa pe baza aburilor, majoritatea ambarcaţiunilor, cu câteva excepţii experimentale se deplasau purtate de vânt şi de forţa umană. O jumătate de secol mai târziu, în 1838, primul serviciu de transport transatlantic a fost inaugurat. Se foloseau vase care erau propulsate de abur şi de lopătari. In acelaşi an a fost lansat la apă şi primul vas cu elice. Vasul se numea Arhimede deoarece, Arhimede, în secolul al 3-lea inventase o maşinărie dotată cu elice. Inventia lui Arhimede era folosită pentru a ridica apa întorcând în interiorul unui cilindru o elice legată cu un fir. In anul 1830 mai mulţi inventato ri au experimentat, reversând principiul lui Arhimede, să împingă apa în spatele elicei. Curând au realizat că mărimea elicei nu avea importanţă, de fapt, ceea ce conta era tipul de fir folosit. Au ajuns la concluzia că pentru propulsie elicea de la care porniseră ei nu se asemăna cu cea folosită la final.

Aburul a rămas singura sursă de putere pentru vase până în 1864, când francezul Etienne Lenoir, a construit prima ambarcaţiune propulsată de un motor cu combustie internă. Primul vas cu motor alimentat cu combustibil a fost construit în 1886 de Gottlieb Daimler.

In 1968 omul de afaceri si surfer Hoyle Schweitzer şi designerul de aeronave James Drake au patentat primii desenul unui minivelier, dar ei nu l-au şi construit. Peter Chilvers este cunoscut ca fiind primul care a construit un minivelier în 1958, când avea numai 12 ani, îar Newman Darby a construit şi el unul în 1964 şi a scris un articol într-o revistă pentru pasionaţii de sport, în care descria ambarcaţiunea construită de el ca fiind primul pas pentru infiinţarea unui nou sport de apă încântător şi antrenant. Patentul lui Drake si Schweitzer a fost revocat în 1984 când minivelierele au fost folosite la sporturile olimpice, dar succesul lor comercial este ilustrat de faptul ca ambarcaţiunile sunt cunoscute pe plan mondial ca o marcă Schweitzer.
Sursa imagine: littletownmart.com


Tag-uri:



Categorie: Arhitectura Navala  - ( Arhitectura Navala - Archiva)

Data Adaugarii: 03 March '09


Adaugati un link spre aceasta pagina pe blog-ul, site-ul sau forum-ul Dvs. :