Statistics:
Visits: 3,438 Votes: 1 Fame Riser |
Fame Rank
6
Fame Riser
|
|||||||||||
Nave pentru transportat marfuri in vrac - bulk-carrier
Q: | Intreaba despre Nave pentru transportat marfuri in vrac - bulk-carrier |
Navele destinate transportului de mărfuri uscate în vrac, depuse direct în magazii, se numesc vrachiere.
Dintre principalele mărfuri, care se transportă în vrac, se amintesc: minereuri; cărbuni; fosfaţi; cereale; ciment; zahăr; petrol etc.
Capacitatea de încărcare a vrachierelor este mare, deplasamentul deadweight fiind cuprins între (20000 ... 180000) tdw.
Se deosebesc trei categorii de vrachiere: specializate (mineraliere; cerealiere; carboniere etc.); combinate (minereu-cărbune; minereu-cereale; minereu-fosfaţi; bauxită-fosfaţi; minereu-petrol etc.); universale (destinate pentru a transporta în aceeaşi cursă, orice marfă solidă sau lichidă în vrac) [1].
Aceste nave au compartimentul maşini amplasat în totdeauna la pupa. Tancurile de asietă sunt situate atât sub punte, cât şi pe fundul navei, de formă aproape dreptunghiulară, fapt ce face ca spaţiul din magazii să aibă formă ortogonală. Acest lucru permite utilizarea întregului deadweight pentru mărfurile transportate, asigurând stabilitatea şi asieta navei.
Datorită eficienţei economice ridicate, vrachierele universale au căpătat o largă răspândire. Dintre vrachierele universale perfecţionate se pot menţiona: vrachierul universal de tip OBO (ore bulk-oil carrier), care poate transporta fie mărfuri solide cu greutate specifică mare (minereu), fie mărfuri lichide (ţiţei); vrachierul universal de tip PROOBO care poate transporta şi produse petroliere [1].
Viteza economică a vrachierelor este de (14...18) Nd fiind obţinută, de regulă, cu ajutorul motoarelor cu aprindere prin compresie (Diesel) lente sau cu turbine cu abur, care antrenează elice cu pale fixe.
Operaţiunile de încărcare-descărcare a mărfurilor se efectuează atât cu instalaţiile portuare, cât şi cu instalaţiile din dotarea navelor (sisteme pneumatice, instalaţii mecanice cu benzi transportatoare, elevatoare, escavatoare, sisteme de fluidizare a mărfii în stare de praf etc.)
Bibliografie
[1] Viorel MAIER. Mecanica şi construcţia navei. Construcţia navei. Vol. 3. Bucureşti, Ed. Tehnică, 1989;
Autor : Alexandru Pintilie
Dintre principalele mărfuri, care se transportă în vrac, se amintesc: minereuri; cărbuni; fosfaţi; cereale; ciment; zahăr; petrol etc.
Capacitatea de încărcare a vrachierelor este mare, deplasamentul deadweight fiind cuprins între (20000 ... 180000) tdw.
Se deosebesc trei categorii de vrachiere: specializate (mineraliere; cerealiere; carboniere etc.); combinate (minereu-cărbune; minereu-cereale; minereu-fosfaţi; bauxită-fosfaţi; minereu-petrol etc.); universale (destinate pentru a transporta în aceeaşi cursă, orice marfă solidă sau lichidă în vrac) [1].
Aceste nave au compartimentul maşini amplasat în totdeauna la pupa. Tancurile de asietă sunt situate atât sub punte, cât şi pe fundul navei, de formă aproape dreptunghiulară, fapt ce face ca spaţiul din magazii să aibă formă ortogonală. Acest lucru permite utilizarea întregului deadweight pentru mărfurile transportate, asigurând stabilitatea şi asieta navei.
Datorită eficienţei economice ridicate, vrachierele universale au căpătat o largă răspândire. Dintre vrachierele universale perfecţionate se pot menţiona: vrachierul universal de tip OBO (ore bulk-oil carrier), care poate transporta fie mărfuri solide cu greutate specifică mare (minereu), fie mărfuri lichide (ţiţei); vrachierul universal de tip PROOBO care poate transporta şi produse petroliere [1].
Viteza economică a vrachierelor este de (14...18) Nd fiind obţinută, de regulă, cu ajutorul motoarelor cu aprindere prin compresie (Diesel) lente sau cu turbine cu abur, care antrenează elice cu pale fixe.
Operaţiunile de încărcare-descărcare a mărfurilor se efectuează atât cu instalaţiile portuare, cât şi cu instalaţiile din dotarea navelor (sisteme pneumatice, instalaţii mecanice cu benzi transportatoare, elevatoare, escavatoare, sisteme de fluidizare a mărfii în stare de praf etc.)
Bibliografie
[1] Viorel MAIER. Mecanica şi construcţia navei. Construcţia navei. Vol. 3. Bucureşti, Ed. Tehnică, 1989;
Autor : Alexandru Pintilie
Tag-uri: nave, ambarcatiuni, transport marfa |
- Tipuri reprezentative de nave (3284 visits)
- Instalatia de santina (2743 visits)
- Clasificarea instalatiilor navale de bord (2453 visits)
- Instalatia de apa tehnica (2366 visits)
- Nave pentru transportat marfuri in vrac - bulk-carrier (2327 visits)
- Instalatia de balast (1934 visits)
- Sisteme specifice navelor de tip petrolier (1906 visits)
- Instalatia de alimentare cu apa potabila (1766 visits)
- Nave pentru transportat produse petroliere in vrac - petroliere (1727 visits)
- Lansarea motorului naval cu aer comprimat (1703 visits)
- Instalatia de guvernare (1700 visits)
- Nave pentru transportat marfuri containerizate - portcontainer (1695 visits)
- Evolutia constructiilor navale (1674 visits)
- Sistemul de aer comprimat (1592 visits)
- Instalatia de stins incendiul cu dioxid de carbon (1568 visits)
- Evolutia constructiilor navale
- Lansarea motorului naval cu aer comprimat
- Scurt breviar de termeni navali
- Primele tipuri de ambarcatiuni
- Separatoare De Combustibil III
- Separatoare de combustibil II
- Tipuri reprezentative de nave
- Instalatia de stins incenciul cu apa pulverizata
- Instalatia de stins incendiul cu spuma
- Instalatia de stins incendiul cu dioxid de carbon
- Instalatia de stins incendiul cu pulberi
- Instalatia de manevra-legare
- Instalatia de incarcare-descarcare a marfii
- Instalatia de manevra a capacelor gurilor de magazii
- Instalatia de stins incendiul cu jet de apa
Categorie: Arhitectura Navala - ( Arhitectura Navala - Archiva)
Data Adaugarii: 04 July '08
Adaugati un link spre aceasta pagina pe blog-ul, site-ul sau forum-ul Dvs. :