FamousWhy
ROM
Biografii, Celebritati, Vedete Vacante de vis, Destinatii, Regiuni Articole, Referate, Comentarii Download programe software FamousWhy Lucruri faimoase Forum Submit Content
|


Referate


Statistics:
Visits: 3,459
Votes: 1
Fame Riser
          
Fame Rank
6
Fame Riser
create pool

Articole


Intreaba despre Nave pentru transportat marfuri in vrac - bulk-carrier

Tag-uri Populare


nave   ambarcatiuni   instalatie   incendiu   navigatie   antichitate   instalatii   instalatie marfa   purificare   combustibil   clarificare   reziduuri   evacuare   reziduri   marfa   pompe centrifugale   sistem   aer comprimat   separatoare   transport marfa   guri   manevra   parame   legare   descarcare   incarcare   instalatie incalzire   evolutie   constructii navale   pompe   ancorare   apa tehnica   balast   instalatie evacuare   instalatie gaze   guvernare  

All Tags

Famous Forum

 

Nave pentru transportat marfuri in vrac - bulk-carrier

 Q:   Intreaba despre Nave pentru transportat marfuri in vrac - bulk-carrier       
Nave pentru transportat marfuri in vrac - bulk-carrier Navele destinate transportului de mărfuri uscate în vrac, depuse direct în magazii, se numesc vrachiere.

Dintre principalele mărfuri, care se transportă în vrac, se amintesc: minereuri; cărbuni; fosfaţi; cereale; ciment; zahăr; petrol etc.

Capacitatea de încărcare a vrachierelor este mare, deplasamentul deadweight fiind cuprins între (20000 ... 180000) tdw.

Se deosebesc trei categorii de vrachiere: specializate (mineraliere; cerealiere; carboniere etc.); combinate (minereu-cărbune; minereu-cereale; minereu-fosfaţi; bauxită-fosfaţi; minereu-petrol etc.); universale (destinate pentru a transporta în aceeaşi cursă, orice marfă solidă sau lichidă în vrac) [1].

Aceste nave au compartimentul maşini amplasat în totdeauna la pupa. Tancurile de asietă sunt situate atât sub punte, cât şi pe fundul navei, de formă aproape dreptunghiulară, fapt ce face ca spaţiul din magazii să aibă formă ortogonală. Acest lucru permite utilizarea întregului deadweight pentru mărfurile transportate, asigurând stabilitatea şi asieta navei.

Datorită eficienţei economice ridicate, vrachierele universale au căpătat o largă răspândire. Dintre vrachierele universale perfecţionate se pot menţiona: vrachierul universal de tip OBO (ore bulk-oil carrier), care poate transporta fie mărfuri solide cu greutate specifică mare (minereu), fie mărfuri lichide (ţiţei); vrachierul universal de tip PROOBO care poate transporta şi produse petroliere [1].

Viteza economică a vrachierelor este de (14...18) Nd fiind obţinută, de regulă, cu ajutorul motoarelor cu aprindere prin compresie (Diesel) lente sau cu turbine cu abur, care antrenează elice cu pale fixe.

Operaţiunile de încărcare-descărcare a mărfurilor se efectuează atât cu instalaţiile portuare, cât şi cu instalaţiile din dotarea navelor (sisteme pneumatice, instalaţii mecanice cu benzi transportatoare, elevatoare, escavatoare, sisteme de fluidizare a mărfii în stare de praf etc.)

Bibliografie
[1] Viorel MAIER. Mecanica şi construcţia navei. Construcţia navei. Vol. 3. Bucureşti, Ed. Tehnică, 1989;

Autor : Alexandru Pintilie


Tag-uri: nave, ambarcatiuni, transport marfa



Categorie: Arhitectura Navala  - ( Arhitectura Navala - Archiva)

Data Adaugarii: 04 July '08


Adaugati un link spre aceasta pagina pe blog-ul, site-ul sau forum-ul Dvs. :