FamousWhy
ROM
Biografii, Celebritati, Vedete Vacante de vis, Destinatii, Regiuni Articole, Referate, Comentarii Download programe software FamousWhy Lucruri faimoase Forum Submit Content
|


Referate


Statistics:
Visits: 2,051
Votes: 0
Fame Riser
          
Fame Rank
N/A
Fame Riser
create pool

Articole

Intrebari despre Cargouri pentru marfuri generale

- Ce este rujarea navelor cerealiere? by floroiu

Tag-uri Populare


nave   ambarcatiuni   instalatie   incendiu   navigatie   combustibil   instalatii   instalatie marfa   antichitate   purificare   reziduri   separatoare   clarificare   aer comprimat   reziduuri   evacuare   marfa   sistem   transport marfa   pompe centrifugale   legare   instalatii navale   evolutie   apa potabila   tubulaturi   pompe   ancorare   manevra   parame   produse petroliere   descarcare   incarcare   apa tehnica   instalatie incalzire   guvernare   cargou  

All Tags

Famous Forum

 

Cargouri pentru marfuri generale

 Q:        
Cargouri pentru marfuri generale Navele destinate transportului de mărfuri uscate în vrac, mărfuri ambalate sau neambalate , se numesc cargouri. Cargourile care transportă mai multe categorii de mărfuri se numesc cargouri pentru mărfuri generale.

Cargourile pentru mărfuri generale sunt cele mai răspândite nave maritime de transport, având deplasamentul deadweight cuprins între (500...30000) tdw. Datorită caracterului lor, mărfurile generale creează dificultăţi în operaţiunile de încărcare-descărcare, fapt pentru care se recurge la modulizarea lor prin: pachetizare; paletizare; containerizare [1].

ÃŽn afara cargourilor pentru mărfuri generale, se întâlnesc cargouri specializate, destinate transportului unei anumite categorii de mărfuri, dupà „Æ’ cum urmează [2]:

• nave pentru cherestea, pentru transportat material lemnos;
• nave cerealiere, pentru transportat cereale;
• nave frigorifice, pentru transportat mărfuri perisabile;
• nave ore-carrier (mineralier), pentru transportat minereuri;
• nave bulk-carrier, pentru transportat mărfuri în vrac;
• nave portcontainer, pentru transportat mărfuri containerizate;
• nave portbarje (Lash), pentru transportat barje;
• nave roll-on/roll-off, pentru transportul vehiculelor rutiere.
Amenajările interioare şi aspectul exterior pot diferi de la o navă la alta prin: amplasarea compartimentului de maşini; numărul, mărimea şi amplasarea suprastructurilor; numărul şi dimensiunea magaziilor de mărfuri; numărul de punţi şi pereţi; forma extremităţilor pupa şi prova, sistemul general de osatură; instalaţiile pentru încărcat şi descărcat mărfuri (bigi, macarale etc.).
Cargourile sunt prevăzute cu suprastructuri continue sau răzleţe şi dispun de spaţii mari pentru depozitarea mărfurilor. Sistemul general de osatură al cargourilor poate fi transversal sau combinat. Viteza economică a cargourilor este de (12...20) Nd fiind obţinută, de regulă, cu ajutorul motoarelor cu aprindere prin compresie (Diesel), lente sau semirapide, care antrenează elice cu pale fixe. Compartimentul de maşini poate fi amplasat la pupa, central sau în prova navei.

Bibliografie :
[1] Viorel MAIER. Mecanica şi construcţia navei. Construcţia navei. Vol. 3. Bucureşti, Ed. Tehnică, 1989;
[2] A. BIDOAE. Mecanica şi construcţia navei. Manual pentru licee. Bucureşti, Ed. Didactică şi Pedagogică, 1976.

Autor : Alexandru Pintilie


Tag-uri: cargo, marfa, nave, ambarcatiuni



Categorie: Arhitectura Navala  - ( Arhitectura Navala - Archiva)

Data Adaugarii: 04 July '08


Adaugati un link spre aceasta pagina pe blog-ul, site-ul sau forum-ul Dvs. :