Statistics:
Visits: 3,253 Votes: 0 Fame Riser |
Fame Rank
N/A
Fame Riser
|
|||||||||||
Sisteme specifice navelor de tip petrolier
Q: | Intreaba despre Sisteme specifice navelor de tip petrolier |
Prin construcţia lor, navele petroliere şi tancurile sunt destinate să transporte în tancuri ţiţei brut sau produse albe. Specificul mărfii transportate impune existenţa unor instalaţii de bord adecvate, pentru încărcarea-descărcarea mărfii, evacuarea din tancuri a gazelor, curăţirea şi spălarea tancurilor, încălzirea mărfurilor vâscoase, măsurarea nivelului în tancuri, protecţia antiincendiu, golirea tancurilor etc.
Principalele condiţii specifice impuse instalaţiilor caracteristice navelor petroliere şi tancurilor, sunt: prevenirea incendiilor şi a poluării apei de mare; vehicularea rapidă a mărfii la încărcare şi descărcare; prevenirea degradării mărfii transportate.
Datorità „Æ’ vâscozităţii apreciabile a produselor petroliere grele, în tubulaturile de transport rezultă pante hidraulice mari. ÃŽnălÅ£imea de aspiraÅ£ie de (5...6) mCA a pompelor de marfă corespunde unor lungimi relativ mici de tubulatură de aspiraÅ£ie. Petrolul se ambarcă cu ajutorul pompelor instalate pe uscat, la danele petroliere ÅŸi se debarcă cu pompele navei.
Instalaţiile de marfă evacuează cea mai mare parte a mărfii, iar cele de curăţire asigură evacuarea ultimului strat de petrol şi a reziduurilor, în scopul curăţirii tancurilor. Instalaţiile de spălare se folosesc pentru îndepărtarea din tancuri a reziduurilor grele, mai ales atunci când în tancul respectiv urmează să se transporte un produs petrolier mai uşor sau apă de balast. De asemenea, se impune ca tancurile să fie spălate la intrarea navei în reparaţie.
În scopul prevenirii poluării apei de mare prin descărcările de hidrocarburi petroliere, conform normelor internaţionale, navele petroliere noi, cu tonaj peste 150 TRB, trebuie să dispună de tancuri de decantare, de capacitate cel puţin 3% din capacitatea de transport a navei. Toate petroliere trebuie să fie dotate cu câte un sistem de supraveghere şi control al descărcărilor de hidrocarburi, prevăzute cu dispozitiv înregistrator de hidrocarburi care opresc deversarea dacă nu sunt respectate concentraţiile din normele internaţionale. De asemenea, în conformitate cu aceleaşi norme internaţionale, toate navele petroliere şi tancurile, construcţie nouă, vor fi prevăzute cu dublu fund, iar navele aflate în exploatare urmând a fi dotate cu dublu fund.
La suprafaţa mărfii din tancuri se degajă vapori de produse petroliere. Instalaţiile de evacuare a gazelor asigură comunicaţia cu atmosfera a tancurilor de marfă atunci când, din cauze termice, apar diferenţe mari de presiune între interiorul acestora şi atmosferă.
Tancurile de marfă se degazează în scopul evacuării vaporilor de petrol, nocivi pentru om şi periculoşi în privinţa incendiilor. Degazarea poate fi combinată cu spălarea tancurilor sau poate fi realizată separat, prin aburire.
Pentru asigurarea posibilităţii de aspiraţie a produselor petroliere grele, de vâscozitate mare, înainte de pompare, acestea se încălzesc cu ajutorul serpentinelor amplasate pe fundul tancurilor sau numai în zona sorburilor.
sursă imagine: comunicatemedia.ro
Autor : Alexandru Pintilie
Principalele condiţii specifice impuse instalaţiilor caracteristice navelor petroliere şi tancurilor, sunt: prevenirea incendiilor şi a poluării apei de mare; vehicularea rapidă a mărfii la încărcare şi descărcare; prevenirea degradării mărfii transportate.
Datorità „Æ’ vâscozităţii apreciabile a produselor petroliere grele, în tubulaturile de transport rezultă pante hidraulice mari. ÃŽnălÅ£imea de aspiraÅ£ie de (5...6) mCA a pompelor de marfă corespunde unor lungimi relativ mici de tubulatură de aspiraÅ£ie. Petrolul se ambarcă cu ajutorul pompelor instalate pe uscat, la danele petroliere ÅŸi se debarcă cu pompele navei.
Instalaţiile de marfă evacuează cea mai mare parte a mărfii, iar cele de curăţire asigură evacuarea ultimului strat de petrol şi a reziduurilor, în scopul curăţirii tancurilor. Instalaţiile de spălare se folosesc pentru îndepărtarea din tancuri a reziduurilor grele, mai ales atunci când în tancul respectiv urmează să se transporte un produs petrolier mai uşor sau apă de balast. De asemenea, se impune ca tancurile să fie spălate la intrarea navei în reparaţie.
În scopul prevenirii poluării apei de mare prin descărcările de hidrocarburi petroliere, conform normelor internaţionale, navele petroliere noi, cu tonaj peste 150 TRB, trebuie să dispună de tancuri de decantare, de capacitate cel puţin 3% din capacitatea de transport a navei. Toate petroliere trebuie să fie dotate cu câte un sistem de supraveghere şi control al descărcărilor de hidrocarburi, prevăzute cu dispozitiv înregistrator de hidrocarburi care opresc deversarea dacă nu sunt respectate concentraţiile din normele internaţionale. De asemenea, în conformitate cu aceleaşi norme internaţionale, toate navele petroliere şi tancurile, construcţie nouă, vor fi prevăzute cu dublu fund, iar navele aflate în exploatare urmând a fi dotate cu dublu fund.
La suprafaţa mărfii din tancuri se degajă vapori de produse petroliere. Instalaţiile de evacuare a gazelor asigură comunicaţia cu atmosfera a tancurilor de marfă atunci când, din cauze termice, apar diferenţe mari de presiune între interiorul acestora şi atmosferă.
Tancurile de marfă se degazează în scopul evacuării vaporilor de petrol, nocivi pentru om şi periculoşi în privinţa incendiilor. Degazarea poate fi combinată cu spălarea tancurilor sau poate fi realizată separat, prin aburire.
Pentru asigurarea posibilităţii de aspiraţie a produselor petroliere grele, de vâscozitate mare, înainte de pompare, acestea se încălzesc cu ajutorul serpentinelor amplasate pe fundul tancurilor sau numai în zona sorburilor.
sursă imagine: comunicatemedia.ro
Autor : Alexandru Pintilie
Tag-uri: nave petroliere, transport naval |
- Tipuri reprezentative de nave (3284 visits)
- Instalatia de santina (2743 visits)
- Clasificarea instalatiilor navale de bord (2453 visits)
- Instalatia de apa tehnica (2366 visits)
- Nave pentru transportat marfuri in vrac - bulk-carrier (2327 visits)
- Instalatia de balast (1934 visits)
- Sisteme specifice navelor de tip petrolier (1906 visits)
- Instalatia de alimentare cu apa potabila (1766 visits)
- Nave pentru transportat produse petroliere in vrac - petroliere (1727 visits)
- Lansarea motorului naval cu aer comprimat (1703 visits)
- Instalatia de guvernare (1700 visits)
- Nave pentru transportat marfuri containerizate - portcontainer (1695 visits)
- Evolutia constructiilor navale (1674 visits)
- Sistemul de aer comprimat (1592 visits)
- Instalatia de stins incendiul cu dioxid de carbon (1568 visits)
- Evolutia constructiilor navale
- Lansarea motorului naval cu aer comprimat
- Scurt breviar de termeni navali
- Primele tipuri de ambarcatiuni
- Separatoare De Combustibil III
- Separatoare de combustibil II
- Tipuri reprezentative de nave
- Instalatia de stins incenciul cu apa pulverizata
- Instalatia de stins incendiul cu spuma
- Instalatia de stins incendiul cu dioxid de carbon
- Instalatia de stins incendiul cu pulberi
- Instalatia de manevra-legare
- Instalatia de incarcare-descarcare a marfii
- Instalatia de manevra a capacelor gurilor de magazii
- Instalatia de stins incendiul cu jet de apa
Categorie: Arhitectura Navala - ( Arhitectura Navala - Archiva)
Data Adaugarii: 21 January '09
Adaugati un link spre aceasta pagina pe blog-ul, site-ul sau forum-ul Dvs. :