Statistics:
Visits: 3,375 Votes: 0 Fame Riser |
Fame Rank
N/A
Fame Riser
|
|||||||||||
Instalatia de separare a reziduurilor petroliere
Q: | Intreaba despre Instalatia de separare a reziduurilor petroliere |
Prevenirea degradării prin navigaţie a mediului marin, acţiune care se încadrează în ansamblul măsurilor de protejare a naturii, constituie obiectul Convenţiei internaţionale pentru prevenirea poluării de către nave, încheiată la Londra în 1973. Conform acestei convenţii [1] şi documentelor semnate ulterior în legătură cu ea, toate navele de peste 400 TRB sunt obligate să folosească instalaţii separatoare de reziduuri petroliere astfel încât, în apa evacuată peste bord, conţinutul de hidrocarburi să se menţină sub anumite valori limită.
Pentru purificarea uleiurilor şi combustibililor, la bordul navelor se utilizează separatoare centrifugale cu paleţi, ale căror debite nu depăş esc (1...10) t/h, acestea fiind în concordanţă cu consumurile instalaţiei de forţă. Separatoarele de reziduuri care trebuie să purifice cantităţi mari de apă colectată în santină, funcţionează cu debite de (5...25) t/h, ajungând chiar la 300 t/h în cazul petrolierelor. Pentru aceste debite nari, în scopul limitării dimensiunilor de gabarit şi a măririi siguranţei de funcţionare, se utilizează separatoare fără piese mobile, care folosesc pentru separare energiile cinetică şi potenţială a amestecului. Soluţiile constructive pentru separatoarele de santină sunt total diferite de cele utilizate la separatoarele centrifugale cu paleţi.
În figură este reprezentată schema de funcţionare a unei instalaţii separatoare de reziduuri petroliere.
Semnificaţia notaţiilor din figură este următoarea: 1 – tanc de colectare amestec apă şi hidrocarburi petroliere; 2 – sorb; 3 – pompă; 4 – separator de reziduuri petroliere; 5 – armătură cu clapet; 6 – armătură acţionată manual; 7 – ventil electromagnetic; 8 – tablou electric; 9 – tanc reziduuri petroliere; 10 – traductoare rezistive de nivel.
Amestecul de apă şi hidrocarburi petroliere colectat în tancul 1 este aspirat prin sorbul 2 de către pompa 3 şi trimis în separatorul de reziduuri petroliere 4. Apa curăţată de hidrocarburi este evacuată peste bord prin armătura cu clapet 5. Întrucât concentraţia de reziduuri petroliere din apa aspirată nu este constantă, debitul de hidrocarburi poate varia între zero şi debitul maxim al pompei, deci evacuarea reziduurilor din separator nu se va face continuu, ci intermitent, pe măsura acumulării lor în partea superioară a separatorului. Evacuarea reziduurilor din separator se realizează prin acţionarea armăturii manuale 6 sau a ventilului electromagnetic 7, montate pe tubulatura de legătură cu tancul de reziduuri petroliere 9. Ventilul electromagnetic este deschis atunci când suprafaţa de separaţie ulei-apă ajunge la traductorul inferior şi este închis când această suprafaţă ajunge la traductorul superior. Pentru comandă se poate folosi un singur traductor capacitiv sau doi traductori rezistivi.
Mai multe despre procesele de separare ÅŸi aglomerare a hidrocarburilor petroliere aici >>>
http://forum.famouswhy.ro/index.php?showtopic=3507&view=findpost&p=67464
http://forum.famouswhy.ro/index.php?showtopic=3507&view=findpost&p=67473'
http://forum.famouswhy.ro/index.php?showtopic=3507&view=findpost&p=67506
http://forum.famouswhy.ro/index.php?showtopic=3507&view=findpost&p=67507
http://forum.famouswhy.ro/index.php?showtopic=3507&view=findpost&p=67509
Articol scris de Alexandru Pintilie
Bibliografie
[1] ***. International Conference on Marine Pollution. Final Act of the Conference including International Convention for the Prevention of Pollution from Ships. Londra, 1973.
Pentru purificarea uleiurilor şi combustibililor, la bordul navelor se utilizează separatoare centrifugale cu paleţi, ale căror debite nu depăş esc (1...10) t/h, acestea fiind în concordanţă cu consumurile instalaţiei de forţă. Separatoarele de reziduuri care trebuie să purifice cantităţi mari de apă colectată în santină, funcţionează cu debite de (5...25) t/h, ajungând chiar la 300 t/h în cazul petrolierelor. Pentru aceste debite nari, în scopul limitării dimensiunilor de gabarit şi a măririi siguranţei de funcţionare, se utilizează separatoare fără piese mobile, care folosesc pentru separare energiile cinetică şi potenţială a amestecului. Soluţiile constructive pentru separatoarele de santină sunt total diferite de cele utilizate la separatoarele centrifugale cu paleţi.
În figură este reprezentată schema de funcţionare a unei instalaţii separatoare de reziduuri petroliere.
Semnificaţia notaţiilor din figură este următoarea: 1 – tanc de colectare amestec apă şi hidrocarburi petroliere; 2 – sorb; 3 – pompă; 4 – separator de reziduuri petroliere; 5 – armătură cu clapet; 6 – armătură acţionată manual; 7 – ventil electromagnetic; 8 – tablou electric; 9 – tanc reziduuri petroliere; 10 – traductoare rezistive de nivel.
Amestecul de apă şi hidrocarburi petroliere colectat în tancul 1 este aspirat prin sorbul 2 de către pompa 3 şi trimis în separatorul de reziduuri petroliere 4. Apa curăţată de hidrocarburi este evacuată peste bord prin armătura cu clapet 5. Întrucât concentraţia de reziduuri petroliere din apa aspirată nu este constantă, debitul de hidrocarburi poate varia între zero şi debitul maxim al pompei, deci evacuarea reziduurilor din separator nu se va face continuu, ci intermitent, pe măsura acumulării lor în partea superioară a separatorului. Evacuarea reziduurilor din separator se realizează prin acţionarea armăturii manuale 6 sau a ventilului electromagnetic 7, montate pe tubulatura de legătură cu tancul de reziduuri petroliere 9. Ventilul electromagnetic este deschis atunci când suprafaţa de separaţie ulei-apă ajunge la traductorul inferior şi este închis când această suprafaţă ajunge la traductorul superior. Pentru comandă se poate folosi un singur traductor capacitiv sau doi traductori rezistivi.
Mai multe despre procesele de separare ÅŸi aglomerare a hidrocarburilor petroliere aici >>>
http://forum.famouswhy.ro/index.php?showtopic=3507&view=findpost&p=67464
http://forum.famouswhy.ro/index.php?showtopic=3507&view=findpost&p=67473'
http://forum.famouswhy.ro/index.php?showtopic=3507&view=findpost&p=67506
http://forum.famouswhy.ro/index.php?showtopic=3507&view=findpost&p=67507
http://forum.famouswhy.ro/index.php?showtopic=3507&view=findpost&p=67509
Articol scris de Alexandru Pintilie
Bibliografie
[1] ***. International Conference on Marine Pollution. Final Act of the Conference including International Convention for the Prevention of Pollution from Ships. Londra, 1973.
Tag-uri: instalatie, reziduuri, petrol, navigatie |
- Tipuri reprezentative de nave (3284 visits)
- Instalatia de santina (2743 visits)
- Clasificarea instalatiilor navale de bord (2453 visits)
- Instalatia de apa tehnica (2366 visits)
- Nave pentru transportat marfuri in vrac - bulk-carrier (2327 visits)
- Instalatia de balast (1934 visits)
- Sisteme specifice navelor de tip petrolier (1906 visits)
- Instalatia de alimentare cu apa potabila (1766 visits)
- Nave pentru transportat produse petroliere in vrac - petroliere (1727 visits)
- Lansarea motorului naval cu aer comprimat (1703 visits)
- Instalatia de guvernare (1700 visits)
- Nave pentru transportat marfuri containerizate - portcontainer (1695 visits)
- Evolutia constructiilor navale (1674 visits)
- Sistemul de aer comprimat (1592 visits)
- Instalatia de stins incendiul cu dioxid de carbon (1568 visits)
- Evolutia constructiilor navale
- Lansarea motorului naval cu aer comprimat
- Scurt breviar de termeni navali
- Primele tipuri de ambarcatiuni
- Separatoare De Combustibil III
- Separatoare de combustibil II
- Tipuri reprezentative de nave
- Instalatia de stins incenciul cu apa pulverizata
- Instalatia de stins incendiul cu spuma
- Instalatia de stins incendiul cu dioxid de carbon
- Instalatia de stins incendiul cu pulberi
- Instalatia de manevra-legare
- Instalatia de incarcare-descarcare a marfii
- Instalatia de manevra a capacelor gurilor de magazii
- Instalatia de stins incendiul cu jet de apa
Categorie: Arhitectura Navala - ( Arhitectura Navala - Archiva)
Data Adaugarii: 09 December '09
Adaugati un link spre aceasta pagina pe blog-ul, site-ul sau forum-ul Dvs. :