FamousWhy
ROM
Biografii, Celebritati, Vedete Vacante de vis, Destinatii, Regiuni Articole, Referate, Comentarii Download programe software FamousWhy Lucruri faimoase Forum Submit Content
|


Referate


Statistics:
Visits: 3,007
Votes: 0
Fame Riser
          
Fame Rank
N/A
Fame Riser
create pool

Articole


Intreaba despre Instalatia de separare a reziduurilor petroliere

Tag-uri Populare


nave   ambarcatiuni   instalatie   incendiu   navigatie   combustibil   instalatii   instalatie marfa   antichitate   purificare   reziduri   separatoare   clarificare   aer comprimat   reziduuri   evacuare   marfa   sistem   transport marfa   pompe centrifugale   legare   instalatii navale   evolutie   apa potabila   tubulaturi   pompe   ancorare   manevra   parame   produse petroliere   descarcare   incarcare   apa tehnica   instalatie incalzire   guvernare   cargou  

All Tags

Famous Forum

 

Instalatia de separare a reziduurilor petroliere

 Q:   Intreaba despre Instalatia de separare a reziduurilor petroliere       
Instalatia de separare a reziduurilor petroliere Prevenirea degradării prin navigaţie a mediului marin, acţiune care se încadrează în ansamblul măsurilor de protejare a naturii, constituie obiectul Convenţiei internaţionale pentru prevenirea poluării de către nave, încheiată la Londra în 1973. Conform acestei convenţii [1] şi documentelor semnate ulterior în legătură cu ea, toate navele de peste 400 TRB sunt obligate să folosească instalaţii separatoare de reziduuri petroliere astfel încât, în apa evacuată peste bord, conţinutul de hidrocarburi să se menţină sub anumite valori limită.

Pentru purificarea uleiurilor şi combustibililor, la bordul navelor se utilizează separatoare centrifugale cu paleţi, ale căror debite nu depăş esc (1...10) t/h, acestea fiind în concordanţă cu consumurile instalaţiei de forţă. Separatoarele de reziduuri care trebuie să purifice cantităţi mari de apă colectată în santină, funcţionează cu debite de (5...25) t/h, ajungând chiar la 300 t/h în cazul petrolierelor. Pentru aceste debite nari, în scopul limitării dimensiunilor de gabarit şi a măririi siguranţei de funcţionare, se utilizează separatoare fără piese mobile, care folosesc pentru separare energiile cinetică şi potenţială a amestecului. Soluţiile constructive pentru separatoarele de santină sunt total diferite de cele utilizate la separatoarele centrifugale cu paleţi.

În figură este reprezentată schema de funcţionare a unei instalaţii separatoare de reziduuri petroliere.

Semnificaţia notaţiilor din figură este următoarea: 1 – tanc de colectare amestec apă şi hidrocarburi petroliere; 2 – sorb; 3 – pompă; 4 – separator de reziduuri petroliere; 5 – armătură cu clapet; 6 – armătură acţionată manual; 7 – ventil electromagnetic; 8 – tablou electric; 9 – tanc reziduuri petroliere; 10 – traductoare rezistive de nivel.

Amestecul de apă şi hidrocarburi petroliere colectat în tancul 1 este aspirat prin sorbul 2 de către pompa 3 şi trimis în separatorul de reziduuri petroliere 4. Apa curăţată de hidrocarburi este evacuată peste bord prin armătura cu clapet 5. Întrucât concentraţia de reziduuri petroliere din apa aspirată nu este constantă, debitul de hidrocarburi poate varia între zero şi debitul maxim al pompei, deci evacuarea reziduurilor din separator nu se va face continuu, ci intermitent, pe măsura acumulării lor în partea superioară a separatorului. Evacuarea reziduurilor din separator se realizează prin acţionarea armăturii manuale 6 sau a ventilului electromagnetic 7, montate pe tubulatura de legătură cu tancul de reziduuri petroliere 9. Ventilul electromagnetic este deschis atunci când suprafaţa de separaţie ulei-apă ajunge la traductorul inferior şi este închis când această suprafaţă ajunge la traductorul superior. Pentru comandă se poate folosi un singur traductor capacitiv sau doi traductori rezistivi.

Mai multe despre procesele de separare ÅŸi aglomerare a hidrocarburilor petroliere aici >>>

http://forum.famouswhy.ro/index.php?showtopic=3507&view=findpost&p=67464

http://forum.famouswhy.ro/index.php?showtopic=3507&view=findpost&p=67473'

http://forum.famouswhy.ro/index.php?showtopic=3507&view=findpost&p=67506

http://forum.famouswhy.ro/index.php?showtopic=3507&view=findpost&p=67507

http://forum.famouswhy.ro/index.php?showtopic=3507&view=findpost&p=67509

Articol scris de Alexandru Pintilie

Bibliografie
[1] ***. International Conference on Marine Pollution. Final Act of the Conference including International Convention for the Prevention of Pollution from Ships. Londra, 1973.


Tag-uri: instalatie, reziduuri, petrol, navigatie



Categorie: Arhitectura Navala  - ( Arhitectura Navala - Archiva)

Data Adaugarii: 09 December '09


Adaugati un link spre aceasta pagina pe blog-ul, site-ul sau forum-ul Dvs. :