Statistics:
Visits: 2,280 Votes: 0 Fame Riser |
Fame Rank
N/A
Fame Riser
|
|||||||||||
Relatiile sociale si cooperarea civica
Q: | Intreaba despre Relatiile sociale si cooperarea civica |
Invatamantul urmareste realizarea idealului educational derivat din traditiile umaniste, din valorile democratiei si aspiratiile societatii romanesti si contribuie la pastrarea identitatii nationale.
Profesorii, dar mai ales dirigintele, alaturi de familie, constituie de-a lungul anilor factorii principali care formeaza si educa tanara generatie in spiritul respectarii normelor de conduita morala in societate, a cultivarii ideilor de: demnitate umana, egalitate, toleranta, respect reciproc, responsabilitate fata de actele personale, libertate, pace si intelegere intre oameni.
In activitatea de educatie pentru o societate democratica sunt vizate urmatoarele obiective:
1. cunoasterea si respectarea valorilor fundamentale ale societatii democratice;
2. armonizarea si exersarea propr iului sistem de valori in acord cu cel social;
3. formarea conduitei participative la viata sociala, cultivarea tolerantei;
4. cunoasterea si respectarea valorilor fundamentale ale istoriei si culturii nationale;
Ca forma organizatorica de educatie, la clasele ciclului gimnazial nu poate fi neglijata ora de dirigentie.Odata stabilita tematica, in obiectivul dirigintelui intra pregatirea orelor de dirigentie, astfel incat procesul educativ sa raspunda exigentelor intelectuale si afective ale unor copii cu temperamente diferite, asigurand sanse egale de a patrunde intr-un cadru social dinamic tuturor elevilor, favorizand colaborarea dintre membrii colectivului scolar.
In afara orelor de dirigentie pot fi organizate activitati extracurriculare, care sa surprinda aspectele:
1. Nivelul intelectual al elevului, cunoasterea propriei identitati, prin:
a) constientizarea identitatii si autoafirmarii;
b) formarea simtului responsabilitatii si asumarea spontana de sarcini;
c) dezvoltarea creativitatii;
2. Aspectul social(relatii sociale si cooperare civica) vizeaza integrarea elevului in realitatea materiala si sociala presupunand:
a) acceptarea constienta a celorlalti si stabilirea unor relatii integratoare, de comunicare si de respect fata de acestia;
b) dezvoltarea abilitatilor specifice de orientare, cooperare, competitie si solidaritate;
c) identificarea si dezvoltarea sentimentului de „nevoie de†si de „apartenenta laâ€
grup;
3. In domeniul valorilor fundamentale pot fi analizate urmatoarele notiuni:
a) dragostea fata de semeni;
b) bunatatea, avand in vedere stimularea sentimentului de admiratie fata de faptele bune si de consecintele acestora;
c) munca: descoperirea caracterului necesar al muncii, consecintele sale utile si practice, avantajele efortului, ale creatiei, etc.
d) receptivitatea fata de valorile culturale-elevii trebuie obisnuiti cu expresia artistica(vizionarea unor opere, audierea creatiilor muzicale, etc.), cu simbolurile culturale, cu traditiile si creatia artistica populara, cu obiceiurile in care se reflecta moralitatea poporului nostru, cu participarea la sarbatorile locale si nationale, etc.
Activitatile extracurriculare pot fi desfasurate sub diferite forme de instruire si educare a elevilor, astfel:
a) ORGANIZAREA UNOR INTALNIRI ale dirigintelui cu clasa, in care se dezbat teme de educatie moral- politica, constituie un mijloc de identificare a drepturilor si responsabilitatilor individuale prevazute de conventiile si legile societatii umane, in vederea aplicarii si respectarii lor. Se pot organiza dezbateri pe teme ca: „Ideea de dreptateâ€, „ Toti suntem egali, toti suntem diferitiâ€, „ Ce este dragostea de patrie si cum o putem exprima?†etc.
b) DEZBATEREA pe marginea unor emisiuni radio sau TV, discutarea continuturilor
unor carti sau al unor spectacole. Apreciera diferitelor fapte, exprimarea admiratiei fata de atitudinile curajoase, demne, dezaprobarea atitudinilor negative constituie un mijloc important de educatie civica, de cunoastere a problemelor lumii contemporane.
c) CONCURSURILE pe diferite teme: „Educatia pentru cetatenie democraticaâ€, „Pace si tolerantaâ€, „ Patriotismul national- patrimoniul universalâ€, „ Sarbatorile la romani†etc., organizate individual dar si pe echipe constituie un prilej de dezvoltare a atasamentului si dragostei fata de patrie, de afirmare a cunostintelor elevilor si a fortei moral- afective a echipajelor.
d) ORGANIZAREA UNOR EXPOZITII SAU COLTURI CU REALIZARI CREATIVE individuale sau pe grupe ale elevilor contribuie la dezvoltarea relatiilor de colaborare, cooperare si competitie intre elevi, la stimularea creativitatii elevilor, la cultivarea respectului fata de valorile umane in general si fata de munca in special.
e) INTALNIRILE ELEVILOR CU OAMENI DE STIINTA SI DE CULTURA,
CU REPREZENTANTI DE SEAMA AI COMUNITATII LOCALE-asigura o
Imbogatire a bagajului informational al elevilor, contribuie la dezvoltarea respectului si responsabilitatii pentru munca de calitate, la aprecierea valorilor
Culturale, la cunoasterea si respectarea valorilor fundamentale ale societatii democratice.
f) VIZITELE. Inainte de vizita ,elevilor li se va face o pregatire corespunzatoare reliefandu-se scopul vizitei si dandu-le unele detalii asupra aspectelor care trebuie urmarite in unitatea care urmeaza a fi vizitata ( muzeu, manastire, institutie, casa memoriala, etc.).
g) MANIFESTARILE CULTURAL-ARTISTICE, COMPETITIILE SPORTIVE,
ACTIVITATILE OBSTESTI vin sa completeze sirul activitatilor extracurriculare care contribuie la dez voltarea spiritului civic, la formarea tinerilor in spiritul respectului fata de libertate si democratie, la formarea unor cetateni capabili sa-si
Indeplineasca indatoririle civice.
sursa imaginii : freeschoolclipart.com
Profesorii, dar mai ales dirigintele, alaturi de familie, constituie de-a lungul anilor factorii principali care formeaza si educa tanara generatie in spiritul respectarii normelor de conduita morala in societate, a cultivarii ideilor de: demnitate umana, egalitate, toleranta, respect reciproc, responsabilitate fata de actele personale, libertate, pace si intelegere intre oameni.
In activitatea de educatie pentru o societate democratica sunt vizate urmatoarele obiective:
1. cunoasterea si respectarea valorilor fundamentale ale societatii democratice;
2. armonizarea si exersarea propr iului sistem de valori in acord cu cel social;
3. formarea conduitei participative la viata sociala, cultivarea tolerantei;
4. cunoasterea si respectarea valorilor fundamentale ale istoriei si culturii nationale;
Ca forma organizatorica de educatie, la clasele ciclului gimnazial nu poate fi neglijata ora de dirigentie.Odata stabilita tematica, in obiectivul dirigintelui intra pregatirea orelor de dirigentie, astfel incat procesul educativ sa raspunda exigentelor intelectuale si afective ale unor copii cu temperamente diferite, asigurand sanse egale de a patrunde intr-un cadru social dinamic tuturor elevilor, favorizand colaborarea dintre membrii colectivului scolar.
In afara orelor de dirigentie pot fi organizate activitati extracurriculare, care sa surprinda aspectele:
1. Nivelul intelectual al elevului, cunoasterea propriei identitati, prin:
a) constientizarea identitatii si autoafirmarii;
b) formarea simtului responsabilitatii si asumarea spontana de sarcini;
c) dezvoltarea creativitatii;
2. Aspectul social(relatii sociale si cooperare civica) vizeaza integrarea elevului in realitatea materiala si sociala presupunand:
a) acceptarea constienta a celorlalti si stabilirea unor relatii integratoare, de comunicare si de respect fata de acestia;
b) dezvoltarea abilitatilor specifice de orientare, cooperare, competitie si solidaritate;
c) identificarea si dezvoltarea sentimentului de „nevoie de†si de „apartenenta laâ€
grup;
3. In domeniul valorilor fundamentale pot fi analizate urmatoarele notiuni:
a) dragostea fata de semeni;
b) bunatatea, avand in vedere stimularea sentimentului de admiratie fata de faptele bune si de consecintele acestora;
c) munca: descoperirea caracterului necesar al muncii, consecintele sale utile si practice, avantajele efortului, ale creatiei, etc.
d) receptivitatea fata de valorile culturale-elevii trebuie obisnuiti cu expresia artistica(vizionarea unor opere, audierea creatiilor muzicale, etc.), cu simbolurile culturale, cu traditiile si creatia artistica populara, cu obiceiurile in care se reflecta moralitatea poporului nostru, cu participarea la sarbatorile locale si nationale, etc.
Activitatile extracurriculare pot fi desfasurate sub diferite forme de instruire si educare a elevilor, astfel:
a) ORGANIZAREA UNOR INTALNIRI ale dirigintelui cu clasa, in care se dezbat teme de educatie moral- politica, constituie un mijloc de identificare a drepturilor si responsabilitatilor individuale prevazute de conventiile si legile societatii umane, in vederea aplicarii si respectarii lor. Se pot organiza dezbateri pe teme ca: „Ideea de dreptateâ€, „ Toti suntem egali, toti suntem diferitiâ€, „ Ce este dragostea de patrie si cum o putem exprima?†etc.
b) DEZBATEREA pe marginea unor emisiuni radio sau TV, discutarea continuturilor
unor carti sau al unor spectacole. Apreciera diferitelor fapte, exprimarea admiratiei fata de atitudinile curajoase, demne, dezaprobarea atitudinilor negative constituie un mijloc important de educatie civica, de cunoastere a problemelor lumii contemporane.
c) CONCURSURILE pe diferite teme: „Educatia pentru cetatenie democraticaâ€, „Pace si tolerantaâ€, „ Patriotismul national- patrimoniul universalâ€, „ Sarbatorile la romani†etc., organizate individual dar si pe echipe constituie un prilej de dezvoltare a atasamentului si dragostei fata de patrie, de afirmare a cunostintelor elevilor si a fortei moral- afective a echipajelor.
d) ORGANIZAREA UNOR EXPOZITII SAU COLTURI CU REALIZARI CREATIVE individuale sau pe grupe ale elevilor contribuie la dezvoltarea relatiilor de colaborare, cooperare si competitie intre elevi, la stimularea creativitatii elevilor, la cultivarea respectului fata de valorile umane in general si fata de munca in special.
e) INTALNIRILE ELEVILOR CU OAMENI DE STIINTA SI DE CULTURA,
CU REPREZENTANTI DE SEAMA AI COMUNITATII LOCALE-asigura o
Imbogatire a bagajului informational al elevilor, contribuie la dezvoltarea respectului si responsabilitatii pentru munca de calitate, la aprecierea valorilor
Culturale, la cunoasterea si respectarea valorilor fundamentale ale societatii democratice.
f) VIZITELE. Inainte de vizita ,elevilor li se va face o pregatire corespunzatoare reliefandu-se scopul vizitei si dandu-le unele detalii asupra aspectelor care trebuie urmarite in unitatea care urmeaza a fi vizitata ( muzeu, manastire, institutie, casa memoriala, etc.).
g) MANIFESTARILE CULTURAL-ARTISTICE, COMPETITIILE SPORTIVE,
ACTIVITATILE OBSTESTI vin sa completeze sirul activitatilor extracurriculare care contribuie la dez voltarea spiritului civic, la formarea tinerilor in spiritul respectului fata de libertate si democratie, la formarea unor cetateni capabili sa-si
Indeplineasca indatoririle civice.
sursa imaginii : freeschoolclipart.com
Tag-uri: relatii sociale, cooperare civica, educatie, traditii umaniste, identitate nationala, profesori, familie |
- Planul educational de interventie individualizata (9152 visits)
- Comportamentul civic al elevilor (6974 visits)
- Ora de Dirigentie - Toleranta si Intoleranta (6765 visits)
- Dreptul la odihna si timp liber, la joc si activitati recreative (6666 visits)
- Tehnici de terapie recuperatoare pentru copiii cu dislalie polimorfa (6443 visits)
- Doamna educatoare - a doua mama (6282 visits)
- Familie : definitie, structura, sarcini in educatia copilului (6261 visits)
- Viziune despre Scoala (5617 visits)
- Metode de lucru cu elevii cu CES (5038 visits)
- Rolul educatiei pentru mediu in formarea personalitatii umane (4988 visits)
- Integrarea scolara si educatia integrata (4561 visits)
- Familia - Functiile familiei (4561 visits)
- Socializarea copiilor cu dizabilitati (4462 visits)
- Familia si atitudinea copilului fata de invatatura (4418 visits)
- Gradinita - cadru de formare a comportamentelor civilizate (4386 visits)
- Educatia pentru ocrotirea mediului - parte integranta a unei educatii de baza
- Sanse egale prin educatia multiculturala
- Sustinerea educatiei de baza pentru prevenirea abandonului scolar
- Educatia religioasa - factor de cultivare a sentimentului religios
- Abandonul scolar - esecul integrarii sociale
- Pierderile si insuccesul scolar in randul minoritatilor
- Rapoarte cu privire la abandonul scolar in Romania
- Raportul dintre varsta copilariei si sistemul de valori
- Democratia se invata in scoala
- Cunoasterea si sustinerea ideilor si valorilor democratiei
- Subminarea democratiei prin violenta, intoleranta, neimplicare
- Promovarea tolerantei si valorificarea diversitatii intre tinerii din Romania
- Intelegerea si cultivarea drepturilor si libertatilor omului in invatamantul primar
- Gradinita - cadru de formare a comportamentelor civilizate
- Educatia - cel mai eficient mijloc de ridicare a standardelor de viata
- Modalitati de sprijinire a integrarii in viata scolara a copiilor cu dezabilitati
- Mijloace de cooperare eficienta intre familie si scoala in cazul copiilor cu dizabilitati
- Scoala ca ax existential al dimensiunii umane si al dezoltarii sociale
- Alternativa invatamantului integrat
- Etichetele sunt pentru marfa, nu pentru persoane
- Multicultura si intercultura - integrarea copiilor de emigranti
- Problematica educatiei copiilor rromi
- Rolul familiei in educatia moral-civica a copilului
- Diversitatea in randul fiintelor umane, un fenomen natural si firesc
- Problematica scolii incluzive pentru copii proveniti din grupurile dezavantajate
- Ora de Dirigentie - Toleranta si Intoleranta
- Familia si scoala - factori implicati in educatie
- Rolul familiei in educatia moral-civica a copilului
- Rolul educatiei pentru mediu in formarea personalitatii umane
- Educatie civica : autocunoasterea, respectul de sine, comunicarea, capacitatea de a decide
- Bazele educatiei se pun la 5 ani
- Respectarea drepturilor copiilor rromi
- Sanse egale pentru copiii cu deficiente de intelect
- Doamna educatoare - a doua mama
- Comportamentul civic al elevilor
- Transformarea unui elev intr-un bun cetatean
- Educatia pentru ocrotirea mediului - parte integranta a unei educatii de baza
- Rapoarte cu privire la abandonul scolar in Romania
- Educarea elevilor prin angajarea in experiente si practici sociale
Categorie: Educatie - ( Educatie - Archiva)
Data Adaugarii: 04 December '07
Adaugati un link spre aceasta pagina pe blog-ul, site-ul sau forum-ul Dvs. :