Statistics:
Visits: 6,058 Votes: 0 Fame Riser |
Fame Rank
N/A
Fame Riser
|
|||||||||||
Familia - Functiile familiei
Q: | Intreaba despre Familia - Functiile familiei |
Definirea exactă a noţiunii de familie comportă dificultăţi determinate de faptul că acest fenomen social constituie obiect de cercetare pentru mai multe ştiinţe: sociologie, psihologie, medicină, istorie, drept etc. fiecare propunându-şi să surprindă dintr-o perspectivă specifică dimensiunile, dinamica şi funcţiile grupului familial.
Familia, ca formă a comunităţii umane, trebuie analizată din punct de vedere al relaţiilor ce se stabilesc între cei care o compun, precum şi cele între familie, ca entitate distinctă şi societate.
Având în vedere aceste considerente, putem defini într-o accepţie generală familia, ca fiind o formă de relaţii sociale dintre persoane fizice legate într e ele prin căsătorie sau rudenie, fiind formată din soţi şi copiii lor, părinţii soţilor, precum şi cu alte persoane cu care se află în relaţii de rudenie.
Familia desemnează un grup de persoane unite prin căsătorie, filiaţie sau rudenie, grup ce se caracterizează prin comunitate de viaţă, interese şi întrajutorare. În cadrul relaţiilor de familie există aspecte morale, fiziologice, psihologice şi economice care dau acestor relaţii un caracter de complexitate ce nu poate fi întâlnit la alte categorii de comunităţi sociale.
Avându-se în vedere un anumit aspect al relaţiilor de familie, s-a spus că familia este o realitate biologică dată de uniunea dintre bărbat şi femeie la care se adaugă procreaţia. Luând naştere prin căsătorie, familia începe a fi formată din soţi.
Familia tipică este aceea care este formată din părinţi şi copii. Drept urmare, familia dă naştere următoarelor raporturi:
• de căsătorie, care constituie baza familiei;
• cele dintre soţi, care constituie efectele căsătoriei;
• cele dintre părinţi şi copii, care sunt rezultatul raporturilor dintre soţi;
• cele dintre alte persoane care mai fac parte din familie.
Analizată sub aspect juridic, familia desemnează grupul de persoane între care există drepturi şi obligaţii ce izvorăsc din căsătorie, rudenie, precum să din alte raporturi asimilate relaţiilor de familie.
Privită sub aspect moral-creştin, familia este o instituţie de origine divină stabilită de Creaţie. Ea a fost constituită prin căsătorie, ale cărei principale caracteristici au fost de la întemeiere, unitatea şi indisolubilitatea. Drept urmare, familia are un caracter sacru pus în evidenţă prin iubire desăvârşită, comuniunea, unitatea şi egalitatea membrilor acesteia.
Concluzionând, putem spune că la baza familiei se află căsătoria, care generează raporturi multiple şi complexe între membrii ei, între soţi iau naştere relaţii personale şi patrimoniale.
Având în vedere faptul că familia se întemeiază pe căsătoria liber consimţită între soţi, ea dă naştere la relaţii complexe şi îndeplineşte următoarele funcţii:
• Funcţia de perpetuare a speciei umane.
Familia este o realitate biologică, determinată de uniunea dintre bărbat şi femeie şi prin procreaţie asigură perpetuarea speciei umane fără de care nu se concepe societatea, copiii constituind, în cadrul familiei, un puternic factor de coeziune, de echilibru moral, de bucurie şi încredere între soţi. Cu toate acestea, hotărârea cuplului de a avea copii este una personală, determinată de realităţile social-economice specifice fiecărei etape de dezvoltare a societăţii.
• Funcţia educativă.
Familia a avut în toate timpurile un rol important în educaţia copiilor. În familie se dobândesc primele noţiuni despre morală, se imprimă copilului reguli şi deprinderi, principii ce constituie fundamentul pe care se formează personalitatea omului matur.
Educaţia în familie are ca scop formarea unui om cu o dezvoltare multilaterală şi armonioasă. Părinţii sunt datori să crească copilul, să se îngrijească de sănătatea, educaţia învăţătura şi pregătirea profesională a acestuia.
Această funcţie are ca finalitate integrarea eficientă a individului în societate, acest lucru realizându-se prin formarea după un anumit ideal de personalitate. Ea nu se mărgineşte să tindă la asigurarea unui sistem de tehnici în relaţiile dintre individ şi societate care să dea acesteia din urmă minimul de stabilitate necesar pentru conservarea ei, ci urmăreşte crearea de individualităţi bine pregătite, care să aducă o contribuţie maximă la transformarea şi la progresul societăţii.
• Funcţia economică.
Această funcţie diferă de la o societate la alta şi se concretizează în interesele comune determinate de: regimul juridic al comunităţii de bunuri, obligaţia legală de întreţinere între membrii familiei, solidaritatea acestora în ajutorul acordat membrilor de familie aflaţi în nevoie din cauza incapacităţii de a muncii.
În ţara noastră, bazele dreptului familiei sunt stabilite prin Constituţia României. Noul Cod al familiei prevede, pe scurt, principiile care fundamentează statutul familiei reglementat prin legislaţia în vigoare, stabilind următoareleaa.
• ocrotirea familiei şi a proprietăţii private de către stat;
• întemeierea familiei pe căsătorie liber consimţită de soţi;
• ocrotirea intereselor copilului minor.
Familia, ca formă a comunităţii umane, trebuie analizată din punct de vedere al relaţiilor ce se stabilesc între cei care o compun, precum şi cele între familie, ca entitate distinctă şi societate.
Având în vedere aceste considerente, putem defini într-o accepţie generală familia, ca fiind o formă de relaţii sociale dintre persoane fizice legate într e ele prin căsătorie sau rudenie, fiind formată din soţi şi copiii lor, părinţii soţilor, precum şi cu alte persoane cu care se află în relaţii de rudenie.
Familia desemnează un grup de persoane unite prin căsătorie, filiaţie sau rudenie, grup ce se caracterizează prin comunitate de viaţă, interese şi întrajutorare. În cadrul relaţiilor de familie există aspecte morale, fiziologice, psihologice şi economice care dau acestor relaţii un caracter de complexitate ce nu poate fi întâlnit la alte categorii de comunităţi sociale.
Avându-se în vedere un anumit aspect al relaţiilor de familie, s-a spus că familia este o realitate biologică dată de uniunea dintre bărbat şi femeie la care se adaugă procreaţia. Luând naştere prin căsătorie, familia începe a fi formată din soţi.
Familia tipică este aceea care este formată din părinţi şi copii. Drept urmare, familia dă naştere următoarelor raporturi:
• de căsătorie, care constituie baza familiei;
• cele dintre soţi, care constituie efectele căsătoriei;
• cele dintre părinţi şi copii, care sunt rezultatul raporturilor dintre soţi;
• cele dintre alte persoane care mai fac parte din familie.
Analizată sub aspect juridic, familia desemnează grupul de persoane între care există drepturi şi obligaţii ce izvorăsc din căsătorie, rudenie, precum să din alte raporturi asimilate relaţiilor de familie.
Privită sub aspect moral-creştin, familia este o instituţie de origine divină stabilită de Creaţie. Ea a fost constituită prin căsătorie, ale cărei principale caracteristici au fost de la întemeiere, unitatea şi indisolubilitatea. Drept urmare, familia are un caracter sacru pus în evidenţă prin iubire desăvârşită, comuniunea, unitatea şi egalitatea membrilor acesteia.
Concluzionând, putem spune că la baza familiei se află căsătoria, care generează raporturi multiple şi complexe între membrii ei, între soţi iau naştere relaţii personale şi patrimoniale.
Având în vedere faptul că familia se întemeiază pe căsătoria liber consimţită între soţi, ea dă naştere la relaţii complexe şi îndeplineşte următoarele funcţii:
• Funcţia de perpetuare a speciei umane.
Familia este o realitate biologică, determinată de uniunea dintre bărbat şi femeie şi prin procreaţie asigură perpetuarea speciei umane fără de care nu se concepe societatea, copiii constituind, în cadrul familiei, un puternic factor de coeziune, de echilibru moral, de bucurie şi încredere între soţi. Cu toate acestea, hotărârea cuplului de a avea copii este una personală, determinată de realităţile social-economice specifice fiecărei etape de dezvoltare a societăţii.
• Funcţia educativă.
Familia a avut în toate timpurile un rol important în educaţia copiilor. În familie se dobândesc primele noţiuni despre morală, se imprimă copilului reguli şi deprinderi, principii ce constituie fundamentul pe care se formează personalitatea omului matur.
Educaţia în familie are ca scop formarea unui om cu o dezvoltare multilaterală şi armonioasă. Părinţii sunt datori să crească copilul, să se îngrijească de sănătatea, educaţia învăţătura şi pregătirea profesională a acestuia.
Această funcţie are ca finalitate integrarea eficientă a individului în societate, acest lucru realizându-se prin formarea după un anumit ideal de personalitate. Ea nu se mărgineşte să tindă la asigurarea unui sistem de tehnici în relaţiile dintre individ şi societate care să dea acesteia din urmă minimul de stabilitate necesar pentru conservarea ei, ci urmăreşte crearea de individualităţi bine pregătite, care să aducă o contribuţie maximă la transformarea şi la progresul societăţii.
• Funcţia economică.
Această funcţie diferă de la o societate la alta şi se concretizează în interesele comune determinate de: regimul juridic al comunităţii de bunuri, obligaţia legală de întreţinere între membrii familiei, solidaritatea acestora în ajutorul acordat membrilor de familie aflaţi în nevoie din cauza incapacităţii de a muncii.
În ţara noastră, bazele dreptului familiei sunt stabilite prin Constituţia României. Noul Cod al familiei prevede, pe scurt, principiile care fundamentează statutul familiei reglementat prin legislaţia în vigoare, stabilind următoareleaa.
• ocrotirea familiei şi a proprietăţii private de către stat;
• întemeierea familiei pe căsătorie liber consimţită de soţi;
• ocrotirea intereselor copilului minor.
- Planul educational de interventie individualizata (9152 visits)
- Comportamentul civic al elevilor (6974 visits)
- Ora de Dirigentie - Toleranta si Intoleranta (6765 visits)
- Dreptul la odihna si timp liber, la joc si activitati recreative (6666 visits)
- Tehnici de terapie recuperatoare pentru copiii cu dislalie polimorfa (6443 visits)
- Doamna educatoare - a doua mama (6282 visits)
- Familie : definitie, structura, sarcini in educatia copilului (6261 visits)
- Viziune despre Scoala (5617 visits)
- Metode de lucru cu elevii cu CES (5038 visits)
- Rolul educatiei pentru mediu in formarea personalitatii umane (4988 visits)
- Integrarea scolara si educatia integrata (4561 visits)
- Familia - Functiile familiei (4561 visits)
- Socializarea copiilor cu dizabilitati (4462 visits)
- Familia si atitudinea copilului fata de invatatura (4418 visits)
- Gradinita - cadru de formare a comportamentelor civilizate (4386 visits)
- Educatia pentru ocrotirea mediului - parte integranta a unei educatii de baza
- Sanse egale prin educatia multiculturala
- Sustinerea educatiei de baza pentru prevenirea abandonului scolar
- Educatia religioasa - factor de cultivare a sentimentului religios
- Abandonul scolar - esecul integrarii sociale
- Pierderile si insuccesul scolar in randul minoritatilor
- Rapoarte cu privire la abandonul scolar in Romania
- Raportul dintre varsta copilariei si sistemul de valori
- Democratia se invata in scoala
- Cunoasterea si sustinerea ideilor si valorilor democratiei
- Subminarea democratiei prin violenta, intoleranta, neimplicare
- Promovarea tolerantei si valorificarea diversitatii intre tinerii din Romania
- Intelegerea si cultivarea drepturilor si libertatilor omului in invatamantul primar
- Gradinita - cadru de formare a comportamentelor civilizate
- Educatia - cel mai eficient mijloc de ridicare a standardelor de viata
- Modalitati de sprijinire a integrarii in viata scolara a copiilor cu dezabilitati
- Mijloace de cooperare eficienta intre familie si scoala in cazul copiilor cu dizabilitati
- Scoala ca ax existential al dimensiunii umane si al dezoltarii sociale
- Alternativa invatamantului integrat
- Etichetele sunt pentru marfa, nu pentru persoane
- Multicultura si intercultura - integrarea copiilor de emigranti
- Problematica educatiei copiilor rromi
- Rolul familiei in educatia moral-civica a copilului
- Diversitatea in randul fiintelor umane, un fenomen natural si firesc
- Problematica scolii incluzive pentru copii proveniti din grupurile dezavantajate
- Ora de Dirigentie - Toleranta si Intoleranta
- Familia si scoala - factori implicati in educatie
- Rolul familiei in educatia moral-civica a copilului
- Rolul educatiei pentru mediu in formarea personalitatii umane
- Educatie civica : autocunoasterea, respectul de sine, comunicarea, capacitatea de a decide
- Bazele educatiei se pun la 5 ani
- Respectarea drepturilor copiilor rromi
- Sanse egale pentru copiii cu deficiente de intelect
- Doamna educatoare - a doua mama
- Comportamentul civic al elevilor
- Transformarea unui elev intr-un bun cetatean
- Educatia pentru ocrotirea mediului - parte integranta a unei educatii de baza
- Rapoarte cu privire la abandonul scolar in Romania
- Educarea elevilor prin angajarea in experiente si practici sociale
Categorie: Educatie - ( Educatie - Archiva)
Data Adaugarii: 24 January '08
Adaugati un link spre aceasta pagina pe blog-ul, site-ul sau forum-ul Dvs. :