Statistics:
Visits: 2,042 Votes: 0 Fame Riser |
Fame Rank
N/A
Fame Riser
|
|||||||||||
Sustinerea educatiei de baza pentru prevenirea abandonului scolar
Q: | Intreaba despre Sustinerea educatiei de baza pentru prevenirea abandonului scolar |
Prevenirea şi combaterea abandonului şcolar stimulează iniţiativele comunităţii în susţinerea educaţiei de baza pentru categorii defavorizate.
Minoritatea rromilor din populaţie cunoaşte o situaţie specială după 1989 – participarea şcolară a scăzut abrupt, dar tendinţa descrescătoare previzionată a fost inversată în ultimii ani ca rezultat a unui efort susţinut, cuprinderea populaţiei de rromi fiind în creştere pentru toate nivelurile de învăţământ, de la cel preşcolar, la cel secundar şi superior.
Participarea în învăţământ a copiilor rromi cu vârste cuprinse între 7-16 ani s-a îmbunătăţit de la 50,6% în 1992 la 61,4 % în 2002. Număr ul copiilor care care nu au fost niciodată la şcoală s-a diminuat în mod considerabil de la 26,3 % în 1992 la 17, 3 % în 2002.
Participarea în învăţământul preşcolar este mai scăzută de patru ori pentru copii rromi decât pentru populaţia globală. De asemenea la nivel elementar şi secundar, participarea elevilor rromi este cu 25 %, respectiv30% mai mică decat populaţia globală.
Dacă 18,9 % din populaţia rromă peste 16 ani nu a absolvit nicio clasă, 40,1% au absolvit 4 clase şi doar 18,3 % au terminat liceul sau şcoala profesională şi doar 0,9 % au facut facultate.
O atenţie deosebită trebuie acordată nivelului de învăţământ preşcolar şi dezvoltării unui sistem incluziv. Dezvoltarea învăţământului pentru adulţi şi culturii educaţionale ar putea conduce la progrese semnificative pentru învăţământul în cadrul familiei şi preşcolar institutionalizat.
Pe lângă rata ridicată de neparticipare şcolară se înregistrează o importantă polarizare a calităţii educaţiei oferite. Ca rezultat al segregării rezidenţiale, în şcolile unde învaţă copiii rromi, alături de ceilalţi copii săraci există un nivel inferior în ceea ce priveşte calitatea corpului profesoral şi condiţiile de învăţare. În şcolile în care sunt preponderent copii rromi, rata repentenţiei atingea în 2002 11,3 % , fiind de trei ori mai ridicată decât în cazul întregului sistem de învăţământ.
Deşi există un consens general de nesegregare şcolară a rromilor, în clasele în care predomină elevii rromi apar fenomene nedorite de separaţie etnică.
Politicile de ameliorare a participării şcolare la nivel general au fost însoţite de o serie de reglementări specifice destinate populaţiei de etnie rromă. În scopul stimulării participării la educaţie a copiilor rromi , M.Ed. C a dezvoltat începând cu 1998 o strategie coerentă. Aceasta s-a concretizat într-o serie de reglementări şi măsuri dezvoltate, în unele cazuri, în colaborare cu ONG-uri , care vizează :
- stimularea formării de personal didactic cunoscător al limbii rromani ;
- introducerea limbii rromani;
- elaborarea de programe, manuale şi materiale auxiliare pentru limba rromani şi pentru istoria şi tradiţiile minorităţii rromilor;
- încurajarea şcolilor de a încadra cadre didactice calificate pentru predarea limbii rromani ;
- iniţierea unor programe special destinate stimulării participării la educaţie a copiilor rromi ;
- şanse egale pentru copiii rromi având ca scop asigurarea şanselor egale la educaţie a copiilor rromi prin adaptarea ofertei educaţionale la nevoile specifice ale acestora şi promovarea dialogului intercultural ;
- îndrumarea copiilor rromi spre educaţia religioasă şi vocaţională;
- sprijinirea elevilor rromi ce provin din familii cu venituri reduse prin acordarea de rechizite şcolare şi , burse sociale pentru creşterea participării şcolare .
- acordarea de locuri speciale pentru elevii şi studenţii rromi pe criteriul discriminării pozitive ;
- crearea cadrului legislativ privind înscrierea elevilor rromi fără condiţionarea actelor de domiciliu ;
- acordarea de locuri în tabere de educaţie interculturală ;
- semnarea unor protocoale de colaborare de către M.Ed.C cu O.N.G-uri care au ca domeniu de activitate şcolarizarea elevilor rromi ;
- organizarea în instituţiile de învăţământ a unor cursuri de recuperare şcolară pentru rromi ,indiferent de vârstă ;
- crearea unor clase speciale pentru rromi la solicitarea părinţilor ,deoarece elevii neîntelegând limba romana întâmpină greutăţi în asimilarea cunoştinţelor predate;
- acordarea de către şcoală cu ajutorul autorităţilor locale pe lângă sprijinul didactic necesar şi a altor facilităţi(gustări, masă caldă,îmbrăcăminte, caldură).
Prin utilizarea acestor metode şi practici de combatere a abandonului şcolar, efectivele de elevi rromi pot creşte de 3-4 ori ,ceea ce reprezintă un rezultat foarte bun.
Referinte :
• Alexandrescu, Gabriela, Copiii rromi din RomÂnia, Mini Print, IMAS,S.A. 2000
• Burke,Mary-Anne, Child Institutionalization and Child Protection in Central and Eastern Europe,Innocenti Ocazzional Papers,Florence,Italy, 1995
sursa imaginii : freeschoolclipart.com
Minoritatea rromilor din populaţie cunoaşte o situaţie specială după 1989 – participarea şcolară a scăzut abrupt, dar tendinţa descrescătoare previzionată a fost inversată în ultimii ani ca rezultat a unui efort susţinut, cuprinderea populaţiei de rromi fiind în creştere pentru toate nivelurile de învăţământ, de la cel preşcolar, la cel secundar şi superior.
Participarea în învăţământ a copiilor rromi cu vârste cuprinse între 7-16 ani s-a îmbunătăţit de la 50,6% în 1992 la 61,4 % în 2002. Număr ul copiilor care care nu au fost niciodată la şcoală s-a diminuat în mod considerabil de la 26,3 % în 1992 la 17, 3 % în 2002.
Participarea în învăţământul preşcolar este mai scăzută de patru ori pentru copii rromi decât pentru populaţia globală. De asemenea la nivel elementar şi secundar, participarea elevilor rromi este cu 25 %, respectiv30% mai mică decat populaţia globală.
Dacă 18,9 % din populaţia rromă peste 16 ani nu a absolvit nicio clasă, 40,1% au absolvit 4 clase şi doar 18,3 % au terminat liceul sau şcoala profesională şi doar 0,9 % au facut facultate.
O atenţie deosebită trebuie acordată nivelului de învăţământ preşcolar şi dezvoltării unui sistem incluziv. Dezvoltarea învăţământului pentru adulţi şi culturii educaţionale ar putea conduce la progrese semnificative pentru învăţământul în cadrul familiei şi preşcolar institutionalizat.
Pe lângă rata ridicată de neparticipare şcolară se înregistrează o importantă polarizare a calităţii educaţiei oferite. Ca rezultat al segregării rezidenţiale, în şcolile unde învaţă copiii rromi, alături de ceilalţi copii săraci există un nivel inferior în ceea ce priveşte calitatea corpului profesoral şi condiţiile de învăţare. În şcolile în care sunt preponderent copii rromi, rata repentenţiei atingea în 2002 11,3 % , fiind de trei ori mai ridicată decât în cazul întregului sistem de învăţământ.
Deşi există un consens general de nesegregare şcolară a rromilor, în clasele în care predomină elevii rromi apar fenomene nedorite de separaţie etnică.
Politicile de ameliorare a participării şcolare la nivel general au fost însoţite de o serie de reglementări specifice destinate populaţiei de etnie rromă. În scopul stimulării participării la educaţie a copiilor rromi , M.Ed. C a dezvoltat începând cu 1998 o strategie coerentă. Aceasta s-a concretizat într-o serie de reglementări şi măsuri dezvoltate, în unele cazuri, în colaborare cu ONG-uri , care vizează :
- stimularea formării de personal didactic cunoscător al limbii rromani ;
- introducerea limbii rromani;
- elaborarea de programe, manuale şi materiale auxiliare pentru limba rromani şi pentru istoria şi tradiţiile minorităţii rromilor;
- încurajarea şcolilor de a încadra cadre didactice calificate pentru predarea limbii rromani ;
- iniţierea unor programe special destinate stimulării participării la educaţie a copiilor rromi ;
- şanse egale pentru copiii rromi având ca scop asigurarea şanselor egale la educaţie a copiilor rromi prin adaptarea ofertei educaţionale la nevoile specifice ale acestora şi promovarea dialogului intercultural ;
- îndrumarea copiilor rromi spre educaţia religioasă şi vocaţională;
- sprijinirea elevilor rromi ce provin din familii cu venituri reduse prin acordarea de rechizite şcolare şi , burse sociale pentru creşterea participării şcolare .
- acordarea de locuri speciale pentru elevii şi studenţii rromi pe criteriul discriminării pozitive ;
- crearea cadrului legislativ privind înscrierea elevilor rromi fără condiţionarea actelor de domiciliu ;
- acordarea de locuri în tabere de educaţie interculturală ;
- semnarea unor protocoale de colaborare de către M.Ed.C cu O.N.G-uri care au ca domeniu de activitate şcolarizarea elevilor rromi ;
- organizarea în instituţiile de învăţământ a unor cursuri de recuperare şcolară pentru rromi ,indiferent de vârstă ;
- crearea unor clase speciale pentru rromi la solicitarea părinţilor ,deoarece elevii neîntelegând limba romana întâmpină greutăţi în asimilarea cunoştinţelor predate;
- acordarea de către şcoală cu ajutorul autorităţilor locale pe lângă sprijinul didactic necesar şi a altor facilităţi(gustări, masă caldă,îmbrăcăminte, caldură).
Prin utilizarea acestor metode şi practici de combatere a abandonului şcolar, efectivele de elevi rromi pot creşte de 3-4 ori ,ceea ce reprezintă un rezultat foarte bun.
Referinte :
• Alexandrescu, Gabriela, Copiii rromi din RomÂnia, Mini Print, IMAS,S.A. 2000
• Burke,Mary-Anne, Child Institutionalization and Child Protection in Central and Eastern Europe,Innocenti Ocazzional Papers,Florence,Italy, 1995
sursa imaginii : freeschoolclipart.com
Tag-uri: rromi, minoritate, abandon, educatie, abandon, scoala, invatamant, prescolari, emigrare |
- Planul educational de interventie individualizata (9152 visits)
- Comportamentul civic al elevilor (6974 visits)
- Ora de Dirigentie - Toleranta si Intoleranta (6765 visits)
- Dreptul la odihna si timp liber, la joc si activitati recreative (6666 visits)
- Tehnici de terapie recuperatoare pentru copiii cu dislalie polimorfa (6443 visits)
- Doamna educatoare - a doua mama (6282 visits)
- Familie : definitie, structura, sarcini in educatia copilului (6261 visits)
- Viziune despre Scoala (5617 visits)
- Metode de lucru cu elevii cu CES (5038 visits)
- Rolul educatiei pentru mediu in formarea personalitatii umane (4988 visits)
- Integrarea scolara si educatia integrata (4561 visits)
- Familia - Functiile familiei (4561 visits)
- Socializarea copiilor cu dizabilitati (4462 visits)
- Familia si atitudinea copilului fata de invatatura (4418 visits)
- Gradinita - cadru de formare a comportamentelor civilizate (4386 visits)
- Educatia pentru ocrotirea mediului - parte integranta a unei educatii de baza
- Sanse egale prin educatia multiculturala
- Sustinerea educatiei de baza pentru prevenirea abandonului scolar
- Educatia religioasa - factor de cultivare a sentimentului religios
- Abandonul scolar - esecul integrarii sociale
- Pierderile si insuccesul scolar in randul minoritatilor
- Rapoarte cu privire la abandonul scolar in Romania
- Raportul dintre varsta copilariei si sistemul de valori
- Democratia se invata in scoala
- Cunoasterea si sustinerea ideilor si valorilor democratiei
- Subminarea democratiei prin violenta, intoleranta, neimplicare
- Promovarea tolerantei si valorificarea diversitatii intre tinerii din Romania
- Intelegerea si cultivarea drepturilor si libertatilor omului in invatamantul primar
- Gradinita - cadru de formare a comportamentelor civilizate
- Educatia - cel mai eficient mijloc de ridicare a standardelor de viata
- Modalitati de sprijinire a integrarii in viata scolara a copiilor cu dezabilitati
- Mijloace de cooperare eficienta intre familie si scoala in cazul copiilor cu dizabilitati
- Scoala ca ax existential al dimensiunii umane si al dezoltarii sociale
- Alternativa invatamantului integrat
- Etichetele sunt pentru marfa, nu pentru persoane
- Multicultura si intercultura - integrarea copiilor de emigranti
- Problematica educatiei copiilor rromi
- Rolul familiei in educatia moral-civica a copilului
- Diversitatea in randul fiintelor umane, un fenomen natural si firesc
- Problematica scolii incluzive pentru copii proveniti din grupurile dezavantajate
- Ora de Dirigentie - Toleranta si Intoleranta
- Familia si scoala - factori implicati in educatie
- Rolul familiei in educatia moral-civica a copilului
- Rolul educatiei pentru mediu in formarea personalitatii umane
- Educatie civica : autocunoasterea, respectul de sine, comunicarea, capacitatea de a decide
- Bazele educatiei se pun la 5 ani
- Respectarea drepturilor copiilor rromi
- Sanse egale pentru copiii cu deficiente de intelect
- Doamna educatoare - a doua mama
- Comportamentul civic al elevilor
- Transformarea unui elev intr-un bun cetatean
- Educatia pentru ocrotirea mediului - parte integranta a unei educatii de baza
- Rapoarte cu privire la abandonul scolar in Romania
- Educarea elevilor prin angajarea in experiente si practici sociale
Categorie: Educatie - ( Educatie - Archiva)
Data Adaugarii: 16 December '07
Adaugati un link spre aceasta pagina pe blog-ul, site-ul sau forum-ul Dvs. :