Statistics:
Visits: 1,877 Votes: 0 Fame Riser |
Fame Rank
N/A
Fame Riser
|
|||||||||||
Calculatorul - partener al activitatilor de educatie civica
Q: | Intreaba despre Calculatorul - partener al activitatilor de educatie civica |
Reforma trebuie sa permita gradinitei formarea unor noi generatii de tineri cu o noua mentalitate, avand capacitati, cunostiinte, atitudini, calitati personale menite sa raspunda cerintelor unei societati democratice.
Activitatile de educatie civica la nivelul gradinitei contribuie la circulatia ideilor si practicilor care pot sustine restaurarea unei mentalitati democratice, ii invata pe copii cum functioneaza societatea, le transmite valori si ii abiliteaza in a se raporta critic la acestea, pune accent pe formarea si dezvoltarea atitudinilor si comportamentelor democratice.
Invatarea asistata pe calculator si multimedia, realizarea diferentierii si personalizarii activitatii de instruire, imbinarea activitatii frontale cu cea individuala si pe grupe constituie alte directii impor tante ale modernizarii strategiilor didactice.
Capacitatea calculatorului de a vehicula soft-uri tot mai complexe, de la stocarea si reluarea informatiei pana la invatarea prin rezolvarea euristica de probleme si chiar creatie poate conduce la folosirea acestuia la orele de educatie civica?
Invatarea complexa, rezolvarea situatiilor problematice ce pot fi transpuse in probleme adecvate, individualizarea eficienta au impus variante combinatii ale calculatorului cu alte mijloace. In acest mod, dialogul, interactivitatea prescolar – calculator devine elementul, castigul cel mai important, incat creste puterea lor de individualizare, de munca independenta, de promovare a invatarii prin cercetare. De asemenea prescolarii pot depasi continutul programei sau se pot constitui in grupe in jurul unei probleme complexe fiecare operand si integrand anumite produse informatice.
Dar nu calculatorul in sine, fizic, produce efecte pedagogice pe masura, ci calitatea programelor create si vehiculate corespunzator, a produselor informatice integrate dupa criterii de eficienta metodica in activitatile de instruire. El devine deci un auxiliar pentru activitatile civice.
Speranta de modernizare pedagogica depinde insa de indeplinirea unor conditii: mediul instructional si valoarea personalului didactic.
In activitatea instructionala calculatorul sau sistemul multimedia poate fi folosit dupa caz de fiecare prescolar pentru:
- realizarea arborelui genealogic prin grafica sau desen;
- intocmirea propriei fise de identitate de fiecare elev si realizarea unor afise, postere, compuneri cu caracter civic;
- cautarea unor informatii pe internet despre localitatea natala, despre obiceiuri si datini, despre tara si alte tari, despre oameni si obiceiurile acestora;
- comunicarea cu alti copii care apartin altor tari;
- comunicarea cu autoritatile locale cu caracter civic;
- vizualizarea unor documente oficiale cum ar fi Declaratia drepturilor omului, Declaratia universala a drepturilor copilului, Declaratia universala privind drepturile copilului;
- vizualizarea unor informatii despre unele organisme precum: O.N.U., U.N.I.C.E.F.;
- vizualizarea unor materiale ilustrative si a unora descriptive si recunoasterea celor cu caracter civic;
- folosirea programului dictionar pentru gasirea si explicarea termenilor civici necunoscuti;
- folosirea jocurilor care simuleaza situatii problematice, modele functionale, activitati cu caracter civic unde elevii sunt indemnati de programe sa impuna solutia optima.
Insa si modalitatea de intocmire, prezentare si integrarea soft-urilor variate trebuie sa trezeasca interesul elevilor, sa-i solicite in cunoastearea si formularea solutiilor, sa corespunda posibilitatilor de dialog cu elevul, sa permita raspunsuri deschise, sa-i stimuleze prin subprogramele de sprijin sau de sugerarea creativitatii.
Din punct de vedere al educatorului calculatorul poate fi folosit la educatie civica pentru:
- prezentarea unor modele, imagini dinamice;
- pentru alternarea formelor de activitate in lectie;
- ca tabla electronica pentru derularea unor imagini vizuale variate;
- pentru simularea unor modele functionale, situatii, actiuni;
- pentru oferirea unor informatii suplimentare etc.
Calculatorul prin programele software creeaza linii de perspectiva cu efect mobilizator. Indiferent de ce perspective este vorba au aun efect stimulativ numai in masura in care elevul intrezareste posibilitatea potrivit careia prin realizarea lor vor aparea trairi afective pozitive.
Diversificarea strategiei didactice este posibila pe baza interactiunii elev – calculator folosindu-se activitati organizate, structurate variat, prezentate in modalitati diferite de vizualizare, acoperind o larga paleta de activitati, inclusiv educatia civica.
sursa imaginii : freeschoolclipart.com
Activitatile de educatie civica la nivelul gradinitei contribuie la circulatia ideilor si practicilor care pot sustine restaurarea unei mentalitati democratice, ii invata pe copii cum functioneaza societatea, le transmite valori si ii abiliteaza in a se raporta critic la acestea, pune accent pe formarea si dezvoltarea atitudinilor si comportamentelor democratice.
Invatarea asistata pe calculator si multimedia, realizarea diferentierii si personalizarii activitatii de instruire, imbinarea activitatii frontale cu cea individuala si pe grupe constituie alte directii impor tante ale modernizarii strategiilor didactice.
Capacitatea calculatorului de a vehicula soft-uri tot mai complexe, de la stocarea si reluarea informatiei pana la invatarea prin rezolvarea euristica de probleme si chiar creatie poate conduce la folosirea acestuia la orele de educatie civica?
Invatarea complexa, rezolvarea situatiilor problematice ce pot fi transpuse in probleme adecvate, individualizarea eficienta au impus variante combinatii ale calculatorului cu alte mijloace. In acest mod, dialogul, interactivitatea prescolar – calculator devine elementul, castigul cel mai important, incat creste puterea lor de individualizare, de munca independenta, de promovare a invatarii prin cercetare. De asemenea prescolarii pot depasi continutul programei sau se pot constitui in grupe in jurul unei probleme complexe fiecare operand si integrand anumite produse informatice.
Dar nu calculatorul in sine, fizic, produce efecte pedagogice pe masura, ci calitatea programelor create si vehiculate corespunzator, a produselor informatice integrate dupa criterii de eficienta metodica in activitatile de instruire. El devine deci un auxiliar pentru activitatile civice.
Speranta de modernizare pedagogica depinde insa de indeplinirea unor conditii: mediul instructional si valoarea personalului didactic.
In activitatea instructionala calculatorul sau sistemul multimedia poate fi folosit dupa caz de fiecare prescolar pentru:
- realizarea arborelui genealogic prin grafica sau desen;
- intocmirea propriei fise de identitate de fiecare elev si realizarea unor afise, postere, compuneri cu caracter civic;
- cautarea unor informatii pe internet despre localitatea natala, despre obiceiuri si datini, despre tara si alte tari, despre oameni si obiceiurile acestora;
- comunicarea cu alti copii care apartin altor tari;
- comunicarea cu autoritatile locale cu caracter civic;
- vizualizarea unor documente oficiale cum ar fi Declaratia drepturilor omului, Declaratia universala a drepturilor copilului, Declaratia universala privind drepturile copilului;
- vizualizarea unor informatii despre unele organisme precum: O.N.U., U.N.I.C.E.F.;
- vizualizarea unor materiale ilustrative si a unora descriptive si recunoasterea celor cu caracter civic;
- folosirea programului dictionar pentru gasirea si explicarea termenilor civici necunoscuti;
- folosirea jocurilor care simuleaza situatii problematice, modele functionale, activitati cu caracter civic unde elevii sunt indemnati de programe sa impuna solutia optima.
Insa si modalitatea de intocmire, prezentare si integrarea soft-urilor variate trebuie sa trezeasca interesul elevilor, sa-i solicite in cunoastearea si formularea solutiilor, sa corespunda posibilitatilor de dialog cu elevul, sa permita raspunsuri deschise, sa-i stimuleze prin subprogramele de sprijin sau de sugerarea creativitatii.
Din punct de vedere al educatorului calculatorul poate fi folosit la educatie civica pentru:
- prezentarea unor modele, imagini dinamice;
- pentru alternarea formelor de activitate in lectie;
- ca tabla electronica pentru derularea unor imagini vizuale variate;
- pentru simularea unor modele functionale, situatii, actiuni;
- pentru oferirea unor informatii suplimentare etc.
Calculatorul prin programele software creeaza linii de perspectiva cu efect mobilizator. Indiferent de ce perspective este vorba au aun efect stimulativ numai in masura in care elevul intrezareste posibilitatea potrivit careia prin realizarea lor vor aparea trairi afective pozitive.
Diversificarea strategiei didactice este posibila pe baza interactiunii elev – calculator folosindu-se activitati organizate, structurate variat, prezentate in modalitati diferite de vizualizare, acoperind o larga paleta de activitati, inclusiv educatia civica.
sursa imaginii : freeschoolclipart.com
Tag-uri: calculator, educatie civica, aptitudini, calitati, mentalitate, societate democratica, multimedia |
- Planul educational de interventie individualizata (9152 visits)
- Comportamentul civic al elevilor (6974 visits)
- Ora de Dirigentie - Toleranta si Intoleranta (6765 visits)
- Dreptul la odihna si timp liber, la joc si activitati recreative (6666 visits)
- Tehnici de terapie recuperatoare pentru copiii cu dislalie polimorfa (6443 visits)
- Doamna educatoare - a doua mama (6282 visits)
- Familie : definitie, structura, sarcini in educatia copilului (6261 visits)
- Viziune despre Scoala (5617 visits)
- Metode de lucru cu elevii cu CES (5038 visits)
- Rolul educatiei pentru mediu in formarea personalitatii umane (4988 visits)
- Integrarea scolara si educatia integrata (4561 visits)
- Familia - Functiile familiei (4561 visits)
- Socializarea copiilor cu dizabilitati (4462 visits)
- Familia si atitudinea copilului fata de invatatura (4418 visits)
- Gradinita - cadru de formare a comportamentelor civilizate (4386 visits)
- Educatia pentru ocrotirea mediului - parte integranta a unei educatii de baza
- Sanse egale prin educatia multiculturala
- Sustinerea educatiei de baza pentru prevenirea abandonului scolar
- Educatia religioasa - factor de cultivare a sentimentului religios
- Abandonul scolar - esecul integrarii sociale
- Pierderile si insuccesul scolar in randul minoritatilor
- Rapoarte cu privire la abandonul scolar in Romania
- Raportul dintre varsta copilariei si sistemul de valori
- Democratia se invata in scoala
- Cunoasterea si sustinerea ideilor si valorilor democratiei
- Subminarea democratiei prin violenta, intoleranta, neimplicare
- Promovarea tolerantei si valorificarea diversitatii intre tinerii din Romania
- Intelegerea si cultivarea drepturilor si libertatilor omului in invatamantul primar
- Gradinita - cadru de formare a comportamentelor civilizate
- Educatia - cel mai eficient mijloc de ridicare a standardelor de viata
- Modalitati de sprijinire a integrarii in viata scolara a copiilor cu dezabilitati
- Mijloace de cooperare eficienta intre familie si scoala in cazul copiilor cu dizabilitati
- Scoala ca ax existential al dimensiunii umane si al dezoltarii sociale
- Alternativa invatamantului integrat
- Etichetele sunt pentru marfa, nu pentru persoane
- Multicultura si intercultura - integrarea copiilor de emigranti
- Problematica educatiei copiilor rromi
- Rolul familiei in educatia moral-civica a copilului
- Diversitatea in randul fiintelor umane, un fenomen natural si firesc
- Problematica scolii incluzive pentru copii proveniti din grupurile dezavantajate
- Ora de Dirigentie - Toleranta si Intoleranta
- Familia si scoala - factori implicati in educatie
- Rolul familiei in educatia moral-civica a copilului
- Rolul educatiei pentru mediu in formarea personalitatii umane
- Educatie civica : autocunoasterea, respectul de sine, comunicarea, capacitatea de a decide
- Bazele educatiei se pun la 5 ani
- Respectarea drepturilor copiilor rromi
- Sanse egale pentru copiii cu deficiente de intelect
- Doamna educatoare - a doua mama
- Comportamentul civic al elevilor
- Transformarea unui elev intr-un bun cetatean
- Educatia pentru ocrotirea mediului - parte integranta a unei educatii de baza
- Rapoarte cu privire la abandonul scolar in Romania
- Educarea elevilor prin angajarea in experiente si practici sociale
Categorie: Educatie - ( Educatie - Archiva)
Data Adaugarii: 13 December '07
Adaugati un link spre aceasta pagina pe blog-ul, site-ul sau forum-ul Dvs. :