FamousWhy
ROM
Biografii, Celebritati, Vedete Vacante de vis, Destinatii, Regiuni Articole, Referate, Comentarii Download programe software FamousWhy Lucruri faimoase Forum Submit Content
|


Referate


Statistics:
Visits: 1,877
Votes: 0
Fame Riser
          
Fame Rank
N/A
Fame Riser
create pool

Articole


Intreaba despre Calculatorul - partener al activitatilor de educatie civica

Tag-uri Populare


educatie   scoala   familie   educare   societate   copii   integrare   democratie   elevi   gradinita   rromi   profesori   invatamant   incluziune   parinti   comportament   egalitate   prescolari   educatoare   nevoi speciale   discriminare   dezvoltare   comunitate   dizabilitati   moral-civica   minoritati   tigani   drepturi   formare   marginalizare   copii cu ces   personalitate   cultura   violenta   libertate   deficiente  

All Tags

Famous Forum

 

Calculatorul - partener al activitatilor de educatie civica

 Q:   Intreaba despre Calculatorul - partener al activitatilor de educatie civica       
Calculatorul - partener al activitatilor de educatie civica Reforma trebuie sa permita gradinitei formarea unor noi generatii de tineri cu o noua mentalitate, avand capacitati, cunostiinte, atitudini, calitati personale menite sa raspunda cerintelor unei societati democratice.

Activitatile de educatie civica la nivelul gradinitei contribuie la circulatia ideilor si practicilor care pot sustine restaurarea unei mentalitati democratice, ii invata pe copii cum functioneaza societatea, le transmite valori si ii abiliteaza in a se raporta critic la acestea, pune accent pe formarea si dezvoltarea atitudinilor si comportamentelor democratice.

Invatarea asistata pe calculator si multimedia, realizarea diferentierii si personalizarii activitatii de instruire, imbinarea activitatii frontale cu cea individuala si pe grupe constituie alte directii impor tante ale modernizarii strategiilor didactice.

Capacitatea calculatorului de a vehicula soft-uri tot mai complexe, de la stocarea si reluarea informatiei pana la invatarea prin rezolvarea euristica de probleme si chiar creatie poate conduce la folosirea acestuia la orele de educatie civica?
Invatarea complexa, rezolvarea situatiilor problematice ce pot fi transpuse in probleme adecvate, individualizarea eficienta au impus variante combinatii ale calculatorului cu alte mijloace. In acest mod, dialogul, interactivitatea prescolar – calculator devine elementul, castigul cel mai important, incat creste puterea lor de individualizare, de munca independenta, de promovare a invatarii prin cercetare. De asemenea prescolarii pot depasi continutul programei sau se pot constitui in grupe in jurul unei probleme complexe fiecare operand si integrand anumite produse informatice.

Dar nu calculatorul in sine, fizic, produce efecte pedagogice pe masura, ci calitatea programelor create si vehiculate corespunzator, a produselor informatice integrate dupa criterii de eficienta metodica in activitatile de instruire. El devine deci un auxiliar pentru activitatile civice.

Speranta de modernizare pedagogica depinde insa de indeplinirea unor conditii: mediul instructional si valoarea personalului didactic.
In activitatea instructionala calculatorul sau sistemul multimedia poate fi folosit dupa caz de fiecare prescolar pentru:
- realizarea arborelui genealogic prin grafica sau desen;
- intocmirea propriei fise de identitate de fiecare elev si realizarea unor afise, postere, compuneri cu caracter civic;
- cautarea unor informatii pe internet despre localitatea natala, despre obiceiuri si datini, despre tara si alte tari, despre oameni si obiceiurile acestora;
- comunicarea cu alti copii care apartin altor tari;
- comunicarea cu autoritatile locale cu caracter civic;
- vizualizarea unor documente oficiale cum ar fi Declaratia drepturilor omului, Declaratia universala a drepturilor copilului, Declaratia universala privind drepturile copilului;
- vizualizarea unor informatii despre unele organisme precum: O.N.U., U.N.I.C.E.F.;
- vizualizarea unor materiale ilustrative si a unora descriptive si recunoasterea celor cu caracter civic;
- folosirea programului dictionar pentru gasirea si explicarea termenilor civici necunoscuti;
- folosirea jocurilor care simuleaza situatii problematice, modele functionale, activitati cu caracter civic unde elevii sunt indemnati de programe sa impuna solutia optima.

Insa si modalitatea de intocmire, prezentare si integrarea soft-urilor variate trebuie sa trezeasca interesul elevilor, sa-i solicite in cunoastearea si formularea solutiilor, sa corespunda posibilitatilor de dialog cu elevul, sa permita raspunsuri deschise, sa-i stimuleze prin subprogramele de sprijin sau de sugerarea creativitatii.

Din punct de vedere al educatorului calculatorul poate fi folosit la educatie civica pentru:

- prezentarea unor modele, imagini dinamice;
- pentru alternarea formelor de activitate in lectie;
- ca tabla electronica pentru derularea unor imagini vizuale variate;
- pentru simularea unor modele functionale, situatii, actiuni;
- pentru oferirea unor informatii suplimentare etc.

Calculatorul prin programele software creeaza linii de perspectiva cu efect mobilizator. Indiferent de ce perspective este vorba au aun efect stimulativ numai in masura in care elevul intrezareste posibilitatea potrivit careia prin realizarea lor vor aparea trairi afective pozitive.

Diversificarea strategiei didactice este posibila pe baza interactiunii elev – calculator folosindu-se activitati organizate, structurate variat, prezentate in modalitati diferite de vizualizare, acoperind o larga paleta de activitati, inclusiv educatia civica.
sursa imaginii : freeschoolclipart.com


Tag-uri: calculator, educatie civica, aptitudini, calitati, mentalitate, societate democratica, multimedia



Categorie: Educatie  - ( Educatie - Archiva)

Data Adaugarii: 13 December '07


Adaugati un link spre aceasta pagina pe blog-ul, site-ul sau forum-ul Dvs. :