Statistics:
Visits: 2,036 Votes: 0 Fame Riser |
Fame Rank
N/A
Fame Riser
|
|||||||||||
Ridicarea calitatii in educatia moral civica
Q: | Intreaba despre Ridicarea calitatii in educatia moral civica |
"Omul devine om numai prin educatie, dar educatia la randul ei trebuie sa se sileasca sa urmeze mersul naturii, oricat de departe ne-ar conduce" -Pestalozzi.
Invatamantul romanesc actual se afla intr-un efort de schimbare si adaptare la cerintele socitatii democratice. Modernizarea si ridicarea calitatii sale la nivelul standardelor educationale europene, mereu reinnoite, cer o examinare atenta si mereu actualizata in concordanta cu evolutia sistemelor de invatamant din celelalte tari europene. Eficienta actului educativ este data de disponibilitatile educatiei de adaptare si autoreglare fata de sfidarile tot mai numeroase ale spatiului social.
Scoala are rol primordial in asigurarea educatiei copiilor. Educatia este o actiune care se realizeaza, in scoala dar si in societate. Col aborarea intre toti factorii educationali, in primul rand intre scoala si familie, este strigenta. Familia ii da copilului primele informatii despre lume inconjuratoare, primele norme si reguli de conduita, dar si climatul socio-afectiv necesar satisfacerii trebuintelor si dorintelor sale.
"Pecetea pe care parintii o lasa asupra structurii si profilului spiritual-moral al personalitatii propriilor copii se mentine toata viata" -M. Golul
Familia este cea care mediaza si conditioneaza comunicarea si interactiunea cu celelalte componente sociale, in special cu scoala.
Stimulare intelectuala in primii ani de viata, climatul emotional din mediul social apropiat(familie), incurajare si suportul parental continuu sunt factori determinanti in dezvoltarea personalitatii copilului.
Asa cu afirma Maria Montessori "Copilul care se naste nu intra intr-o ambianta naturala, el intra in civilizatie".
Scolarul de clasa I invata numai sub influenta indemnurilor adultilor. Dorinta lui de a se adapta statutului de scolar se naste si datorita dorintei de a-i bucura pe parinti sau macar de a nu-i supara si a-si atrage o sanctiune din parte lor.
Influentele educative pe care familia le exercita asupra copiilor se pot manifesta fie direct, prin actiuni mai mult sau mai putin dirijate fie indirect prin modele de conduita oferite de catre membrii familiei, precum si prin climatul pshiosocial existent in familie.
Modelele de conduita oferite de parinti-pe care copiii le preiau prin imitatie si invatare–precum si climatul socioafectiv in care se exercita influentele educationale("cei sapte ani de acasa")constituie primul model social cu o influenta hotaratoare asupra copiilor privind conceptia lor despre viata, a modului de comporatre si relationare in raport cu diferite norme si valori sociale.
Modelul oferit in general de adulti este copiat intocmai de copil inainte ca acesta sa intelega semnificatia sa educative.
In ceea ce priveste familia, se diferentiaza trei grupe de greseli educative ale parintilor: grija excesiva, severitatea excesiva si indiferenta.
Parintii trebuie sa le stimuleze copiilor efortul, spontaneitatea, fantezia, initiativa, independenta, increderea in sine si asumarea riscului creator.
Comportamentele educationale ale parintilor, chiar daca sunt bine intentionate, pot avea efecte negative asupra copiilor din cauza neadecvarii lor la particularitatile de varsta si individuale, la situatiile concrete de actiune, la sistemul de cerinte adresate copiilor.
"Scolarul are nevoie acasa de un cadru general de viata in care sa se simta in siguranta. pentru aceasta el are nevoie de parintii calmi, intelegatori, afectuosi, destul de maleabili in raporturile cu copilul, fara a da dovada de slabiciune. El are nevoie sa simta ca parintii se ocupa de el, ca iau parte la micile lui necazuri si la problemele care il intereseaza si ca nu se dezintereseaza de ceea ce se intampla la scoala. Dar in acelasi timp el are nevoie de un cadru de disciplina destul de ferm pentru a nu-l lasa sa-si inchipuie ca libertatea lui e fara margini si, totodata, sa stie ca parintii sai impartasesc acelasi nivel de exigenta"(N:Gilly)
Parintii trebuie constientizati ca singura investitie de valoare, niciodata falimentara, pe care o familie o poate face pentru copil este investitia pentru mintea si sufletul acestuia.
Educatia civica a scolarului mic porneste de la intelegerea dezvoltarii copilului considerat ca intreg, ca fiinta unitara complexa. Triada cunostinte, deprinderi, atitudini trebuie sa fie consecvent urmarita, iar validare coponentelor sa fie facuta de actiunea civica.
Invatarea cu ajutorul proiectelor este modalitatea de realizare a obiectivelor civice cel mai frecvent folosita deoarece aduce invatarea in arena vietii cotidiene, o transforma intr-un proces atractiv cu rezultate durabile in planul dezvoltarii personale si sociale.
Ora de educatie civica, prin modul in care sunt abordate temele prevazute in programa, initiaza copilul, viitorul cetatean, asupra drepturilor si indatoririlor, a respectului fata de sine si fata de ceilalti, a comportamentului activ si responsabil. Problematizarea unor situatii comportamentale, exemplificarea actelor de curaj, binele, raul, curajul, lasitatea, etc. studiul de caz in legatura cu afectare integritatii fizice sau morale a copiilor au determinat pe elevii sa ia atitudine, sa-si exprime parerile , sa motiveze comportamente, sa-si ascuta spiritual critic si inteligenta.
Intr-o masura insemnata educatia civica presupune un spatiu comunitar in care sa formeze deprinderi, comportamente, valori, un anumit simt al apartenentei la destinul grupului(clasei)din care face parte.
Formarea elevilor pentru a devenii cetateni activi si responsabili se realizeaza evident nu numai prin disciplina EDUCATIA CIVICA si vizeaza complexul, cunostinte-capacitati-atitudini si valori.
"Marea arta a unui educator consta in cizelarea manierelor si informarea mintii, el trebuie sa sadeasca in elevul sau bunele obiceiuri si principiile virtutii si ale intelepciunii, sa-i dea treptat o viziune asupra omenirii si sa dezvolte in el tendinta de a iubi si de a imita tot ceea ce este excelent si demn de lauda. â€-John Locke.
"Educatia este un proces al vietii si nu o pregatire pentru viata. Cred ca scoala trebuie sa reprezinte viata actuala, viata tot atat de reala si de vitala pentru copil ca aceea pe care el o duce in familia sa, cu vecinii sai, pe locurile lui de joacaâ€-John Denvey.
sursa imaginii : freeschoolclipart.com
Invatamantul romanesc actual se afla intr-un efort de schimbare si adaptare la cerintele socitatii democratice. Modernizarea si ridicarea calitatii sale la nivelul standardelor educationale europene, mereu reinnoite, cer o examinare atenta si mereu actualizata in concordanta cu evolutia sistemelor de invatamant din celelalte tari europene. Eficienta actului educativ este data de disponibilitatile educatiei de adaptare si autoreglare fata de sfidarile tot mai numeroase ale spatiului social.
Scoala are rol primordial in asigurarea educatiei copiilor. Educatia este o actiune care se realizeaza, in scoala dar si in societate. Col aborarea intre toti factorii educationali, in primul rand intre scoala si familie, este strigenta. Familia ii da copilului primele informatii despre lume inconjuratoare, primele norme si reguli de conduita, dar si climatul socio-afectiv necesar satisfacerii trebuintelor si dorintelor sale.
"Pecetea pe care parintii o lasa asupra structurii si profilului spiritual-moral al personalitatii propriilor copii se mentine toata viata" -M. Golul
Familia este cea care mediaza si conditioneaza comunicarea si interactiunea cu celelalte componente sociale, in special cu scoala.
Stimulare intelectuala in primii ani de viata, climatul emotional din mediul social apropiat(familie), incurajare si suportul parental continuu sunt factori determinanti in dezvoltarea personalitatii copilului.
Asa cu afirma Maria Montessori "Copilul care se naste nu intra intr-o ambianta naturala, el intra in civilizatie".
Scolarul de clasa I invata numai sub influenta indemnurilor adultilor. Dorinta lui de a se adapta statutului de scolar se naste si datorita dorintei de a-i bucura pe parinti sau macar de a nu-i supara si a-si atrage o sanctiune din parte lor.
Influentele educative pe care familia le exercita asupra copiilor se pot manifesta fie direct, prin actiuni mai mult sau mai putin dirijate fie indirect prin modele de conduita oferite de catre membrii familiei, precum si prin climatul pshiosocial existent in familie.
Modelele de conduita oferite de parinti-pe care copiii le preiau prin imitatie si invatare–precum si climatul socioafectiv in care se exercita influentele educationale("cei sapte ani de acasa")constituie primul model social cu o influenta hotaratoare asupra copiilor privind conceptia lor despre viata, a modului de comporatre si relationare in raport cu diferite norme si valori sociale.
Modelul oferit in general de adulti este copiat intocmai de copil inainte ca acesta sa intelega semnificatia sa educative.
In ceea ce priveste familia, se diferentiaza trei grupe de greseli educative ale parintilor: grija excesiva, severitatea excesiva si indiferenta.
Parintii trebuie sa le stimuleze copiilor efortul, spontaneitatea, fantezia, initiativa, independenta, increderea in sine si asumarea riscului creator.
Comportamentele educationale ale parintilor, chiar daca sunt bine intentionate, pot avea efecte negative asupra copiilor din cauza neadecvarii lor la particularitatile de varsta si individuale, la situatiile concrete de actiune, la sistemul de cerinte adresate copiilor.
"Scolarul are nevoie acasa de un cadru general de viata in care sa se simta in siguranta. pentru aceasta el are nevoie de parintii calmi, intelegatori, afectuosi, destul de maleabili in raporturile cu copilul, fara a da dovada de slabiciune. El are nevoie sa simta ca parintii se ocupa de el, ca iau parte la micile lui necazuri si la problemele care il intereseaza si ca nu se dezintereseaza de ceea ce se intampla la scoala. Dar in acelasi timp el are nevoie de un cadru de disciplina destul de ferm pentru a nu-l lasa sa-si inchipuie ca libertatea lui e fara margini si, totodata, sa stie ca parintii sai impartasesc acelasi nivel de exigenta"(N:Gilly)
Parintii trebuie constientizati ca singura investitie de valoare, niciodata falimentara, pe care o familie o poate face pentru copil este investitia pentru mintea si sufletul acestuia.
Educatia civica a scolarului mic porneste de la intelegerea dezvoltarii copilului considerat ca intreg, ca fiinta unitara complexa. Triada cunostinte, deprinderi, atitudini trebuie sa fie consecvent urmarita, iar validare coponentelor sa fie facuta de actiunea civica.
Invatarea cu ajutorul proiectelor este modalitatea de realizare a obiectivelor civice cel mai frecvent folosita deoarece aduce invatarea in arena vietii cotidiene, o transforma intr-un proces atractiv cu rezultate durabile in planul dezvoltarii personale si sociale.
Ora de educatie civica, prin modul in care sunt abordate temele prevazute in programa, initiaza copilul, viitorul cetatean, asupra drepturilor si indatoririlor, a respectului fata de sine si fata de ceilalti, a comportamentului activ si responsabil. Problematizarea unor situatii comportamentale, exemplificarea actelor de curaj, binele, raul, curajul, lasitatea, etc. studiul de caz in legatura cu afectare integritatii fizice sau morale a copiilor au determinat pe elevii sa ia atitudine, sa-si exprime parerile , sa motiveze comportamente, sa-si ascuta spiritual critic si inteligenta.
Intr-o masura insemnata educatia civica presupune un spatiu comunitar in care sa formeze deprinderi, comportamente, valori, un anumit simt al apartenentei la destinul grupului(clasei)din care face parte.
Formarea elevilor pentru a devenii cetateni activi si responsabili se realizeaza evident nu numai prin disciplina EDUCATIA CIVICA si vizeaza complexul, cunostinte-capacitati-atitudini si valori.
"Marea arta a unui educator consta in cizelarea manierelor si informarea mintii, el trebuie sa sadeasca in elevul sau bunele obiceiuri si principiile virtutii si ale intelepciunii, sa-i dea treptat o viziune asupra omenirii si sa dezvolte in el tendinta de a iubi si de a imita tot ceea ce este excelent si demn de lauda. â€-John Locke.
"Educatia este un proces al vietii si nu o pregatire pentru viata. Cred ca scoala trebuie sa reprezinte viata actuala, viata tot atat de reala si de vitala pentru copil ca aceea pe care el o duce in familia sa, cu vecinii sai, pe locurile lui de joacaâ€-John Denvey.
sursa imaginii : freeschoolclipart.com
Tag-uri: calitate, educare, moral-civica, societate, scoala |
- Planul educational de interventie individualizata (9152 visits)
- Comportamentul civic al elevilor (6974 visits)
- Ora de Dirigentie - Toleranta si Intoleranta (6765 visits)
- Dreptul la odihna si timp liber, la joc si activitati recreative (6666 visits)
- Tehnici de terapie recuperatoare pentru copiii cu dislalie polimorfa (6443 visits)
- Doamna educatoare - a doua mama (6282 visits)
- Familie : definitie, structura, sarcini in educatia copilului (6261 visits)
- Viziune despre Scoala (5617 visits)
- Metode de lucru cu elevii cu CES (5038 visits)
- Rolul educatiei pentru mediu in formarea personalitatii umane (4988 visits)
- Integrarea scolara si educatia integrata (4561 visits)
- Familia - Functiile familiei (4561 visits)
- Socializarea copiilor cu dizabilitati (4462 visits)
- Familia si atitudinea copilului fata de invatatura (4418 visits)
- Gradinita - cadru de formare a comportamentelor civilizate (4386 visits)
- Educatia pentru ocrotirea mediului - parte integranta a unei educatii de baza
- Sanse egale prin educatia multiculturala
- Sustinerea educatiei de baza pentru prevenirea abandonului scolar
- Educatia religioasa - factor de cultivare a sentimentului religios
- Abandonul scolar - esecul integrarii sociale
- Pierderile si insuccesul scolar in randul minoritatilor
- Rapoarte cu privire la abandonul scolar in Romania
- Raportul dintre varsta copilariei si sistemul de valori
- Democratia se invata in scoala
- Cunoasterea si sustinerea ideilor si valorilor democratiei
- Subminarea democratiei prin violenta, intoleranta, neimplicare
- Promovarea tolerantei si valorificarea diversitatii intre tinerii din Romania
- Intelegerea si cultivarea drepturilor si libertatilor omului in invatamantul primar
- Gradinita - cadru de formare a comportamentelor civilizate
- Educatia - cel mai eficient mijloc de ridicare a standardelor de viata
- Modalitati de sprijinire a integrarii in viata scolara a copiilor cu dezabilitati
- Mijloace de cooperare eficienta intre familie si scoala in cazul copiilor cu dizabilitati
- Scoala ca ax existential al dimensiunii umane si al dezoltarii sociale
- Alternativa invatamantului integrat
- Etichetele sunt pentru marfa, nu pentru persoane
- Multicultura si intercultura - integrarea copiilor de emigranti
- Problematica educatiei copiilor rromi
- Rolul familiei in educatia moral-civica a copilului
- Diversitatea in randul fiintelor umane, un fenomen natural si firesc
- Problematica scolii incluzive pentru copii proveniti din grupurile dezavantajate
- Ora de Dirigentie - Toleranta si Intoleranta
- Familia si scoala - factori implicati in educatie
- Rolul familiei in educatia moral-civica a copilului
- Rolul educatiei pentru mediu in formarea personalitatii umane
- Educatie civica : autocunoasterea, respectul de sine, comunicarea, capacitatea de a decide
- Bazele educatiei se pun la 5 ani
- Respectarea drepturilor copiilor rromi
- Sanse egale pentru copiii cu deficiente de intelect
- Doamna educatoare - a doua mama
- Comportamentul civic al elevilor
- Transformarea unui elev intr-un bun cetatean
- Educatia pentru ocrotirea mediului - parte integranta a unei educatii de baza
- Rapoarte cu privire la abandonul scolar in Romania
- Educarea elevilor prin angajarea in experiente si practici sociale
Categorie: Educatie - ( Educatie - Archiva)
Data Adaugarii: 31 January '08
Adaugati un link spre aceasta pagina pe blog-ul, site-ul sau forum-ul Dvs. :