FamousWhy
ROM
Biografii, Celebritati, Vedete Vacante de vis, Destinatii, Regiuni Articole, Referate, Comentarii Download programe software FamousWhy Lucruri faimoase Forum Submit Content
|


Referate


Statistics:
Visits: 2,036
Votes: 0
Fame Riser
          
Fame Rank
N/A
Fame Riser
create pool

Articole


Intreaba despre Ridicarea calitatii in educatia moral civica

Tag-uri Populare


educatie   scoala   familie   educare   societate   copii   integrare   democratie   elevi   gradinita   rromi   profesori   invatamant   incluziune   parinti   comportament   egalitate   prescolari   educatoare   nevoi speciale   discriminare   dezvoltare   comunitate   dizabilitati   moral-civica   minoritati   tigani   drepturi   formare   marginalizare   copii cu ces   personalitate   cultura   violenta   libertate   deficiente  

All Tags

Famous Forum

 

Ridicarea calitatii in educatia moral civica

 Q:   Intreaba despre Ridicarea calitatii in educatia moral civica       
Ridicarea calitatii in educatia moral civica "Omul devine om numai prin educatie, dar educatia la randul ei trebuie sa se sileasca sa urmeze mersul naturii, oricat de departe ne-ar conduce" -Pestalozzi.

Invatamantul romanesc actual se afla intr-un efort de schimbare si adaptare la cerintele socitatii democratice. Modernizarea si ridicarea calitatii sale la nivelul standardelor educationale europene, mereu reinnoite, cer o examinare atenta si mereu actualizata in concordanta cu evolutia sistemelor de invatamant din celelalte tari europene. Eficienta actului educativ este data de disponibilitatile educatiei de adaptare si autoreglare fata de sfidarile tot mai numeroase ale spatiului social.

Scoala are rol primordial in asigurarea educatiei copiilor. Educatia este o actiune care se realizeaza, in scoala dar si in societate. Col aborarea intre toti factorii educationali, in primul rand intre scoala si familie, este strigenta. Familia ii da copilului primele informatii despre lume inconjuratoare, primele norme si reguli de conduita, dar si climatul socio-afectiv necesar satisfacerii trebuintelor si dorintelor sale.

"Pecetea pe care parintii o lasa asupra structurii si profilului spiritual-moral al personalitatii propriilor copii se mentine toata viata" -M. Golul

Familia este cea care mediaza si conditioneaza comunicarea si interactiunea cu celelalte componente sociale, in special cu scoala.

Stimulare intelectuala in primii ani de viata, climatul emotional din mediul social apropiat(familie), incurajare si suportul parental continuu sunt factori determinanti in dezvoltarea personalitatii copilului.

Asa cu afirma Maria Montessori "Copilul care se naste nu intra intr-o ambianta naturala, el intra in civilizatie".

Scolarul de clasa I invata numai sub influenta indemnurilor adultilor. Dorinta lui de a se adapta statutului de scolar se naste si datorita dorintei de a-i bucura pe parinti sau macar de a nu-i supara si a-si atrage o sanctiune din parte lor.

Influentele educative pe care familia le exercita asupra copiilor se pot manifesta fie direct, prin actiuni mai mult sau mai putin dirijate fie indirect prin modele de conduita oferite de catre membrii familiei, precum si prin climatul pshiosocial existent in familie.

Modelele de conduita oferite de parinti-pe care copiii le preiau prin imitatie si invatare–precum si climatul socioafectiv in care se exercita influentele educationale("cei sapte ani de acasa")constituie primul model social cu o influenta hotaratoare asupra copiilor privind conceptia lor despre viata, a modului de comporatre si relationare in raport cu diferite norme si valori sociale.

Modelul oferit in general de adulti este copiat intocmai de copil inainte ca acesta sa intelega semnificatia sa educative.

In ceea ce priveste familia, se diferentiaza trei grupe de greseli educative ale parintilor: grija excesiva, severitatea excesiva si indiferenta.

Parintii trebuie sa le stimuleze copiilor efortul, spontaneitatea, fantezia, initiativa, independenta, increderea in sine si asumarea riscului creator.

Comportamentele educationale ale parintilor, chiar daca sunt bine intentionate, pot avea efecte negative asupra copiilor din cauza neadecvarii lor la particularitatile de varsta si individuale, la situatiile concrete de actiune, la sistemul de cerinte adresate copiilor.

"Scolarul are nevoie acasa de un cadru general de viata in care sa se simta in siguranta. pentru aceasta el are nevoie de parintii calmi, intelegatori, afectuosi, destul de maleabili in raporturile cu copilul, fara a da dovada de slabiciune. El are nevoie sa simta ca parintii se ocupa de el, ca iau parte la micile lui necazuri si la problemele care il intereseaza si ca nu se dezintereseaza de ceea ce se intampla la scoala. Dar in acelasi timp el are nevoie de un cadru de disciplina destul de ferm pentru a nu-l lasa sa-si inchipuie ca libertatea lui e fara margini si, totodata, sa stie ca parintii sai impartasesc acelasi nivel de exigenta"(N:Gilly)

Parintii trebuie constientizati ca singura investitie de valoare, niciodata falimentara, pe care o familie o poate face pentru copil este investitia pentru mintea si sufletul acestuia.

Educatia civica a scolarului mic porneste de la intelegerea dezvoltarii copilului considerat ca intreg, ca fiinta unitara complexa. Triada cunostinte, deprinderi, atitudini trebuie sa fie consecvent urmarita, iar validare coponentelor sa fie facuta de actiunea civica.

Invatarea cu ajutorul proiectelor este modalitatea de realizare a obiectivelor civice cel mai frecvent folosita deoarece aduce invatarea in arena vietii cotidiene, o transforma intr-un proces atractiv cu rezultate durabile in planul dezvoltarii personale si sociale.

Ora de educatie civica, prin modul in care sunt abordate temele prevazute in programa, initiaza copilul, viitorul cetatean, asupra drepturilor si indatoririlor, a respectului fata de sine si fata de ceilalti, a comportamentului activ si responsabil. Problematizarea unor situatii comportamentale, exemplificarea actelor de curaj, binele, raul, curajul, lasitatea, etc. studiul de caz in legatura cu afectare integritatii fizice sau morale a copiilor au determinat pe elevii sa ia atitudine, sa-si exprime parerile , sa motiveze comportamente, sa-si ascuta spiritual critic si inteligenta.
Intr-o masura insemnata educatia civica presupune un spatiu comunitar in care sa formeze deprinderi, comportamente, valori, un anumit simt al apartenentei la destinul grupului(clasei)din care face parte.

Formarea elevilor pentru a devenii cetateni activi si responsabili se realizeaza evident nu numai prin disciplina EDUCATIA CIVICA si vizeaza complexul, cunostinte-capacitati-atitudini si valori.

"Marea arta a unui educator consta in cizelarea manierelor si informarea mintii, el trebuie sa sadeasca in elevul sau bunele obiceiuri si principiile virtutii si ale intelepciunii, sa-i dea treptat o viziune asupra omenirii si sa dezvolte in el tendinta de a iubi si de a imita tot ceea ce este excelent si demn de lauda. ”-John Locke.

"Educatia este un proces al vietii si nu o pregatire pentru viata. Cred ca scoala trebuie sa reprezinte viata actuala, viata tot atat de reala si de vitala pentru copil ca aceea pe care el o duce in familia sa, cu vecinii sai, pe locurile lui de joaca”-John Denvey.
sursa imaginii : freeschoolclipart.com


Tag-uri: calitate, educare, moral-civica, societate, scoala



Categorie: Educatie  - ( Educatie - Archiva)

Data Adaugarii: 31 January '08


Adaugati un link spre aceasta pagina pe blog-ul, site-ul sau forum-ul Dvs. :