Statistics:
Visits: 7,297 Votes: 0 Fame Riser |
Fame Rank
N/A
Fame Riser
|
|||||||||||
Viziune despre Scoala
Q: | Intreaba despre Viziune despre Scoala |
Scoala este un element foarte important intr-o societate deoarece aceasta ii pregateste pe oameni pentru viata. Educaţia realizata in scoala are sarcina de a pregăti omul ca element activ al vieţii sociale ca forţă, muncă şi subiect al relaţiilor sociale. Pentru ca educatia sa fie cat mai buna este necesar sa existe in scoli profesori care sa fie foarte bine pregatiti, sa fie rabdatori si intelegatori.
Eu cred ca una dintre cele mai importante calitati ale unui profesor este ca acesta sa fie bine instruit si sa cunoasca atat domeniul in care preda, dar si cate putin din celelalte domenii. De asemenea un profesor trebuie sa stie sa comunice cu elevul sau, pentru ca un profesor bun trebuie sa fie si prieten cu elevul nu numai superior, dar asta nu inseamna ca profe sorul nu trebuie sa le arate elvilor ca autoriatea este in mainile sale.
„Prin modul sau de predare, un profesor produce in mod constant indici in legatura cu ceea ce considera a fi important, ce model de comportament asteapta de la elevi, ce tipuri de participare doreste, ce calitate de activitate va accepta. Indiferent daca acesti indici sunt verbali sau nonverbali, daca sunt constienti sau inconstienti, elevii isi modeleaza comportamentul in functie de ei.†(Grant B.)
Ferry G. inainteaza ideea ca procesul educational in clasa este in esenta lui un proces de comunicare in plan vertical (profesor-elevi) si in plan orizontal (elev-profesor).
Circuitul comunicational orizontal este complet diferit de cel vertical, iar comportamentul profesorului nu tine cont de relatiile firesti cu elevii, intrucat acesta transmite toate informatiile, polarizeaza raspunsurile si conduce viguros desfasurarea discursului din clasa.
Profesorul, dupa, cum sustine Ferry "are rolul de a organiza conditiile fovorabile cooperarii intre elevi pentru realizarea unei sarcini comune, intrucat profesorul are misiunea de a crea situatii de invatare prin indicatii, prin selectarea, distribuirea materialului si orienterea activitatii in clasa.â€
O alta calitate este sa stie cum sa-i faca si pe ceilalti sa inteleaga si sa le insufle o pasiune pentru obiectul pe care il preda, sau cel putin curiozitatea de a invata si afla mai multe, de la un profesor bun toti elevii trebuie sa plece cu ceva cunostinte acasa, chiar daca materia nu e chiar in topul preferintelor lor.iar aici conteaza foarte mult pasiunea cu care acesta isi face meseria. Profesorul trebuie sa stie cum sa tina in frau intreaga clasa, sa se faca ascultat si respectat de elevi,dar prin metode in care nu ar ofensa sau maltrata elevul . De aceea un profesor trebuie sa d ea dovada de multa rabdare , intelegere si sa nu isi implice viata personala in viata profesionala.
Eu sunt de parere ca parintii sunt tot un fel de profesori, pentru ca si in familie primim o educatie prin care ne pregatim sa devenim oameni activi ai societatii. Totusi parintii sunt mai indulgenti.
Intre disciplina predata si profesor trebuie neaparat sa existe o legatura, una foarte stransa, pentru ca daca nu exista nicio legatura intre professor si materia predata, profesorul nu isi poate manifesta acea pasiune pentru predare, deoarece mai intai de toate profesorului trebuie sa ii placa foarte mult disciplina, iar daca nu exista legatura profesorul nu poate insufla elevului interesul pentru disciplina respectiva.
Relatia dintre profesor si elev trebuie sa fie bazata pe respect reciproc. Din momentul in care un adult are slujba de a educa un copil, leaga un contract atat moral cat si pe foaie, oficial ca isi va impartasi cunostintele pe un anumit domeniu.Astfel incepe a preda elevilor notiuni noi cu care el este familiarizat si pe care este in stare sa le explice.Elevul primeste informatiile de la profesor,le proceseaza si le aplica mai departe conform cerintelor de la ore sau la un nivel mai amplu pe viitor.Totusi nu am raspuns in totalitate la intrebare.Consider ca se da si se primeste din ambele parti aproape in mod egal si zic „aproape†pentru ca balanta inclina putin in favoarea profesorului care se presupune ca are mai multa experienta in domeniu.
La o ora de curs se preda,se mentine linistea,se pun intrebari unde nu sunt lamurite lucrurile,se exerseaza si se noteaza.Asadar elevul da dovada de intelegere,rabdare si simtul responsabilitatii,iar profesorul pe cealalta parte ofera informatii (care sunt in stransa legatura cu aptitudinile de predare),disciplina si experienta.
Daca facem o mica paralela intre ce se da si ce se primeste veti observa multe puncte in comun precum : intelegerea,respectul,rabdarea si asa mai departe.Ce se da se primeste. Dupa cum am zis si cum ajung sa ma repet,nu se poate vorbi foarte usor „la modul general†pentru ca depindede mai multi factori,dar se poate vorbi „in mod normalâ€. Un profesor poate da respect elevilor dar invers sa nu se mai aplice regula. Una dintre diferentele dintre cele doua „parti†am putea-o considera faptul ca acesti oameni sunt platiti ca sa vina la catedra,iar in unele cazuri putin le pasa daca elevul a plecat din clasa cu notiuni intelese si bine stabilite sau cu un creier alb ca pana atunci,dar este si acesta un lucru discutabil.
Eu cred ca una dintre cele mai importante calitati ale unui profesor este ca acesta sa fie bine instruit si sa cunoasca atat domeniul in care preda, dar si cate putin din celelalte domenii. De asemenea un profesor trebuie sa stie sa comunice cu elevul sau, pentru ca un profesor bun trebuie sa fie si prieten cu elevul nu numai superior, dar asta nu inseamna ca profe sorul nu trebuie sa le arate elvilor ca autoriatea este in mainile sale.
„Prin modul sau de predare, un profesor produce in mod constant indici in legatura cu ceea ce considera a fi important, ce model de comportament asteapta de la elevi, ce tipuri de participare doreste, ce calitate de activitate va accepta. Indiferent daca acesti indici sunt verbali sau nonverbali, daca sunt constienti sau inconstienti, elevii isi modeleaza comportamentul in functie de ei.†(Grant B.)
Ferry G. inainteaza ideea ca procesul educational in clasa este in esenta lui un proces de comunicare in plan vertical (profesor-elevi) si in plan orizontal (elev-profesor).
Circuitul comunicational orizontal este complet diferit de cel vertical, iar comportamentul profesorului nu tine cont de relatiile firesti cu elevii, intrucat acesta transmite toate informatiile, polarizeaza raspunsurile si conduce viguros desfasurarea discursului din clasa.
Profesorul, dupa, cum sustine Ferry "are rolul de a organiza conditiile fovorabile cooperarii intre elevi pentru realizarea unei sarcini comune, intrucat profesorul are misiunea de a crea situatii de invatare prin indicatii, prin selectarea, distribuirea materialului si orienterea activitatii in clasa.â€
O alta calitate este sa stie cum sa-i faca si pe ceilalti sa inteleaga si sa le insufle o pasiune pentru obiectul pe care il preda, sau cel putin curiozitatea de a invata si afla mai multe, de la un profesor bun toti elevii trebuie sa plece cu ceva cunostinte acasa, chiar daca materia nu e chiar in topul preferintelor lor.iar aici conteaza foarte mult pasiunea cu care acesta isi face meseria. Profesorul trebuie sa stie cum sa tina in frau intreaga clasa, sa se faca ascultat si respectat de elevi,dar prin metode in care nu ar ofensa sau maltrata elevul . De aceea un profesor trebuie sa d ea dovada de multa rabdare , intelegere si sa nu isi implice viata personala in viata profesionala.
Eu sunt de parere ca parintii sunt tot un fel de profesori, pentru ca si in familie primim o educatie prin care ne pregatim sa devenim oameni activi ai societatii. Totusi parintii sunt mai indulgenti.
Intre disciplina predata si profesor trebuie neaparat sa existe o legatura, una foarte stransa, pentru ca daca nu exista nicio legatura intre professor si materia predata, profesorul nu isi poate manifesta acea pasiune pentru predare, deoarece mai intai de toate profesorului trebuie sa ii placa foarte mult disciplina, iar daca nu exista legatura profesorul nu poate insufla elevului interesul pentru disciplina respectiva.
Relatia dintre profesor si elev trebuie sa fie bazata pe respect reciproc. Din momentul in care un adult are slujba de a educa un copil, leaga un contract atat moral cat si pe foaie, oficial ca isi va impartasi cunostintele pe un anumit domeniu.Astfel incepe a preda elevilor notiuni noi cu care el este familiarizat si pe care este in stare sa le explice.Elevul primeste informatiile de la profesor,le proceseaza si le aplica mai departe conform cerintelor de la ore sau la un nivel mai amplu pe viitor.Totusi nu am raspuns in totalitate la intrebare.Consider ca se da si se primeste din ambele parti aproape in mod egal si zic „aproape†pentru ca balanta inclina putin in favoarea profesorului care se presupune ca are mai multa experienta in domeniu.
La o ora de curs se preda,se mentine linistea,se pun intrebari unde nu sunt lamurite lucrurile,se exerseaza si se noteaza.Asadar elevul da dovada de intelegere,rabdare si simtul responsabilitatii,iar profesorul pe cealalta parte ofera informatii (care sunt in stransa legatura cu aptitudinile de predare),disciplina si experienta.
Daca facem o mica paralela intre ce se da si ce se primeste veti observa multe puncte in comun precum : intelegerea,respectul,rabdarea si asa mai departe.Ce se da se primeste. Dupa cum am zis si cum ajung sa ma repet,nu se poate vorbi foarte usor „la modul general†pentru ca depindede mai multi factori,dar se poate vorbi „in mod normalâ€. Un profesor poate da respect elevilor dar invers sa nu se mai aplice regula. Una dintre diferentele dintre cele doua „parti†am putea-o considera faptul ca acesti oameni sunt platiti ca sa vina la catedra,iar in unele cazuri putin le pasa daca elevul a plecat din clasa cu notiuni intelese si bine stabilite sau cu un creier alb ca pana atunci,dar este si acesta un lucru discutabil.
Tag-uri: educatie, scoala, profesori, elevi, relatie, cursuri, respect, disciplina, materii |
- Planul educational de interventie individualizata (9152 visits)
- Comportamentul civic al elevilor (6974 visits)
- Ora de Dirigentie - Toleranta si Intoleranta (6765 visits)
- Dreptul la odihna si timp liber, la joc si activitati recreative (6666 visits)
- Tehnici de terapie recuperatoare pentru copiii cu dislalie polimorfa (6443 visits)
- Doamna educatoare - a doua mama (6282 visits)
- Familie : definitie, structura, sarcini in educatia copilului (6261 visits)
- Viziune despre Scoala (5617 visits)
- Metode de lucru cu elevii cu CES (5038 visits)
- Rolul educatiei pentru mediu in formarea personalitatii umane (4988 visits)
- Integrarea scolara si educatia integrata (4561 visits)
- Familia - Functiile familiei (4561 visits)
- Socializarea copiilor cu dizabilitati (4462 visits)
- Familia si atitudinea copilului fata de invatatura (4418 visits)
- Gradinita - cadru de formare a comportamentelor civilizate (4386 visits)
- Educatia pentru ocrotirea mediului - parte integranta a unei educatii de baza
- Sanse egale prin educatia multiculturala
- Sustinerea educatiei de baza pentru prevenirea abandonului scolar
- Educatia religioasa - factor de cultivare a sentimentului religios
- Abandonul scolar - esecul integrarii sociale
- Pierderile si insuccesul scolar in randul minoritatilor
- Rapoarte cu privire la abandonul scolar in Romania
- Raportul dintre varsta copilariei si sistemul de valori
- Democratia se invata in scoala
- Cunoasterea si sustinerea ideilor si valorilor democratiei
- Subminarea democratiei prin violenta, intoleranta, neimplicare
- Promovarea tolerantei si valorificarea diversitatii intre tinerii din Romania
- Intelegerea si cultivarea drepturilor si libertatilor omului in invatamantul primar
- Gradinita - cadru de formare a comportamentelor civilizate
- Educatia - cel mai eficient mijloc de ridicare a standardelor de viata
- Modalitati de sprijinire a integrarii in viata scolara a copiilor cu dezabilitati
- Mijloace de cooperare eficienta intre familie si scoala in cazul copiilor cu dizabilitati
- Scoala ca ax existential al dimensiunii umane si al dezoltarii sociale
- Alternativa invatamantului integrat
- Etichetele sunt pentru marfa, nu pentru persoane
- Multicultura si intercultura - integrarea copiilor de emigranti
- Problematica educatiei copiilor rromi
- Rolul familiei in educatia moral-civica a copilului
- Diversitatea in randul fiintelor umane, un fenomen natural si firesc
- Problematica scolii incluzive pentru copii proveniti din grupurile dezavantajate
- Ora de Dirigentie - Toleranta si Intoleranta
- Familia si scoala - factori implicati in educatie
- Rolul familiei in educatia moral-civica a copilului
- Rolul educatiei pentru mediu in formarea personalitatii umane
- Educatie civica : autocunoasterea, respectul de sine, comunicarea, capacitatea de a decide
- Bazele educatiei se pun la 5 ani
- Respectarea drepturilor copiilor rromi
- Sanse egale pentru copiii cu deficiente de intelect
- Doamna educatoare - a doua mama
- Comportamentul civic al elevilor
- Transformarea unui elev intr-un bun cetatean
- Educatia pentru ocrotirea mediului - parte integranta a unei educatii de baza
- Rapoarte cu privire la abandonul scolar in Romania
- Educarea elevilor prin angajarea in experiente si practici sociale
Categorie: Educatie - ( Educatie - Archiva)
Data Adaugarii: 28 November '07
Adaugati un link spre aceasta pagina pe blog-ul, site-ul sau forum-ul Dvs. :