Statistics:
Visits: 2,009 Votes: 0 Fame Riser |
Fame Rank
N/A
Fame Riser
|
|||||||||||
Copiii sunt viitorul Romaniei
Q: | Intreaba despre Copiii sunt viitorul Romaniei |
Colaborarea dintre familie si gradinita, conditie esentiala in educarea moral-civica a prescolarului
Motto : "Nu invatam pentru scoala, ci pentru viata. Seneca"
Copiii sunt viitorul Romaniei. De felul in care ne crestem si educam urmasii depinde lumea de maine. Poate fi o lume a progresului, a concordiei, sau o lume macinata de conflicte, de ura si distrugeri. Traim intr-un prezent vulcanic in care grija pentru educatie si pentru copii este o solutie a polarizarii eforturilor si un prilej de conlucrare la nivel national si international. Toate popoarele isi iubesc copiii si toti parintii sunt ocrotitorii vlastarelor lor. Devine tot mai necesar sa se identifice solutii pentru ca toti copiii sa aiba acces la educatie si sa participe la viata sociala, sa se integreze in societate si sa fie cat mai adaptati. Acesta este un drept al tuturor copiilor, dar si o obligatie a tuturor adultilor. Lumea in care se dezvolta azi copiii nostri este complexa si contradictorie. Problemele acestei realitati cer raspunsuri rapide si flexibile. De aceea, tanara generatie trebuie pregatita nu numai sa inteleaga si sa suporte schimbarile permanente, ci si sa le stapaneasca. Copiii de azi vor fi agentii schimbarii de maine si evolutia va depinde de solutiile lor dinamice si adaptate. Idealul educational de azi il reprezinta omul care stapaneste schimbarea. Stapanirea schimbarii presupune nu numai adaptarea la realitate ci si permanenta interogatie asupra solutiilor gasite. Omul viitorului este cel care formuleaza si adreseaza intrebari, iar dimensiunea morala constituie o premisa in aceasta constructie.
In educarea prescolarului, familia, educatorii si societatea sunt mijloace importante de educatie si instructie.
Educatia moral-civica corespunde necesitatii de a le forma copiilor o conduita civica bazata pe cunoasterea cotidiana a regulilor vietii sociale, democratice intr-un stat de drept. Aceasta urmareste initierea copiilor in practicarea unui comportament activ, responsabil, capabil de toleranta si respect fata de sine si fata de ceilalti, constient de drepturi si de datorii, liber si deschis spre alte culturi.
Prin morala se intelege in mod curent, un ansamblu de norme, reguli si deprinderi, obiceiuri, mentalitati, sentimente si trairi, valori, idealuri si scopuri care calauzesc omul in viata personala si sociala. Ea se prezinta ca un sistem de deprinderi, sentimente si convingeri de comportare, sedimentate prin traditie in norme si precepte de conduita ale comunitatilor umane si ale individului. Educatia morala urmareste sa formeze si sa dezvolte calitati si insusiri pentru ca, pe baza lor, individul sa se poata integra in grupul social si sa poata duce o viata sociala normala. In general, prin educatia morala se urmareste formarea individului pentru a face bine si a-l promova, realizarea echilibrului sau interior, generat si consolidat de respectarea cotidiana a normelor si principiilor morale.
Educatia civica urmareste, in esenta, cultivarea unor raporturi corecte intre stat, organele si institutiile sale si individ, intre indivizi, ca cetateni ai unei societati bazata pe legi si reglementari, pe norme si reguli care asigura convietuirea, linistea si eficienta tuturor activitatilor ce se desfasoara, pentru ca fiecare individ si societatea, in ansamblu, sa poata exista si sa se dezvolte.
Intre moralitate si civism exista atat asemanari, cat si deosebiri. Educatia civica este mai mult circumscrisa unei anumite societati, unui anumit grup social determinat istoric si geografic; educatia morala vizeaza aspecte mai generale, universal valabile.
Metodele de educatie morala si civica sunt aceleasi. Ele presupun cultivarea unor virtuti comune, ca: harnicia, stapanirea de sine, spiritul de abnegatie, infranarea egoismului, ajutorul reciproc, cinstea, punctualitatea etc.
Atat educatia morala, cat cea civica urmareste sa realizeze o disciplina libera sau o libertate disciplinara, dar nu poate fi admisa libertatea fara respectul unor principii,al unor norme la care s-a aderat constient.
Atat in educatia civica,cat si in cea morala trebuie armonizate doua cerinte:a disciplinei si a adeziunii la ordinea necesara bunei convietuiri si a dorintei de libertate a individului.
Principalele institutii sociale care se implica in educatia morala sunt: familia, gradinita, comunitatea, Biserica, institutiile cultural-educative, mass-media.
Influentele si actiunile educative pe care le exercita institutiile sociale se afla in stransa interdependenta, de aceea este important ca ele sa se desfasoare convergent, unitar, gradinita si familia avand in acest sens, un rol "catalizator".
Familia ofera copilului un mediu afectiv, social, cultural. Mediul familial, mai ales sub aspect afectiv, este o scoala a sentimentelor in care se modeleaza sub acest aspect personalitatea. Copilul traieste in familia sa o gama variata de relatii interindividuale copiindu-le prin joc in propria conduita.
Cu tripla functie "reglatoare,socializatoare si individualizatoare", familia contribuie in mare masura la definirea personalitatii si conturarea individualitatii fiecarui copil.
Din punct de vedere practic,responsabilitatea sociala a parintilor se realizeaza in raport nemijlocit cu modalitatea in care pentru educarea copilului in spiritul idealului de viata acestia stiu sa foloseasca autoritatea lor parinteasca.
Unitatea de actiune a celor doi factori "gradinita-familie" in opera de formare a copilului este conditionata de unitatea de vedere, de un mod comun de lucru si o buna cunoastere reciproca.
Interesul comun al celor doua institutii trebuie sa determine o miscare de apropiere cu sens dublu, familie-gradinita, gradinita-familie, in vederea unei suficiente cunoasteri a ambelor parti.
Cadrul metodic al unui schimb organizat de pareri si mai ales de indrumare a parintilor pe anumite probleme este reprezentat de programul consultatiilor individuale si colective cu teme ca:
- scopul familiei in educatia copiilor,despre noi si copii nostri,cum sa contribuim la formarea si dezvoltarea valorilor morale ale copiilor nostri, etc. in mod special in cadrul consultatiilor individuale se pot rezolva chestiuni de indrumare concreta pentru fiecare copil in parte in conditiile unei colaborari de apropiere prietenoasa si multa discretie din partea educatoarei. Facand aceasta mentiune avem in vedere faptul ca adesea neajunsurile in comportamentul copiilor sunt consecintele directe ale unor situatii nefericite din familiile acestora, situatii ascunse si pastrate atat de parinti cat si de copii cu un sentiment de justificata jena.
Cadrul mai larg de informare teoretica a familiilor in probleme de pedagogie este acela al adunarilor generale periodice, unde la asa-zisele mese rotunde cu educatoarele si specialistii se dezbat aspecte importante referitoare la modul de crestere si indrumare a copiilor. Apreciem ca buna cunoastere a ceea ce copilul trebuie sa primeasca si primeste concret din partea familiei, conjugata cu o munca metodica, pe baze stiintifice, din gradinita, in conditiile unei bune colaborari permanente dintre familie si gradinita, al unei indrumari suficiente a familiei reprezinta parghii de baza in munca de formare a prescolarului.
Realizarea educatiei morale poate avea uneori un caracter difuz in practica sau se poate confrunta cu problema relativizarii scalei valorilor morale. Educatia civica ii familiarizeaza pe copii cu valorile statului de drept,cu drepturile copilului intr-o societate democratica,urmarind dezvoltarea sentimentelor patriotice, a raspunderilor si comportamentelor specifice cetateanului.
sursa imaginii : freeschoolclipart.com
Motto : "Nu invatam pentru scoala, ci pentru viata. Seneca"
Copiii sunt viitorul Romaniei. De felul in care ne crestem si educam urmasii depinde lumea de maine. Poate fi o lume a progresului, a concordiei, sau o lume macinata de conflicte, de ura si distrugeri. Traim intr-un prezent vulcanic in care grija pentru educatie si pentru copii este o solutie a polarizarii eforturilor si un prilej de conlucrare la nivel national si international. Toate popoarele isi iubesc copiii si toti parintii sunt ocrotitorii vlastarelor lor. Devine tot mai necesar sa se identifice solutii pentru ca toti copiii sa aiba acces la educatie si sa participe la viata sociala, sa se integreze in societate si sa fie cat mai adaptati. Acesta este un drept al tuturor copiilor, dar si o obligatie a tuturor adultilor. Lumea in care se dezvolta azi copiii nostri este complexa si contradictorie. Problemele acestei realitati cer raspunsuri rapide si flexibile. De aceea, tanara generatie trebuie pregatita nu numai sa inteleaga si sa suporte schimbarile permanente, ci si sa le stapaneasca. Copiii de azi vor fi agentii schimbarii de maine si evolutia va depinde de solutiile lor dinamice si adaptate. Idealul educational de azi il reprezinta omul care stapaneste schimbarea. Stapanirea schimbarii presupune nu numai adaptarea la realitate ci si permanenta interogatie asupra solutiilor gasite. Omul viitorului este cel care formuleaza si adreseaza intrebari, iar dimensiunea morala constituie o premisa in aceasta constructie.
In educarea prescolarului, familia, educatorii si societatea sunt mijloace importante de educatie si instructie.
Educatia moral-civica corespunde necesitatii de a le forma copiilor o conduita civica bazata pe cunoasterea cotidiana a regulilor vietii sociale, democratice intr-un stat de drept. Aceasta urmareste initierea copiilor in practicarea unui comportament activ, responsabil, capabil de toleranta si respect fata de sine si fata de ceilalti, constient de drepturi si de datorii, liber si deschis spre alte culturi.
Prin morala se intelege in mod curent, un ansamblu de norme, reguli si deprinderi, obiceiuri, mentalitati, sentimente si trairi, valori, idealuri si scopuri care calauzesc omul in viata personala si sociala. Ea se prezinta ca un sistem de deprinderi, sentimente si convingeri de comportare, sedimentate prin traditie in norme si precepte de conduita ale comunitatilor umane si ale individului. Educatia morala urmareste sa formeze si sa dezvolte calitati si insusiri pentru ca, pe baza lor, individul sa se poata integra in grupul social si sa poata duce o viata sociala normala. In general, prin educatia morala se urmareste formarea individului pentru a face bine si a-l promova, realizarea echilibrului sau interior, generat si consolidat de respectarea cotidiana a normelor si principiilor morale.
Educatia civica urmareste, in esenta, cultivarea unor raporturi corecte intre stat, organele si institutiile sale si individ, intre indivizi, ca cetateni ai unei societati bazata pe legi si reglementari, pe norme si reguli care asigura convietuirea, linistea si eficienta tuturor activitatilor ce se desfasoara, pentru ca fiecare individ si societatea, in ansamblu, sa poata exista si sa se dezvolte.
Intre moralitate si civism exista atat asemanari, cat si deosebiri. Educatia civica este mai mult circumscrisa unei anumite societati, unui anumit grup social determinat istoric si geografic; educatia morala vizeaza aspecte mai generale, universal valabile.
Metodele de educatie morala si civica sunt aceleasi. Ele presupun cultivarea unor virtuti comune, ca: harnicia, stapanirea de sine, spiritul de abnegatie, infranarea egoismului, ajutorul reciproc, cinstea, punctualitatea etc.
Atat educatia morala, cat cea civica urmareste sa realizeze o disciplina libera sau o libertate disciplinara, dar nu poate fi admisa libertatea fara respectul unor principii,al unor norme la care s-a aderat constient.
Atat in educatia civica,cat si in cea morala trebuie armonizate doua cerinte:a disciplinei si a adeziunii la ordinea necesara bunei convietuiri si a dorintei de libertate a individului.
Principalele institutii sociale care se implica in educatia morala sunt: familia, gradinita, comunitatea, Biserica, institutiile cultural-educative, mass-media.
Influentele si actiunile educative pe care le exercita institutiile sociale se afla in stransa interdependenta, de aceea este important ca ele sa se desfasoare convergent, unitar, gradinita si familia avand in acest sens, un rol "catalizator".
Familia ofera copilului un mediu afectiv, social, cultural. Mediul familial, mai ales sub aspect afectiv, este o scoala a sentimentelor in care se modeleaza sub acest aspect personalitatea. Copilul traieste in familia sa o gama variata de relatii interindividuale copiindu-le prin joc in propria conduita.
Cu tripla functie "reglatoare,socializatoare si individualizatoare", familia contribuie in mare masura la definirea personalitatii si conturarea individualitatii fiecarui copil.
Din punct de vedere practic,responsabilitatea sociala a parintilor se realizeaza in raport nemijlocit cu modalitatea in care pentru educarea copilului in spiritul idealului de viata acestia stiu sa foloseasca autoritatea lor parinteasca.
Unitatea de actiune a celor doi factori "gradinita-familie" in opera de formare a copilului este conditionata de unitatea de vedere, de un mod comun de lucru si o buna cunoastere reciproca.
Interesul comun al celor doua institutii trebuie sa determine o miscare de apropiere cu sens dublu, familie-gradinita, gradinita-familie, in vederea unei suficiente cunoasteri a ambelor parti.
Cadrul metodic al unui schimb organizat de pareri si mai ales de indrumare a parintilor pe anumite probleme este reprezentat de programul consultatiilor individuale si colective cu teme ca:
- scopul familiei in educatia copiilor,despre noi si copii nostri,cum sa contribuim la formarea si dezvoltarea valorilor morale ale copiilor nostri, etc. in mod special in cadrul consultatiilor individuale se pot rezolva chestiuni de indrumare concreta pentru fiecare copil in parte in conditiile unei colaborari de apropiere prietenoasa si multa discretie din partea educatoarei. Facand aceasta mentiune avem in vedere faptul ca adesea neajunsurile in comportamentul copiilor sunt consecintele directe ale unor situatii nefericite din familiile acestora, situatii ascunse si pastrate atat de parinti cat si de copii cu un sentiment de justificata jena.
Cadrul mai larg de informare teoretica a familiilor in probleme de pedagogie este acela al adunarilor generale periodice, unde la asa-zisele mese rotunde cu educatoarele si specialistii se dezbat aspecte importante referitoare la modul de crestere si indrumare a copiilor. Apreciem ca buna cunoastere a ceea ce copilul trebuie sa primeasca si primeste concret din partea familiei, conjugata cu o munca metodica, pe baze stiintifice, din gradinita, in conditiile unei bune colaborari permanente dintre familie si gradinita, al unei indrumari suficiente a familiei reprezinta parghii de baza in munca de formare a prescolarului.
Realizarea educatiei morale poate avea uneori un caracter difuz in practica sau se poate confrunta cu problema relativizarii scalei valorilor morale. Educatia civica ii familiarizeaza pe copii cu valorile statului de drept,cu drepturile copilului intr-o societate democratica,urmarind dezvoltarea sentimentelor patriotice, a raspunderilor si comportamentelor specifice cetateanului.
sursa imaginii : freeschoolclipart.com
Tag-uri: copii, romania, educatie, familie, gradinita, educatoare, prescolari |
- Planul educational de interventie individualizata (9152 visits)
- Comportamentul civic al elevilor (6974 visits)
- Ora de Dirigentie - Toleranta si Intoleranta (6765 visits)
- Dreptul la odihna si timp liber, la joc si activitati recreative (6666 visits)
- Tehnici de terapie recuperatoare pentru copiii cu dislalie polimorfa (6443 visits)
- Doamna educatoare - a doua mama (6282 visits)
- Familie : definitie, structura, sarcini in educatia copilului (6261 visits)
- Viziune despre Scoala (5617 visits)
- Metode de lucru cu elevii cu CES (5038 visits)
- Rolul educatiei pentru mediu in formarea personalitatii umane (4988 visits)
- Integrarea scolara si educatia integrata (4561 visits)
- Familia - Functiile familiei (4561 visits)
- Socializarea copiilor cu dizabilitati (4462 visits)
- Familia si atitudinea copilului fata de invatatura (4418 visits)
- Gradinita - cadru de formare a comportamentelor civilizate (4386 visits)
- Educatia pentru ocrotirea mediului - parte integranta a unei educatii de baza
- Sanse egale prin educatia multiculturala
- Sustinerea educatiei de baza pentru prevenirea abandonului scolar
- Educatia religioasa - factor de cultivare a sentimentului religios
- Abandonul scolar - esecul integrarii sociale
- Pierderile si insuccesul scolar in randul minoritatilor
- Rapoarte cu privire la abandonul scolar in Romania
- Raportul dintre varsta copilariei si sistemul de valori
- Democratia se invata in scoala
- Cunoasterea si sustinerea ideilor si valorilor democratiei
- Subminarea democratiei prin violenta, intoleranta, neimplicare
- Promovarea tolerantei si valorificarea diversitatii intre tinerii din Romania
- Intelegerea si cultivarea drepturilor si libertatilor omului in invatamantul primar
- Gradinita - cadru de formare a comportamentelor civilizate
- Educatia - cel mai eficient mijloc de ridicare a standardelor de viata
- Modalitati de sprijinire a integrarii in viata scolara a copiilor cu dezabilitati
- Mijloace de cooperare eficienta intre familie si scoala in cazul copiilor cu dizabilitati
- Scoala ca ax existential al dimensiunii umane si al dezoltarii sociale
- Alternativa invatamantului integrat
- Etichetele sunt pentru marfa, nu pentru persoane
- Multicultura si intercultura - integrarea copiilor de emigranti
- Problematica educatiei copiilor rromi
- Rolul familiei in educatia moral-civica a copilului
- Diversitatea in randul fiintelor umane, un fenomen natural si firesc
- Problematica scolii incluzive pentru copii proveniti din grupurile dezavantajate
- Ora de Dirigentie - Toleranta si Intoleranta
- Familia si scoala - factori implicati in educatie
- Rolul familiei in educatia moral-civica a copilului
- Rolul educatiei pentru mediu in formarea personalitatii umane
- Educatie civica : autocunoasterea, respectul de sine, comunicarea, capacitatea de a decide
- Bazele educatiei se pun la 5 ani
- Respectarea drepturilor copiilor rromi
- Sanse egale pentru copiii cu deficiente de intelect
- Doamna educatoare - a doua mama
- Comportamentul civic al elevilor
- Transformarea unui elev intr-un bun cetatean
- Educatia pentru ocrotirea mediului - parte integranta a unei educatii de baza
- Rapoarte cu privire la abandonul scolar in Romania
- Educarea elevilor prin angajarea in experiente si practici sociale
Categorie: Educatie - ( Educatie - Archiva)
Data Adaugarii: 18 January '08
Adaugati un link spre aceasta pagina pe blog-ul, site-ul sau forum-ul Dvs. :