FamousWhy
ROM
Biografii, Celebritati, Vedete Vacante de vis, Destinatii, Regiuni Articole, Referate, Comentarii Download programe software FamousWhy Lucruri faimoase Forum Submit Content
|


Referate


Statistics:
Visits: 649
Votes: 0
Fame Riser
          
Fame Rank
N/A
Fame Riser
create pool

Articole


Intreaba despre Relatiile sociale si cooperarea civica

Tag-uri Populare


educatie   scoala   familie   educare   societate   copii   integrare   democratie   elevi   gradinita   rromi   profesori   invatamant   incluziune   parinti   comportament   egalitate   prescolari   educatoare   dezvoltare   nevoi speciale   discriminare   comunitate   dizabilitati   moral-civica   minoritati   tigani   marginalizare   drepturi   formare   copii cu ces   personalitate   cultura   deficiente   libertate   violenta  

All Tags

Famous Forum

 

Relatiile sociale si cooperarea civica

 Q:   Intreaba despre Relatiile sociale si cooperarea civica       
Relatiile sociale si cooperarea civica Invatamantul urmareste realizarea idealului educational derivat din traditiile umaniste, din valorile democratiei si aspiratiile societatii romanesti si contribuie la pastrarea identitatii nationale.

Profesorii, dar mai ales dirigintele, alaturi de familie, constituie de-a lungul anilor factorii principali care formeaza si educa tanara generatie in spiritul respectarii normelor de conduita morala in societate, a cultivarii ideilor de: demnitate umana, egalitate, toleranta, respect reciproc, responsabilitate fata de actele personale, libertate, pace si intelegere intre oameni.

In activitatea de educatie pentru o societate democratica sunt vizate urmatoarele obiective:

1. cunoasterea si respectarea valorilor fundamentale ale societatii democratice;
2. armonizarea si exersarea propr iului sistem de valori in acord cu cel social;
3. formarea conduitei participative la viata sociala, cultivarea tolerantei;
4. cunoasterea si respectarea valorilor fundamentale ale istoriei si culturii nationale;

Ca forma organizatorica de educatie, la clasele ciclului gimnazial nu poate fi neglijata ora de dirigentie.Odata stabilita tematica, in obiectivul dirigintelui intra pregatirea orelor de dirigentie, astfel incat procesul educativ sa raspunda exigentelor intelectuale si afective ale unor copii cu temperamente diferite, asigurand sanse egale de a patrunde intr-un cadru social dinamic tuturor elevilor, favorizand colaborarea dintre membrii colectivului scolar.
In afara orelor de dirigentie pot fi organizate activitati extracurriculare, care sa surprinda aspectele:

1. Nivelul intelectual al elevului, cunoasterea propriei identitati, prin:

a) constientizarea identitatii si autoafirmarii;
b) formarea simtului responsabilitatii si asumarea spontana de sarcini;
c) dezvoltarea creativitatii;

2. Aspectul social(relatii sociale si cooperare civica) vizeaza integrarea elevului in realitatea materiala si sociala presupunand:

a) acceptarea constienta a celorlalti si stabilirea unor relatii integratoare, de comunicare si de respect fata de acestia;
b) dezvoltarea abilitatilor specifice de orientare, cooperare, competitie si solidaritate;
c) identificarea si dezvoltarea sentimentului de „nevoie de” si de „apartenenta la”
grup;

3. In domeniul valorilor fundamentale pot fi analizate urmatoarele notiuni:

a) dragostea fata de semeni;
b) bunatatea, avand in vedere stimularea sentimentului de admiratie fata de faptele bune si de consecintele acestora;

c) munca: descoperirea caracterului necesar al muncii, consecintele sale utile si practice, avantajele efortului, ale creatiei, etc.

d) receptivitatea fata de valorile culturale-elevii trebuie obisnuiti cu expresia artistica(vizionarea unor opere, audierea creatiilor muzicale, etc.), cu simbolurile culturale, cu traditiile si creatia artistica populara, cu obiceiurile in care se reflecta moralitatea poporului nostru, cu participarea la sarbatorile locale si nationale, etc.

Activitatile extracurriculare pot fi desfasurate sub diferite forme de instruire si educare a elevilor, astfel:

a) ORGANIZAREA UNOR INTALNIRI ale dirigintelui cu clasa, in care se dezbat teme de educatie moral- politica, constituie un mijloc de identificare a drepturilor si responsabilitatilor individuale prevazute de conventiile si legile societatii umane, in vederea aplicarii si respectarii lor. Se pot organiza dezbateri pe teme ca: „Ideea de dreptate”, „ Toti suntem egali, toti suntem diferiti”, „ Ce este dragostea de patrie si cum o putem exprima?” etc.

b) DEZBATEREA pe marginea unor emisiuni radio sau TV, discutarea continuturilor
unor carti sau al unor spectacole. Apreciera diferitelor fapte, exprimarea admiratiei fata de atitudinile curajoase, demne, dezaprobarea atitudinilor negative constituie un mijloc important de educatie civica, de cunoastere a problemelor lumii contemporane.

c) CONCURSURILE pe diferite teme: „Educatia pentru cetatenie democratica”, „Pace si toleranta”, „ Patriotismul national- patrimoniul universal”, „ Sarbatorile la romani” etc., organizate individual dar si pe echipe constituie un prilej de dezvoltare a atasamentului si dragostei fata de patrie, de afirmare a cunostintelor elevilor si a fortei moral- afective a echipajelor.

d) ORGANIZAREA UNOR EXPOZITII SAU COLTURI CU REALIZARI CREATIVE individuale sau pe grupe ale elevilor contribuie la dezvoltarea relatiilor de colaborare, cooperare si competitie intre elevi, la stimularea creativitatii elevilor, la cultivarea respectului fata de valorile umane in general si fata de munca in special.

e) INTALNIRILE ELEVILOR CU OAMENI DE STIINTA SI DE CULTURA,
CU REPREZENTANTI DE SEAMA AI COMUNITATII LOCALE-asigura o
Imbogatire a bagajului informational al elevilor, contribuie la dezvoltarea respectului si responsabilitatii pentru munca de calitate, la aprecierea valorilor
Culturale, la cunoasterea si respectarea valorilor fundamentale ale societatii democratice.

f) VIZITELE. Inainte de vizita ,elevilor li se va face o pregatire corespunzatoare reliefandu-se scopul vizitei si dandu-le unele detalii asupra aspectelor care trebuie urmarite in unitatea care urmeaza a fi vizitata ( muzeu, manastire, institutie, casa memoriala, etc.).

g) MANIFESTARILE CULTURAL-ARTISTICE, COMPETITIILE SPORTIVE,
ACTIVITATILE OBSTESTI vin sa completeze sirul activitatilor extracurriculare care contribuie la dez voltarea spiritului civic, la formarea tinerilor in spiritul respectului fata de libertate si democratie, la formarea unor cetateni capabili sa-si
Indeplineasca indatoririle civice.
sursa imaginii : freeschoolclipart.com


Tag-uri: relatii sociale, cooperare civica, educatie, traditii umaniste, identitate nationala, profesori, familie



Categorie: Educatie  - ( Educatie - Archiva)

Data Adaugarii: 04 December '07


Adaugati un link spre aceasta pagina pe blog-ul, site-ul sau forum-ul Dvs. :