Statistics:
Visits: 2,334 Votes: 0 Fame Riser |
Fame Rank
N/A
Fame Riser
|
|||||||||||
Multicultura si intercultura - integrarea copiilor de emigranti
Q: | Intreaba despre Multicultura si intercultura - integrarea copiilor de emigranti |
Multicultura inseamna coexistenta in acelasi teritoriu a unor grupuri entice diverse.
Intercultura, in domeniul educativ reprezinta un schimb pozitiv intre culturile diverse prezente si implica existenta unei actiuni pedagogice intentionate.
Domeniul educatiei ofera modalitati pentru a gestiona coexistenta intre cultura majoritatii si cultura minoritatilor.
Europa insasi este teatrul unei revolutii multietnice care obliga la cautarea de solutii interculturale. Istoria fiecarei tari prezinta acest tip de problema si fenomenul se extinde in spatiu si timp, intr-o dimensiune europeana. Comunitatea Europeana se vede nevoita, pe de o parte, sa apere dialectele regionale ale minoritatilor, si pe de alta parte, sa garanteze respectul si integrarea limbilor straine prioritare. Scoala are un rol fundamental in acest sens.
Tipologia educatiei interculturale e constituita din procese de invatare care duc la cunoasterea altor culturi si formarea, prin comparare, a unor atitudini de deschidere si dialog. A cunoaste o alta cultura inseamna a sesiza aspectele ce o fac “diversa†de a noastra si imbogatirea propriei cultulturi prin intelegerea diferentelor ca “valoriâ€.
Obiectivul prioritar al educatiei interculturale este promovarea capacitatii de convietuire constructiva in contextul cultural si social variat. Aceasta inseamna nu doar acceptare si respect pentru alte culturi, ci chiar recunoasterea identitatii culturale a emigrantilor, incercarea zilnica de dialog, intelegere si colaborare, in perspectiva unei imbogatiri culturale reciproce.
Procesul incepe odata cu sosirea emigrantilor intr-o tara si se dezvolta apoi intr-o dimensiune interna a educatiei, in care educatia interculturala devine importanta pentru a favoriza relatiile cu ceilalti sub aspectul uman si social, dezvoltand conceptul de respect, dialog, acceptare, toleranta, comparare, pace. Scoala reprezinta mediul fundamental pentru educarea viitorilor cetateni, indepartand si prevenind prejudecati din trecut si chiar cele prezente, ce pot conduce spre rasism.
In Italia, ca in multe tari europene, fenomenul emigrarii a adus mai mult in atentie problema integrarii, inainte de toate, integrarea strainilor ca cetateni si in acelasi timp integrarea copiilor de emigranti in scoala.
In acest sens scoala incearca sa gaseasca solutii concrete care sa favorizeze integrarea elevilor straini:
- intensificarea initiativelor de predare a limbii italiene;
- colaborarea, dialogul cu familiile elevilor straini;
- valorificarea celor mai bune practice de integrare;
- schimb de experienta cu alte tari.
Fiecare scoala poate fi un atelier de convietuire democratica, unde copiii pot invata sa convietuiasca in mod constructiv, sa accepte si sa aprecieze diferentele ca “valori†si nu sa fie refuzate sau evitate, elevii experimentand concret cetatenia globala.
Pentru a obtine aceste rezultate, scoala trebuie sa dezvolte raporturile de colaborare dintre elevi dar si cooperarea intre scoli, scoala si comunitate, organizatii publice sau private.
Persoana foarte importanta in integrarea elevilor straini este mediatorul cultural. Acesta nu este doar un ajutor pentru profesor in predarea – invatarea celei de-a doua limbi, el este mai intai o legatura intre profesor si familie, facilitand colaborarea intre ei. Ambele parti au astfel posibilitatea de a cunoaste si intelege obiceiurile si traditiile celuilalt. In acest fel profesorul intelege mai usor atitudinea elevului si a familiei, masura in care elevul este legat de cultura sa. In acelasi timp, familia invata noile obisnuinte si reguli si intelege ca si copilul trebuie sa se integreze, constientizeaza necesitatea colaborarii cu scoala.
Educatia interculturala are o semnificatie variata si trebuie sa fie studiata sub diverse aspecte:
- identitatea, diferenta si noua cetatenie;
- dimensiunea europeana a educatiei;
- rasismul, antisemitismul,prejudecatile si intoleranta;
- varietatea culturala;
- imigrarea si emigrarea;
- limba nationala ca a II-a limba de studiu;
- dialogul interreligios.
Acestea sunt cateva repere pentru a ilustra problema integrarii copiilor de emigranti si responsabilitatile ce ii revin scolii in societatea multiculturala create de schimbarile economice, sociale si culturale intr-o Europa ce tinde spre globalizare.
sursa imaginii: news.bbc.co.uk
Intercultura, in domeniul educativ reprezinta un schimb pozitiv intre culturile diverse prezente si implica existenta unei actiuni pedagogice intentionate.
Domeniul educatiei ofera modalitati pentru a gestiona coexistenta intre cultura majoritatii si cultura minoritatilor.
Europa insasi este teatrul unei revolutii multietnice care obliga la cautarea de solutii interculturale. Istoria fiecarei tari prezinta acest tip de problema si fenomenul se extinde in spatiu si timp, intr-o dimensiune europeana. Comunitatea Europeana se vede nevoita, pe de o parte, sa apere dialectele regionale ale minoritatilor, si pe de alta parte, sa garanteze respectul si integrarea limbilor straine prioritare. Scoala are un rol fundamental in acest sens.
Tipologia educatiei interculturale e constituita din procese de invatare care duc la cunoasterea altor culturi si formarea, prin comparare, a unor atitudini de deschidere si dialog. A cunoaste o alta cultura inseamna a sesiza aspectele ce o fac “diversa†de a noastra si imbogatirea propriei cultulturi prin intelegerea diferentelor ca “valoriâ€.
Obiectivul prioritar al educatiei interculturale este promovarea capacitatii de convietuire constructiva in contextul cultural si social variat. Aceasta inseamna nu doar acceptare si respect pentru alte culturi, ci chiar recunoasterea identitatii culturale a emigrantilor, incercarea zilnica de dialog, intelegere si colaborare, in perspectiva unei imbogatiri culturale reciproce.
Procesul incepe odata cu sosirea emigrantilor intr-o tara si se dezvolta apoi intr-o dimensiune interna a educatiei, in care educatia interculturala devine importanta pentru a favoriza relatiile cu ceilalti sub aspectul uman si social, dezvoltand conceptul de respect, dialog, acceptare, toleranta, comparare, pace. Scoala reprezinta mediul fundamental pentru educarea viitorilor cetateni, indepartand si prevenind prejudecati din trecut si chiar cele prezente, ce pot conduce spre rasism.
In Italia, ca in multe tari europene, fenomenul emigrarii a adus mai mult in atentie problema integrarii, inainte de toate, integrarea strainilor ca cetateni si in acelasi timp integrarea copiilor de emigranti in scoala.
In acest sens scoala incearca sa gaseasca solutii concrete care sa favorizeze integrarea elevilor straini:
- intensificarea initiativelor de predare a limbii italiene;
- colaborarea, dialogul cu familiile elevilor straini;
- valorificarea celor mai bune practice de integrare;
- schimb de experienta cu alte tari.
Fiecare scoala poate fi un atelier de convietuire democratica, unde copiii pot invata sa convietuiasca in mod constructiv, sa accepte si sa aprecieze diferentele ca “valori†si nu sa fie refuzate sau evitate, elevii experimentand concret cetatenia globala.
Pentru a obtine aceste rezultate, scoala trebuie sa dezvolte raporturile de colaborare dintre elevi dar si cooperarea intre scoli, scoala si comunitate, organizatii publice sau private.
Persoana foarte importanta in integrarea elevilor straini este mediatorul cultural. Acesta nu este doar un ajutor pentru profesor in predarea – invatarea celei de-a doua limbi, el este mai intai o legatura intre profesor si familie, facilitand colaborarea intre ei. Ambele parti au astfel posibilitatea de a cunoaste si intelege obiceiurile si traditiile celuilalt. In acest fel profesorul intelege mai usor atitudinea elevului si a familiei, masura in care elevul este legat de cultura sa. In acelasi timp, familia invata noile obisnuinte si reguli si intelege ca si copilul trebuie sa se integreze, constientizeaza necesitatea colaborarii cu scoala.
Educatia interculturala are o semnificatie variata si trebuie sa fie studiata sub diverse aspecte:
- identitatea, diferenta si noua cetatenie;
- dimensiunea europeana a educatiei;
- rasismul, antisemitismul,prejudecatile si intoleranta;
- varietatea culturala;
- imigrarea si emigrarea;
- limba nationala ca a II-a limba de studiu;
- dialogul interreligios.
Acestea sunt cateva repere pentru a ilustra problema integrarii copiilor de emigranti si responsabilitatile ce ii revin scolii in societatea multiculturala create de schimbarile economice, sociale si culturale intr-o Europa ce tinde spre globalizare.
sursa imaginii: news.bbc.co.uk
Tag-uri: multicultura, intercultura, integrare, minoritate, emigranti, rromi, tigani, etnie |
- Planul educational de interventie individualizata (9152 visits)
- Comportamentul civic al elevilor (6974 visits)
- Ora de Dirigentie - Toleranta si Intoleranta (6765 visits)
- Dreptul la odihna si timp liber, la joc si activitati recreative (6666 visits)
- Tehnici de terapie recuperatoare pentru copiii cu dislalie polimorfa (6443 visits)
- Doamna educatoare - a doua mama (6282 visits)
- Familie : definitie, structura, sarcini in educatia copilului (6261 visits)
- Viziune despre Scoala (5617 visits)
- Metode de lucru cu elevii cu CES (5038 visits)
- Rolul educatiei pentru mediu in formarea personalitatii umane (4988 visits)
- Integrarea scolara si educatia integrata (4561 visits)
- Familia - Functiile familiei (4561 visits)
- Socializarea copiilor cu dizabilitati (4462 visits)
- Familia si atitudinea copilului fata de invatatura (4418 visits)
- Gradinita - cadru de formare a comportamentelor civilizate (4386 visits)
- Educatia pentru ocrotirea mediului - parte integranta a unei educatii de baza
- Sanse egale prin educatia multiculturala
- Sustinerea educatiei de baza pentru prevenirea abandonului scolar
- Educatia religioasa - factor de cultivare a sentimentului religios
- Abandonul scolar - esecul integrarii sociale
- Pierderile si insuccesul scolar in randul minoritatilor
- Rapoarte cu privire la abandonul scolar in Romania
- Raportul dintre varsta copilariei si sistemul de valori
- Democratia se invata in scoala
- Cunoasterea si sustinerea ideilor si valorilor democratiei
- Subminarea democratiei prin violenta, intoleranta, neimplicare
- Promovarea tolerantei si valorificarea diversitatii intre tinerii din Romania
- Intelegerea si cultivarea drepturilor si libertatilor omului in invatamantul primar
- Gradinita - cadru de formare a comportamentelor civilizate
- Educatia - cel mai eficient mijloc de ridicare a standardelor de viata
- Modalitati de sprijinire a integrarii in viata scolara a copiilor cu dezabilitati
- Mijloace de cooperare eficienta intre familie si scoala in cazul copiilor cu dizabilitati
- Scoala ca ax existential al dimensiunii umane si al dezoltarii sociale
- Alternativa invatamantului integrat
- Etichetele sunt pentru marfa, nu pentru persoane
- Multicultura si intercultura - integrarea copiilor de emigranti
- Problematica educatiei copiilor rromi
- Rolul familiei in educatia moral-civica a copilului
- Diversitatea in randul fiintelor umane, un fenomen natural si firesc
- Problematica scolii incluzive pentru copii proveniti din grupurile dezavantajate
- Ora de Dirigentie - Toleranta si Intoleranta
- Familia si scoala - factori implicati in educatie
- Rolul familiei in educatia moral-civica a copilului
- Rolul educatiei pentru mediu in formarea personalitatii umane
- Educatie civica : autocunoasterea, respectul de sine, comunicarea, capacitatea de a decide
- Bazele educatiei se pun la 5 ani
- Respectarea drepturilor copiilor rromi
- Sanse egale pentru copiii cu deficiente de intelect
- Doamna educatoare - a doua mama
- Comportamentul civic al elevilor
- Transformarea unui elev intr-un bun cetatean
- Educatia pentru ocrotirea mediului - parte integranta a unei educatii de baza
- Rapoarte cu privire la abandonul scolar in Romania
- Educarea elevilor prin angajarea in experiente si practici sociale
Categorie: Educatie - ( Educatie - Archiva)
Data Adaugarii: 19 December '07
Adaugati un link spre aceasta pagina pe blog-ul, site-ul sau forum-ul Dvs. :