Statistics:
Visits: 2,570 Votes: 0 Fame Riser |
Fame Rank
N/A
Fame Riser
|
|||||||||||
Educatia Pentru o Societate Democratica
Q: | Intreaba despre Educatia Pentru o Societate Democratica |
"Educatia pentru cetatenie democratica inseamna invatarea comportamentului democratic printr-o diversitate de experiente si practici sociale"(Birzea C., 2000).
Educatia pentru cetatenie este considerata ca cel mai eficace mijloc pentru stabilirea unui nou contract social, bazat pe drepturile si indatoririle cetatenilor, care ar restaura coeziunea sociala si solidaritatea bazata pe ordinea morala.
Educatia pentru cetatenie democratica a reprezentat una din preocuparile majore ale celor mai importante organizatii interguvernamentale sau nonguvernamentale.
Semnificatiile conceptului de "cetatenie" sunt diferite, de la accentul pentru obligatiile cetatenilor, la drepturile acestora, de la valentele patriotice ale cetateanului la competentele bunului cetatean.
Nucleul educa tiei pentru cetatenie democratica il reprezinta formarea copiilor, tinerilor si adultilor pentru a deveni cetateni activi si responsabili.Obiectivele educatiei pentru cetatenie democratica vizeaza complexul cunostinte-capacitati-aptitudini si valori.
Educatia pentru cetatenie este considerata, pe plan european, ca prioritate a reformelor educationale. Aceasta este vazuta ca instrument al coeziunii sociale, bazata pe drepturile si responsabilitatile cetatenilor.De asemenea, reprezinta o dimensiune majora a politicilor educationale in toate tarile europene. Astfel, se poate spune ca educatia pentru cetatenie este un scop educational, dirijand sistemul de invatamant catre un set de valori comune, cum ar fi: diversitatea, pluralismul, drepturile omului, justitia sociala, bunastarea, solidaritatea.
Educatia pentru cetatenie sau educatia civica urmareste, in general, incurajarea pregatirii tinerilor pentru rolurile si responsabilitatile de cetateni si, in particular, rolul educatiei in acest proces de pregatire.
Formele consacrate ale educatiei pentru cetatenie democratica pot fi considerate:
•Educatia formala – invatare sistematica, structurata si gradata cronologic, realizate in institutii specializate (gradinite, scoli, universitati) de catre personal specializat;
•Educatia non-formala – activitati educative desfasurate in afara sistemului formal de invatamant de catre diferite institutii educative;
•Educatia informala – experiente de invatare spontana, cotidiana, existentiala, desfasurate in medii culturale care nu au educatia ca scop principal.
Bibliografie :
- Cristea, R., Cristea ,M.- ,, Personalitatea si idealul moral’’, editura ,,Albatros’’,
Bucuresti, 1989
- Vaideanu, George - ,, Educatia la frontiera dintre milenii’’, Editura Politica
Bucuresti,1988
- Ulrich, Catalina - ,, Managementul clasei- invatare prin cooperare- ghid’’,
Editura ,,Corint’’, Bucuresti, 2000
- Corina, Leca - ,, Evaluarea competentelor cinice ale elevilor.Exemple
de bune practici’’, Bucuresti, 2004
- Francois, Audigier -,, Concepte de baza si competente esentiale referitoare
- Consiliul Europei- Consiliul pentru Cooperare Culturala
Strasbourg, 2000
- Graham, Haidor - ,, Agenda morala a educatiei pentru cetateni’’Institutul
de educatie, Universitatea din Londra
- Educatie interculturala in comunitati multietnice’’ Institutul intercultural Timisoara 2002
- Planul de actiune mondial pentru educatia drepturilor omului si a democratiei’’ (Montreal, 1993)
- Declaratia si cadrul integral de actiune asupra educatiei pentru pace, drepturile omului si democratie (Conferinta international ape tema educatie, Geneva, 1994)
- Conferinta regionala asupra educatiei pentru drepturile omului in Europa (Turkei, septembrie, 1997).
sursa imaginii : freeschoolclipart.com
Educatia pentru cetatenie este considerata ca cel mai eficace mijloc pentru stabilirea unui nou contract social, bazat pe drepturile si indatoririle cetatenilor, care ar restaura coeziunea sociala si solidaritatea bazata pe ordinea morala.
Educatia pentru cetatenie democratica a reprezentat una din preocuparile majore ale celor mai importante organizatii interguvernamentale sau nonguvernamentale.
Semnificatiile conceptului de "cetatenie" sunt diferite, de la accentul pentru obligatiile cetatenilor, la drepturile acestora, de la valentele patriotice ale cetateanului la competentele bunului cetatean.
Nucleul educa tiei pentru cetatenie democratica il reprezinta formarea copiilor, tinerilor si adultilor pentru a deveni cetateni activi si responsabili.Obiectivele educatiei pentru cetatenie democratica vizeaza complexul cunostinte-capacitati-aptitudini si valori.
Educatia pentru cetatenie este considerata, pe plan european, ca prioritate a reformelor educationale. Aceasta este vazuta ca instrument al coeziunii sociale, bazata pe drepturile si responsabilitatile cetatenilor.De asemenea, reprezinta o dimensiune majora a politicilor educationale in toate tarile europene. Astfel, se poate spune ca educatia pentru cetatenie este un scop educational, dirijand sistemul de invatamant catre un set de valori comune, cum ar fi: diversitatea, pluralismul, drepturile omului, justitia sociala, bunastarea, solidaritatea.
Educatia pentru cetatenie sau educatia civica urmareste, in general, incurajarea pregatirii tinerilor pentru rolurile si responsabilitatile de cetateni si, in particular, rolul educatiei in acest proces de pregatire.
Formele consacrate ale educatiei pentru cetatenie democratica pot fi considerate:
•Educatia formala – invatare sistematica, structurata si gradata cronologic, realizate in institutii specializate (gradinite, scoli, universitati) de catre personal specializat;
•Educatia non-formala – activitati educative desfasurate in afara sistemului formal de invatamant de catre diferite institutii educative;
•Educatia informala – experiente de invatare spontana, cotidiana, existentiala, desfasurate in medii culturale care nu au educatia ca scop principal.
Bibliografie :
- Cristea, R., Cristea ,M.- ,, Personalitatea si idealul moral’’, editura ,,Albatros’’,
Bucuresti, 1989
- Vaideanu, George - ,, Educatia la frontiera dintre milenii’’, Editura Politica
Bucuresti,1988
- Ulrich, Catalina - ,, Managementul clasei- invatare prin cooperare- ghid’’,
Editura ,,Corint’’, Bucuresti, 2000
- Corina, Leca - ,, Evaluarea competentelor cinice ale elevilor.Exemple
de bune practici’’, Bucuresti, 2004
- Francois, Audigier -,, Concepte de baza si competente esentiale referitoare
- Consiliul Europei- Consiliul pentru Cooperare Culturala
Strasbourg, 2000
- Graham, Haidor - ,, Agenda morala a educatiei pentru cetateni’’Institutul
de educatie, Universitatea din Londra
- Educatie interculturala in comunitati multietnice’’ Institutul intercultural Timisoara 2002
- Planul de actiune mondial pentru educatia drepturilor omului si a democratiei’’ (Montreal, 1993)
- Declaratia si cadrul integral de actiune asupra educatiei pentru pace, drepturile omului si democratie (Conferinta international ape tema educatie, Geneva, 1994)
- Conferinta regionala asupra educatiei pentru drepturile omului in Europa (Turkei, septembrie, 1997).
sursa imaginii : freeschoolclipart.com
Tag-uri: educatie, democaratie, cultura, dezvoltare, societate, nucleu, responsabilitate, organizare |
- Planul educational de interventie individualizata (9152 visits)
- Comportamentul civic al elevilor (6974 visits)
- Ora de Dirigentie - Toleranta si Intoleranta (6765 visits)
- Dreptul la odihna si timp liber, la joc si activitati recreative (6666 visits)
- Tehnici de terapie recuperatoare pentru copiii cu dislalie polimorfa (6443 visits)
- Doamna educatoare - a doua mama (6282 visits)
- Familie : definitie, structura, sarcini in educatia copilului (6261 visits)
- Viziune despre Scoala (5617 visits)
- Metode de lucru cu elevii cu CES (5038 visits)
- Rolul educatiei pentru mediu in formarea personalitatii umane (4988 visits)
- Integrarea scolara si educatia integrata (4561 visits)
- Familia - Functiile familiei (4561 visits)
- Socializarea copiilor cu dizabilitati (4462 visits)
- Familia si atitudinea copilului fata de invatatura (4418 visits)
- Gradinita - cadru de formare a comportamentelor civilizate (4386 visits)
- Educatia pentru ocrotirea mediului - parte integranta a unei educatii de baza
- Sanse egale prin educatia multiculturala
- Sustinerea educatiei de baza pentru prevenirea abandonului scolar
- Educatia religioasa - factor de cultivare a sentimentului religios
- Abandonul scolar - esecul integrarii sociale
- Pierderile si insuccesul scolar in randul minoritatilor
- Rapoarte cu privire la abandonul scolar in Romania
- Raportul dintre varsta copilariei si sistemul de valori
- Democratia se invata in scoala
- Cunoasterea si sustinerea ideilor si valorilor democratiei
- Subminarea democratiei prin violenta, intoleranta, neimplicare
- Promovarea tolerantei si valorificarea diversitatii intre tinerii din Romania
- Intelegerea si cultivarea drepturilor si libertatilor omului in invatamantul primar
- Gradinita - cadru de formare a comportamentelor civilizate
- Educatia - cel mai eficient mijloc de ridicare a standardelor de viata
- Modalitati de sprijinire a integrarii in viata scolara a copiilor cu dezabilitati
- Mijloace de cooperare eficienta intre familie si scoala in cazul copiilor cu dizabilitati
- Scoala ca ax existential al dimensiunii umane si al dezoltarii sociale
- Alternativa invatamantului integrat
- Etichetele sunt pentru marfa, nu pentru persoane
- Multicultura si intercultura - integrarea copiilor de emigranti
- Problematica educatiei copiilor rromi
- Rolul familiei in educatia moral-civica a copilului
- Diversitatea in randul fiintelor umane, un fenomen natural si firesc
- Problematica scolii incluzive pentru copii proveniti din grupurile dezavantajate
- Ora de Dirigentie - Toleranta si Intoleranta
- Familia si scoala - factori implicati in educatie
- Rolul familiei in educatia moral-civica a copilului
- Rolul educatiei pentru mediu in formarea personalitatii umane
- Educatie civica : autocunoasterea, respectul de sine, comunicarea, capacitatea de a decide
- Bazele educatiei se pun la 5 ani
- Respectarea drepturilor copiilor rromi
- Sanse egale pentru copiii cu deficiente de intelect
- Doamna educatoare - a doua mama
- Comportamentul civic al elevilor
- Transformarea unui elev intr-un bun cetatean
- Educatia pentru ocrotirea mediului - parte integranta a unei educatii de baza
- Rapoarte cu privire la abandonul scolar in Romania
- Educarea elevilor prin angajarea in experiente si practici sociale
Categorie: Educatie - ( Educatie - Archiva)
Data Adaugarii: 12 December '07
Adaugati un link spre aceasta pagina pe blog-ul, site-ul sau forum-ul Dvs. :