Statistics:
Visits: 3,052 Votes: 1 Fame Riser |
Fame Rank
2
Fame Riser
|
|||||||||||
Educatia moral - civica ocupa un loc prioritar
Q: | Intreaba despre Educatia moral - civica ocupa un loc prioritar |
Educatia bunului cetatean
Educatia moral – civica ocupa un loc prioritar , din cele mai vechi timpuri , in realizarea idealului educational , in formarea personalitatii elevilor.
Scoala trebuie sa cultive sensibilitatea elevilor fata de problematica umana si de valorile moral civice, asigurand cultivarea dragostei fata de tara, de trecutul istoric si de traditiile poporului roman, prin strategii si tehnici moderne de instruire si educare, sustinute de stiintele educatiei si practica scolara.
Toate valorile care alcatuiesc constiinta culturala romaneasca se incarca de spiritul national gratie patriotismului, cel mai de seama referential al exsitentei si constiintei de sine (Al. Tanase), dupa principalele idei–forta ale secolului al XIX –lea care au fost ideea de libertate .
Autenticitatea si organicitatea patriotismului decurge din faptul ,, pentru noi Patria nu este un cadru efemer , intamplatator si neutral de existenta ca pentru semintiile ratacitoare (….) , e un urias templu , modul de existenta (…) ,Columna a sufletului romanesc , un destin istoric si de libertate si independenta (….) ’’(Al .Tanase).
Educandu-i pe elevi in spiritul patriotismului , nu facem decat sa continuam demersul ilustrilor nostri inaintasi.
Formarea personalitatii elevilor din acest punct de vedere nu este importanta doar prin ea insasi , ci prin masura in care este pusa in mod constient si creator in serviciul natiunii romane , elementul de referinta pentru aprecierea valorii ei constitutindu-l , intr-o mare masura modul cum ea se reflecta in atitudinea si conduita moral –cetateneasca , civica .
Pe de alta parte , demersul educativ in acest sens , presupune educarea elevilor in idee cunoasterii si respectarii normelor morale , a legilor convietuirii umane , a identificarii drepturilor si responsabilitatilor individuale in vederea aplicarii si respectarii lor , a cunoasterii problemelor contemporane , a problemelor tineretului , a insusirii normelor de protectie a muncii , a regulilor de circulatie , a normelor de prevenire a incendiilor si formarea obisnuintei de a le respecta in scopul apararii vietii si a sanatatii proprii a celorlalti ; a cultivarii respectului fata de valorile umane in general si fata de munca in special ; a dezvoltarii atasamentului , dragostei si spiritului de sacrificiu fata de patrie ; a pregatirii tinerilor pentru viata si intelegere sociala cu pastrarea individualitatii si , in sfarsit , ideea formarii tinerilor in spirirul respectului fata de libertate , democratie , institutiile sociale si valorile reale , a unor buni cetateni , capabi;i sa-si indeplineasca indatorile civile.
Preocuparea noastra, a dascalilor pentru ora de educatie-moral-civica va modela notiuni si convingeri moral cetatenesti, formarea sentimentelor corespunzatoare si sfera volitiv comportamentala (formarea deprinderilor si obisnuintelor moral-cetatenesti: salutul , regulile integrarii in societate, aprecierea obiectiva a propriului comportament si al celorlanti , dialogul civilizat, spiritul de echipa , atitudinea combativa fata de tara si popor , fata de valorile umanitatii ).
In procesul educatiei moral-civice si patriotice se instituie o interferentain sensul determinarii de catre constiinta morala a conduitei morale si a influentarii constiintei morale de catre conduita .
Pentru a-si putea forma personalitatea trebuie sa urmeze urmatoarele etape in vederea realizarii unei bune educatii moral civice:
- insusirea de catre elevi a obiectului ,,cultura civica’’
- valorificarea continutului altor discipline de invatamant (istoria , literatura, geografia, religia)
- activitatea de cunoastere a principalelor legi interne si internationale , specifice democratiei si statului de drept.
Din acest punct de vedere , misiunea noastra , a dascalilor este aceea de a urmarii modul in care se realizeaza aceasta educatie moral civica.
- formarea deprinderilor si obisnuintelor de comportare bazate pe respect si politete in scoala , in familie si in societate , a deprinderi de avea o tinuta corecta , curata , ordonata , estetica ( chiar in conditiile in care uniforma este este o ,, rara avisâ€);
- exprimare civilizata in ceea ce priveste limbajul , gesturile , atitudinea fata de colegi , profesori , prieteni, parinti , fata de oameni in general comportare civilizata pe strada , in locuri si institutii puplice , in mijloacele de transport; formarea unei comportari respectuoase si manierate intre baieti si fete.
- cultivarea raspunderii fata de actele personale de comportament , a demnitatii , a curajului raspunderii , a consecventei , a simplitatii si decentei , a combaterii violentei si intolerantei care pune tot mai mult stapanire pe unii tinerii
- stimularea si consolidarea atitudinii pozitive fata de semeni ; fata de optiunile religioase ale acestora
- cunoasterea temeinica si respectarea ferma a a normelor care reglementeaza viata si activitatea scolara , securitatea muncii si a vietii oamenilor, protectia mediului inconjurator, prin masuri ecologice , a normelor privind respectarea Connstitutiei si a legilor tarii.
- Crearea si activizarea unei opinii combative de dezaprobare fata de abaterile de la normele muncii si disciplinei scolare, ale convietuirii pasnice cu minoritatile etnice , fata de tendintele si manifestarile de egoism ,individualim, nepasare, indolenta , lasitate , ipocrizie, minciuna.
Ca si dascali,trebuie sa acordam o pondere insemnata dicutiilor etnice privind profilul moral al tanarului contemporan, atat in privinta integrarii si contributiei , in calitate de cetatean informat si responsabil , la rezolvarea problelor sociale , profesionale , politice si economice ale tarii cat si in privinta sentimentelor de solidaritate si intelegere globala, de dezvoltare , colaborare si pace.
Noi suntem aceeia care ii vom indruma pe eleviisa respecte valorile democratiei , sa gandeasca liber si creativ, fiind capabili sa inteleaga si sa accepte opiniile corecte ale acestora.
sursa imaginii : freeschoolclipart.com
Educatia moral – civica ocupa un loc prioritar , din cele mai vechi timpuri , in realizarea idealului educational , in formarea personalitatii elevilor.
Scoala trebuie sa cultive sensibilitatea elevilor fata de problematica umana si de valorile moral civice, asigurand cultivarea dragostei fata de tara, de trecutul istoric si de traditiile poporului roman, prin strategii si tehnici moderne de instruire si educare, sustinute de stiintele educatiei si practica scolara.
Toate valorile care alcatuiesc constiinta culturala romaneasca se incarca de spiritul national gratie patriotismului, cel mai de seama referential al exsitentei si constiintei de sine (Al. Tanase), dupa principalele idei–forta ale secolului al XIX –lea care au fost ideea de libertate .
Autenticitatea si organicitatea patriotismului decurge din faptul ,, pentru noi Patria nu este un cadru efemer , intamplatator si neutral de existenta ca pentru semintiile ratacitoare (….) , e un urias templu , modul de existenta (…) ,Columna a sufletului romanesc , un destin istoric si de libertate si independenta (….) ’’(Al .Tanase).
Educandu-i pe elevi in spiritul patriotismului , nu facem decat sa continuam demersul ilustrilor nostri inaintasi.
Formarea personalitatii elevilor din acest punct de vedere nu este importanta doar prin ea insasi , ci prin masura in care este pusa in mod constient si creator in serviciul natiunii romane , elementul de referinta pentru aprecierea valorii ei constitutindu-l , intr-o mare masura modul cum ea se reflecta in atitudinea si conduita moral –cetateneasca , civica .
Pe de alta parte , demersul educativ in acest sens , presupune educarea elevilor in idee cunoasterii si respectarii normelor morale , a legilor convietuirii umane , a identificarii drepturilor si responsabilitatilor individuale in vederea aplicarii si respectarii lor , a cunoasterii problemelor contemporane , a problemelor tineretului , a insusirii normelor de protectie a muncii , a regulilor de circulatie , a normelor de prevenire a incendiilor si formarea obisnuintei de a le respecta in scopul apararii vietii si a sanatatii proprii a celorlalti ; a cultivarii respectului fata de valorile umane in general si fata de munca in special ; a dezvoltarii atasamentului , dragostei si spiritului de sacrificiu fata de patrie ; a pregatirii tinerilor pentru viata si intelegere sociala cu pastrarea individualitatii si , in sfarsit , ideea formarii tinerilor in spirirul respectului fata de libertate , democratie , institutiile sociale si valorile reale , a unor buni cetateni , capabi;i sa-si indeplineasca indatorile civile.
Preocuparea noastra, a dascalilor pentru ora de educatie-moral-civica va modela notiuni si convingeri moral cetatenesti, formarea sentimentelor corespunzatoare si sfera volitiv comportamentala (formarea deprinderilor si obisnuintelor moral-cetatenesti: salutul , regulile integrarii in societate, aprecierea obiectiva a propriului comportament si al celorlanti , dialogul civilizat, spiritul de echipa , atitudinea combativa fata de tara si popor , fata de valorile umanitatii ).
In procesul educatiei moral-civice si patriotice se instituie o interferentain sensul determinarii de catre constiinta morala a conduitei morale si a influentarii constiintei morale de catre conduita .
Pentru a-si putea forma personalitatea trebuie sa urmeze urmatoarele etape in vederea realizarii unei bune educatii moral civice:
- insusirea de catre elevi a obiectului ,,cultura civica’’
- valorificarea continutului altor discipline de invatamant (istoria , literatura, geografia, religia)
- activitatea de cunoastere a principalelor legi interne si internationale , specifice democratiei si statului de drept.
Din acest punct de vedere , misiunea noastra , a dascalilor este aceea de a urmarii modul in care se realizeaza aceasta educatie moral civica.
- formarea deprinderilor si obisnuintelor de comportare bazate pe respect si politete in scoala , in familie si in societate , a deprinderi de avea o tinuta corecta , curata , ordonata , estetica ( chiar in conditiile in care uniforma este este o ,, rara avisâ€);
- exprimare civilizata in ceea ce priveste limbajul , gesturile , atitudinea fata de colegi , profesori , prieteni, parinti , fata de oameni in general comportare civilizata pe strada , in locuri si institutii puplice , in mijloacele de transport; formarea unei comportari respectuoase si manierate intre baieti si fete.
- cultivarea raspunderii fata de actele personale de comportament , a demnitatii , a curajului raspunderii , a consecventei , a simplitatii si decentei , a combaterii violentei si intolerantei care pune tot mai mult stapanire pe unii tinerii
- stimularea si consolidarea atitudinii pozitive fata de semeni ; fata de optiunile religioase ale acestora
- cunoasterea temeinica si respectarea ferma a a normelor care reglementeaza viata si activitatea scolara , securitatea muncii si a vietii oamenilor, protectia mediului inconjurator, prin masuri ecologice , a normelor privind respectarea Connstitutiei si a legilor tarii.
- Crearea si activizarea unei opinii combative de dezaprobare fata de abaterile de la normele muncii si disciplinei scolare, ale convietuirii pasnice cu minoritatile etnice , fata de tendintele si manifestarile de egoism ,individualim, nepasare, indolenta , lasitate , ipocrizie, minciuna.
Ca si dascali,trebuie sa acordam o pondere insemnata dicutiilor etnice privind profilul moral al tanarului contemporan, atat in privinta integrarii si contributiei , in calitate de cetatean informat si responsabil , la rezolvarea problelor sociale , profesionale , politice si economice ale tarii cat si in privinta sentimentelor de solidaritate si intelegere globala, de dezvoltare , colaborare si pace.
Noi suntem aceeia care ii vom indruma pe eleviisa respecte valorile democratiei , sa gandeasca liber si creativ, fiind capabili sa inteleaga si sa accepte opiniile corecte ale acestora.
sursa imaginii : freeschoolclipart.com
Tag-uri: educare, moral-civica |
- Planul educational de interventie individualizata (9152 visits)
- Comportamentul civic al elevilor (6974 visits)
- Ora de Dirigentie - Toleranta si Intoleranta (6765 visits)
- Dreptul la odihna si timp liber, la joc si activitati recreative (6666 visits)
- Tehnici de terapie recuperatoare pentru copiii cu dislalie polimorfa (6443 visits)
- Doamna educatoare - a doua mama (6282 visits)
- Familie : definitie, structura, sarcini in educatia copilului (6261 visits)
- Viziune despre Scoala (5617 visits)
- Metode de lucru cu elevii cu CES (5038 visits)
- Rolul educatiei pentru mediu in formarea personalitatii umane (4988 visits)
- Integrarea scolara si educatia integrata (4561 visits)
- Familia - Functiile familiei (4561 visits)
- Socializarea copiilor cu dizabilitati (4462 visits)
- Familia si atitudinea copilului fata de invatatura (4418 visits)
- Gradinita - cadru de formare a comportamentelor civilizate (4386 visits)
- Educatia pentru ocrotirea mediului - parte integranta a unei educatii de baza
- Sanse egale prin educatia multiculturala
- Sustinerea educatiei de baza pentru prevenirea abandonului scolar
- Educatia religioasa - factor de cultivare a sentimentului religios
- Abandonul scolar - esecul integrarii sociale
- Pierderile si insuccesul scolar in randul minoritatilor
- Rapoarte cu privire la abandonul scolar in Romania
- Raportul dintre varsta copilariei si sistemul de valori
- Democratia se invata in scoala
- Cunoasterea si sustinerea ideilor si valorilor democratiei
- Subminarea democratiei prin violenta, intoleranta, neimplicare
- Promovarea tolerantei si valorificarea diversitatii intre tinerii din Romania
- Intelegerea si cultivarea drepturilor si libertatilor omului in invatamantul primar
- Gradinita - cadru de formare a comportamentelor civilizate
- Educatia - cel mai eficient mijloc de ridicare a standardelor de viata
- Modalitati de sprijinire a integrarii in viata scolara a copiilor cu dezabilitati
- Mijloace de cooperare eficienta intre familie si scoala in cazul copiilor cu dizabilitati
- Scoala ca ax existential al dimensiunii umane si al dezoltarii sociale
- Alternativa invatamantului integrat
- Etichetele sunt pentru marfa, nu pentru persoane
- Multicultura si intercultura - integrarea copiilor de emigranti
- Problematica educatiei copiilor rromi
- Rolul familiei in educatia moral-civica a copilului
- Diversitatea in randul fiintelor umane, un fenomen natural si firesc
- Problematica scolii incluzive pentru copii proveniti din grupurile dezavantajate
- Ora de Dirigentie - Toleranta si Intoleranta
- Familia si scoala - factori implicati in educatie
- Rolul familiei in educatia moral-civica a copilului
- Rolul educatiei pentru mediu in formarea personalitatii umane
- Educatie civica : autocunoasterea, respectul de sine, comunicarea, capacitatea de a decide
- Bazele educatiei se pun la 5 ani
- Respectarea drepturilor copiilor rromi
- Sanse egale pentru copiii cu deficiente de intelect
- Doamna educatoare - a doua mama
- Comportamentul civic al elevilor
- Transformarea unui elev intr-un bun cetatean
- Educatia pentru ocrotirea mediului - parte integranta a unei educatii de baza
- Rapoarte cu privire la abandonul scolar in Romania
- Educarea elevilor prin angajarea in experiente si practici sociale
Categorie: Educatie - ( Educatie - Archiva)
Data Adaugarii: 01 February '08
Adaugati un link spre aceasta pagina pe blog-ul, site-ul sau forum-ul Dvs. :