FamousWhy
ROM
Biografii, Celebritati, Vedete Vacante de vis, Destinatii, Regiuni Articole, Referate, Comentarii Download programe software FamousWhy Lucruri faimoase Forum Submit Content
|


Referate


Statistics:
Visits: 4,731
Votes: 0
Fame Riser
          
Fame Rank
N/A
Fame Riser
create pool

Articole


Intreaba despre Necesitatea educatiei morale de la cea mai frageda varsta

Tag-uri Populare


educatie   scoala   familie   educare   societate   copii   integrare   democratie   elevi   gradinita   rromi   profesori   invatamant   incluziune   parinti   comportament   egalitate   prescolari   educatoare   nevoi speciale   discriminare   dezvoltare   comunitate   dizabilitati   moral-civica   minoritati   tigani   drepturi   formare   marginalizare   copii cu ces   personalitate   cultura   violenta   libertate   deficiente  

All Tags

Famous Forum

 

Necesitatea educatiei morale de la cea mai frageda varsta

 Q:   Intreaba despre Necesitatea educatiei morale de la cea mai frageda varsta       
Necesitatea educatiei morale de la cea mai frageda varsta Teoria si practica stiintifica au demonstrat ca educatia morala trebuie inceputa inca din primii ani de viata ai copilului si continuata apoi in mod sistematic in tot cursul vietii. Aceasta cu atat mai mult cu cat la varsta copilariei este mai receptiv la diversele influente care se exercita asupra lui.

Pedagogia stiintifica a combatut acele teorii care sustineau ca se transmit, pe calea ereditatii, calitatile si defectele morale ale parintilor, exagerand in acest fel rolul ereditatii si minimalizand rolul educatiei si al educatoarei. De asemenea, au fost infirmate acele teorii care sustineau ca mediul in care traieste copilul ii imprima insusirile morale, negand posibilitatea educatiei de ai influenta acest factor. La fel de gresita este si teoria care sustine ca morala, normele si pri ncipiile ei nu ar fi accesibile copiilor, deoarece nivelul dezvoltarii lor ar fi corespunzator etapei primitive din istoria societatii omenesti, pe care copilul o reproduce in mod fidel.

Conceptia stiintifica asupra educatiei morale se fundamenteaza pe datele psihologiei copilului si pe practica educativ inaintata. Aceasta conceptie ne ajuta sa intelegem nu numai ca este posibila educatia morala de la cea mai frageda varsta dar mai ales necesitatea ei.

Eficienta muncii educative in gradinita de copii se bazeaza pe faptul ca varsta prescolara este varsta cea mai favorabila pentru acumularea unor impresii puternice, pentru formarea deprinderilor de comportare. De asemenea, varsta prescolara este perioada in care apar si se dezvolta trasaturile de vointa si caracter, in care se schiteaza personalitatea viitoare a omului. La aceasta varsta copilul este receptiv, sensibil, este usor impresionat de tot ceea ce-l inconjura, are o putere mare de imitatie.

Varsta prescolara constituie etapa in care copilul incepe sa inteleaga realitatea inconjuratoare, incepe sa-si insuseasca parerile celor din jurul lui – si cu atat mai mult a celor care-i fac educatia - , criteriile de apreciere a faptelor si, ca rezultat al procesului educativ, incepe sa devina constient de greselile sale. Intrebarile copiilor: “Asa-i c-am fost cuminte astazi?”, “Este bine asa?” constituie de fapt confruntarea criteriilor morale cu propria lor experienta. Prescolarul are, prin urmare, toate posibilitatile sa-si insuseasca in mod intuitiv si practic cele mai importante norme de comportare, mai ales in gradinita.

Necesitatea de a incepe educatia morala cat mai timpuriu este justificata si de faptul ca la varsta prescolara se formeaza cu cea mai mare usurinta automatismele ce stau la baza deprinderilor de comportare. Activitatea sistematica de educatie morala din gradinita contribuie la formarea acestor deprinderi elementare de comportare, la perfectionarea deprinderilor insusite si la trasformarea lor in obisnuinte.

Procesul educatie morale este o activitate constienta, complexa in vederea formarii convingerilor, sentimentelor si comportamentelor morale si se realizeaza prin imbinarea rationala a metodelor si procedeelor educative: explicatie, convingere, exercitii cu caracter moral, incurajare prin organizarea unor situatii educative.

In vederea educatiei moral civice a copiilor de varsta prescolara, programa prevede:
- sa se formeze si sa se largeasca sfera de reprezentari si notiuni despre gradinita, familie, mediu soicial apropiat, orasul(satul) natal, tara;
- sa se formeze reprezentari legate de munca adultilor si relatiile lor de munca;
- sa se cunoasca insemnele tarii;
- sa se cunoasca indatoririle copiilor la varsta prescolara;
- sa se cunoasca unele evenimente si sarbatori din istoria poporului nostru cat si unele sarbatori nationale;
- sa se dedzvolte sentimente de dragoste pentru limba si cultura poporului nostru;
- sa se formeze deprinderile elementare de munca;
- sa se formeze atitudini si comportamente;
- sa se cultive calitati morale: sinceritate, harnicie, curaj, spirit de intrajutorare, spirit de colectiv.

Aceste obiective se realizeaza in mod gradat, potrivit particularitatilor de varsta ale copiilor. Astfel, daca la grupa mica li se formeaza reprezentari despre familie si gradinita, la grupa mijlocie si mare aceste reprezentari depasesc cadrul amintit. Odata cu varsta, formele de activitate se amplifica. Astfel, alturi de observari, povestiri, memorizaari care se fac la grupa mica se adauga la grupa mijlocie lecturi dupa imagini, iar la grupa mare convorbiri.

Continutul activitatilor este diferit, specific fiecarei grupe. De exemplu, sunt povestiri pentru prescolarii de la grupa mica sau mijlocie si povestiri istorice accesibile numai copiilor din grupa mare.

Varietatea metodelor si procedeelor utilizate in mod adecvat de catre educatoare contribuie la apropierea copilului de unele aspecte ale vietii, la de dezvoltarea sentimentelor morale, la formarea unor insusiri importante ale personalitatii.

Organizaarea judicioasa a activitatilor de educatie moral civica asigura insusirea cunostiintelor, intelegerea fenomenelor sociale accesibile, fixarea unor reprezentari, formarea deprinderilor elementare de munca, educarea sentimentelor morale inalte, formarea comportamentelor morale.
sursa imaginii: freeschoolclipart.com


Tag-uri: educatia morala, gradinita, educatoare, teorie, practica, copilarie, pedagogie



Categorie: Educatie  - ( Educatie - Archiva)

Data Adaugarii: 13 December '07


Adaugati un link spre aceasta pagina pe blog-ul, site-ul sau forum-ul Dvs. :