Statistics:
Visits: 2,831 Votes: 0 Fame Riser |
Fame Rank
N/A
Fame Riser
|
|||||||||||
Promovarea valorilor standard : demnitate, egalitate, libertate
Q: | Intreaba despre Promovarea valorilor standard : demnitate, egalitate, libertate |
Succesul unei democratii intr-o tara , depinde in mare masura de gradul in care cetatenii ei isi insusesc principiile , practicile si valorile democratiei . Educatia pentru cetatenie democratica urmareste dezvoltarea unei societati mai bune prin promovarea unor valori standard : demnitatea , egalitatea , libertatea , dreptatea demersul vizeaza formarea bunului cetatean , in sensul transmiterii de cunostinte , dezvoltarii de deprinderi si atitudini care sa-i permita individului sa inteleaga modul in care societatea trebuie sa functioneze si sa contribuie la dezvoltarea societatii respective.
Abilitatile de buni cetateni se formeaza in familie , in comunitate , prin mass – media . cercetarile de psihopedagogie atesta faptul ca formarea profilului moral al personalitatii este un proces indelungat care isi are originea in familie si ca se continua in intreaga perioada de scolaritate , consolidandu-se pe tot parcursul vietii .
Asadar , rolul important si major , in educarea viitorului cetatean ii revine scolii , care trebuie sa se asigure ca educatia moral – civicaeste un demers care incepe de la varste mici si se continua pe tot prcursul vietii .
In atentia scolii , a invatatorilor si a profesorilor , sta cunoasterea procesului formarii constiintei si conduitei morale , legatura care se stabileste intre latura morala si alte laturi ale educatiei , in vederea formarii convingerilor , sentimentelor si obisnuintelor morale , pentru a gasi cele mai bune strategii de dezvoltare a procesului.
Se are in vedere realizarea educatiei civice nu numai in cadrul orelor cu specific , dar si in cadrul altor discipline de studiu si se continua cu activitati extracurriculare si extrascolare .
In conditiile cresterii volumului informatiilor care pot fi asimilate in afara scolii , este nevoie ca scoala sa-si redefineasca rolul si conceptia procesului instructiv – educativ si sa preia elemente specifice cresterii eficientei educatiei moral – civice .
Activitatile extrascolare capata un rol foarte important , fiind menite sa completeze intr-un mod armonios activitatea scolara si dau elevilor prilejul de a exersa practici democratice , atat in scoala , cat si in societate .
Prin activitatile de acest gen se rezolva atat probleme ale scolii cat si ale comunitatii . participantii de la aceste actiuni sunt elevii , dar si parintii , precum si alti membri ai comunitatii .
Activitatile extrascolare care care urmaresc educatia moral –civica a elevilor reprezinta modalitati educative flexibile , care au rolul important in dezvoltarea spiritului civic , valorificarea resurselor locale , precum si dezvoltarea unor comunitati civilizate .
Aceste activitati se pot desfasura in scoala , sau in afara ei avantajele educatiei extrascolare sunt :
1) este in raport de complementaritate cu educatia formala
2) se caracterizeaza prin varietate si flexibilitate
3) activitatile permit folosirea unor tehnici de lucru variate , in functie de continuturile alese
4) activitatile se desfasoara in colaborare cu familiile , sau anumite institutii din comunitate
5) permite favorizarea spiritului democratic , a interesului pentru viata sociala si politica .
Ca urmare, activitatea extrascolara care este desfasurata de scoli , constituie o oportunitate in directia eficientizarii si valorificarii educatiei moral civice a elevilor.
Educatia moral - civica este o actiune complexa , rezultat al impletirii mai multor factori a caror actiune independenta se intrepatrunde cu a celorlalti , se influenteaza , si se completeaza reciproc.
O astfel de imbinare a factorilor este necesara , iar la rezultatele obtinute contribuie impletirea celr doua actiuni : famila si scoala . aceasta relatie este cea care isi pune amprenta asupra devenirii fiintei umane educate
Familia este nucleul societatii si indeplineste functii variate , in acelasi timp fiind primul mediu educativ cu care intra in contact copilul scolar . ea isi pune amprenta inca de timpuriu asupra copilului , actionand din punct de vedere fizic , fiziologic , intelectual , moral , estetic , religios .
Scoala reprezinta factorul principal in formarea copilului , este cea care stabileste potentialul fiecaruia dintre copii si doreste sa-l dezvolte in conformitate cu cerintele societatii respective .
Relatia scoala – familie are un rol din ce in ce mai important , cu atat mai mult , cu cat ele nu pot functiona una fara cealalta.
Succesul activitatii educative este un rezultat comun si depinde de modul in care ele relationeaza
O data cu intrarea in scoala , copilul traieste in doua planuri diferite – unul al familiei incarcat de afectivitate , celalalt al scolii , incarcat de exigente .
Daca aceste medii se sustin si se completeaza , ele asigura o buna integrare a copilului in activitatea scolara .
Formele de colaborare dintre familie si scoala trebuie sa puna in evidenta ca cele doua medii sunt inseparabile iar actiunile lor il duc pe copil acolo unde ele isi propun .
Activitatea acestor doi parteneri educationali se axeaza in principal pe calitatea educatiei , obiective superioare , cai si mijloace superioare, ajutandu-l pe copil :
- sa respecte normele morale si legile convietuirii interumane
- sa identifice drepturile si responsabilitatile individuale in vederea aplicarii corecte si respectarii legilor societatii in care acestea sunt prevazute
- cultivarea respectului si responsabilitatii fata de sine si fata de ceilalti
- cultivarea respectului fata de valorile umane in general si fata de munca in special cultivarea respectului pentru cultura si civilizatie
o cunoasterea si insusirea modalitatilor de organizare si petrecere a timpului liber
o premisa reusitei activitatii in educarea moral – civica a micilor scolari o constituie cunoasterea de catre invatator a copiilor incredintati pentru a fi educati , dar si a parintilor acestora .
o penrtu incurajarea colaborarii dintre scoala si familie in domeniul educatiei civice a elevilor am adoptat urmatoarele masuri :
o informarea parintilor cu privire la proiectele de educatie civica ale scolii
o editarea si diseminarea unor materiale informative
o proiectarea activitatilor de educatie civica in colaborare cu parintii o organizarea unor activitati care pot sa favorizeze comunicarea si cunoasterea reciproca dintre invatator si parinti
o cresterea initiativei consiliilor de parinti in atragerea tuturor parintilor in activitatea educativa a scolii
o organizarea unor excursii , activitati sportive , activitati artistice la care participa , pe langa parinti si alti membri ai comunitatii
o organizarea unor activitati educative in folosul parintilor
In cadrul acestui parteneriat educativ , un rol important am acordat comunicarii . pentru a avea o comunicare activa , am urmarit respectarea unor reguli :
 sa fie eliminata orice prejudecata cu privire la cei care comunica
 sa fie respectate trasaturile individuale
 sa fie gasite punctele comune
 sa se creeze o atmosfera placuta , destinsa
 sa fie incurajat dialogul
 sa fie evitata agresivitatea
In acest context , prin parteneriatul scoala – familie , s-a urmarit ca proiectele comune desfasurate sa contribuie la transformarea scolilor in piloni ai educatiei civice de calitate.
Pentru a raspunde cerintelor integrarii europene , dar si particularitatilor societatii romanesti s-a impus respectarea urmatoarelor directii :
 cresterea capacitatii scolii de a desfasura activitati de educatie civica in colaborare cu familia
 sporirea competentelor profesionale ale cadrelor didactice si a parintilor
 incurajarea educatiei copiilor pentru cetatenie democratica si implicarea lor in activitati de educatie civica
 principiile de la care s-a pornit au fost ca :
 pregatirea copiilor ca buni cetateni nu se poate realizaexclusiv in orele special alocate in curriculumul scolr
 educatia civica de buna calitate presupune proiecte ale scolii in colaborare cu familia .
Sursa Imaginii: freeschoolclipart.com
Abilitatile de buni cetateni se formeaza in familie , in comunitate , prin mass – media . cercetarile de psihopedagogie atesta faptul ca formarea profilului moral al personalitatii este un proces indelungat care isi are originea in familie si ca se continua in intreaga perioada de scolaritate , consolidandu-se pe tot parcursul vietii .
Asadar , rolul important si major , in educarea viitorului cetatean ii revine scolii , care trebuie sa se asigure ca educatia moral – civicaeste un demers care incepe de la varste mici si se continua pe tot prcursul vietii .
In atentia scolii , a invatatorilor si a profesorilor , sta cunoasterea procesului formarii constiintei si conduitei morale , legatura care se stabileste intre latura morala si alte laturi ale educatiei , in vederea formarii convingerilor , sentimentelor si obisnuintelor morale , pentru a gasi cele mai bune strategii de dezvoltare a procesului.
Se are in vedere realizarea educatiei civice nu numai in cadrul orelor cu specific , dar si in cadrul altor discipline de studiu si se continua cu activitati extracurriculare si extrascolare .
In conditiile cresterii volumului informatiilor care pot fi asimilate in afara scolii , este nevoie ca scoala sa-si redefineasca rolul si conceptia procesului instructiv – educativ si sa preia elemente specifice cresterii eficientei educatiei moral – civice .
Activitatile extrascolare capata un rol foarte important , fiind menite sa completeze intr-un mod armonios activitatea scolara si dau elevilor prilejul de a exersa practici democratice , atat in scoala , cat si in societate .
Prin activitatile de acest gen se rezolva atat probleme ale scolii cat si ale comunitatii . participantii de la aceste actiuni sunt elevii , dar si parintii , precum si alti membri ai comunitatii .
Activitatile extrascolare care care urmaresc educatia moral –civica a elevilor reprezinta modalitati educative flexibile , care au rolul important in dezvoltarea spiritului civic , valorificarea resurselor locale , precum si dezvoltarea unor comunitati civilizate .
Aceste activitati se pot desfasura in scoala , sau in afara ei avantajele educatiei extrascolare sunt :
1) este in raport de complementaritate cu educatia formala
2) se caracterizeaza prin varietate si flexibilitate
3) activitatile permit folosirea unor tehnici de lucru variate , in functie de continuturile alese
4) activitatile se desfasoara in colaborare cu familiile , sau anumite institutii din comunitate
5) permite favorizarea spiritului democratic , a interesului pentru viata sociala si politica .
Ca urmare, activitatea extrascolara care este desfasurata de scoli , constituie o oportunitate in directia eficientizarii si valorificarii educatiei moral civice a elevilor.
Educatia moral - civica este o actiune complexa , rezultat al impletirii mai multor factori a caror actiune independenta se intrepatrunde cu a celorlalti , se influenteaza , si se completeaza reciproc.
O astfel de imbinare a factorilor este necesara , iar la rezultatele obtinute contribuie impletirea celr doua actiuni : famila si scoala . aceasta relatie este cea care isi pune amprenta asupra devenirii fiintei umane educate
Familia este nucleul societatii si indeplineste functii variate , in acelasi timp fiind primul mediu educativ cu care intra in contact copilul scolar . ea isi pune amprenta inca de timpuriu asupra copilului , actionand din punct de vedere fizic , fiziologic , intelectual , moral , estetic , religios .
Scoala reprezinta factorul principal in formarea copilului , este cea care stabileste potentialul fiecaruia dintre copii si doreste sa-l dezvolte in conformitate cu cerintele societatii respective .
Relatia scoala – familie are un rol din ce in ce mai important , cu atat mai mult , cu cat ele nu pot functiona una fara cealalta.
Succesul activitatii educative este un rezultat comun si depinde de modul in care ele relationeaza
O data cu intrarea in scoala , copilul traieste in doua planuri diferite – unul al familiei incarcat de afectivitate , celalalt al scolii , incarcat de exigente .
Daca aceste medii se sustin si se completeaza , ele asigura o buna integrare a copilului in activitatea scolara .
Formele de colaborare dintre familie si scoala trebuie sa puna in evidenta ca cele doua medii sunt inseparabile iar actiunile lor il duc pe copil acolo unde ele isi propun .
Activitatea acestor doi parteneri educationali se axeaza in principal pe calitatea educatiei , obiective superioare , cai si mijloace superioare, ajutandu-l pe copil :
- sa respecte normele morale si legile convietuirii interumane
- sa identifice drepturile si responsabilitatile individuale in vederea aplicarii corecte si respectarii legilor societatii in care acestea sunt prevazute
- cultivarea respectului si responsabilitatii fata de sine si fata de ceilalti
- cultivarea respectului fata de valorile umane in general si fata de munca in special cultivarea respectului pentru cultura si civilizatie
o cunoasterea si insusirea modalitatilor de organizare si petrecere a timpului liber
o premisa reusitei activitatii in educarea moral – civica a micilor scolari o constituie cunoasterea de catre invatator a copiilor incredintati pentru a fi educati , dar si a parintilor acestora .
o penrtu incurajarea colaborarii dintre scoala si familie in domeniul educatiei civice a elevilor am adoptat urmatoarele masuri :
o informarea parintilor cu privire la proiectele de educatie civica ale scolii
o editarea si diseminarea unor materiale informative
o proiectarea activitatilor de educatie civica in colaborare cu parintii o organizarea unor activitati care pot sa favorizeze comunicarea si cunoasterea reciproca dintre invatator si parinti
o cresterea initiativei consiliilor de parinti in atragerea tuturor parintilor in activitatea educativa a scolii
o organizarea unor excursii , activitati sportive , activitati artistice la care participa , pe langa parinti si alti membri ai comunitatii
o organizarea unor activitati educative in folosul parintilor
In cadrul acestui parteneriat educativ , un rol important am acordat comunicarii . pentru a avea o comunicare activa , am urmarit respectarea unor reguli :
 sa fie eliminata orice prejudecata cu privire la cei care comunica
 sa fie respectate trasaturile individuale
 sa fie gasite punctele comune
 sa se creeze o atmosfera placuta , destinsa
 sa fie incurajat dialogul
 sa fie evitata agresivitatea
In acest context , prin parteneriatul scoala – familie , s-a urmarit ca proiectele comune desfasurate sa contribuie la transformarea scolilor in piloni ai educatiei civice de calitate.
Pentru a raspunde cerintelor integrarii europene , dar si particularitatilor societatii romanesti s-a impus respectarea urmatoarelor directii :
 cresterea capacitatii scolii de a desfasura activitati de educatie civica in colaborare cu familia
 sporirea competentelor profesionale ale cadrelor didactice si a parintilor
 incurajarea educatiei copiilor pentru cetatenie democratica si implicarea lor in activitati de educatie civica
 principiile de la care s-a pornit au fost ca :
 pregatirea copiilor ca buni cetateni nu se poate realizaexclusiv in orele special alocate in curriculumul scolr
 educatia civica de buna calitate presupune proiecte ale scolii in colaborare cu familia .
Sursa Imaginii: freeschoolclipart.com
Tag-uri: promovarea, educare, demnitate, egalitate |
- Planul educational de interventie individualizata (9152 visits)
- Comportamentul civic al elevilor (6974 visits)
- Ora de Dirigentie - Toleranta si Intoleranta (6765 visits)
- Dreptul la odihna si timp liber, la joc si activitati recreative (6666 visits)
- Tehnici de terapie recuperatoare pentru copiii cu dislalie polimorfa (6443 visits)
- Doamna educatoare - a doua mama (6282 visits)
- Familie : definitie, structura, sarcini in educatia copilului (6261 visits)
- Viziune despre Scoala (5617 visits)
- Metode de lucru cu elevii cu CES (5038 visits)
- Rolul educatiei pentru mediu in formarea personalitatii umane (4988 visits)
- Integrarea scolara si educatia integrata (4561 visits)
- Familia - Functiile familiei (4561 visits)
- Socializarea copiilor cu dizabilitati (4462 visits)
- Familia si atitudinea copilului fata de invatatura (4418 visits)
- Gradinita - cadru de formare a comportamentelor civilizate (4386 visits)
- Educatia pentru ocrotirea mediului - parte integranta a unei educatii de baza
- Sanse egale prin educatia multiculturala
- Sustinerea educatiei de baza pentru prevenirea abandonului scolar
- Educatia religioasa - factor de cultivare a sentimentului religios
- Abandonul scolar - esecul integrarii sociale
- Pierderile si insuccesul scolar in randul minoritatilor
- Rapoarte cu privire la abandonul scolar in Romania
- Raportul dintre varsta copilariei si sistemul de valori
- Democratia se invata in scoala
- Cunoasterea si sustinerea ideilor si valorilor democratiei
- Subminarea democratiei prin violenta, intoleranta, neimplicare
- Promovarea tolerantei si valorificarea diversitatii intre tinerii din Romania
- Intelegerea si cultivarea drepturilor si libertatilor omului in invatamantul primar
- Gradinita - cadru de formare a comportamentelor civilizate
- Educatia - cel mai eficient mijloc de ridicare a standardelor de viata
- Modalitati de sprijinire a integrarii in viata scolara a copiilor cu dezabilitati
- Mijloace de cooperare eficienta intre familie si scoala in cazul copiilor cu dizabilitati
- Scoala ca ax existential al dimensiunii umane si al dezoltarii sociale
- Alternativa invatamantului integrat
- Etichetele sunt pentru marfa, nu pentru persoane
- Multicultura si intercultura - integrarea copiilor de emigranti
- Problematica educatiei copiilor rromi
- Rolul familiei in educatia moral-civica a copilului
- Diversitatea in randul fiintelor umane, un fenomen natural si firesc
- Problematica scolii incluzive pentru copii proveniti din grupurile dezavantajate
- Ora de Dirigentie - Toleranta si Intoleranta
- Familia si scoala - factori implicati in educatie
- Rolul familiei in educatia moral-civica a copilului
- Rolul educatiei pentru mediu in formarea personalitatii umane
- Educatie civica : autocunoasterea, respectul de sine, comunicarea, capacitatea de a decide
- Bazele educatiei se pun la 5 ani
- Respectarea drepturilor copiilor rromi
- Sanse egale pentru copiii cu deficiente de intelect
- Doamna educatoare - a doua mama
- Comportamentul civic al elevilor
- Transformarea unui elev intr-un bun cetatean
- Educatia pentru ocrotirea mediului - parte integranta a unei educatii de baza
- Rapoarte cu privire la abandonul scolar in Romania
- Educarea elevilor prin angajarea in experiente si practici sociale
Categorie: Educatie - ( Educatie - Archiva)
Data Adaugarii: 31 January '08
Adaugati un link spre aceasta pagina pe blog-ul, site-ul sau forum-ul Dvs. :