FamousWhy
ROM
Biografii, Celebritati, Vedete Vacante de vis, Destinatii, Regiuni Articole, Referate, Comentarii Download programe software FamousWhy Lucruri faimoase Forum Submit Content
|


Referate


Statistics:
Visits: 5,409
Votes: 0
Fame Riser
          
Fame Rank
N/A
Fame Riser
create pool

Articole

Intrebari despre Educatie Civica : Drepturile mele, drepturile noastre

- ce drepturi imi sunt incalcate in scoala si in afara ei? by mihai

Tag-uri Populare


educatie   scoala   familie   educare   societate   copii   integrare   democratie   elevi   gradinita   rromi   profesori   invatamant   incluziune   parinti   comportament   egalitate   prescolari   educatoare   dezvoltare   nevoi speciale   discriminare   comunitate   dizabilitati   moral-civica   minoritati   tigani   marginalizare   drepturi   formare   copii cu ces   personalitate   cultura   deficiente   libertate   violenta  

All Tags

Famous Forum

 

Educatie Civica : Drepturile mele, drepturile noastre

 Q:        
Educatie Civica : Drepturile mele, drepturile noastre Educatia civica asigurata prin curriculum scolar aduce o contributie foarte importanta la educarea scolarilor , dar transformarea fiecarui elev intr-un bun cetatean presupune din partea fiecarei scoli si organizarea unor activitati extrascolare.

Aceste activitati au rolul sa completeze in mod armonios activitatile cu caracter curricular , ofera elevilor posibilitatea sa exerseze practici democratice in scoala si in comunitate , sa atraga si sprijinul membrilor din comunitate.

In general , educatia pentru cetatenie democratica urmareste dezvoltarea unei societati mai bune prin promovarea unor concepte/valori de baza , precum egalitatea , demnitatea , solidaritatea , participarea , libertatea , dreptatea , pacea. (Hugh Starkey , 1996) .

Demersul vizeaza formarea bunului cetatean , in sensul trasmiterii de cunostinte , dezvoltarii de drepturi si atitudini care sa-i permita individului sa perceapa si sa inteleaga modul in care societatea trebuie sa functioneze si sa contribuie la ameliorarea respective .

Rolul scolii este acela de a pregati cetateni responsabili care stiu sa analizeze probleme controversate , sa influenteze politicile publice , sa-si exprime opinia.

Scoala trebuie sa-i invete pe elevi sa participe la viata comunitatii , sa le pese de lumea in care traiesc.

Avantajele educatiei extrascolare sunt multiple deoarece demersul este realizat din perspectiva pluri si interdisciplinara , ceea ce favorizeaza spiritul democratic , interesul pentru viata sociala si politica , grija fata de mediu.

In acest sens , activitatea extrascolara este o oportunitate ce trebuie valorificata in directia eficientizarii si focusarii ei pe educatia civica a elevilor.

Un proiect cu tema “Drepturile si indatoririle copilului” care a venit in sprijinul promovarii si sustinerii drepturilor omului.

Elementul esential al educatiei pentru drepturile omului il constituie organizarea unor activitati extrascolare prin care elevii sa se implice direct in promovarea , apararea , protejarea drepturilor in comunitatile in care traiesc.

Acţiunile din ciclul “Drepturile si indatoririle copilului” derulate i-au implicat pe copii in dezvoltarea abilitatii si atitudinii de cetatean activ si au contribuit eficient la cresterea calitatii vietii in comunitatea din care provin.

Enumar cateva care s-au dovedit practici de succes in scoala :

- Declaratia Universala a Drepturilor Omului a fost realizata sub forma de afis si distribuita in scoala
- Organizarea unei expozitii cu lucrari ce decurg din Declaratie
- Realizarea unui “colt special” ce constituie punct de informare si totodata loc de exprimare a experientei personale legate de drepturi
- Realizarea de fluturasi pe teme de drepturi ale omului
- Intalniri cu “personalitati”
- Conceperea unor scrisori catre autoritatile locale prin care se face publica pozitia in legatura cu cateva cazuri sesizate la fundatia ce-si desfasoara activitatea in cartierul nostru patronata de primarul nostru Radu Stefan Mazare
- Activitati de strangere de fonduri pentru copiii defavorizati din comunitate

In realizarea activitatilor extrascolare , am antrenat intotdeauna cei trei factori implicati in actul educational : elevii , prin responsabilitatile asumate atat individual , cat si in grup ; familiile , prin sustinere morala financiara si de multe ori implicate chiar in organizarea activitatilor ; scoala , prin obtinerea avizelor necesare deplasarii (atunci cand am plecat in excursie) , elaborarea strategiilor didactice , realizarea unitatii dintre cei trei factori , finalizarea activitatii intreprinse.

In proiectarea activitatii extrascolare , am avut grija ca obiectivele instructiv-educative sa primeze , dar sa fie prezente in mod echilibrat si momentele recreative , de relaxare , atunci si rezultatele vor fi deosebite .

Participarea efectiva si afectiva , totala , in activitatile cu caracter umanitar ce au avut ca scop strangerea de fonduri pentru anumite situatii critice ivite in viata semenilor lor , a angajat atat elevii timizi cat si pe cei slabi , i-a temperat pe cei impulsivi , stimuland curentul de influente reciproce , dezvoltand spiritul de cooperare si intrajutorare.

Prin faptul ca in asemenea activitati se supun de buna voie regulilor , asumandu-si responsabilitati , elevii se autodisciplineaza.

Prin activitatile derulate in cadrul acţiunilor “Drepturile si indatoririle copilului” , am avut posibilitatea sa cunosc alte laturi ascunse ale personalitatii copiilor , sa-i dirijez , sa le influentez dezvoltarea , sa-i ajut sa nu mai fie violenti , sa devina altruisti , generosi , milosi cu alte cuvinte , am incercat sa-i pregatesc pentru viata.

“ Cel care nu se bucura de actiunile sale nobile nu este o persoana buna ; nimeni nu ar spune despre cineva ca este drept daca nu se bucura ca actioneaza drept”. (Aristotel , “Etica Nicomacheana”)

Activitatile extrascolare cu caracter intedisciplinar pot juca un rol deosebit de important pentru ca ele au o influenta puternica asupra elevilor : dezvoltarea creativitatii civice , valorificarea aptitudinilor , pregatirea pentru cetatenia in comunitate , dezvoltarea responsabilitatii fata de unele probleme ale comunitatii , incurajarea initiativei in folosirea resurselor locale.

Organizarea acestui tip de activitate are numeroase consecinte pozitive in orice comunitate si in mod special in comunitatile ce au serioase greutati socio-economice si in care locuitorii nu incearca sa gaseasca solutii pentru rezolvarea problemelor prin valorificarea resurselor locale. In astfel de situatii , ar fi bine ca scolile sa indeplineasca rolul de organizator social al comunitatilor si sa contribuie prin educatia civica la pregatirea unor buni cetateni , capabili sa inteleaga si sa sustina dezvoltarea localitatii in care traiesc.

Referinte :
- Ghid pentru profesori , Ed.Radical ; ELLIE KEEn si ANCA TIRCA , 1999
- Dirigentie Consiliere si orientare , Ed. Tribuna Invatam , 1998 Bucuresti
- Daniel Hameline , 1978 , Profesori si elevi , E.D.P.Bucuresti
- Gh.Tomsa , Relatia invatator-elev in procesul educatiei in Invatamantul primar , nr.3/1996
- Cernea , Maria , Contributia activitati extracurriculare la optimizarea procesului de invat ,in “Invatamantul primar” , nr.1/2000 , Ed. DISCIPOL , Bucuresti
sursa imaginii : freeschoolclipart.com


Tag-uri: educatie civica, drepturi, curriculum scolar, educarea scolarilor, egalitate, demnitate, solidaritate



Categorie: Educatie  - ( Educatie - Archiva)

Data Adaugarii: 04 December '07


Adaugati un link spre aceasta pagina pe blog-ul, site-ul sau forum-ul Dvs. :