FamousWhy
ROM
Biografii, Celebritati, Vedete Vacante de vis, Destinatii, Regiuni Articole, Referate, Comentarii Download programe software FamousWhy Lucruri faimoase Forum Submit Content
|


Referate


Statistics:
Visits: 2,991
Votes: 0
Fame Riser
          
Fame Rank
N/A
Fame Riser
create pool

Articole


Intreaba despre Preocuparile pentru ridicarea calitatii in educatia moral civica

Tag-uri Populare


educatie   scoala   familie   educare   societate   copii   integrare   democratie   elevi   gradinita   rromi   profesori   invatamant   incluziune   parinti   comportament   egalitate   prescolari   educatoare   nevoi speciale   discriminare   dezvoltare   comunitate   dizabilitati   moral-civica   minoritati   tigani   drepturi   formare   marginalizare   copii cu ces   personalitate   cultura   violenta   libertate   deficiente  

All Tags

Famous Forum

 

Preocuparile pentru ridicarea calitatii in educatia moral civica

 Q:   Intreaba despre Preocuparile pentru ridicarea calitatii in educatia moral civica       
Preocuparile pentru ridicarea calitatii in educatia moral civica Preocuparile pentru ridicarea calitatii in educatia moral civica au fost prezente in toate timpurile si societatile ca o necesitate de prim rang. Cateva opinii consacrate vin in sprijinul acestei afirmatii "Daca omul n-a primit decat o educatie defectuoasa sau rea el devine cel mai ingrozitor animal pe care l-a produs Pamantul. De aceea legiuitorul trebuie sa faca din educatia copiilor prima si cea mai serioasa din preocuparile sale" ( Platon).
" Peste tot unde educatia a fost neglijata statul a primit o lovitura funesta " ( Aristotel).

"Pe drumul spre anul 2000 educatia este mai urgenta decat insasi hrana" ( Mircea Malita).

Educatorii si in special dirigintele alaturi de familie, biserica, armata constituie de-a lungul anilor factorii principali care formeaza si educa spiritul res pectarii normelor de conduita morala in societate, spiritul cultivarii unor trasaturi morale pozitive, a ideilor de demnitate umana, egalitate, toleranta, respect reciproc, responsabilitate fata de actele personale, pace si intelegere intre oameni.

Educatorul trebuie sa acorde neincetat importanta educatiei moral-civice pentru convietuirea civilizata cu ceilalti oameni, pentru progresul continuu al fiecaruia si al celor din jur. Dintr-o imensa dragoste pentru copii, din dorinta ca ei sa cunoasca si sa infrumuseteze lumea, dirigintele, educator, conducator de grup si formator se va ocupa de educatie sub toate aspectele ei. De la mica celula a familiei la viata comunitatii, de la tara in care traieste la civilizatia umana, copilului trebuie sa-i fie sadita dorinta de a sti, de a cunoaste, de a intelege oamenii, viata, natura, avand cultivata in el legea dreptatii, cinstei si dragostei.

La temelia unei inalte educatii moral civice sta invatamantul, institutia care creaza caractere, institutia prezentului si viitorului.

Scoala trebuie sa desfasoare o activitate transparenta pentru a da posibilitatea sa fie evaluata si de catre alti factori educationali. In acest sens reforma in invatamant redefineste raporturile familiei cu scoala si comunitatea pentru reusita copiilor.

Implicarea familiei in activitatea scolara se desfasoara in doua planuri :
- relatia parinte – copil ;
- relatia familie- scoala.

In primul caz parintii asigura suportul material si moral al copilului, asigura controlul frecventei, al rezultatelor scolare, temelor, ajutor in indeplinirea sarcinilor scolare.

In cel de-al doilea caz familia stabileste contacte directe cu reprezentantii institutiilor scolare, in mod special cu dirigintele sub diverse forme :

- reuniuni de informare a parintilor privind reforma in invatamant;
- consultarea parintilor in stabilirea disciplinelor optionale si a CDS;
- implicarea parintilor in sprijinirea scolii privind imbunatatirea frecventei si organizarea activitatilor extrascolare;
- intalniri individuale cu parintii pentru discutarea rezultatelor la invatatura si conduitei elevilor ;
- vizite la domiciliul elevilor ;
- reuniuni comune cu parintii si elevii in care se aduc la cunostinta tinanad cont de transparenta toate activitatile organizate sau aprobate de scoala.
Toate aceste actiuni au drept scop eficientizarea relatiei familie- scoala si beneficiarul direct va fi cu siguranta elevul.

In acest sens ‘’Grupul Scolar Matei Basarab ‘’ a incheiat la inceputul anului scolar un acord cadru de parteneriat pentru educatie cu familia (beneficiarul indirect) si cu elevul (beneficiarul direct). Scopul acestui acord este de a asigura conditii optime de desfasurare a procesului de invatamant in scoala noastra prin implicarea si responsabilizarea parintilor si elevilor pe toata durata scolarizarii.

Prin acest acord cadru de parteneriat pentru educatie cei trei semnatari se angajeaza sa asigure la standarde de calitate desfasurarea procesului instructiv educativ. Ridicarea calitatii educatiei moral civice nu se realizeaza insa numai in scoala. Activitatile in afara clasei si cele extrascolare, in comunitate, constituie modalitatea neinstitutionalizata de realizare a educatiei.

De aceea parteneriatul educational este absolut necesar. Astfel educatorul devine initiator de proiecte si programe educative (exemple : programe de educatie pentru sanatate, educatie pentru mediu, educatie civica, educatie pentru securitatea personala, educatie pentru valori, etc), precum si coordonator al echipei educationale.

Fiecare proiect de parteneriat educational isi propune un scop, anumite obiective care prin activitati bine gandite pot fi atinse contribuind astfel la eficientizarea relatiei scoala- comunitate.

In urma desfasurarii acestor activitati elevii capata atitudini de respect fata de mediu si isi dezvolta comportamente responsabile, spirit de solidaritate fata de semeni, responsabilitate pentru formarea unui stil de viata echilibrat, respect fata de valori, invata arta convietuirii civilizate alaturi de copiii cu nevoi speciale, dorinta de cunoastere. Cu alte cuvinte isi dezvolta personalitatea prin formarea si dezvoltarea capacitatii de autocunoastere, de valorizare maxima a potentialului propriu.

Educatia moral-civica trebuie sa fie globala, sa se intinda pe toata durata existentei umane, sa reflecte schimbarile intr-un univers in permanenta transformare si eficienta ei sa reprezinte masura constientei si conditiei umane ideale catre care aspiram cu totii.

Ca profesor de biologie ma preocupa la inceputul mileniului III o componenta importanta a educatiei moral civice si anume educatia pentru destinul naturii care in ultima instanta este destinul nostru al tuturor. Din acest punct de vedere este necesar ca scoala sa sensibilizeze opinia publica fata de problemele ecologice cu care se confrunta comunitatea si sa transfere actiunile de protectie a mediului din scoala, la nivelul comunitatii. Numai printr-o relatie eficienta scoala-familie-comunitate va spori calitatea educatiei moral-civice si se va creea speranta remedierii fie si treptate a echilibrului ecologic.

In acest sens am programat si organizat actiuni la care au participat si vor participa deopotriva elevi, profesori, parinti si reprezentanti ai comunitatii locale.

- Dezbatere cu caracter informativ privind schimbarile climatice la nivel global si consecintele acestora ;
- Confectionare si distribuire de fluturasi cu mesaje ecologice, locuiotorilor Craiovei ;
- Igienizarea spatiilor verzi.
- Expozitii de desene cu continut si mesaj ecologic.
Speram ca actiunile noastre sa fie un exemplu pozitiv pentru comunitate si impreuna sa ne implicam responsabil in salvarea planetei pentru ca viitorul acestui pamant sta in mainile oamenilor mici si a oamenilor mari.
Asa cum spunea Malcolm ,, Educatia este pasaportul tau pentru maine care apartine oamenilor care se pregatesc pentru ea de astazi’’ sau cum spunea Democrit ,, Buna crestere a tineretului este garantia cea mai sigura a fericirii unui stat’’.


Tag-uri: preocupari, calitate, educare, moral-civica



Categorie: Educatie  - ( Educatie - Archiva)

Data Adaugarii: 01 February '08


Adaugati un link spre aceasta pagina pe blog-ul, site-ul sau forum-ul Dvs. :