Statistics:
Visits: 1,304 Votes: 0 Fame Riser |
Fame Rank
N/A
Fame Riser
|
|||||||||||
Ridicarea calitatii in educatia moral-civica prin eficientizarea relatiei scoala si familie
Q: | Intreaba despre Ridicarea calitatii in educatia moral-civica prin eficientizarea relatiei scoala si familie |
Importanţa deosebită pe care o are familia, ca temelie a vieţii sociale şi ca loc în care se naşte educaţia moral-civică, face ca Decalogul să se ocupe în două din poruncile sale de acest mic, dar fundamental organism social: mai întâi în porunca a cincea care normează raporturile dintre părinţi şi fii (Ieşire 20,12; Deuteronom 5,16) şi apoi porunca a şaptea care reglementează raporturile dintre soţi. Este cunoscut faptul că pentru Vechiul Teastament binecuvântarea cea mai mare a familiei, în special a mamelor era naşterea de cât mai mulţi copii. Copiii erau consideraţi drept o binecuvîntare a lui Dumnezeu (Deuteronom 28,14; Psalm 112,8-9), iar lipsa lor o pedeapsă dumnezeiască (Facere 16,2;
Porunca cinstirii părinÅ£ilor este formulată pozitiv: „CinsteÅŸte pe tatăl tău ÅŸi pe mama ta, ca să-Å£i fie Å£ie bine ÅŸi să trăieÅŸti ani mulÅ£i pe pământul pe care Å£i-l va da domnul Dumnezeul tăuâ€. Ea cere imperativ fiilor respect ÅŸi cinstire faţă de părinÅ£i ÅŸi urmează imediat după poruncile care privesc îndatoririle religioase ale credinciosului faţă de Dumnezeu. Acest fapt nu este lipsit de importanţă, deoarece fii îşi au existenÅ£a de la Dumnezeu prin mijlocirea părinÅ£ilor. Pentru fii, părinÅ£ii sunt aproapele cel mai imediat pe care trebuie să-l cinstească ÅŸi să-l iubească .
Îndatorirea fiilor de a-şi cinsti părinţii cuprinde toată gama sentimentelor faptelor: de recunoştinţă, de dragoste şi de ajutorare.
“Principiile educaÅ£iei religos-morale în Vechiul Testament sunt foarte stricte, iar regulile stipulate comportă evidente dimensiuni punitiveâ€.
La evrei, educaţia religios morală este urmărită în mod programatic, începând cu frica faţă de Dumnezeu care este “începutul înţelepciunii†(Pilde 1,7).
Păstrarea poruncilor constituia o garanţie a perpetuării poporului evreu.
Scopul educaÅ£iei israelite îl constituia însuÅŸirea poruncilor divine, transmise prin Moise nu la modul pur teoretic, ci prin traducerea lor în fapte de viaţă. “Faptele deci preced cuvintele în educaÅ£ia israelită; teoria nu era altceva decât urmarea practiciiâ€. Se recomanda “să învăţaÅ£i pe fiii lui Israel toate legile, pe care le-a poruncit lor Domnul prin Moise†(Leviticul 10,10-11).
Poruncile din Decalog au o puternică valoare morală. Chiar ÅŸi forma lor de exprimare comportă această dimensiune. “O axiomă are valoare morală ÅŸi în măsura în care ea are o formă negativăâ€. Din acest punct de vedere poruncile nu prescriu ci interzic la modul foarte precis anumite acte: să nu ucizi, să nu comiÅ£i adulter, să nu furi, să nu depui mărturie mincinoasă, să nu doreÅŸti bunurile aproapelui tău. Cele zece porunci încredinÅ£ate de Dumnezeu lui Moise pe Muntele Sinai sunt principii de bază ale monoteismului ÅŸi au fost însuÅŸite ÅŸi de creÅŸtinism.
În Revelaţia Noului Testament familia a câştigat cea mai înaltă preţuire din partea Mântuitorului fiind ridicată la demnitatea de Sfântă taină prin binecuvântarea căsătoriei. Prin urmare, ea are binecuvântarea din partea lui Dumnezeu (Matei 19,6), iar legătura dintre soţi, bazată pe iubire, nu poate fi întreruptă aşa cum nici Hristos nu se desparte de Biserica Sa (Efeseni 5,25-27) .
“După cum în cadrul Bisericii prin învăţătura şi prin Sfintele Taine se urmăreşte curăţirea de păcate şi sfinţirea credincioşilor, tot astfel în cadrul familiei, care este chipul Bisericii, părinţii au datoria să-i apere pe copiii lor de toate relele aduse de păcat şi aceasta se poate realiza numai printr-o sănătoasă educaţie religios-morală şi socială†.
Părinţii au datoria sfântă să se îngrijească de buna creştere a copiilor, fiindcă copiii sunt cele mai gingaşe fiinţe şi au nevoie de ajutor material şi spiritual.
Mântuitorul a iubit copiii ÅŸi i-a numit moÅŸtenitori ai ÃŽmpărăţiei lui Dumnezeu (Matei 19,14). De aceea a poruncit să lase pe copii la El ÅŸi i-a îndrumat ca ÅŸi ei să aibe sufletele tot atât de nevinovate ca ÅŸi copiii (Matei 19,3). Atât din Decalog cât ÅŸi din spusele Mântuitorului rezultă că părinÅ£ii trebuie să-i conducă pe copiii lor spre mântuire, iar aceasta nu se poate realiza decât printr-o educaÅ£ie deosebită vorbindu-le despre poruncile Scripturii. Pe cei care nu fac aceasta Sfântul Ioan Gură de Aur îi numeÅŸte “mai răi decât ucigaÅŸii: Pentru aceasta zicem, nu fără întristare, că niÅŸte părinÅ£i ca aceÅŸtia sunt mai răi decât ucigaÅŸii de copii. Deoarece nu este aÅŸa de cumplit lucru a ascuÅ£i sabia ÅŸi a întrama dreapta ÅŸi a o înfige în gâtul copilului, precum a pierde ÅŸi a prăpădi un suflet...â€
Totul pentru părinÅ£i trebuie să fie pe locul doi faţă de creÅŸterea ÅŸi educarea copiilor, căci “un copil are nevoie de multă îndrumare ÅŸi dragosteâ€.
La rândul lor copiii au îndatorirea să-i iubească, respecte ÅŸi să se îngrijească de nevoile lor materiale ÅŸi spirituale. “HrăniÅ£i pe cei ce v-au adus pe lume. Chiar ÅŸi când vei hrăni pe mama ta, tot nu eÅŸti achitat faţă de ea pentru durerile ÅŸi neliniÅŸtile pe care le-a îndurat pentru tine, nu vei fi răsplătit nici acele griji delicate pe care ea le-a avut atâta vreme cât te-a purtat în sânul ei, nici pentru toate acele lipsuri la care ea s-a osândit pentru a-Å£i asigura existenÅ£a. De câte ori ea a vegheat pentru a-Å£i proteja somnul ! A stropit leagănul tău cu lacrimi, iar tu vei avea tăria a o lăsa în sărăcie ? O, fiul meu, ce pedeapsă chema – vei asupra ta, de nu vei hrăni pe tatăl tău ! Tu îi eÅŸti dator totdeauna tot ce ai, pentru că îi eÅŸti dator tot ceea ce eÅŸti...â€
Porunca a cincea a Decalogului arată că părinţii nu trebuie cinstiţi doar pentru că sunt originea biologică a copiilor lor, ci şi în măsura în care au devenit părinţi în ordine spirituală, iniţiindu-şi copiii în iubirea şi ascutarea de Dumnezeu (Deuteronom 6, 5-7 şi 20-25) . Altfel spus, în măsura în care prin vieţuirea lor înţeleaptă, au devenit pentru fiii lor modele sigure pe drumul vieţii plăcute lui Dumnezeu, dovedind capacitatea discernerii valorilor consistente şi a bunei raportări faţă de lucruri, în spiritul de care vorbeşte Eclesiastul (2, 24-26). În acest context, a-ţi cinsti părinţii care te-au adus deopotrivă la lumina zilei şi la îmţelepciunea vieţii, implică imitarea faptelor lor, a modului lor de a fi, aşa cum recomandă Sfântul Apostol Pavel ( Evrei 13,7) “Este un mod foarte propriu Scripturii de a vorbi despre educaţie – ca mystagogie şi pedagogie – din aproape în aproape, nu prin propunerea unor teorii despre buna – purtare ci prin întruparea unui model de viaţă, prin constituirea unei maniere teologice de a fi şi prin participarea membrilor familiei la acest model†.
Un model de viaţă religios morală conform Decalogului, în special poruncii a patra ar fi participarea părinÅ£ilor la slujbele bisericeÅŸti pe care copiii trebuie să urmeze. “PărinÅ£ii să meargă cu ei la biserică ÅŸi să le ceară socoteală de ceea ce au auzit ÅŸi au învăţatâ€.
Dacă copiii văd că părinÅ£ii Å£in post ÅŸi se roagă vor Å£ine ÅŸi ei post ÅŸi se vor ruga. Modul de viaţă al mamei, exemplul ei moral ÅŸi în general, atmosfera din cercul intim al familiei au o influenţă fericită asupra copilului. “Uneori anumite trăsături de caracter ale tatălui sau ale mamei par a fi selecÅ£ionate; sunt copii care copiază de preferinţă defectele, alÅ£ii calităţileâ€.
Crescând în climatul familial într-o atmosferă de cumpătare, de calmitate ÅŸi de stăpînire de sine, copiii vor începe îndrumaÅ£i de părinÅ£i să fie ÅŸi ei cumpătaÅ£i la mâncare, îmbrăcăminte, vorbă, căci “cumpătarea este ÅŸi hrană, ÅŸi plăcere, ÅŸi sănătate, iar ce este mai mult duce la vătămare, dezgust ÅŸi boalăâ€. Dacă vor fi educaÅ£i fără mânie nici copilul nu va fi mânios.
Sfântul Ioan Gură de Aur dă mâniei numele de facultate tiranică, pentru că aceasta ca un adevărat tiran, stăpâneşte sufletul omenesc, împingându-l la nenumărate fapte necugetate.
Un bun mijloc pentru educarea mâniei este ca tânărul să fie deprins să se servească singur: să se spele singur pe picioare, să-şi ia haina, şi să se lipsească de ajutorul altuia la baie. Să fie învăţat să ierte de îndată pe cei ce au pierdut sau au stricat un lucru de-al său.
Porunca cinstirii părinţilor nu s-a limitat numai la cadrul strict familial, ci s-a extins la o sferă mai largă a vieţii sociale, încât de la cinstirea părinţilor trupeşti s-a trecut la cinstirea părinţilor spirituali, la respectarea învăţătorilor şi educatorilor, precum şi a conducătorilor societăţii.
Un important factor al educaţiei religioase îl constituie şcoala. La nivelul acetei instituţii, educaţia religioasă ajunge într-un stadiu de maximă dezvoltare prin caracterul programat, planificat şi metodic al activităţilor instructiv-educative.
Credinţa este formată şi desăvârşită prin educaţie, iar educaţia nu este periclitată de prezenţa credinţei religioase. Ea are nevoie de sprijinul educaţiei al unui exerciţiu de cultivare printr-o nimerită informare şi formare.
Comportamentul de la şcoală al copilului este profund influenţat de ceea ce se întâmplă acasă. Atât profesorul, cât şi părintele sunt bine intenţionaţi. Dar dacă ei nu formează o echipă în ceea ce priveşte educaţia unui copil, este sigur că rezultatul nu va fi cel aşteptat.
Educaţia răspunde atât cererii sociale cât şi nevoilor şi aspiraţiilor individuale. Numai printr-o educaţie sănătoasă şi robustă ne putem ridica din marasmul aproape general al zilei de astăzi, educaţie pe care o putem dobândi prin înnoirea, înmulţirea tuturor faptelor bune ascunse în forţa neamului.
sursa imaginii : freeschoolclipart.com
I Regi 1,6, etc.).
Porunca cinstirii părinÅ£ilor este formulată pozitiv: „CinsteÅŸte pe tatăl tău ÅŸi pe mama ta, ca să-Å£i fie Å£ie bine ÅŸi să trăieÅŸti ani mulÅ£i pe pământul pe care Å£i-l va da domnul Dumnezeul tăuâ€. Ea cere imperativ fiilor respect ÅŸi cinstire faţă de părinÅ£i ÅŸi urmează imediat după poruncile care privesc îndatoririle religioase ale credinciosului faţă de Dumnezeu. Acest fapt nu este lipsit de importanţă, deoarece fii îşi au existenÅ£a de la Dumnezeu prin mijlocirea părinÅ£ilor. Pentru fii, părinÅ£ii sunt aproapele cel mai imediat pe care trebuie să-l cinstească ÅŸi să-l iubească .
Îndatorirea fiilor de a-şi cinsti părinţii cuprinde toată gama sentimentelor faptelor: de recunoştinţă, de dragoste şi de ajutorare.
“Principiile educaÅ£iei religos-morale în Vechiul Testament sunt foarte stricte, iar regulile stipulate comportă evidente dimensiuni punitiveâ€.
La evrei, educaţia religios morală este urmărită în mod programatic, începând cu frica faţă de Dumnezeu care este “începutul înţelepciunii†(Pilde 1,7).
Păstrarea poruncilor constituia o garanţie a perpetuării poporului evreu.
Scopul educaÅ£iei israelite îl constituia însuÅŸirea poruncilor divine, transmise prin Moise nu la modul pur teoretic, ci prin traducerea lor în fapte de viaţă. “Faptele deci preced cuvintele în educaÅ£ia israelită; teoria nu era altceva decât urmarea practiciiâ€. Se recomanda “să învăţaÅ£i pe fiii lui Israel toate legile, pe care le-a poruncit lor Domnul prin Moise†(Leviticul 10,10-11).
Poruncile din Decalog au o puternică valoare morală. Chiar ÅŸi forma lor de exprimare comportă această dimensiune. “O axiomă are valoare morală ÅŸi în măsura în care ea are o formă negativăâ€. Din acest punct de vedere poruncile nu prescriu ci interzic la modul foarte precis anumite acte: să nu ucizi, să nu comiÅ£i adulter, să nu furi, să nu depui mărturie mincinoasă, să nu doreÅŸti bunurile aproapelui tău. Cele zece porunci încredinÅ£ate de Dumnezeu lui Moise pe Muntele Sinai sunt principii de bază ale monoteismului ÅŸi au fost însuÅŸite ÅŸi de creÅŸtinism.
În Revelaţia Noului Testament familia a câştigat cea mai înaltă preţuire din partea Mântuitorului fiind ridicată la demnitatea de Sfântă taină prin binecuvântarea căsătoriei. Prin urmare, ea are binecuvântarea din partea lui Dumnezeu (Matei 19,6), iar legătura dintre soţi, bazată pe iubire, nu poate fi întreruptă aşa cum nici Hristos nu se desparte de Biserica Sa (Efeseni 5,25-27) .
“După cum în cadrul Bisericii prin învăţătura şi prin Sfintele Taine se urmăreşte curăţirea de păcate şi sfinţirea credincioşilor, tot astfel în cadrul familiei, care este chipul Bisericii, părinţii au datoria să-i apere pe copiii lor de toate relele aduse de păcat şi aceasta se poate realiza numai printr-o sănătoasă educaţie religios-morală şi socială†.
Părinţii au datoria sfântă să se îngrijească de buna creştere a copiilor, fiindcă copiii sunt cele mai gingaşe fiinţe şi au nevoie de ajutor material şi spiritual.
Mântuitorul a iubit copiii ÅŸi i-a numit moÅŸtenitori ai ÃŽmpărăţiei lui Dumnezeu (Matei 19,14). De aceea a poruncit să lase pe copii la El ÅŸi i-a îndrumat ca ÅŸi ei să aibe sufletele tot atât de nevinovate ca ÅŸi copiii (Matei 19,3). Atât din Decalog cât ÅŸi din spusele Mântuitorului rezultă că părinÅ£ii trebuie să-i conducă pe copiii lor spre mântuire, iar aceasta nu se poate realiza decât printr-o educaÅ£ie deosebită vorbindu-le despre poruncile Scripturii. Pe cei care nu fac aceasta Sfântul Ioan Gură de Aur îi numeÅŸte “mai răi decât ucigaÅŸii: Pentru aceasta zicem, nu fără întristare, că niÅŸte părinÅ£i ca aceÅŸtia sunt mai răi decât ucigaÅŸii de copii. Deoarece nu este aÅŸa de cumplit lucru a ascuÅ£i sabia ÅŸi a întrama dreapta ÅŸi a o înfige în gâtul copilului, precum a pierde ÅŸi a prăpădi un suflet...â€
Totul pentru părinÅ£i trebuie să fie pe locul doi faţă de creÅŸterea ÅŸi educarea copiilor, căci “un copil are nevoie de multă îndrumare ÅŸi dragosteâ€.
La rândul lor copiii au îndatorirea să-i iubească, respecte ÅŸi să se îngrijească de nevoile lor materiale ÅŸi spirituale. “HrăniÅ£i pe cei ce v-au adus pe lume. Chiar ÅŸi când vei hrăni pe mama ta, tot nu eÅŸti achitat faţă de ea pentru durerile ÅŸi neliniÅŸtile pe care le-a îndurat pentru tine, nu vei fi răsplătit nici acele griji delicate pe care ea le-a avut atâta vreme cât te-a purtat în sânul ei, nici pentru toate acele lipsuri la care ea s-a osândit pentru a-Å£i asigura existenÅ£a. De câte ori ea a vegheat pentru a-Å£i proteja somnul ! A stropit leagănul tău cu lacrimi, iar tu vei avea tăria a o lăsa în sărăcie ? O, fiul meu, ce pedeapsă chema – vei asupra ta, de nu vei hrăni pe tatăl tău ! Tu îi eÅŸti dator totdeauna tot ce ai, pentru că îi eÅŸti dator tot ceea ce eÅŸti...â€
Porunca a cincea a Decalogului arată că părinţii nu trebuie cinstiţi doar pentru că sunt originea biologică a copiilor lor, ci şi în măsura în care au devenit părinţi în ordine spirituală, iniţiindu-şi copiii în iubirea şi ascutarea de Dumnezeu (Deuteronom 6, 5-7 şi 20-25) . Altfel spus, în măsura în care prin vieţuirea lor înţeleaptă, au devenit pentru fiii lor modele sigure pe drumul vieţii plăcute lui Dumnezeu, dovedind capacitatea discernerii valorilor consistente şi a bunei raportări faţă de lucruri, în spiritul de care vorbeşte Eclesiastul (2, 24-26). În acest context, a-ţi cinsti părinţii care te-au adus deopotrivă la lumina zilei şi la îmţelepciunea vieţii, implică imitarea faptelor lor, a modului lor de a fi, aşa cum recomandă Sfântul Apostol Pavel ( Evrei 13,7) “Este un mod foarte propriu Scripturii de a vorbi despre educaţie – ca mystagogie şi pedagogie – din aproape în aproape, nu prin propunerea unor teorii despre buna – purtare ci prin întruparea unui model de viaţă, prin constituirea unei maniere teologice de a fi şi prin participarea membrilor familiei la acest model†.
Un model de viaţă religios morală conform Decalogului, în special poruncii a patra ar fi participarea părinÅ£ilor la slujbele bisericeÅŸti pe care copiii trebuie să urmeze. “PărinÅ£ii să meargă cu ei la biserică ÅŸi să le ceară socoteală de ceea ce au auzit ÅŸi au învăţatâ€.
Dacă copiii văd că părinÅ£ii Å£in post ÅŸi se roagă vor Å£ine ÅŸi ei post ÅŸi se vor ruga. Modul de viaţă al mamei, exemplul ei moral ÅŸi în general, atmosfera din cercul intim al familiei au o influenţă fericită asupra copilului. “Uneori anumite trăsături de caracter ale tatălui sau ale mamei par a fi selecÅ£ionate; sunt copii care copiază de preferinţă defectele, alÅ£ii calităţileâ€.
Crescând în climatul familial într-o atmosferă de cumpătare, de calmitate ÅŸi de stăpînire de sine, copiii vor începe îndrumaÅ£i de părinÅ£i să fie ÅŸi ei cumpătaÅ£i la mâncare, îmbrăcăminte, vorbă, căci “cumpătarea este ÅŸi hrană, ÅŸi plăcere, ÅŸi sănătate, iar ce este mai mult duce la vătămare, dezgust ÅŸi boalăâ€. Dacă vor fi educaÅ£i fără mânie nici copilul nu va fi mânios.
Sfântul Ioan Gură de Aur dă mâniei numele de facultate tiranică, pentru că aceasta ca un adevărat tiran, stăpâneşte sufletul omenesc, împingându-l la nenumărate fapte necugetate.
Un bun mijloc pentru educarea mâniei este ca tânărul să fie deprins să se servească singur: să se spele singur pe picioare, să-şi ia haina, şi să se lipsească de ajutorul altuia la baie. Să fie învăţat să ierte de îndată pe cei ce au pierdut sau au stricat un lucru de-al său.
Porunca cinstirii părinţilor nu s-a limitat numai la cadrul strict familial, ci s-a extins la o sferă mai largă a vieţii sociale, încât de la cinstirea părinţilor trupeşti s-a trecut la cinstirea părinţilor spirituali, la respectarea învăţătorilor şi educatorilor, precum şi a conducătorilor societăţii.
Un important factor al educaţiei religioase îl constituie şcoala. La nivelul acetei instituţii, educaţia religioasă ajunge într-un stadiu de maximă dezvoltare prin caracterul programat, planificat şi metodic al activităţilor instructiv-educative.
Credinţa este formată şi desăvârşită prin educaţie, iar educaţia nu este periclitată de prezenţa credinţei religioase. Ea are nevoie de sprijinul educaţiei al unui exerciţiu de cultivare printr-o nimerită informare şi formare.
Comportamentul de la şcoală al copilului este profund influenţat de ceea ce se întâmplă acasă. Atât profesorul, cât şi părintele sunt bine intenţionaţi. Dar dacă ei nu formează o echipă în ceea ce priveşte educaţia unui copil, este sigur că rezultatul nu va fi cel aşteptat.
Educaţia răspunde atât cererii sociale cât şi nevoilor şi aspiraţiilor individuale. Numai printr-o educaţie sănătoasă şi robustă ne putem ridica din marasmul aproape general al zilei de astăzi, educaţie pe care o putem dobândi prin înnoirea, înmulţirea tuturor faptelor bune ascunse în forţa neamului.
sursa imaginii : freeschoolclipart.com
Tag-uri: educatie, societate, religie, familie, calitate, dragoste, reguli, noul testament |
- Planul educational de interventie individualizata (9152 visits)
- Comportamentul civic al elevilor (6974 visits)
- Ora de Dirigentie - Toleranta si Intoleranta (6765 visits)
- Dreptul la odihna si timp liber, la joc si activitati recreative (6666 visits)
- Tehnici de terapie recuperatoare pentru copiii cu dislalie polimorfa (6443 visits)
- Doamna educatoare - a doua mama (6282 visits)
- Familie : definitie, structura, sarcini in educatia copilului (6261 visits)
- Viziune despre Scoala (5617 visits)
- Metode de lucru cu elevii cu CES (5038 visits)
- Rolul educatiei pentru mediu in formarea personalitatii umane (4988 visits)
- Integrarea scolara si educatia integrata (4561 visits)
- Familia - Functiile familiei (4561 visits)
- Socializarea copiilor cu dizabilitati (4462 visits)
- Familia si atitudinea copilului fata de invatatura (4418 visits)
- Gradinita - cadru de formare a comportamentelor civilizate (4386 visits)
- Educatia pentru ocrotirea mediului - parte integranta a unei educatii de baza
- Sanse egale prin educatia multiculturala
- Sustinerea educatiei de baza pentru prevenirea abandonului scolar
- Educatia religioasa - factor de cultivare a sentimentului religios
- Abandonul scolar - esecul integrarii sociale
- Pierderile si insuccesul scolar in randul minoritatilor
- Rapoarte cu privire la abandonul scolar in Romania
- Raportul dintre varsta copilariei si sistemul de valori
- Democratia se invata in scoala
- Cunoasterea si sustinerea ideilor si valorilor democratiei
- Subminarea democratiei prin violenta, intoleranta, neimplicare
- Promovarea tolerantei si valorificarea diversitatii intre tinerii din Romania
- Intelegerea si cultivarea drepturilor si libertatilor omului in invatamantul primar
- Gradinita - cadru de formare a comportamentelor civilizate
- Educatia - cel mai eficient mijloc de ridicare a standardelor de viata
- Modalitati de sprijinire a integrarii in viata scolara a copiilor cu dezabilitati
- Mijloace de cooperare eficienta intre familie si scoala in cazul copiilor cu dizabilitati
- Scoala ca ax existential al dimensiunii umane si al dezoltarii sociale
- Alternativa invatamantului integrat
- Etichetele sunt pentru marfa, nu pentru persoane
- Multicultura si intercultura - integrarea copiilor de emigranti
- Problematica educatiei copiilor rromi
- Rolul familiei in educatia moral-civica a copilului
- Diversitatea in randul fiintelor umane, un fenomen natural si firesc
- Problematica scolii incluzive pentru copii proveniti din grupurile dezavantajate
- Ora de Dirigentie - Toleranta si Intoleranta
- Familia si scoala - factori implicati in educatie
- Rolul familiei in educatia moral-civica a copilului
- Rolul educatiei pentru mediu in formarea personalitatii umane
- Educatie civica : autocunoasterea, respectul de sine, comunicarea, capacitatea de a decide
- Bazele educatiei se pun la 5 ani
- Respectarea drepturilor copiilor rromi
- Sanse egale pentru copiii cu deficiente de intelect
- Doamna educatoare - a doua mama
- Comportamentul civic al elevilor
- Transformarea unui elev intr-un bun cetatean
- Educatia pentru ocrotirea mediului - parte integranta a unei educatii de baza
- Rapoarte cu privire la abandonul scolar in Romania
- Educarea elevilor prin angajarea in experiente si practici sociale
Categorie: Educatie - ( Educatie - Archiva)
Data Adaugarii: 21 January '08
Adaugati un link spre aceasta pagina pe blog-ul, site-ul sau forum-ul Dvs. :