Statistics:
Visits: 1,467 Votes: 0 Fame Riser |
Fame Rank
N/A
Fame Riser
|
|||||||||||
Metodologia educarii morale si civice
Q: | Intreaba despre Metodologia educarii morale si civice |
Doua sunt aspectele importante din perspectiva pedagogica a procesului de formare a comportamentului moral si civic al viitorului cetatean :
a) adaptarea sistemului de lucru sau a metodologiei educatiei moral-civice particularitatile de varsta si individuale si exigentelor comunitatii in care se formeaza tanarul ;
b) asigurarea unei legaturi organice, a unicitatii intre aspectul informational si cel actional .
Formarea unui comportament moral-civic este un proces complex, delicat si de lunga durata si pretinde o medodologie si o stategie corespunzatoare: complexa, variata, dinamica si adecvata numeroaselor componente care trebuie formate si dezvoltate .
Principalele metode care stau la dispozitia oricarui educator sunt: povestirea, explicatia morala, prelegerea morala, convorbire a morala, problematizarea, studiul de caz, exemplul, aprecierea si sanctionarea sau aprobarea si dezaprobarea .
Metodele verbale se imbina cu cele practice intr-o succesiune si alternare impuse de conditiile concrete ale momentului si situatiei. Aprobarea si dezaprobarea se pot succede usor, dupa cum metoda explicatiei poate urma un exercitiu, sau un exemplu, sau analiza unui caz.
Registrul metodelor determina succesul muncii educative .
Educatorul nu va uita nici un moment ca aceasta bogata metodologie va trebui sa fie permanent insotita si intarita de exemplul sau personal, de atitudinea ireprosabila din punct de vedere moral si civic, in toate imprejurarile .
Forme de educatie pentru cetatenie democratica, pentru drepturile omului, pace si toleranta :
Statul roman este un stat democratic, in care suveranitatea apartine poporului, iar fiecarui cetatean ii sunt asigurate libertatea si egalitatea in drepturi . Organul reprezentativ suprem al poporului este parlamentul. Acesta controleaza activitatea presedintelui, a guvernului si a institutiilor judecatoresti. Parlamentul este ales prin votul liber al cetatenilor .
Viata zilnica a cetatenilor este reglementata prin legi. Acestea usureaza viata in societate si garanteaza libertatea fiecarui cetatean, impunand totodata respectarea libertatii altora .
Constitutia Romaniei este legea fundamentala din care deriva toate celelalte legi ale tarii. Aceasta lege indica organizarea si functionarea institutiilor noastre. Toti cetatenii au indatorirea fundamentala de a respecta Constitutia si legile tarii .
Constitutia Romaniei garanteaza protectia copiilor si a tinerilor. Statul acorda alocatii pentru copii si ajutoare pentru ingrijirea copiilor bolnavi sau handicapati .
Exploatarea minorilor este interzisa .
Copii sub varsta de 15 ani nu pot fi agajati ca salariati .
Declaratiile nu constituie legi. Tocmai de aceea statele care semneaza o conventie integreaza prevederile acesteia in legile lor si le respecta. In acelasi timp, Organizatia Natiunilor Unite (ONU) are mijloace de sanctionare a tarilor care nu respecta drepturile omului. Opinia publica are un rol insemnat, prin organizatiile neguvernamentale, in lupta pentru respectarea drepturilor omului .
In Constitutia Romaniei sunt cuprinse drepturile, libertatile si indatoririle fundamentale ale cetatenilor, in concordanta cu Declaratia universala a drepturilor omului
Indatoririle fundamentale ale cetatenilor sunt :
1) fidelitatea fata de tara ;
2) respecatera Constitutiei si a legilor ;
3) apararea tarii ;
4) contributii financiare ;
5) exercitarea drepturilor si a libertatilor, fara sa incalce drepturile si libertatile celorlalti
Declaratia drepturilor copilului a fost adoptata cu unanimitate de Adunarea Generala ONU, in anul 1959
1) Dreptul la egalitate fara deosebire sau discriminare de rasa, de religie, de origine sau de sex .
2) Dreptul la ocrotire sociala care ii permite dezvoltarea sanatoasa si normala pe plan fizic, intelectual, moral, spiritual si social .
3) Dreptul la un nume si o nationalitate .
4) Dreptul la o alimentatie sanatoasa, la o locuinta si la ingrijire medicala .
5) Dreptul la ingrijire speciala in caz de invaliditate .
6) Dreptul la dragoste, intelegere si protectie .
7) Dreptul la o educatie gratuita, la activitati recreative si de timp liber .
8) Dreptul la securitate imediata in caz de catastrofe .
9) Dreptul la protectie impotriva oricarei forme de neglijenta, cruzime si exploatare .
10) Dreptul la protectie si dreptul la o educatie in spiritul prieteniei intre popoare, al pacii si al fraternitatii .
Prin promovarea drepturilor copilului se urmareste protectie copilului si cresterea lui in spiritul pacii, demnitatii, tolerantei, libertatii, egalitatii, solidaritatii .
Conventia Natiunilor Unite privind drepturile copilului a fost semnata de 71 sefi de state si guverne, in 1990, la NewYork si preluata de Comitetul National Roman pentr UNICEF .
Centrele internationale din Romania sunt orgaizate ca centre model pentru copiii abandonati, cu sprijinul organizatiei internationale SOS KINDERDORF International (VESOS) langa Bucuresti si langa Sibiu, la Cisnadie. Fondurile sunt asigurate prin contributiile umanitare ale celor peste 5 milioane de prieteni ai copiilor din aceasta organizatie. VESOS ajuta copii care si-au pierdut parintii sau au fost abandonati . Acestia sunt organizati in “familii†de 6-8 copii, fete si baieti de diverse varste. Fiecare familie locuieste in propria sa casa. Ea ofera copiilor siguranta si afectiunea de care au nevoie pentru a creste sanatosi si normali. Un astfel de sat cuprinde 15-20 de case plasate sub conducerea unui director. Acesta indruma si sprijina activitatea mamelor, fiindca fiecare familie are o “mamaâ€. Copiii frecventeaza cursurile scolilor obisnuite, nefiind izolati de cei de varsta lor .
UNICEF este unul dintre organismele create de ONU in scopul strangerii de fonduri pentru imbunatatirea vietii copiilor din intrega lume .
In 1965, UNICEF are o retea de reprezentatie nationale si regionale, ingloband 119 tari in curs de dezvoltare. Consiliul lor executiv se intruneste pentru a stabili masuri de crestere a fondurilor din actiunile organizate, pentru ameliorarea vietii copilului .
Tarile Europei lupta pentru democratie, pentru dialog cu toate popoarele si tarile lumii, pentru drepturile omului .
Comunitatea Economica Europeana (CEE) este o grupare economica ce urmareste stabilirea treptata a unei piete comune, prin crearea unei uniuni vamale, respectand egalitatea in drepturi si avantajul reciproc al tarilor membre .
Organizatia Natiunilor Unite (ONU) cuprinde tari din intreaga lume si lupta pentru progres, dreptate si pace .
Numeroase documente si materiale prezentate si adoptate ca ghiduri si acte normative la manifestarile organizate de ONU, UNESCO si UNICEF consacra, in mod clar, principiile egalitatii sanselor la educatie, ale integrarii si participarii sociale a copiilor, tinerilor si adultilor cu diferite handicapuri .
sursa imaginii : freeschoolclipart.com
a) adaptarea sistemului de lucru sau a metodologiei educatiei moral-civice particularitatile de varsta si individuale si exigentelor comunitatii in care se formeaza tanarul ;
b) asigurarea unei legaturi organice, a unicitatii intre aspectul informational si cel actional .
Formarea unui comportament moral-civic este un proces complex, delicat si de lunga durata si pretinde o medodologie si o stategie corespunzatoare: complexa, variata, dinamica si adecvata numeroaselor componente care trebuie formate si dezvoltate .
Principalele metode care stau la dispozitia oricarui educator sunt: povestirea, explicatia morala, prelegerea morala, convorbire a morala, problematizarea, studiul de caz, exemplul, aprecierea si sanctionarea sau aprobarea si dezaprobarea .
Metodele verbale se imbina cu cele practice intr-o succesiune si alternare impuse de conditiile concrete ale momentului si situatiei. Aprobarea si dezaprobarea se pot succede usor, dupa cum metoda explicatiei poate urma un exercitiu, sau un exemplu, sau analiza unui caz.
Registrul metodelor determina succesul muncii educative .
Educatorul nu va uita nici un moment ca aceasta bogata metodologie va trebui sa fie permanent insotita si intarita de exemplul sau personal, de atitudinea ireprosabila din punct de vedere moral si civic, in toate imprejurarile .
Forme de educatie pentru cetatenie democratica, pentru drepturile omului, pace si toleranta :
Statul roman este un stat democratic, in care suveranitatea apartine poporului, iar fiecarui cetatean ii sunt asigurate libertatea si egalitatea in drepturi . Organul reprezentativ suprem al poporului este parlamentul. Acesta controleaza activitatea presedintelui, a guvernului si a institutiilor judecatoresti. Parlamentul este ales prin votul liber al cetatenilor .
Viata zilnica a cetatenilor este reglementata prin legi. Acestea usureaza viata in societate si garanteaza libertatea fiecarui cetatean, impunand totodata respectarea libertatii altora .
Constitutia Romaniei este legea fundamentala din care deriva toate celelalte legi ale tarii. Aceasta lege indica organizarea si functionarea institutiilor noastre. Toti cetatenii au indatorirea fundamentala de a respecta Constitutia si legile tarii .
Constitutia Romaniei garanteaza protectia copiilor si a tinerilor. Statul acorda alocatii pentru copii si ajutoare pentru ingrijirea copiilor bolnavi sau handicapati .
Exploatarea minorilor este interzisa .
Copii sub varsta de 15 ani nu pot fi agajati ca salariati .
Declaratiile nu constituie legi. Tocmai de aceea statele care semneaza o conventie integreaza prevederile acesteia in legile lor si le respecta. In acelasi timp, Organizatia Natiunilor Unite (ONU) are mijloace de sanctionare a tarilor care nu respecta drepturile omului. Opinia publica are un rol insemnat, prin organizatiile neguvernamentale, in lupta pentru respectarea drepturilor omului .
In Constitutia Romaniei sunt cuprinse drepturile, libertatile si indatoririle fundamentale ale cetatenilor, in concordanta cu Declaratia universala a drepturilor omului
Indatoririle fundamentale ale cetatenilor sunt :
1) fidelitatea fata de tara ;
2) respecatera Constitutiei si a legilor ;
3) apararea tarii ;
4) contributii financiare ;
5) exercitarea drepturilor si a libertatilor, fara sa incalce drepturile si libertatile celorlalti
Declaratia drepturilor copilului a fost adoptata cu unanimitate de Adunarea Generala ONU, in anul 1959
1) Dreptul la egalitate fara deosebire sau discriminare de rasa, de religie, de origine sau de sex .
2) Dreptul la ocrotire sociala care ii permite dezvoltarea sanatoasa si normala pe plan fizic, intelectual, moral, spiritual si social .
3) Dreptul la un nume si o nationalitate .
4) Dreptul la o alimentatie sanatoasa, la o locuinta si la ingrijire medicala .
5) Dreptul la ingrijire speciala in caz de invaliditate .
6) Dreptul la dragoste, intelegere si protectie .
7) Dreptul la o educatie gratuita, la activitati recreative si de timp liber .
8) Dreptul la securitate imediata in caz de catastrofe .
9) Dreptul la protectie impotriva oricarei forme de neglijenta, cruzime si exploatare .
10) Dreptul la protectie si dreptul la o educatie in spiritul prieteniei intre popoare, al pacii si al fraternitatii .
Prin promovarea drepturilor copilului se urmareste protectie copilului si cresterea lui in spiritul pacii, demnitatii, tolerantei, libertatii, egalitatii, solidaritatii .
Conventia Natiunilor Unite privind drepturile copilului a fost semnata de 71 sefi de state si guverne, in 1990, la NewYork si preluata de Comitetul National Roman pentr UNICEF .
Centrele internationale din Romania sunt orgaizate ca centre model pentru copiii abandonati, cu sprijinul organizatiei internationale SOS KINDERDORF International (VESOS) langa Bucuresti si langa Sibiu, la Cisnadie. Fondurile sunt asigurate prin contributiile umanitare ale celor peste 5 milioane de prieteni ai copiilor din aceasta organizatie. VESOS ajuta copii care si-au pierdut parintii sau au fost abandonati . Acestia sunt organizati in “familii†de 6-8 copii, fete si baieti de diverse varste. Fiecare familie locuieste in propria sa casa. Ea ofera copiilor siguranta si afectiunea de care au nevoie pentru a creste sanatosi si normali. Un astfel de sat cuprinde 15-20 de case plasate sub conducerea unui director. Acesta indruma si sprijina activitatea mamelor, fiindca fiecare familie are o “mamaâ€. Copiii frecventeaza cursurile scolilor obisnuite, nefiind izolati de cei de varsta lor .
UNICEF este unul dintre organismele create de ONU in scopul strangerii de fonduri pentru imbunatatirea vietii copiilor din intrega lume .
In 1965, UNICEF are o retea de reprezentatie nationale si regionale, ingloband 119 tari in curs de dezvoltare. Consiliul lor executiv se intruneste pentru a stabili masuri de crestere a fondurilor din actiunile organizate, pentru ameliorarea vietii copilului .
Tarile Europei lupta pentru democratie, pentru dialog cu toate popoarele si tarile lumii, pentru drepturile omului .
Comunitatea Economica Europeana (CEE) este o grupare economica ce urmareste stabilirea treptata a unei piete comune, prin crearea unei uniuni vamale, respectand egalitatea in drepturi si avantajul reciproc al tarilor membre .
Organizatia Natiunilor Unite (ONU) cuprinde tari din intreaga lume si lupta pentru progres, dreptate si pace .
Numeroase documente si materiale prezentate si adoptate ca ghiduri si acte normative la manifestarile organizate de ONU, UNESCO si UNICEF consacra, in mod clar, principiile egalitatii sanselor la educatie, ale integrarii si participarii sociale a copiilor, tinerilor si adultilor cu diferite handicapuri .
sursa imaginii : freeschoolclipart.com
Tag-uri: democratie, metodologie, comportament, prelegerea morala, metode verbale, constitutia romaniei |
- Planul educational de interventie individualizata (9152 visits)
- Comportamentul civic al elevilor (6974 visits)
- Ora de Dirigentie - Toleranta si Intoleranta (6765 visits)
- Dreptul la odihna si timp liber, la joc si activitati recreative (6666 visits)
- Tehnici de terapie recuperatoare pentru copiii cu dislalie polimorfa (6443 visits)
- Doamna educatoare - a doua mama (6282 visits)
- Familie : definitie, structura, sarcini in educatia copilului (6261 visits)
- Viziune despre Scoala (5617 visits)
- Metode de lucru cu elevii cu CES (5038 visits)
- Rolul educatiei pentru mediu in formarea personalitatii umane (4988 visits)
- Integrarea scolara si educatia integrata (4561 visits)
- Familia - Functiile familiei (4561 visits)
- Socializarea copiilor cu dizabilitati (4462 visits)
- Familia si atitudinea copilului fata de invatatura (4418 visits)
- Gradinita - cadru de formare a comportamentelor civilizate (4386 visits)
- Educatia pentru ocrotirea mediului - parte integranta a unei educatii de baza
- Sanse egale prin educatia multiculturala
- Sustinerea educatiei de baza pentru prevenirea abandonului scolar
- Educatia religioasa - factor de cultivare a sentimentului religios
- Abandonul scolar - esecul integrarii sociale
- Pierderile si insuccesul scolar in randul minoritatilor
- Rapoarte cu privire la abandonul scolar in Romania
- Raportul dintre varsta copilariei si sistemul de valori
- Democratia se invata in scoala
- Cunoasterea si sustinerea ideilor si valorilor democratiei
- Subminarea democratiei prin violenta, intoleranta, neimplicare
- Promovarea tolerantei si valorificarea diversitatii intre tinerii din Romania
- Intelegerea si cultivarea drepturilor si libertatilor omului in invatamantul primar
- Gradinita - cadru de formare a comportamentelor civilizate
- Educatia - cel mai eficient mijloc de ridicare a standardelor de viata
- Modalitati de sprijinire a integrarii in viata scolara a copiilor cu dezabilitati
- Mijloace de cooperare eficienta intre familie si scoala in cazul copiilor cu dizabilitati
- Scoala ca ax existential al dimensiunii umane si al dezoltarii sociale
- Alternativa invatamantului integrat
- Etichetele sunt pentru marfa, nu pentru persoane
- Multicultura si intercultura - integrarea copiilor de emigranti
- Problematica educatiei copiilor rromi
- Rolul familiei in educatia moral-civica a copilului
- Diversitatea in randul fiintelor umane, un fenomen natural si firesc
- Problematica scolii incluzive pentru copii proveniti din grupurile dezavantajate
- Ora de Dirigentie - Toleranta si Intoleranta
- Familia si scoala - factori implicati in educatie
- Rolul familiei in educatia moral-civica a copilului
- Rolul educatiei pentru mediu in formarea personalitatii umane
- Educatie civica : autocunoasterea, respectul de sine, comunicarea, capacitatea de a decide
- Bazele educatiei se pun la 5 ani
- Respectarea drepturilor copiilor rromi
- Sanse egale pentru copiii cu deficiente de intelect
- Doamna educatoare - a doua mama
- Comportamentul civic al elevilor
- Transformarea unui elev intr-un bun cetatean
- Educatia pentru ocrotirea mediului - parte integranta a unei educatii de baza
- Rapoarte cu privire la abandonul scolar in Romania
- Educarea elevilor prin angajarea in experiente si practici sociale
Categorie: Educatie - ( Educatie - Archiva)
Data Adaugarii: 09 December '07
Adaugati un link spre aceasta pagina pe blog-ul, site-ul sau forum-ul Dvs. :