Statistics:
Visits: 3,162 Votes: 0 Fame Riser |
Fame Rank
N/A
Fame Riser
|
|||||||||||
Educatia moral-civica a prescolarilor
Q: | Intreaba despre Educatia moral-civica a prescolarilor |
La vârsta preşcolară, educaţia pentru integrarea copiilor într-o societate democratică se face în special în cadrul activităţilor de educaţie civică dar îşi găseşte aplicare în sfera tuturor celorlalte categorii de activităţi.
În scopul formării copiilor potrivit exigenţelor societăţii civile, democratice, al integrării lor fireşti în viaţa socială, aceştia vor fi sensibilizaţi, ajutaţi să înţeleagă necesitatea respectării normelor, antrenaţi în exersarea şi practicarea unor norme elementare de conduită contribuind astfel la formarea propriilor valenţe ale eului.
În acest sens prin activităţile de educaţie civică, copiii sunt îndrumaţi şi ajutaţi:
- Să înţeleagă sensul şi semnificaţia normelor şi valorilor morale ;
- Să sesizeze semnificaţia unor exigenţe, necesitatea respectării regulilor şi normelor ;
- Să analizeze fapte şi împliniri de viaţă reale şi posibile, în spiritul normelor şi valorilor morale acceptate în societate ;
- Să aprecieze obiectiv conduita proprie şi a celorlalţi, potrivit unor imperative morale ;
- Să accepte norme, valori principii etice şi să respecte regulile elementare de convieţuire socială ;
- Să înţeleagă notele esenţiale ale unor trăsături de voinţă necesare în activitatea lor ca: perseverenţă, consecvenţă, iniţiativă, curajul ;
- Să asigure concordanţă între vorbe şi fapte ;
- Să aprobe fapte, acţiuni proprii şi ale colegilor care sunt în concordanţă cu normele morale şi cinice ;
- Să dorească să urmeze modele percepute în grupul de copii, în familie, în literatură ;
- Să manifeste atitudine de respingere şi dezaprobare faţă de fapte şi comportamente ce dovedesc necinste, agresivitate, lipsă de respect faţă de cei din jur, lene, dezordine, indisciplină ;
- Să exerseze şi să-şi formeze deprinderi şi obişnuinţe morale : deprinderea de a saluta, punctualitatea, respectarea semenilor, respectarea unui regim zilnic de muncă, odihnă ;
- Să dovedească sentimentul de colegialitate, de prietenie, al datoriei şi răspunderii, al respectului, al umanismului, al dragostei şi atitudinii zilnice, pozitive faţă de muncă şi faţă de patrie ;
- Să-şi adapteze comportamentul faţă de sine, faţă de alţii (copii şi adulţii), faţă de mediu (social şi natural) în împrejurări şi locuri variate ;
- Să ţină seama de opiniile celor din jur şi să aplice criterii elementare de apreciere a conduitei altora şi de autoapreciere ;
- Să manifeste grijă, interes, să participe activ la protejarea mediului ambiant natural ;
In funcţionarea democraţiei este necesară o cultură politică specifică (în cazul nostrum, adoptată la nivelul de vârstă), în care anumite valori şi modalităţi de comportare sunt indispensabile. Este vorba aici de o cultură politică ce presupune cunoaşterea problemelor politice de către cetăţeni în care este naturală exprimarea protestului (nesupunerea civilă), aspiraţia spre compromis şi priceperea ajungerii la consens în probleme fundamentale ale dezvoltării vieţii sociale.
Există o strânsă legătură între cultura politică democratică a cetăţenilor şi funcţionarea instituţiilor demoratice.
sursa imaginii : freeschoolclipart.com
În scopul formării copiilor potrivit exigenţelor societăţii civile, democratice, al integrării lor fireşti în viaţa socială, aceştia vor fi sensibilizaţi, ajutaţi să înţeleagă necesitatea respectării normelor, antrenaţi în exersarea şi practicarea unor norme elementare de conduită contribuind astfel la formarea propriilor valenţe ale eului.
În acest sens prin activităţile de educaţie civică, copiii sunt îndrumaţi şi ajutaţi:
- Să înţeleagă sensul şi semnificaţia normelor şi valorilor morale ;
- Să sesizeze semnificaţia unor exigenţe, necesitatea respectării regulilor şi normelor ;
- Să analizeze fapte şi împliniri de viaţă reale şi posibile, în spiritul normelor şi valorilor morale acceptate în societate ;
- Să aprecieze obiectiv conduita proprie şi a celorlalţi, potrivit unor imperative morale ;
- Să accepte norme, valori principii etice şi să respecte regulile elementare de convieţuire socială ;
- Să înţeleagă notele esenţiale ale unor trăsături de voinţă necesare în activitatea lor ca: perseverenţă, consecvenţă, iniţiativă, curajul ;
- Să asigure concordanţă între vorbe şi fapte ;
- Să aprobe fapte, acţiuni proprii şi ale colegilor care sunt în concordanţă cu normele morale şi cinice ;
- Să dorească să urmeze modele percepute în grupul de copii, în familie, în literatură ;
- Să manifeste atitudine de respingere şi dezaprobare faţă de fapte şi comportamente ce dovedesc necinste, agresivitate, lipsă de respect faţă de cei din jur, lene, dezordine, indisciplină ;
- Să exerseze şi să-şi formeze deprinderi şi obişnuinţe morale : deprinderea de a saluta, punctualitatea, respectarea semenilor, respectarea unui regim zilnic de muncă, odihnă ;
- Să dovedească sentimentul de colegialitate, de prietenie, al datoriei şi răspunderii, al respectului, al umanismului, al dragostei şi atitudinii zilnice, pozitive faţă de muncă şi faţă de patrie ;
- Să-şi adapteze comportamentul faţă de sine, faţă de alţii (copii şi adulţii), faţă de mediu (social şi natural) în împrejurări şi locuri variate ;
- Să ţină seama de opiniile celor din jur şi să aplice criterii elementare de apreciere a conduitei altora şi de autoapreciere ;
- Să manifeste grijă, interes, să participe activ la protejarea mediului ambiant natural ;
In funcţionarea democraţiei este necesară o cultură politică specifică (în cazul nostrum, adoptată la nivelul de vârstă), în care anumite valori şi modalităţi de comportare sunt indispensabile. Este vorba aici de o cultură politică ce presupune cunoaşterea problemelor politice de către cetăţeni în care este naturală exprimarea protestului (nesupunerea civilă), aspiraţia spre compromis şi priceperea ajungerii la consens în probleme fundamentale ale dezvoltării vieţii sociale.
Există o strânsă legătură între cultura politică democratică a cetăţenilor şi funcţionarea instituţiilor demoratice.
sursa imaginii : freeschoolclipart.com
Tag-uri: educatie, moral-civica, prescolari, democratie, dezordine, indisciplina, lene, deprinderi |
- Planul educational de interventie individualizata (9152 visits)
- Comportamentul civic al elevilor (6974 visits)
- Ora de Dirigentie - Toleranta si Intoleranta (6765 visits)
- Dreptul la odihna si timp liber, la joc si activitati recreative (6666 visits)
- Tehnici de terapie recuperatoare pentru copiii cu dislalie polimorfa (6443 visits)
- Doamna educatoare - a doua mama (6282 visits)
- Familie : definitie, structura, sarcini in educatia copilului (6261 visits)
- Viziune despre Scoala (5617 visits)
- Metode de lucru cu elevii cu CES (5038 visits)
- Rolul educatiei pentru mediu in formarea personalitatii umane (4988 visits)
- Integrarea scolara si educatia integrata (4561 visits)
- Familia - Functiile familiei (4561 visits)
- Socializarea copiilor cu dizabilitati (4462 visits)
- Familia si atitudinea copilului fata de invatatura (4418 visits)
- Gradinita - cadru de formare a comportamentelor civilizate (4386 visits)
- Educatia pentru ocrotirea mediului - parte integranta a unei educatii de baza
- Sanse egale prin educatia multiculturala
- Sustinerea educatiei de baza pentru prevenirea abandonului scolar
- Educatia religioasa - factor de cultivare a sentimentului religios
- Abandonul scolar - esecul integrarii sociale
- Pierderile si insuccesul scolar in randul minoritatilor
- Rapoarte cu privire la abandonul scolar in Romania
- Raportul dintre varsta copilariei si sistemul de valori
- Democratia se invata in scoala
- Cunoasterea si sustinerea ideilor si valorilor democratiei
- Subminarea democratiei prin violenta, intoleranta, neimplicare
- Promovarea tolerantei si valorificarea diversitatii intre tinerii din Romania
- Intelegerea si cultivarea drepturilor si libertatilor omului in invatamantul primar
- Gradinita - cadru de formare a comportamentelor civilizate
- Educatia - cel mai eficient mijloc de ridicare a standardelor de viata
- Modalitati de sprijinire a integrarii in viata scolara a copiilor cu dezabilitati
- Mijloace de cooperare eficienta intre familie si scoala in cazul copiilor cu dizabilitati
- Scoala ca ax existential al dimensiunii umane si al dezoltarii sociale
- Alternativa invatamantului integrat
- Etichetele sunt pentru marfa, nu pentru persoane
- Multicultura si intercultura - integrarea copiilor de emigranti
- Problematica educatiei copiilor rromi
- Rolul familiei in educatia moral-civica a copilului
- Diversitatea in randul fiintelor umane, un fenomen natural si firesc
- Problematica scolii incluzive pentru copii proveniti din grupurile dezavantajate
- Ora de Dirigentie - Toleranta si Intoleranta
- Familia si scoala - factori implicati in educatie
- Rolul familiei in educatia moral-civica a copilului
- Rolul educatiei pentru mediu in formarea personalitatii umane
- Educatie civica : autocunoasterea, respectul de sine, comunicarea, capacitatea de a decide
- Bazele educatiei se pun la 5 ani
- Respectarea drepturilor copiilor rromi
- Sanse egale pentru copiii cu deficiente de intelect
- Doamna educatoare - a doua mama
- Comportamentul civic al elevilor
- Transformarea unui elev intr-un bun cetatean
- Educatia pentru ocrotirea mediului - parte integranta a unei educatii de baza
- Rapoarte cu privire la abandonul scolar in Romania
- Educarea elevilor prin angajarea in experiente si practici sociale
Categorie: Educatie - ( Educatie - Archiva)
Data Adaugarii: 29 November '07
Adaugati un link spre aceasta pagina pe blog-ul, site-ul sau forum-ul Dvs. :