Statistics:
Visits: 3,119 Votes: 0 Fame Riser |
Fame Rank
N/A
Fame Riser
|
|||||||||||
Comunicarea dintre educatoare si parinti - conditie a reusitei in activitatea moral-civica
Q: | Intreaba despre Comunicarea dintre educatoare si parinti - conditie a reusitei in activitatea moral-civica |
"Pentru a fi educatori perfecti, ar trebui sa fim constienti nu numai de ceea ce se petrece inlauntrul nostru, dar si de ceea simt acei carora ne adresam."
Andre Berge
Sistemul de invatamant , ca produs al dezvoltarii sociale, a reflectat intotdeauna cerintele si posibilitatile oferite de societate, afirmandu – se, la randul sau, ca factor al dezvoltarii sociale. Sub impulsul cerintelor dezvoltarii sociale, sistemele de invatamant se modifica, tinzand spre modernizarea metodelor de predare, a continutului, a formelor de organizare, precum si a formelor de colaborare, de cooperare dintre diferitele institutii educative ( familie-gradinita-scoala ).
I ntotdeauna gradinita si-a afirmat functia sociala de sprijinire a familiei in cresterea si educarea copiilor.
Educatia prescolara a devenit o treapta ce intra , in mod necesar, in componenta educatiei continue in procesul complex al formarii individului.
Copiii sunt viitorul omenirii. De felul in care ne crestem si educam urmasii depinde lumea de maine. Poate fi o lume a progresului, a concordiei sau o lume macinata de conflicte, de ura si distrugeri.Devine tot mai necesar sa se identifice solutii pentru ca toti copiii sa aiba acces la educatie si sa participe la viata sociala, sa se integreze in societate si sa fie cat mai adaptati. Acesta este un drept al tuturor copiilor, dar si o obligatie a tuturor adultilor.
Organizarea adecvata a situatiilor de invatare in copilaria mica reprezinta o cerinta evidenta , implicand atat institutiile specializate ( gradinite ), cat si familia si intreaga comunitate.
Educatia varstelor mici este privita intr-o viziune globala ca temelia personalitatii, iar societatea nu-si poate permite sa lase la voia intamplarii procesele si situatiile in care se formeaza copilul.
Procesul activitatilor cu caracter instructiv-educativ din gradinita constituie un proces de invatare in care strategiile didactice sunt determinate de modul specific prescolarului de a percepe lumea. Este vorba de un proces initial al unei modelari sistematice, gradate, de comunicare in sistemul conexiunii inverse unde finalitatile se proiecteaza in raport de cerintele programei si de posibilitatile reale ale grupului de prescolari. La acest nivel de varsta , dezvoltarea afectiva a fiecarui copil poate fi foarte diferita, iar mediul sociocultural, familial are o mai mare valoare. Dintre activitatile obligatorii desfasurate in gradinita un rol foarte important in conturarea personalitatii prescolarilor il joaca educatia civica.
Aceasta categorie de activitate urmareste initierea copilului, viitor cetatean, in practicarea unui comportament activ, responsabil, capabil de toleranta si respect fata de sine si fata de ceilalti, constient de drepturi si datorii, liber si deschis spre alte culturi.
Realizarea unor asfel de obiective cere educatorilor profesionalitate, pricepere in a selecta si organiza tipuri de activitati, in functie de particularitatile de varsta ale copiilor. De aceea este imperios necesar sa se creeze un climat afectiv placut diferit de cel al celorlalte activitati,participativ si stimulativ pentru copii Educatoarei ,model civic al copiilor, ii sunt necesare clarificarea obiectivelor acestor activitati si optimizarea formelor organizatorice si participative, prin evitarea tendintelor expozitive, a indoctrinarii reproductive , ineficiente pentru cultivarea demnitatii si libertatii individuale .
Pregatirea pentru viata a omului de maine incepe din primele luni de existenta si primii care pun bazele educatiei sale sunt parintii, familia. Conturarea principalelor trasaturi ale viitorului cetatean incepe in primii 6-7 ani . Dupa aceasta varsta, scoala si societatea intervin , contribuie , dar factorul hotarator il constituie bazele educatiei din primii ani din familie.
Copilul prescolar ar trebui sa aiba toate conditiile unui cadru opim in care sa se dezvolte : aceasta raspundere revine in mare masura familiei care poate indeplini aceasta sarcina printr-o colaborarare eficienta cu institutia prescolarului .
Familia ofera copilului un mediu afectiv, social, cultural. Mediul familial, mai ales sub aspect afectiv, este o scoala a sentimentelor in care se modeleaza sub acest aspect personalitatea. Copilul traieste in famila sa o gama variata de relatii interindividuale copiindu-le prin joc in propria conduita . Familia poate sa-i faca copilului mult bine ,dar poate sa si greseasca mai ales din cauza lipsei de viziune in legatura cu perspectivele asupra viitorului copilului.
Unitatea de actiune a doi factori foarte importanti in conturarea personalitatii copilului (gradinita-familie) este conditionata de un mod comun de lucru si de o buna cunoastere reciproca..
Parteneriatul efectiv cu familia si responsabilizarea acesteia fata de educatia copiilor, precum si implicarea comunitatii in activitatea si decizia educativa reprezinta preocupari fundamentale din domeniul prescolar. Comunicarea dintre gradinita/famile si comunitate depinde de gradul de intelegere a necesitatii acestor actiuni si decizii comune, precum si de respectarea statutului fiecaruia, prin prisma rolului pe care il are in devenirea copilului . Parintii doresc adesea sa participe in gradinite la educatia si dezvoltarea programului copiilor lor. Din colaborarea educatoare - copil –familie –comunitate, fiecare are de castigat, dar cel mai important castig il reprezinta cresterea, dezvoltarea si educarea copiilor.
Copilul vine in gradinita cu o experienta importanta, iar influentele educative de aici trebuie sa fie in consens cu celelalte influente educative permanente sau temporare care actioneaza asupra copilului.
Copilul nu este o materie de modelat, ci o personaalitate in devenire care se poate constitui in partener al propriei sale formari.Depinde de educatoare sa ofere ocazii de dezvoltare si sa construiasca impreuna cu familia conditiile experimentarii actionale si socializarii copilului.
Buna cunoastere a ceea ce trebuie sa primeasca copilul si primeste concret din partea familiei, conjugata cu o munca metodica, pe baze stiintifice, din gradinita, in conditiile unei bune colaborari permanente dintre familie si gradinita, al unei indrumari suficiente al familiei reprezinta parghii de baza in munca de baza a prescolarului.
Pentru o interventie oportuna trebuie ca educatoarea sa cunoasca bine conditiile vietii de familie unde traieste copilul.Vizitele la domiciliul copilului cer mult tact si delicatete, atat in privinta modului de a intra in mijlocul familiei, cat si in privinta felului de a interveni cu sfaturi.Actiunea comuna si apropierea mai mare se realizeaza daca vizitele sunt reciproce, in sensul ca si parintii va trebui sa vina aici, interesandu-se de realizarile copiilor din programul de activitate..
Cadrul mai larg de informare teoretica a familiior in probleme comportamentale este acela al adunarilor generale periodice, unde la asa-zisele mese rotunde se dezbat aspecte importante referitoare la modul de crestere si indrumare a copiilor..
Cadrul metodic al unui schimb organizat de pareri, si mai ales de indrumare a parintilor pe anumite probleme este reprezentat de programul consultatiilor individuale si colective (teme ca ; ‘Scopul familiei in educatia copiilor “ ).In cadrul consultatiilor indi, im special, se pot rezolva probleme de indrumare concreta pentru fiecare copil in parte( in cunditiile unei colaborari de apropiere prietenoasa si multa discretie din partea educatoarei). Adesea neajunsurile in comportamentul copiilor sunt consecintele nefericite din familiile acestora, situatii ascunse atat de parinti, cat si de copii cu un sentiment de jena justificata.
Premisa de la care trebuie sa porneasca intreaga activitate este unitatea, continuitatea si competenta in munca educativa. Gradinita si familia vor urmari tot timpul ca viitorul cetatean sa-si formeze o personalitate armonioasa care sa poata raspunde situatiilor variate ale vietii. Daca el a invatat sa se comporte, isi va gasi cu siguranta drumul si va fi pregatit pentru a se adapta progresului si schimbarilor.
sursa imaginii : freeschoolclipart.com
Andre Berge
Sistemul de invatamant , ca produs al dezvoltarii sociale, a reflectat intotdeauna cerintele si posibilitatile oferite de societate, afirmandu – se, la randul sau, ca factor al dezvoltarii sociale. Sub impulsul cerintelor dezvoltarii sociale, sistemele de invatamant se modifica, tinzand spre modernizarea metodelor de predare, a continutului, a formelor de organizare, precum si a formelor de colaborare, de cooperare dintre diferitele institutii educative ( familie-gradinita-scoala ).
I ntotdeauna gradinita si-a afirmat functia sociala de sprijinire a familiei in cresterea si educarea copiilor.
Educatia prescolara a devenit o treapta ce intra , in mod necesar, in componenta educatiei continue in procesul complex al formarii individului.
Copiii sunt viitorul omenirii. De felul in care ne crestem si educam urmasii depinde lumea de maine. Poate fi o lume a progresului, a concordiei sau o lume macinata de conflicte, de ura si distrugeri.Devine tot mai necesar sa se identifice solutii pentru ca toti copiii sa aiba acces la educatie si sa participe la viata sociala, sa se integreze in societate si sa fie cat mai adaptati. Acesta este un drept al tuturor copiilor, dar si o obligatie a tuturor adultilor.
Organizarea adecvata a situatiilor de invatare in copilaria mica reprezinta o cerinta evidenta , implicand atat institutiile specializate ( gradinite ), cat si familia si intreaga comunitate.
Educatia varstelor mici este privita intr-o viziune globala ca temelia personalitatii, iar societatea nu-si poate permite sa lase la voia intamplarii procesele si situatiile in care se formeaza copilul.
Procesul activitatilor cu caracter instructiv-educativ din gradinita constituie un proces de invatare in care strategiile didactice sunt determinate de modul specific prescolarului de a percepe lumea. Este vorba de un proces initial al unei modelari sistematice, gradate, de comunicare in sistemul conexiunii inverse unde finalitatile se proiecteaza in raport de cerintele programei si de posibilitatile reale ale grupului de prescolari. La acest nivel de varsta , dezvoltarea afectiva a fiecarui copil poate fi foarte diferita, iar mediul sociocultural, familial are o mai mare valoare. Dintre activitatile obligatorii desfasurate in gradinita un rol foarte important in conturarea personalitatii prescolarilor il joaca educatia civica.
Aceasta categorie de activitate urmareste initierea copilului, viitor cetatean, in practicarea unui comportament activ, responsabil, capabil de toleranta si respect fata de sine si fata de ceilalti, constient de drepturi si datorii, liber si deschis spre alte culturi.
Realizarea unor asfel de obiective cere educatorilor profesionalitate, pricepere in a selecta si organiza tipuri de activitati, in functie de particularitatile de varsta ale copiilor. De aceea este imperios necesar sa se creeze un climat afectiv placut diferit de cel al celorlalte activitati,participativ si stimulativ pentru copii Educatoarei ,model civic al copiilor, ii sunt necesare clarificarea obiectivelor acestor activitati si optimizarea formelor organizatorice si participative, prin evitarea tendintelor expozitive, a indoctrinarii reproductive , ineficiente pentru cultivarea demnitatii si libertatii individuale .
Pregatirea pentru viata a omului de maine incepe din primele luni de existenta si primii care pun bazele educatiei sale sunt parintii, familia. Conturarea principalelor trasaturi ale viitorului cetatean incepe in primii 6-7 ani . Dupa aceasta varsta, scoala si societatea intervin , contribuie , dar factorul hotarator il constituie bazele educatiei din primii ani din familie.
Copilul prescolar ar trebui sa aiba toate conditiile unui cadru opim in care sa se dezvolte : aceasta raspundere revine in mare masura familiei care poate indeplini aceasta sarcina printr-o colaborarare eficienta cu institutia prescolarului .
Familia ofera copilului un mediu afectiv, social, cultural. Mediul familial, mai ales sub aspect afectiv, este o scoala a sentimentelor in care se modeleaza sub acest aspect personalitatea. Copilul traieste in famila sa o gama variata de relatii interindividuale copiindu-le prin joc in propria conduita . Familia poate sa-i faca copilului mult bine ,dar poate sa si greseasca mai ales din cauza lipsei de viziune in legatura cu perspectivele asupra viitorului copilului.
Unitatea de actiune a doi factori foarte importanti in conturarea personalitatii copilului (gradinita-familie) este conditionata de un mod comun de lucru si de o buna cunoastere reciproca..
Parteneriatul efectiv cu familia si responsabilizarea acesteia fata de educatia copiilor, precum si implicarea comunitatii in activitatea si decizia educativa reprezinta preocupari fundamentale din domeniul prescolar. Comunicarea dintre gradinita/famile si comunitate depinde de gradul de intelegere a necesitatii acestor actiuni si decizii comune, precum si de respectarea statutului fiecaruia, prin prisma rolului pe care il are in devenirea copilului . Parintii doresc adesea sa participe in gradinite la educatia si dezvoltarea programului copiilor lor. Din colaborarea educatoare - copil –familie –comunitate, fiecare are de castigat, dar cel mai important castig il reprezinta cresterea, dezvoltarea si educarea copiilor.
Copilul vine in gradinita cu o experienta importanta, iar influentele educative de aici trebuie sa fie in consens cu celelalte influente educative permanente sau temporare care actioneaza asupra copilului.
Copilul nu este o materie de modelat, ci o personaalitate in devenire care se poate constitui in partener al propriei sale formari.Depinde de educatoare sa ofere ocazii de dezvoltare si sa construiasca impreuna cu familia conditiile experimentarii actionale si socializarii copilului.
Buna cunoastere a ceea ce trebuie sa primeasca copilul si primeste concret din partea familiei, conjugata cu o munca metodica, pe baze stiintifice, din gradinita, in conditiile unei bune colaborari permanente dintre familie si gradinita, al unei indrumari suficiente al familiei reprezinta parghii de baza in munca de baza a prescolarului.
Pentru o interventie oportuna trebuie ca educatoarea sa cunoasca bine conditiile vietii de familie unde traieste copilul.Vizitele la domiciliul copilului cer mult tact si delicatete, atat in privinta modului de a intra in mijlocul familiei, cat si in privinta felului de a interveni cu sfaturi.Actiunea comuna si apropierea mai mare se realizeaza daca vizitele sunt reciproce, in sensul ca si parintii va trebui sa vina aici, interesandu-se de realizarile copiilor din programul de activitate..
Cadrul mai larg de informare teoretica a familiior in probleme comportamentale este acela al adunarilor generale periodice, unde la asa-zisele mese rotunde se dezbat aspecte importante referitoare la modul de crestere si indrumare a copiilor..
Cadrul metodic al unui schimb organizat de pareri, si mai ales de indrumare a parintilor pe anumite probleme este reprezentat de programul consultatiilor individuale si colective (teme ca ; ‘Scopul familiei in educatia copiilor “ ).In cadrul consultatiilor indi, im special, se pot rezolva probleme de indrumare concreta pentru fiecare copil in parte( in cunditiile unei colaborari de apropiere prietenoasa si multa discretie din partea educatoarei). Adesea neajunsurile in comportamentul copiilor sunt consecintele nefericite din familiile acestora, situatii ascunse atat de parinti, cat si de copii cu un sentiment de jena justificata.
Premisa de la care trebuie sa porneasca intreaga activitate este unitatea, continuitatea si competenta in munca educativa. Gradinita si familia vor urmari tot timpul ca viitorul cetatean sa-si formeze o personalitate armonioasa care sa poata raspunde situatiilor variate ale vietii. Daca el a invatat sa se comporte, isi va gasi cu siguranta drumul si va fi pregatit pentru a se adapta progresului si schimbarilor.
sursa imaginii : freeschoolclipart.com
Tag-uri: comunicare, educatoare, parinti, moral-civica |
- Planul educational de interventie individualizata (9152 visits)
- Comportamentul civic al elevilor (6974 visits)
- Ora de Dirigentie - Toleranta si Intoleranta (6765 visits)
- Dreptul la odihna si timp liber, la joc si activitati recreative (6666 visits)
- Tehnici de terapie recuperatoare pentru copiii cu dislalie polimorfa (6443 visits)
- Doamna educatoare - a doua mama (6282 visits)
- Familie : definitie, structura, sarcini in educatia copilului (6261 visits)
- Viziune despre Scoala (5617 visits)
- Metode de lucru cu elevii cu CES (5038 visits)
- Rolul educatiei pentru mediu in formarea personalitatii umane (4988 visits)
- Integrarea scolara si educatia integrata (4561 visits)
- Familia - Functiile familiei (4561 visits)
- Socializarea copiilor cu dizabilitati (4462 visits)
- Familia si atitudinea copilului fata de invatatura (4418 visits)
- Gradinita - cadru de formare a comportamentelor civilizate (4386 visits)
- Educatia pentru ocrotirea mediului - parte integranta a unei educatii de baza
- Sanse egale prin educatia multiculturala
- Sustinerea educatiei de baza pentru prevenirea abandonului scolar
- Educatia religioasa - factor de cultivare a sentimentului religios
- Abandonul scolar - esecul integrarii sociale
- Pierderile si insuccesul scolar in randul minoritatilor
- Rapoarte cu privire la abandonul scolar in Romania
- Raportul dintre varsta copilariei si sistemul de valori
- Democratia se invata in scoala
- Cunoasterea si sustinerea ideilor si valorilor democratiei
- Subminarea democratiei prin violenta, intoleranta, neimplicare
- Promovarea tolerantei si valorificarea diversitatii intre tinerii din Romania
- Intelegerea si cultivarea drepturilor si libertatilor omului in invatamantul primar
- Gradinita - cadru de formare a comportamentelor civilizate
- Educatia - cel mai eficient mijloc de ridicare a standardelor de viata
- Modalitati de sprijinire a integrarii in viata scolara a copiilor cu dezabilitati
- Mijloace de cooperare eficienta intre familie si scoala in cazul copiilor cu dizabilitati
- Scoala ca ax existential al dimensiunii umane si al dezoltarii sociale
- Alternativa invatamantului integrat
- Etichetele sunt pentru marfa, nu pentru persoane
- Multicultura si intercultura - integrarea copiilor de emigranti
- Problematica educatiei copiilor rromi
- Rolul familiei in educatia moral-civica a copilului
- Diversitatea in randul fiintelor umane, un fenomen natural si firesc
- Problematica scolii incluzive pentru copii proveniti din grupurile dezavantajate
- Ora de Dirigentie - Toleranta si Intoleranta
- Familia si scoala - factori implicati in educatie
- Rolul familiei in educatia moral-civica a copilului
- Rolul educatiei pentru mediu in formarea personalitatii umane
- Educatie civica : autocunoasterea, respectul de sine, comunicarea, capacitatea de a decide
- Bazele educatiei se pun la 5 ani
- Respectarea drepturilor copiilor rromi
- Sanse egale pentru copiii cu deficiente de intelect
- Doamna educatoare - a doua mama
- Comportamentul civic al elevilor
- Transformarea unui elev intr-un bun cetatean
- Educatia pentru ocrotirea mediului - parte integranta a unei educatii de baza
- Rapoarte cu privire la abandonul scolar in Romania
- Educarea elevilor prin angajarea in experiente si practici sociale
Categorie: Educatie - ( Educatie - Archiva)
Data Adaugarii: 20 January '08
Adaugati un link spre aceasta pagina pe blog-ul, site-ul sau forum-ul Dvs. :