Statistics:
Visits: 2,039 Votes: 0 Fame Riser |
Fame Rank
N/A
Fame Riser
|
|||||||||||
Copilul prescolar in mileniul trei
Q: | Intreaba despre Copilul prescolar in mileniul trei |
Poate parea deposit , dar se readuce in discutie o problema mereu actuala : COPILUL. Astfel , orice noua generatie de educatori este in situatia de a descoperi si a redescoperi copilul , de a experimenta diverse cai de remodelare a personalitatii copilului , de a organiza activitati de invatare mai reusite .
In contextul actual al existentei noastre , educatia isi multiplica importanta si functiile . Acest fenomen este intr-o legatura fireasca cu dinamica evenimentelor si evolutiilor sociale , cu ritmul si amploarea cercetarilor stiintifice realizate in domeniul psihologiei invatarii si dezvoltarii , cu nevoile educationale crescande ale copiilor si tinerilor care se formeaza ca personalitati la acest inceput de mileniu .
Sarcina institutiilor al carui obiect de activitate il reprezinta educatia se complexifica pe masura. Ele sunt in situatia de a cauta neancetat modalitati de eficientizare a interventiilor educative specifice care sa compenseze excesiva mobilitate si nesiguranta generate de evolutiile in plan social .
Gradinita este prima dintre aceste institutii care resimte impactul reformelor de tot felul , pri efectele pe care le genereaza in planul relatiilor cu caracter interpersonal si care se reflecta asupra climatului afectiv in care se dezvolta noile generatii de copii.
Tinand cont de multimea fenomenelor sociale care influenteaza procesul formarii si dezvoltarii personalitatii copilului mic , semnalam cresterea importantei actiunilor educative care se realizeaza in contextul gradinitei .
Aceste actiuni alatura traditionalului modernismul ca urmare a faptului ca la aceasta varsta copilul receptioneaza cu multa usurinta evenimentele percepute direct : sosirea unei persoane straine in gradinita, o serbare , o sezatoare , o vizita la muzeu, o excursie. Toate aceste impresii se imprima in sufletul copilului , iar intr-o forma sau alta sunt transpuse in propria sa activitate .
La varsta prescolara copilul este inca dependent de parinti , de educatoare , fapt ce pune in prim-plan formarea deprinderilor morale . Trasaturile morale se consolideaza la copil numai daca exista consecventa in atitudinile noastre fata de el si daca munca educativa are continuitate .
Pentru asigurarea acestei continuitatei este importanta dezvoltarea parteneriatelor cu parintii , prin care parintii au posibilitatea sa-si cunoasca mai bine copiii , modul lor de manifestare in viata de grup , pot intelege mai bine rolul lor educativ si isi insusesc procedee educative pe care sa le aplice in educatia copiilor lor .
Prin acest tip de parteneriate se stabilesc relatii mai apropiate si mai deschise intre educatoare si parinti , iar parintii , cunoscandu-se mai bine intre ei pot colabora mai usor in luarea unor decizii importante pentru gradinita .
Eficienta implementarii unui astfel de proiect educational este evidenta atat pentru copii, pentru familie , pentru gradinita , cat si pentru intreaga comunitate . Dar ,. Principalul beneficiar este desigur copilul .
Educatia ecologica constituie unul din principalele obiective ale educatiei la varsta prescolara. Pe aceasta tema se pot realiza parteneriate intre diferite institutii :
- gradinita – gradinita ;
- gradinita - Comunitate Locala ;
- gradinita –parinti ;
- gradinita –ONG-uri .
In cadrul acestor parteneriate se pot parcurge urmatoarele continuturi : transmiterea unor informatii despre ecologie , dobandirea unor cunostinte despre relatia om-mediu , educarea unor comportamente si conduite civilizate fata de mediul ambiant , formarea deprinderilor si obisnuintelor de a proteja mediul , imbogatirea vocabularului activ cu cuvinte din domeniul ecologic , cultivarea unor atitudini de investigare , cercetare , exploatare a mediului , ingrijirea coltului viu din clasa sau gradinita , curiozitati din lumea plantelor si animalelor , cunoasterea plantelor si animalelor ocrotite de lege , recoltare de plante medicinale si fructe benefice sanatatii , contributia copiilor la reciclarea materialelor refolosibile , formarea unei atitudini de dezaprobare fata de cei ce incalca normele specifice de pastrare a igienei mediului , cunoasterea posibilitatilor de ocrotire si conservare a naturii , a elementelor primare din natura in vederea cultivarii atitudinilor responsabile a implicarii directe in protectia mediului .
Proiectele de parteneriat educational cu Comunitatea Locala - Primarie , Politie – au ca argument educatia prescolarilor pentru cetatenie democratica in vederea formarii unor cetateni activi si respnsabili .Prin actiunile desfasurate in acest sens copiii isi insusesc concepte cheie – libertate , justitie, egalitate , solidaritate , cunosc modul de functionare a institutiilor democratice inteleg rolul drepturilor omului in viata cotidiana , sunt pusi in diferite situatii de a respecta pe cei de langa ei , isi formeaza deprinderi de a-si proteja propria persoana si pe ceilalti .
Prin parteneriatele educationale pe teme de sanatate , parteneriate in care sunt implicati copii , parintii , educatoarele , medicii , asistentele , se urmareste formarea unor priceperi si abilitati de mentinere a unor relatii echilibrate , sanatoase cu mediul social si natural , elaborarea deprinderilor si formarea obisnuintelor igienice necesare dezvoltarii armonioase si echilibrate .
O alta latura a educatiei pentru societate o reprezinta educatia religioasa a carei calitate poate fi imbunatatita prin parteneriate cu reprezentanti ai bisericii .Astfel , se pot realiza convorbiri tematice , lecturi , poezii , cantece , colinde , vizite , excursii care au ca obiectiv turistic manastiri .
Educatia moral-civica este un proces complex ce trebuie condus nu numai cu stiinta ci si cu arta si inalta maiestrie pedagogica , astfel incat copiii sa-si insuseasca principiile moral-civice pozitive ale societatii in care traiesc si sa le promoveze consecvent in viata .
«Arta educatiei , nu este altceva decat cunoasterea mijloacelor potrivite pentru a forma corpuri mai robuste si mai puternice , spirite mai luminate si suflete mai virtuoase ».
Helvetius
Referinte :
1. EDUCATE PENTRU SOCIETATE – INDRUMATOR PENTRU EDUCATOARE – I. HANGANU , C. RACLARU .-EDITURA ARAMIS – BUCURESTE 2005
2. LABORATOR METODIC –NR.1/2005
3. EDUCATIA IN ANUL 2003 NR.1-2/2003
sursa imaginii : freeschoolclipart.com
In contextul actual al existentei noastre , educatia isi multiplica importanta si functiile . Acest fenomen este intr-o legatura fireasca cu dinamica evenimentelor si evolutiilor sociale , cu ritmul si amploarea cercetarilor stiintifice realizate in domeniul psihologiei invatarii si dezvoltarii , cu nevoile educationale crescande ale copiilor si tinerilor care se formeaza ca personalitati la acest inceput de mileniu .
Sarcina institutiilor al carui obiect de activitate il reprezinta educatia se complexifica pe masura. Ele sunt in situatia de a cauta neancetat modalitati de eficientizare a interventiilor educative specifice care sa compenseze excesiva mobilitate si nesiguranta generate de evolutiile in plan social .
Gradinita este prima dintre aceste institutii care resimte impactul reformelor de tot felul , pri efectele pe care le genereaza in planul relatiilor cu caracter interpersonal si care se reflecta asupra climatului afectiv in care se dezvolta noile generatii de copii.
Tinand cont de multimea fenomenelor sociale care influenteaza procesul formarii si dezvoltarii personalitatii copilului mic , semnalam cresterea importantei actiunilor educative care se realizeaza in contextul gradinitei .
Aceste actiuni alatura traditionalului modernismul ca urmare a faptului ca la aceasta varsta copilul receptioneaza cu multa usurinta evenimentele percepute direct : sosirea unei persoane straine in gradinita, o serbare , o sezatoare , o vizita la muzeu, o excursie. Toate aceste impresii se imprima in sufletul copilului , iar intr-o forma sau alta sunt transpuse in propria sa activitate .
La varsta prescolara copilul este inca dependent de parinti , de educatoare , fapt ce pune in prim-plan formarea deprinderilor morale . Trasaturile morale se consolideaza la copil numai daca exista consecventa in atitudinile noastre fata de el si daca munca educativa are continuitate .
Pentru asigurarea acestei continuitatei este importanta dezvoltarea parteneriatelor cu parintii , prin care parintii au posibilitatea sa-si cunoasca mai bine copiii , modul lor de manifestare in viata de grup , pot intelege mai bine rolul lor educativ si isi insusesc procedee educative pe care sa le aplice in educatia copiilor lor .
Prin acest tip de parteneriate se stabilesc relatii mai apropiate si mai deschise intre educatoare si parinti , iar parintii , cunoscandu-se mai bine intre ei pot colabora mai usor in luarea unor decizii importante pentru gradinita .
Eficienta implementarii unui astfel de proiect educational este evidenta atat pentru copii, pentru familie , pentru gradinita , cat si pentru intreaga comunitate . Dar ,. Principalul beneficiar este desigur copilul .
Educatia ecologica constituie unul din principalele obiective ale educatiei la varsta prescolara. Pe aceasta tema se pot realiza parteneriate intre diferite institutii :
- gradinita – gradinita ;
- gradinita - Comunitate Locala ;
- gradinita –parinti ;
- gradinita –ONG-uri .
In cadrul acestor parteneriate se pot parcurge urmatoarele continuturi : transmiterea unor informatii despre ecologie , dobandirea unor cunostinte despre relatia om-mediu , educarea unor comportamente si conduite civilizate fata de mediul ambiant , formarea deprinderilor si obisnuintelor de a proteja mediul , imbogatirea vocabularului activ cu cuvinte din domeniul ecologic , cultivarea unor atitudini de investigare , cercetare , exploatare a mediului , ingrijirea coltului viu din clasa sau gradinita , curiozitati din lumea plantelor si animalelor , cunoasterea plantelor si animalelor ocrotite de lege , recoltare de plante medicinale si fructe benefice sanatatii , contributia copiilor la reciclarea materialelor refolosibile , formarea unei atitudini de dezaprobare fata de cei ce incalca normele specifice de pastrare a igienei mediului , cunoasterea posibilitatilor de ocrotire si conservare a naturii , a elementelor primare din natura in vederea cultivarii atitudinilor responsabile a implicarii directe in protectia mediului .
Proiectele de parteneriat educational cu Comunitatea Locala - Primarie , Politie – au ca argument educatia prescolarilor pentru cetatenie democratica in vederea formarii unor cetateni activi si respnsabili .Prin actiunile desfasurate in acest sens copiii isi insusesc concepte cheie – libertate , justitie, egalitate , solidaritate , cunosc modul de functionare a institutiilor democratice inteleg rolul drepturilor omului in viata cotidiana , sunt pusi in diferite situatii de a respecta pe cei de langa ei , isi formeaza deprinderi de a-si proteja propria persoana si pe ceilalti .
Prin parteneriatele educationale pe teme de sanatate , parteneriate in care sunt implicati copii , parintii , educatoarele , medicii , asistentele , se urmareste formarea unor priceperi si abilitati de mentinere a unor relatii echilibrate , sanatoase cu mediul social si natural , elaborarea deprinderilor si formarea obisnuintelor igienice necesare dezvoltarii armonioase si echilibrate .
O alta latura a educatiei pentru societate o reprezinta educatia religioasa a carei calitate poate fi imbunatatita prin parteneriate cu reprezentanti ai bisericii .Astfel , se pot realiza convorbiri tematice , lecturi , poezii , cantece , colinde , vizite , excursii care au ca obiectiv turistic manastiri .
Educatia moral-civica este un proces complex ce trebuie condus nu numai cu stiinta ci si cu arta si inalta maiestrie pedagogica , astfel incat copiii sa-si insuseasca principiile moral-civice pozitive ale societatii in care traiesc si sa le promoveze consecvent in viata .
«Arta educatiei , nu este altceva decat cunoasterea mijloacelor potrivite pentru a forma corpuri mai robuste si mai puternice , spirite mai luminate si suflete mai virtuoase ».
Helvetius
Referinte :
1. EDUCATE PENTRU SOCIETATE – INDRUMATOR PENTRU EDUCATOARE – I. HANGANU , C. RACLARU .-EDITURA ARAMIS – BUCURESTE 2005
2. LABORATOR METODIC –NR.1/2005
3. EDUCATIA IN ANUL 2003 NR.1-2/2003
sursa imaginii : freeschoolclipart.com
- Planul educational de interventie individualizata (9152 visits)
- Comportamentul civic al elevilor (6974 visits)
- Ora de Dirigentie - Toleranta si Intoleranta (6765 visits)
- Dreptul la odihna si timp liber, la joc si activitati recreative (6666 visits)
- Tehnici de terapie recuperatoare pentru copiii cu dislalie polimorfa (6443 visits)
- Doamna educatoare - a doua mama (6282 visits)
- Familie : definitie, structura, sarcini in educatia copilului (6261 visits)
- Viziune despre Scoala (5617 visits)
- Metode de lucru cu elevii cu CES (5038 visits)
- Rolul educatiei pentru mediu in formarea personalitatii umane (4988 visits)
- Integrarea scolara si educatia integrata (4561 visits)
- Familia - Functiile familiei (4561 visits)
- Socializarea copiilor cu dizabilitati (4462 visits)
- Familia si atitudinea copilului fata de invatatura (4418 visits)
- Gradinita - cadru de formare a comportamentelor civilizate (4386 visits)
- Educatia pentru ocrotirea mediului - parte integranta a unei educatii de baza
- Sanse egale prin educatia multiculturala
- Sustinerea educatiei de baza pentru prevenirea abandonului scolar
- Educatia religioasa - factor de cultivare a sentimentului religios
- Abandonul scolar - esecul integrarii sociale
- Pierderile si insuccesul scolar in randul minoritatilor
- Rapoarte cu privire la abandonul scolar in Romania
- Raportul dintre varsta copilariei si sistemul de valori
- Democratia se invata in scoala
- Cunoasterea si sustinerea ideilor si valorilor democratiei
- Subminarea democratiei prin violenta, intoleranta, neimplicare
- Promovarea tolerantei si valorificarea diversitatii intre tinerii din Romania
- Intelegerea si cultivarea drepturilor si libertatilor omului in invatamantul primar
- Gradinita - cadru de formare a comportamentelor civilizate
- Educatia - cel mai eficient mijloc de ridicare a standardelor de viata
- Modalitati de sprijinire a integrarii in viata scolara a copiilor cu dezabilitati
- Mijloace de cooperare eficienta intre familie si scoala in cazul copiilor cu dizabilitati
- Scoala ca ax existential al dimensiunii umane si al dezoltarii sociale
- Alternativa invatamantului integrat
- Etichetele sunt pentru marfa, nu pentru persoane
- Multicultura si intercultura - integrarea copiilor de emigranti
- Problematica educatiei copiilor rromi
- Rolul familiei in educatia moral-civica a copilului
- Diversitatea in randul fiintelor umane, un fenomen natural si firesc
- Problematica scolii incluzive pentru copii proveniti din grupurile dezavantajate
- Ora de Dirigentie - Toleranta si Intoleranta
- Familia si scoala - factori implicati in educatie
- Rolul familiei in educatia moral-civica a copilului
- Rolul educatiei pentru mediu in formarea personalitatii umane
- Educatie civica : autocunoasterea, respectul de sine, comunicarea, capacitatea de a decide
- Bazele educatiei se pun la 5 ani
- Respectarea drepturilor copiilor rromi
- Sanse egale pentru copiii cu deficiente de intelect
- Doamna educatoare - a doua mama
- Comportamentul civic al elevilor
- Transformarea unui elev intr-un bun cetatean
- Educatia pentru ocrotirea mediului - parte integranta a unei educatii de baza
- Rapoarte cu privire la abandonul scolar in Romania
- Educarea elevilor prin angajarea in experiente si practici sociale
Categorie: Educatie - ( Educatie - Archiva)
Data Adaugarii: 20 January '08
Adaugati un link spre aceasta pagina pe blog-ul, site-ul sau forum-ul Dvs. :