Statistics:
Visits: 2,482 Votes: 0 Fame Riser |
Fame Rank
N/A
Fame Riser
|
|||||||||||
Educarea elevilor in spiritul disciplinei
Q: | Intreaba despre Educarea elevilor in spiritul disciplinei |
Într-o lume invadată de violenţă şi de agitaţie, de incertitudine şi de stress, educarea elevilor în spiritul disciplinei, a unei vieţi echilibrate, armonioase ar trebui să devină o prioritate a şcolii, a familiei şi a societăţii.
Disciplina este un mod de comportare, rezultat al interiorizării cerinţelor sociale adresate şi impuse continuu din exterior.
Educarea în spiritul disciplinei presupune formarea conştiinţei disciplinate – elevii înţeleg şi sunt convinşi de necesitatea îndeplinirii regulilor de comportament – şi a conduitei disciplinate – respectiv a unor deprinderi şi obişnuinţe rezultate din practicarea consecventă a normelor sociale şi individuale.
Proc esul de învăţământ constituie mijlocul principal de educare a disciplinei conştiente, atât prin conţinut, cât şi prin organizarea şi desfăşurarea sa. Tematica lecţiilor oferă multiple posibilităţi de cunoaştere şi înţelegere a regulilor de comportare, prin intuirea modelelor întruchipate de diferite personaje sau persoane, prin necesitatea respectării anumitor dispoziţii şi cerinţe care, repetându-se, vor conduce la stabilirea deprinderilor şi obişnuinţelor, cum ar fi : efectuarea sistematică a temelor, păstrarea liniştii, a curăţeniei, anunţarea dorinţei de a răspunde prin ridicarea a două degete, punctualitatea, respectarea regulilor jocurilor.
Atâta timp cât conduita disciplinată este rezultatul exerciţiului permanent, atât în şcoală, cât şi în afara ei, în familie şi în societate, şcoala trebuie să facă eforturi pentru a strânge relaţia între cele trei medii educative, pentru a implica părinţii elevilor şi comunitatea locală în formarea morală a copilului.
Relaţia şcoală – familie – societate se poate concretiza în acţiuni educative precum :
◠Întâlniri individuale cu părinţii elevilor pentru:
- informarea amănunţită a părintelui privind comportamentul copilului la ore ;
- informarea învăţătorului privind manifestările comportamentale ale copilului în afara şcolii ;
- sintetizarea concluziilor privitoare la conduita acestuia ;
- stabilirea măsurilor pentru ameliorarea abaterilor disciplinare.
◠Şedinţe lunare cu părinţii pentru conştientizarea aspectelor care conduc la educaţia în spiritul disciplinei a copiilor în activităţile cotidiene.
Pentru a atrage atenţia asupra problemelor pe care trebuie să le urmărească zilnic în vederea formării unui comportament corect propriilor copii, se poate aplica părinţilor următorul chestionar:
1) Puneţi în ordine activităţile de după programul şcolar, aşa cum se reflectă în regimul de viaţă al copilului dumneavoastră:
a) masa de prânz, somn sau odihnă activă, pregătirea temelor (orale şi scrise), joacă, recapitularea lecţiilor, lectură, masa de seară ;
b) masa de prânz, joacă, pregătirea temelor, masa de seară ;
c) pregătirea temelor, masa de prânz, joacă, masa de seară ;
d) nu există o ordine zilnică ;
e) nu cunosc programul zilnic al copilului .
2) Temele se pregătesc, de regulă, în intervalul orar :
a) 13-15 ; b) 15-17 ; c) 19-21 ; d) 15-20.
3) În timpul efectuării temelor, copilul se întrerupe pentru recreere de :
a) 1- 3 ori ; b) 4 -7 ori ; c) 8 -10 ori ; d) niciodată.
4) Îşi strânge cărţile, jucăriile după ce le-a folosit :
a) o dată pe săptămână ; b) de 2-3 ori pe săptămână ; c) zilnic ; d) niciodată.
5) ÃŽÅŸi face singur ghiozdanul :
a) totdeauna ; b) frecvent ; c) uneori ; d) niciodată .
6) Ajută la treburile gospodăreşti :
a) din proprie iniţiativă ; b) după insistenţe ;
c) deloc ; d) nu este pus la treburi gospodăreşti.
7) Comunică şi urmează acasă sfaturile doamnei învăţătoare :
a) întotdeauna ; b) le comunică dar nu le respectă întotdeauna ;
c) le respectă la insistenţele noastre ; d) nu cunoaştem sfaturile doamnei învăţătoare.
8) Respectă autoritatea părinţilor :
a) numai pe cea a tatălui ; b) numai pe cea a mamei ;
c) nu avem autoritate în faţa lui ;
d nu este nevoie de autoritate pentru a ne înţelege ;
9) Răspunde obraznic :
a) destul de frecvent ; b) atunci când e provocat ; c) uneori ; d) foarte rar.
10 Se manifestă violent pentru a-şi rezolva problemele :
a) destul de frecvent ; b) atunci când e provocat ; c) uneori ; d) foarte rar.
11) Se manifestă violent în jocurile cu prietenii :
a) destul de frecvent ; b) atunci când e provocat ; c) uneori ; d) foarte rar.
12) Petrece în faţa calculatorului :
a) o jumătate de oră pe zi ; b) 1-2 ore pe zi ; c) 2-3 ore pe săptămână ;
d) o oră pe săptămână ; e) nu se joacă la calculator.
13) Petrece în faţa televizorului :
a) mai mult de 2 ore pe zi ; b) 1-2 ore pe zi ; c) o jumătate de oră pe zi ;
d) 3-4 ore pe săptămână, e) o oră pe săptămână.
14) Preferă desenele animate :
a) inspirate din poveşti ; b) inspirate din viaţa copiilor ;
d) cu animale; d) cu roboţi, extratereştrii, nave spaţiale.
15) Când iese la joacă împreună cu prietenii :
a) nu depăşeşte timpul stabilit ; b) aşteaptă să fie chemat ;
c) îşi prelungeşte singur programul de joacă, după voie ; d) nu iese singur la joacă ;
16) Ca pieton :
a) respectă regulile de circulaţie din proprie iniţiativă ;
b) respectă regulile, chiar corectează comportamentul adulţilor în spiritul lor ;
c) respectă, după atenţionări, regulile de circulaţie ;
d) nu este atent deloc la regulile de circulaţie ;
La sfârşit, după completarea individuală, se discută fiecare punct, se marchează răspunsurile corecte, se argumentează, se stabilesc modalităţi de acţiune pentru a ajunge la comportamentul aşteptat.
Evaluarea va fi personală, testul astfel completat – cu răspunsurile reale şi cu cele corecte – va fi luat acasă, discutat în familie şi vor fi stabilite, împreună cu copilul, măsuri pentru a corecta deficienţele, pentru a adopta un stil de viaţă – de învăţare, de muncă, de joacă – disciplinat şi eficient.
◠Vizitele la domiciliul elevului pentru observarea comportamentului copilului în mediul lui familial şi realizarea unui profil moral al acestuia cât mai apropiat de realitate ;
◠Lectoratele cu părinţii pentru documentarea ştiinţifică şi clarificarea aspectelor psihologice şi sociale ale comportamentului copilului în diferite circumstanţe ;
◠Întâlniri cu reprezentanţi ai poliţiei rutiere şi comunitare, cu psihologul şcolii pentru a aprofunda regulile de comportament social, regulile de circulaţie, pentru a cunoaşte consecinţele nerespectării acestora, pentru consiliere psihologică ;
◠Vizite la muzee, vizionări de spectacole, drumeţii, serbări şcolare pentru observarea comportamentului elevilor în circumstanţe care solicită respectarea unor norme civice, a capacităţii de relaţionare cu mediul social.
Realizarea acestor activităţi comune, în ciuda lipsei de timp şi, de multe ori, de interes a părinţilor şi a comunităţii, este o dovadă a preocupării cadrelor didactice pentru ridicarea calităţii în educaţia moral-civică a elevilor.
sursa imaginii : freeschoolclipart.com
Disciplina este un mod de comportare, rezultat al interiorizării cerinţelor sociale adresate şi impuse continuu din exterior.
Educarea în spiritul disciplinei presupune formarea conştiinţei disciplinate – elevii înţeleg şi sunt convinşi de necesitatea îndeplinirii regulilor de comportament – şi a conduitei disciplinate – respectiv a unor deprinderi şi obişnuinţe rezultate din practicarea consecventă a normelor sociale şi individuale.
Proc esul de învăţământ constituie mijlocul principal de educare a disciplinei conştiente, atât prin conţinut, cât şi prin organizarea şi desfăşurarea sa. Tematica lecţiilor oferă multiple posibilităţi de cunoaştere şi înţelegere a regulilor de comportare, prin intuirea modelelor întruchipate de diferite personaje sau persoane, prin necesitatea respectării anumitor dispoziţii şi cerinţe care, repetându-se, vor conduce la stabilirea deprinderilor şi obişnuinţelor, cum ar fi : efectuarea sistematică a temelor, păstrarea liniştii, a curăţeniei, anunţarea dorinţei de a răspunde prin ridicarea a două degete, punctualitatea, respectarea regulilor jocurilor.
Atâta timp cât conduita disciplinată este rezultatul exerciţiului permanent, atât în şcoală, cât şi în afara ei, în familie şi în societate, şcoala trebuie să facă eforturi pentru a strânge relaţia între cele trei medii educative, pentru a implica părinţii elevilor şi comunitatea locală în formarea morală a copilului.
Relaţia şcoală – familie – societate se poate concretiza în acţiuni educative precum :
◠Întâlniri individuale cu părinţii elevilor pentru:
- informarea amănunţită a părintelui privind comportamentul copilului la ore ;
- informarea învăţătorului privind manifestările comportamentale ale copilului în afara şcolii ;
- sintetizarea concluziilor privitoare la conduita acestuia ;
- stabilirea măsurilor pentru ameliorarea abaterilor disciplinare.
◠Şedinţe lunare cu părinţii pentru conştientizarea aspectelor care conduc la educaţia în spiritul disciplinei a copiilor în activităţile cotidiene.
Pentru a atrage atenţia asupra problemelor pe care trebuie să le urmărească zilnic în vederea formării unui comportament corect propriilor copii, se poate aplica părinţilor următorul chestionar:
1) Puneţi în ordine activităţile de după programul şcolar, aşa cum se reflectă în regimul de viaţă al copilului dumneavoastră:
a) masa de prânz, somn sau odihnă activă, pregătirea temelor (orale şi scrise), joacă, recapitularea lecţiilor, lectură, masa de seară ;
b) masa de prânz, joacă, pregătirea temelor, masa de seară ;
c) pregătirea temelor, masa de prânz, joacă, masa de seară ;
d) nu există o ordine zilnică ;
e) nu cunosc programul zilnic al copilului .
2) Temele se pregătesc, de regulă, în intervalul orar :
a) 13-15 ; b) 15-17 ; c) 19-21 ; d) 15-20.
3) În timpul efectuării temelor, copilul se întrerupe pentru recreere de :
a) 1- 3 ori ; b) 4 -7 ori ; c) 8 -10 ori ; d) niciodată.
4) Îşi strânge cărţile, jucăriile după ce le-a folosit :
a) o dată pe săptămână ; b) de 2-3 ori pe săptămână ; c) zilnic ; d) niciodată.
5) ÃŽÅŸi face singur ghiozdanul :
a) totdeauna ; b) frecvent ; c) uneori ; d) niciodată .
6) Ajută la treburile gospodăreşti :
a) din proprie iniţiativă ; b) după insistenţe ;
c) deloc ; d) nu este pus la treburi gospodăreşti.
7) Comunică şi urmează acasă sfaturile doamnei învăţătoare :
a) întotdeauna ; b) le comunică dar nu le respectă întotdeauna ;
c) le respectă la insistenţele noastre ; d) nu cunoaştem sfaturile doamnei învăţătoare.
8) Respectă autoritatea părinţilor :
a) numai pe cea a tatălui ; b) numai pe cea a mamei ;
c) nu avem autoritate în faţa lui ;
d nu este nevoie de autoritate pentru a ne înţelege ;
9) Răspunde obraznic :
a) destul de frecvent ; b) atunci când e provocat ; c) uneori ; d) foarte rar.
10 Se manifestă violent pentru a-şi rezolva problemele :
a) destul de frecvent ; b) atunci când e provocat ; c) uneori ; d) foarte rar.
11) Se manifestă violent în jocurile cu prietenii :
a) destul de frecvent ; b) atunci când e provocat ; c) uneori ; d) foarte rar.
12) Petrece în faţa calculatorului :
a) o jumătate de oră pe zi ; b) 1-2 ore pe zi ; c) 2-3 ore pe săptămână ;
d) o oră pe săptămână ; e) nu se joacă la calculator.
13) Petrece în faţa televizorului :
a) mai mult de 2 ore pe zi ; b) 1-2 ore pe zi ; c) o jumătate de oră pe zi ;
d) 3-4 ore pe săptămână, e) o oră pe săptămână.
14) Preferă desenele animate :
a) inspirate din poveşti ; b) inspirate din viaţa copiilor ;
d) cu animale; d) cu roboţi, extratereştrii, nave spaţiale.
15) Când iese la joacă împreună cu prietenii :
a) nu depăşeşte timpul stabilit ; b) aşteaptă să fie chemat ;
c) îşi prelungeşte singur programul de joacă, după voie ; d) nu iese singur la joacă ;
16) Ca pieton :
a) respectă regulile de circulaţie din proprie iniţiativă ;
b) respectă regulile, chiar corectează comportamentul adulţilor în spiritul lor ;
c) respectă, după atenţionări, regulile de circulaţie ;
d) nu este atent deloc la regulile de circulaţie ;
La sfârşit, după completarea individuală, se discută fiecare punct, se marchează răspunsurile corecte, se argumentează, se stabilesc modalităţi de acţiune pentru a ajunge la comportamentul aşteptat.
Evaluarea va fi personală, testul astfel completat – cu răspunsurile reale şi cu cele corecte – va fi luat acasă, discutat în familie şi vor fi stabilite, împreună cu copilul, măsuri pentru a corecta deficienţele, pentru a adopta un stil de viaţă – de învăţare, de muncă, de joacă – disciplinat şi eficient.
◠Vizitele la domiciliul elevului pentru observarea comportamentului copilului în mediul lui familial şi realizarea unui profil moral al acestuia cât mai apropiat de realitate ;
◠Lectoratele cu părinţii pentru documentarea ştiinţifică şi clarificarea aspectelor psihologice şi sociale ale comportamentului copilului în diferite circumstanţe ;
◠Întâlniri cu reprezentanţi ai poliţiei rutiere şi comunitare, cu psihologul şcolii pentru a aprofunda regulile de comportament social, regulile de circulaţie, pentru a cunoaşte consecinţele nerespectării acestora, pentru consiliere psihologică ;
◠Vizite la muzee, vizionări de spectacole, drumeţii, serbări şcolare pentru observarea comportamentului elevilor în circumstanţe care solicită respectarea unor norme civice, a capacităţii de relaţionare cu mediul social.
Realizarea acestor activităţi comune, în ciuda lipsei de timp şi, de multe ori, de interes a părinţilor şi a comunităţii, este o dovadă a preocupării cadrelor didactice pentru ridicarea calităţii în educaţia moral-civică a elevilor.
sursa imaginii : freeschoolclipart.com
Tag-uri: educare, elevi, disciplina, spirit |
- Planul educational de interventie individualizata (9152 visits)
- Comportamentul civic al elevilor (6974 visits)
- Ora de Dirigentie - Toleranta si Intoleranta (6765 visits)
- Dreptul la odihna si timp liber, la joc si activitati recreative (6666 visits)
- Tehnici de terapie recuperatoare pentru copiii cu dislalie polimorfa (6443 visits)
- Doamna educatoare - a doua mama (6282 visits)
- Familie : definitie, structura, sarcini in educatia copilului (6261 visits)
- Viziune despre Scoala (5617 visits)
- Metode de lucru cu elevii cu CES (5038 visits)
- Rolul educatiei pentru mediu in formarea personalitatii umane (4988 visits)
- Integrarea scolara si educatia integrata (4561 visits)
- Familia - Functiile familiei (4561 visits)
- Socializarea copiilor cu dizabilitati (4462 visits)
- Familia si atitudinea copilului fata de invatatura (4418 visits)
- Gradinita - cadru de formare a comportamentelor civilizate (4386 visits)
- Educatia pentru ocrotirea mediului - parte integranta a unei educatii de baza
- Sanse egale prin educatia multiculturala
- Sustinerea educatiei de baza pentru prevenirea abandonului scolar
- Educatia religioasa - factor de cultivare a sentimentului religios
- Abandonul scolar - esecul integrarii sociale
- Pierderile si insuccesul scolar in randul minoritatilor
- Rapoarte cu privire la abandonul scolar in Romania
- Raportul dintre varsta copilariei si sistemul de valori
- Democratia se invata in scoala
- Cunoasterea si sustinerea ideilor si valorilor democratiei
- Subminarea democratiei prin violenta, intoleranta, neimplicare
- Promovarea tolerantei si valorificarea diversitatii intre tinerii din Romania
- Intelegerea si cultivarea drepturilor si libertatilor omului in invatamantul primar
- Gradinita - cadru de formare a comportamentelor civilizate
- Educatia - cel mai eficient mijloc de ridicare a standardelor de viata
- Modalitati de sprijinire a integrarii in viata scolara a copiilor cu dezabilitati
- Mijloace de cooperare eficienta intre familie si scoala in cazul copiilor cu dizabilitati
- Scoala ca ax existential al dimensiunii umane si al dezoltarii sociale
- Alternativa invatamantului integrat
- Etichetele sunt pentru marfa, nu pentru persoane
- Multicultura si intercultura - integrarea copiilor de emigranti
- Problematica educatiei copiilor rromi
- Rolul familiei in educatia moral-civica a copilului
- Diversitatea in randul fiintelor umane, un fenomen natural si firesc
- Problematica scolii incluzive pentru copii proveniti din grupurile dezavantajate
- Ora de Dirigentie - Toleranta si Intoleranta
- Familia si scoala - factori implicati in educatie
- Rolul familiei in educatia moral-civica a copilului
- Rolul educatiei pentru mediu in formarea personalitatii umane
- Educatie civica : autocunoasterea, respectul de sine, comunicarea, capacitatea de a decide
- Bazele educatiei se pun la 5 ani
- Respectarea drepturilor copiilor rromi
- Sanse egale pentru copiii cu deficiente de intelect
- Doamna educatoare - a doua mama
- Comportamentul civic al elevilor
- Transformarea unui elev intr-un bun cetatean
- Educatia pentru ocrotirea mediului - parte integranta a unei educatii de baza
- Rapoarte cu privire la abandonul scolar in Romania
- Educarea elevilor prin angajarea in experiente si practici sociale
Categorie: Educatie - ( Educatie - Archiva)
Data Adaugarii: 31 January '08
Adaugati un link spre aceasta pagina pe blog-ul, site-ul sau forum-ul Dvs. :