Statistics:
Visits: 4,299 Votes: 0 Fame Riser |
Fame Rank
N/A
Fame Riser
|
|||||||||||
Violenta profesorilor fata de elevi
Q: | Intreaba despre Violenta profesorilor fata de elevi |
Violenta profesorilor fata de elevi este un aspect important în analiza vietii scolare, cu implicatii multiple si pe termen lung asupra elevului si asupra calitatii activitatii educative.
- Exista o violenta a profesorilor fata de elevi?
Prin însusi statutul sau, profesorul trebuie sa fie model pentru elevi, iar orice comportament neadecvat cu aceasta postura este mai putin acceptat. Personalul didactic trebuie sa aiba „o tinuta morala demna, în concordanta cu valorile educationale pe care trebuie sa le transmita elevilor†(si ca este interzisa violenta verbala (etichetare, injurii, insulte) fata de elevi sau parinti, cu referire la diferite aspecte (nationalitate, religie, stare sociala etc.).
- Ce comportamente neadecvate au profesorii fata de ele vi?
Ca si în cazul violentei elevilor fata de profesori, formele de comportament neadecvat al cadrelor didactice în relatie cu elevii sunt diverse, de la situatii care nu sunt caracteristice unei relatii corecte profesor-elevi la forme mai grave, care in de agresivitatea fizica.
Formele de comportament neadecvat al profesorilor cu frecventa cea mai mare se refera la agresiunea verbala fata de elevi: de la forme mai simple precum atitudini ironice, tipete la forme mai grave – injurii, jigniri, insulte. Elevii percep faptul ca nu sunt notati â€dupa merit†si catalogheaza comportamentul profesorului ca fiind unul violent, unii dintre profesori acorda notele… pe criterii nedefinite...
Un alt tip de comportament neadecvat al profesorilor fata de elevi, se refera la agresiunea non-verbala. Aceasta ia uneori forme mai usoare – ignorarea mesajelor elevilor si neacordarea de atentie acestora –, care nu caracterizeaza o relatie optima profesor-elev si constituie bariere în comunicarea didactica. Faptul ca elevul nu este considerat un partener real de comunicare, iar mesajele din partea acestuia nu sunt luate în considerare reduce procesul didactic la o simpla activitate de transmitere de cunostinte si încalca principiile pedagogice. Poate imbraca si forme mai grave: gesturi, priviri amenintatoare, însotite de atitudini discriminative si marginalizarea unora dintre elevi. Astfel de manifestari din partea profesorilor (chiar daca nu sunt generalizate si se raporteaza numai la unii dintre elevi) au implicatii grave atât asupra climatului scolar, cât mai ales asupra elevilor: influenteaza negativ stima de sine, reduce motivatia pentru învatare, transforma scoala într-un spatiu de insecuritate pentru acestia.
Comportamentul neadecvat al profesorilor fata de elevi ia uneori si forma violentei fizice.
Pedeapsa fizica este o metoda specifica scolii traditionale, unele teorii pedagogice clasice sustinând chiar „eficienta†pedagogica a acesteia. O data cu aparitia noilor curente în pedagogie, care au pus copilul în centrul educatiei, violenta fizica fata de copii devine o modalitate incriminata în orice spatiu de educatie. În ceea ce priveste atitudinea parintilor fata de violenta fizica a profesorilor, parerile sunt împartite: de la respingerea pedepselor fizice în spatiul scolii la acceptarea si încurajarea acestora.
Manifestata sub forma mai usoara sau prin comportamente mai grave, violenta profesorilor fata de elevi este condamnabila în spatiul scolii si contravine oricaror principii de educatie.
Violenta parintilor în spatiul scolii
Desi nu sunt prezenti zilnic în spatiul scolii, unii parinti manifesta comportamente neadecvate care tin de domeniul violentei. Parintii îsi legitimeaza astfel de comportamente prin nevoia de a apara drepturile propriilor copii.
Fata de profesori, parintii utilizeaza cel mai frecvent violenta verbala (ironii, discutii aprinse, tipete), iar în unele cazuri chiar agresivitatea fizica – situatii generate de obicei de nemultumirea referitoare la atitudini si comportamente ale unui cadru didactic, considerate violente sau nedrepte, manifestate în raport cu propriul copil.
Fata de alti elevi din scoala, au fost semnalate cazuri de certuri sau chiar agresiune fizica, atunci când propriul copil intra într-un conflict cu acestia sau când este victima a violentei lor.
Sunt si situatii în care parintii manifesta comportamente violente fata de propriul copil în spatiul scolii, de la ironizarea sau admonestarea acestora în fata clasei de elevi pâna la agresivitate fizica – metode considerate forme eficiente de pedepsire a copilului, în cazurile în care acesta nu se supune disciplinei scolare, iar parintii sunt înstiintati si responsabilizati cu rezolvarea problemelor.
Violenta în spatiul din jurul scolii
Sentimentul de securitate/siguranta al elevilor este puternic influentat atât de ceea ce se întâmpla în incinta scolii (în sala de clasa, pe coridoare, pe terenul de sport etc.), cât si de ceea ce se întâmpla în proximitatea acesteia.
Desi formele de violenta care au loc în acest spatiu nu difera foarte mult fata de cele care se petrec în incinta scolii, insa demonstreaza ca intensitatea acestor agresiuni este de multe ori mai ridicata. Cea mai mare parte a cazurilor de violenta în acest spatiu implica persoane din afara scolii, însa exista un numar semnificativ de agresiuni care sunt comise de colegi de scoala ai victimelor.
sursa imaginii : alicebag.com
- Exista o violenta a profesorilor fata de elevi?
Prin însusi statutul sau, profesorul trebuie sa fie model pentru elevi, iar orice comportament neadecvat cu aceasta postura este mai putin acceptat. Personalul didactic trebuie sa aiba „o tinuta morala demna, în concordanta cu valorile educationale pe care trebuie sa le transmita elevilor†(si ca este interzisa violenta verbala (etichetare, injurii, insulte) fata de elevi sau parinti, cu referire la diferite aspecte (nationalitate, religie, stare sociala etc.).
- Ce comportamente neadecvate au profesorii fata de ele vi?
Ca si în cazul violentei elevilor fata de profesori, formele de comportament neadecvat al cadrelor didactice în relatie cu elevii sunt diverse, de la situatii care nu sunt caracteristice unei relatii corecte profesor-elevi la forme mai grave, care in de agresivitatea fizica.
Formele de comportament neadecvat al profesorilor cu frecventa cea mai mare se refera la agresiunea verbala fata de elevi: de la forme mai simple precum atitudini ironice, tipete la forme mai grave – injurii, jigniri, insulte. Elevii percep faptul ca nu sunt notati â€dupa merit†si catalogheaza comportamentul profesorului ca fiind unul violent, unii dintre profesori acorda notele… pe criterii nedefinite...
Un alt tip de comportament neadecvat al profesorilor fata de elevi, se refera la agresiunea non-verbala. Aceasta ia uneori forme mai usoare – ignorarea mesajelor elevilor si neacordarea de atentie acestora –, care nu caracterizeaza o relatie optima profesor-elev si constituie bariere în comunicarea didactica. Faptul ca elevul nu este considerat un partener real de comunicare, iar mesajele din partea acestuia nu sunt luate în considerare reduce procesul didactic la o simpla activitate de transmitere de cunostinte si încalca principiile pedagogice. Poate imbraca si forme mai grave: gesturi, priviri amenintatoare, însotite de atitudini discriminative si marginalizarea unora dintre elevi. Astfel de manifestari din partea profesorilor (chiar daca nu sunt generalizate si se raporteaza numai la unii dintre elevi) au implicatii grave atât asupra climatului scolar, cât mai ales asupra elevilor: influenteaza negativ stima de sine, reduce motivatia pentru învatare, transforma scoala într-un spatiu de insecuritate pentru acestia.
Comportamentul neadecvat al profesorilor fata de elevi ia uneori si forma violentei fizice.
Pedeapsa fizica este o metoda specifica scolii traditionale, unele teorii pedagogice clasice sustinând chiar „eficienta†pedagogica a acesteia. O data cu aparitia noilor curente în pedagogie, care au pus copilul în centrul educatiei, violenta fizica fata de copii devine o modalitate incriminata în orice spatiu de educatie. În ceea ce priveste atitudinea parintilor fata de violenta fizica a profesorilor, parerile sunt împartite: de la respingerea pedepselor fizice în spatiul scolii la acceptarea si încurajarea acestora.
Manifestata sub forma mai usoara sau prin comportamente mai grave, violenta profesorilor fata de elevi este condamnabila în spatiul scolii si contravine oricaror principii de educatie.
Violenta parintilor în spatiul scolii
Desi nu sunt prezenti zilnic în spatiul scolii, unii parinti manifesta comportamente neadecvate care tin de domeniul violentei. Parintii îsi legitimeaza astfel de comportamente prin nevoia de a apara drepturile propriilor copii.
Fata de profesori, parintii utilizeaza cel mai frecvent violenta verbala (ironii, discutii aprinse, tipete), iar în unele cazuri chiar agresivitatea fizica – situatii generate de obicei de nemultumirea referitoare la atitudini si comportamente ale unui cadru didactic, considerate violente sau nedrepte, manifestate în raport cu propriul copil.
Fata de alti elevi din scoala, au fost semnalate cazuri de certuri sau chiar agresiune fizica, atunci când propriul copil intra într-un conflict cu acestia sau când este victima a violentei lor.
Sunt si situatii în care parintii manifesta comportamente violente fata de propriul copil în spatiul scolii, de la ironizarea sau admonestarea acestora în fata clasei de elevi pâna la agresivitate fizica – metode considerate forme eficiente de pedepsire a copilului, în cazurile în care acesta nu se supune disciplinei scolare, iar parintii sunt înstiintati si responsabilizati cu rezolvarea problemelor.
Violenta în spatiul din jurul scolii
Sentimentul de securitate/siguranta al elevilor este puternic influentat atât de ceea ce se întâmpla în incinta scolii (în sala de clasa, pe coridoare, pe terenul de sport etc.), cât si de ceea ce se întâmpla în proximitatea acesteia.
Desi formele de violenta care au loc în acest spatiu nu difera foarte mult fata de cele care se petrec în incinta scolii, insa demonstreaza ca intensitatea acestor agresiuni este de multe ori mai ridicata. Cea mai mare parte a cazurilor de violenta în acest spatiu implica persoane din afara scolii, însa exista un numar semnificativ de agresiuni care sunt comise de colegi de scoala ai victimelor.
sursa imaginii : alicebag.com
Tag-uri: violenta, profesori, scoala, educatie, agresivitate, probleme, comportament, injurii, insulte |
- Planul educational de interventie individualizata (9152 visits)
- Comportamentul civic al elevilor (6974 visits)
- Ora de Dirigentie - Toleranta si Intoleranta (6765 visits)
- Dreptul la odihna si timp liber, la joc si activitati recreative (6666 visits)
- Tehnici de terapie recuperatoare pentru copiii cu dislalie polimorfa (6443 visits)
- Doamna educatoare - a doua mama (6282 visits)
- Familie : definitie, structura, sarcini in educatia copilului (6261 visits)
- Viziune despre Scoala (5617 visits)
- Metode de lucru cu elevii cu CES (5038 visits)
- Rolul educatiei pentru mediu in formarea personalitatii umane (4988 visits)
- Integrarea scolara si educatia integrata (4561 visits)
- Familia - Functiile familiei (4561 visits)
- Socializarea copiilor cu dizabilitati (4462 visits)
- Familia si atitudinea copilului fata de invatatura (4418 visits)
- Gradinita - cadru de formare a comportamentelor civilizate (4386 visits)
- Educatia pentru ocrotirea mediului - parte integranta a unei educatii de baza
- Sanse egale prin educatia multiculturala
- Sustinerea educatiei de baza pentru prevenirea abandonului scolar
- Educatia religioasa - factor de cultivare a sentimentului religios
- Abandonul scolar - esecul integrarii sociale
- Pierderile si insuccesul scolar in randul minoritatilor
- Rapoarte cu privire la abandonul scolar in Romania
- Raportul dintre varsta copilariei si sistemul de valori
- Democratia se invata in scoala
- Cunoasterea si sustinerea ideilor si valorilor democratiei
- Subminarea democratiei prin violenta, intoleranta, neimplicare
- Promovarea tolerantei si valorificarea diversitatii intre tinerii din Romania
- Intelegerea si cultivarea drepturilor si libertatilor omului in invatamantul primar
- Gradinita - cadru de formare a comportamentelor civilizate
- Educatia - cel mai eficient mijloc de ridicare a standardelor de viata
- Modalitati de sprijinire a integrarii in viata scolara a copiilor cu dezabilitati
- Mijloace de cooperare eficienta intre familie si scoala in cazul copiilor cu dizabilitati
- Scoala ca ax existential al dimensiunii umane si al dezoltarii sociale
- Alternativa invatamantului integrat
- Etichetele sunt pentru marfa, nu pentru persoane
- Multicultura si intercultura - integrarea copiilor de emigranti
- Problematica educatiei copiilor rromi
- Rolul familiei in educatia moral-civica a copilului
- Diversitatea in randul fiintelor umane, un fenomen natural si firesc
- Problematica scolii incluzive pentru copii proveniti din grupurile dezavantajate
- Ora de Dirigentie - Toleranta si Intoleranta
- Familia si scoala - factori implicati in educatie
- Rolul familiei in educatia moral-civica a copilului
- Rolul educatiei pentru mediu in formarea personalitatii umane
- Educatie civica : autocunoasterea, respectul de sine, comunicarea, capacitatea de a decide
- Bazele educatiei se pun la 5 ani
- Respectarea drepturilor copiilor rromi
- Sanse egale pentru copiii cu deficiente de intelect
- Doamna educatoare - a doua mama
- Comportamentul civic al elevilor
- Transformarea unui elev intr-un bun cetatean
- Educatia pentru ocrotirea mediului - parte integranta a unei educatii de baza
- Rapoarte cu privire la abandonul scolar in Romania
- Educarea elevilor prin angajarea in experiente si practici sociale
Categorie: Educatie - ( Educatie - Archiva)
Data Adaugarii: 28 November '07
Adaugati un link spre aceasta pagina pe blog-ul, site-ul sau forum-ul Dvs. :