Statistics:
Visits: 2,186 Votes: 0 Fame Riser |
Fame Rank
N/A
Fame Riser
|
|||||||||||
Democratie : Disciplina si Responsabilitate
Q: | Intreaba despre Democratie : Disciplina si Responsabilitate |
Democratia este un sistem de guvernare caracterizat prin participarea cetatenilor la procesul de conducere. Acest regim politic se defineste prin:
- separatia puterilor in stat;
- alegeri libere;
- pluralism;
- respectarea drepturilor si libertatilor omului.
De-a lungul celei mai mari parti a istoriei, democratia a insemnat ceea ce noi numim acum democratia directa - poporul guvernandu-se direct, prin participarea la procesul de luare a deciziilor si de aplicare a politicilor. Democratia de tip reprezentativ cu care suntem obisnuiti acum, a aparut mai tarziu.
Anthony Arblaster gaseste nucleul ideii de democratie in notiunea de putere populara si exploreaza sensul acesteia si problemele pe care le implica.
Pe urmele scrierilor clasice ale lui Rousseau, Paine si John Stewart M ill, el arata cat de mare este distanta care separa ideia acestora cu privire la o societate pe deplin democratica de realitatile limitate ale democratiilor occidentale actuale.
Democratia ramane un ideal si o provocare adresate gandirii politice conventionale.
Responsabilitatea individuala, sociala si democratia prin mijlolacele si formele sale de conducere se regasesc in comportamentele si actiunile oamenilor.
Nu se pot realiza in practica, continutul responsabilitatii fara a se crea si functiona forme participative de conducere democratica. Disciplina si raspunderea in munca sunt esentiale pentru intelegerea sensului si finalitatii actiunilor indivizilor si ale activitatilor umane asigurand astfel succesul, reusita activitatilor sociale.
Notiunea de disciplina face parte din sfera valorilor social morale, fiind strans legata indeosebi sistemul de valori ce are la baza munca.
Disciplina se manifesta ca trasatura specifica a conduitei individuale si sociale.
Prin caracterul sau de modalitate concreta de realizare a libertatii individuale, disciplina devine una din sursele principale ale dezvoltarii personalitatii umane.
Astfel, avand drept trasaturi esentiale punctualitatea, constiinciozitatea, preocuparea pentru introducerea noului in toate domeniile si ridicarea calitatii vietii, disciplina contribuie prin dimensiunea sa formativa, la integrarea in structura personalitatii a unor calitati precum: integritate, demnitate, dreptate, spirit de intrajutorare, modestie, etc.
Afirmarea in practica a disciplinei ca valoare social morala se realizeaza cu ajutorul unor norme de natura juridica si morala. De regula, normele juridice constau in interventia statului, care reglementeaza si impune prin lege cerintele disciplinei, in timp ce normele morale presupun libera adeziune si propria constiinta a individului fata de disciplina, precum si opinia colectivelor de munca.
Valoarea disciplinei este o valuare complexa, cu caracter integrator, unificator. Disciplina are un caracter activ, unind si stimuland eforturile tuturor pentru indeplinirea obiectivelor si scopurilor propuse.
In acest sens disciplina deschide multiple posibilitati de afirmare a initiativei personale si creatiei autentice, devenind un mijloc important pentru dezvoltarea personalitatii umane.
susrsa imaginii : freeschoolclipart.com
- separatia puterilor in stat;
- alegeri libere;
- pluralism;
- respectarea drepturilor si libertatilor omului.
De-a lungul celei mai mari parti a istoriei, democratia a insemnat ceea ce noi numim acum democratia directa - poporul guvernandu-se direct, prin participarea la procesul de luare a deciziilor si de aplicare a politicilor. Democratia de tip reprezentativ cu care suntem obisnuiti acum, a aparut mai tarziu.
Anthony Arblaster gaseste nucleul ideii de democratie in notiunea de putere populara si exploreaza sensul acesteia si problemele pe care le implica.
Pe urmele scrierilor clasice ale lui Rousseau, Paine si John Stewart M ill, el arata cat de mare este distanta care separa ideia acestora cu privire la o societate pe deplin democratica de realitatile limitate ale democratiilor occidentale actuale.
Democratia ramane un ideal si o provocare adresate gandirii politice conventionale.
Responsabilitatea individuala, sociala si democratia prin mijlolacele si formele sale de conducere se regasesc in comportamentele si actiunile oamenilor.
Nu se pot realiza in practica, continutul responsabilitatii fara a se crea si functiona forme participative de conducere democratica. Disciplina si raspunderea in munca sunt esentiale pentru intelegerea sensului si finalitatii actiunilor indivizilor si ale activitatilor umane asigurand astfel succesul, reusita activitatilor sociale.
Notiunea de disciplina face parte din sfera valorilor social morale, fiind strans legata indeosebi sistemul de valori ce are la baza munca.
Disciplina se manifesta ca trasatura specifica a conduitei individuale si sociale.
Prin caracterul sau de modalitate concreta de realizare a libertatii individuale, disciplina devine una din sursele principale ale dezvoltarii personalitatii umane.
Astfel, avand drept trasaturi esentiale punctualitatea, constiinciozitatea, preocuparea pentru introducerea noului in toate domeniile si ridicarea calitatii vietii, disciplina contribuie prin dimensiunea sa formativa, la integrarea in structura personalitatii a unor calitati precum: integritate, demnitate, dreptate, spirit de intrajutorare, modestie, etc.
Afirmarea in practica a disciplinei ca valoare social morala se realizeaza cu ajutorul unor norme de natura juridica si morala. De regula, normele juridice constau in interventia statului, care reglementeaza si impune prin lege cerintele disciplinei, in timp ce normele morale presupun libera adeziune si propria constiinta a individului fata de disciplina, precum si opinia colectivelor de munca.
Valoarea disciplinei este o valuare complexa, cu caracter integrator, unificator. Disciplina are un caracter activ, unind si stimuland eforturile tuturor pentru indeplinirea obiectivelor si scopurilor propuse.
In acest sens disciplina deschide multiple posibilitati de afirmare a initiativei personale si creatiei autentice, devenind un mijloc important pentru dezvoltarea personalitatii umane.
susrsa imaginii : freeschoolclipart.com
Tag-uri: democratie, disciplina, regim, politica, istorie, idei, realitate |
- Planul educational de interventie individualizata (9152 visits)
- Comportamentul civic al elevilor (6974 visits)
- Ora de Dirigentie - Toleranta si Intoleranta (6765 visits)
- Dreptul la odihna si timp liber, la joc si activitati recreative (6666 visits)
- Tehnici de terapie recuperatoare pentru copiii cu dislalie polimorfa (6443 visits)
- Doamna educatoare - a doua mama (6282 visits)
- Familie : definitie, structura, sarcini in educatia copilului (6261 visits)
- Viziune despre Scoala (5617 visits)
- Metode de lucru cu elevii cu CES (5038 visits)
- Rolul educatiei pentru mediu in formarea personalitatii umane (4988 visits)
- Integrarea scolara si educatia integrata (4561 visits)
- Familia - Functiile familiei (4561 visits)
- Socializarea copiilor cu dizabilitati (4462 visits)
- Familia si atitudinea copilului fata de invatatura (4418 visits)
- Gradinita - cadru de formare a comportamentelor civilizate (4386 visits)
- Educatia pentru ocrotirea mediului - parte integranta a unei educatii de baza
- Sanse egale prin educatia multiculturala
- Sustinerea educatiei de baza pentru prevenirea abandonului scolar
- Educatia religioasa - factor de cultivare a sentimentului religios
- Abandonul scolar - esecul integrarii sociale
- Pierderile si insuccesul scolar in randul minoritatilor
- Rapoarte cu privire la abandonul scolar in Romania
- Raportul dintre varsta copilariei si sistemul de valori
- Democratia se invata in scoala
- Cunoasterea si sustinerea ideilor si valorilor democratiei
- Subminarea democratiei prin violenta, intoleranta, neimplicare
- Promovarea tolerantei si valorificarea diversitatii intre tinerii din Romania
- Intelegerea si cultivarea drepturilor si libertatilor omului in invatamantul primar
- Gradinita - cadru de formare a comportamentelor civilizate
- Educatia - cel mai eficient mijloc de ridicare a standardelor de viata
- Modalitati de sprijinire a integrarii in viata scolara a copiilor cu dezabilitati
- Mijloace de cooperare eficienta intre familie si scoala in cazul copiilor cu dizabilitati
- Scoala ca ax existential al dimensiunii umane si al dezoltarii sociale
- Alternativa invatamantului integrat
- Etichetele sunt pentru marfa, nu pentru persoane
- Multicultura si intercultura - integrarea copiilor de emigranti
- Problematica educatiei copiilor rromi
- Rolul familiei in educatia moral-civica a copilului
- Diversitatea in randul fiintelor umane, un fenomen natural si firesc
- Problematica scolii incluzive pentru copii proveniti din grupurile dezavantajate
- Ora de Dirigentie - Toleranta si Intoleranta
- Familia si scoala - factori implicati in educatie
- Rolul familiei in educatia moral-civica a copilului
- Rolul educatiei pentru mediu in formarea personalitatii umane
- Educatie civica : autocunoasterea, respectul de sine, comunicarea, capacitatea de a decide
- Bazele educatiei se pun la 5 ani
- Respectarea drepturilor copiilor rromi
- Sanse egale pentru copiii cu deficiente de intelect
- Doamna educatoare - a doua mama
- Comportamentul civic al elevilor
- Transformarea unui elev intr-un bun cetatean
- Educatia pentru ocrotirea mediului - parte integranta a unei educatii de baza
- Rapoarte cu privire la abandonul scolar in Romania
- Educarea elevilor prin angajarea in experiente si practici sociale
Categorie: Educatie - ( Educatie - Archiva)
Data Adaugarii: 10 December '07
Adaugati un link spre aceasta pagina pe blog-ul, site-ul sau forum-ul Dvs. :