Statistics:
Visits: 3,333 Votes: 0 Fame Riser |
Fame Rank
N/A
Fame Riser
|
|||||||||||
Democratie - Definirea termenului
Q: | Intreaba despre Democratie - Definirea termenului |
Primele concepte şi practici democratice datează din antichitate, când au apărut primele forme de organizare şi conducere a societăţii.
Termenul „democraţie†îşi are originea în limba greacă, unde demos = popor, iar kratos = putere, autoritate, în secolul al V-lea î.Cr. şi de atunci până în urmă cu un secol a rămas un concept politic. Aceasta înseamnă că democraţie însemna o democraţie politică.
Astăzi, însă, vorbim de asemenea despre democraţie în sens nonpolitic sau subpolitic, atunci când vorbim despre democraţie socială, democraţie industrială şi democraţie economică.
Conceptul de democraţie socială- de democraţie în sens social, ca s tare a societăţii- poate fi regăsit încă de la Tocqueville.
Aşadar, o democraţie socială este o societate al cărei etos cere membrilor săi să se perceapă ca fiind egali la nivel social.
În concepţia politicienilor democraţia este regula generală a statului şi a vieţii; pentru că numai ea este expresia omului şi a răspunderii lui faţă de el însuşi.
O democraţie veritabilă asigură dreptul la viaţa particulară a fiecărei fiinţe umane; drepturi şi libertăţi politice ca libertatea gândirii, exprimării, organizării şi religiei; alegerea reprezentanţilor poporului prin alegeri libere, prin vot universal, egal direct şi secret; guvern al majorităţii cu respectarea drepturilor minorităţilor; egalitate în faţa legii a tuturor cetăţenilor indiferent de naţiune, sex, limbă, credinţă; un sistem juridic independent; dreptul fiecărui cetăţean de a fi judecat public de către un tribunal imparţial pe baza procedurii legii.
În funcţionarea democraţiei este necesară o cultură politică, ce presupune cunoaşterea problemelor politice de către cetăţeni, implicarea lor în rezolvarea problemelor fundamentale ale vieţii sociale.
Această cultură politică este cultivată de la vârste fragede, încă de la nivelul învăţământului preşcolar în cadrul activităţilor de educaţie civică şi continuată la celelalte trepte de şcolarizare.
Democraţia participativă în sistemul de învăţământ presupune implicarea elevilor în luarea deciziilor şi în conducerea şcolii, prin participarea directă(discuţii de grup în consiliile elevilor, adunări generale sau parlamentare ale elevilor) sau indirect, prin delegaţii sau reprezentanţi aleşi.
sursa imaginii : sbac.edu
Termenul „democraţie†îşi are originea în limba greacă, unde demos = popor, iar kratos = putere, autoritate, în secolul al V-lea î.Cr. şi de atunci până în urmă cu un secol a rămas un concept politic. Aceasta înseamnă că democraţie însemna o democraţie politică.
Astăzi, însă, vorbim de asemenea despre democraţie în sens nonpolitic sau subpolitic, atunci când vorbim despre democraţie socială, democraţie industrială şi democraţie economică.
Conceptul de democraţie socială- de democraţie în sens social, ca s tare a societăţii- poate fi regăsit încă de la Tocqueville.
Aşadar, o democraţie socială este o societate al cărei etos cere membrilor săi să se perceapă ca fiind egali la nivel social.
În concepţia politicienilor democraţia este regula generală a statului şi a vieţii; pentru că numai ea este expresia omului şi a răspunderii lui faţă de el însuşi.
O democraţie veritabilă asigură dreptul la viaţa particulară a fiecărei fiinţe umane; drepturi şi libertăţi politice ca libertatea gândirii, exprimării, organizării şi religiei; alegerea reprezentanţilor poporului prin alegeri libere, prin vot universal, egal direct şi secret; guvern al majorităţii cu respectarea drepturilor minorităţilor; egalitate în faţa legii a tuturor cetăţenilor indiferent de naţiune, sex, limbă, credinţă; un sistem juridic independent; dreptul fiecărui cetăţean de a fi judecat public de către un tribunal imparţial pe baza procedurii legii.
În funcţionarea democraţiei este necesară o cultură politică, ce presupune cunoaşterea problemelor politice de către cetăţeni, implicarea lor în rezolvarea problemelor fundamentale ale vieţii sociale.
Această cultură politică este cultivată de la vârste fragede, încă de la nivelul învăţământului preşcolar în cadrul activităţilor de educaţie civică şi continuată la celelalte trepte de şcolarizare.
Democraţia participativă în sistemul de învăţământ presupune implicarea elevilor în luarea deciziilor şi în conducerea şcolii, prin participarea directă(discuţii de grup în consiliile elevilor, adunări generale sau parlamentare ale elevilor) sau indirect, prin delegaţii sau reprezentanţi aleşi.
sursa imaginii : sbac.edu
Tag-uri: democratie, putere, autoritate, popor, kratos, societate, stat |
- Planul educational de interventie individualizata (9152 visits)
- Comportamentul civic al elevilor (6974 visits)
- Ora de Dirigentie - Toleranta si Intoleranta (6765 visits)
- Dreptul la odihna si timp liber, la joc si activitati recreative (6666 visits)
- Tehnici de terapie recuperatoare pentru copiii cu dislalie polimorfa (6443 visits)
- Doamna educatoare - a doua mama (6282 visits)
- Familie : definitie, structura, sarcini in educatia copilului (6261 visits)
- Viziune despre Scoala (5617 visits)
- Metode de lucru cu elevii cu CES (5038 visits)
- Rolul educatiei pentru mediu in formarea personalitatii umane (4988 visits)
- Integrarea scolara si educatia integrata (4561 visits)
- Familia - Functiile familiei (4561 visits)
- Socializarea copiilor cu dizabilitati (4462 visits)
- Familia si atitudinea copilului fata de invatatura (4418 visits)
- Gradinita - cadru de formare a comportamentelor civilizate (4386 visits)
- Educatia pentru ocrotirea mediului - parte integranta a unei educatii de baza
- Sanse egale prin educatia multiculturala
- Sustinerea educatiei de baza pentru prevenirea abandonului scolar
- Educatia religioasa - factor de cultivare a sentimentului religios
- Abandonul scolar - esecul integrarii sociale
- Pierderile si insuccesul scolar in randul minoritatilor
- Rapoarte cu privire la abandonul scolar in Romania
- Raportul dintre varsta copilariei si sistemul de valori
- Democratia se invata in scoala
- Cunoasterea si sustinerea ideilor si valorilor democratiei
- Subminarea democratiei prin violenta, intoleranta, neimplicare
- Promovarea tolerantei si valorificarea diversitatii intre tinerii din Romania
- Intelegerea si cultivarea drepturilor si libertatilor omului in invatamantul primar
- Gradinita - cadru de formare a comportamentelor civilizate
- Educatia - cel mai eficient mijloc de ridicare a standardelor de viata
- Modalitati de sprijinire a integrarii in viata scolara a copiilor cu dezabilitati
- Mijloace de cooperare eficienta intre familie si scoala in cazul copiilor cu dizabilitati
- Scoala ca ax existential al dimensiunii umane si al dezoltarii sociale
- Alternativa invatamantului integrat
- Etichetele sunt pentru marfa, nu pentru persoane
- Multicultura si intercultura - integrarea copiilor de emigranti
- Problematica educatiei copiilor rromi
- Rolul familiei in educatia moral-civica a copilului
- Diversitatea in randul fiintelor umane, un fenomen natural si firesc
- Problematica scolii incluzive pentru copii proveniti din grupurile dezavantajate
- Ora de Dirigentie - Toleranta si Intoleranta
- Familia si scoala - factori implicati in educatie
- Rolul familiei in educatia moral-civica a copilului
- Rolul educatiei pentru mediu in formarea personalitatii umane
- Educatie civica : autocunoasterea, respectul de sine, comunicarea, capacitatea de a decide
- Bazele educatiei se pun la 5 ani
- Respectarea drepturilor copiilor rromi
- Sanse egale pentru copiii cu deficiente de intelect
- Doamna educatoare - a doua mama
- Comportamentul civic al elevilor
- Transformarea unui elev intr-un bun cetatean
- Educatia pentru ocrotirea mediului - parte integranta a unei educatii de baza
- Rapoarte cu privire la abandonul scolar in Romania
- Educarea elevilor prin angajarea in experiente si practici sociale
Categorie: Educatie - ( Educatie - Archiva)
Data Adaugarii: 05 December '07
Adaugati un link spre aceasta pagina pe blog-ul, site-ul sau forum-ul Dvs. :