Statistics:
Visits: 3,046 Votes: 0 Fame Riser |
Fame Rank
N/A
Fame Riser
|
|||||||||||
Violenta elevilor fata de profesori
Q: | Intreaba despre Violenta elevilor fata de profesori |
Cum se manifesta violenta elevilor fata de profesori?
Formele de violenta ale elevilor fata de profesori sunt variate, de la comportamente care nu sun tîn deplina concordanta cu regulamentul scolar si cu statutul de elev la forme mai grave, care tin de violenta fizica sau care intra sub incidenta legii.
Data fiind varietatea situatiilor de violenta a elevilor fata de profesori, mentionate de categoriile investigate, am grupat tipurile de comportament în trei categorii:
a) comportamente neadecvate ale elevilor în raport cu statutul lor, care presupun lipsa de implicare si participare a acestora la activitatile scolare: absenteismul scolar, fuga de la ore, actele de indisciplina în timpul programului scolar, ignorarea voita a mesajelor cadrelor didactice.
Aces tea sunt aspecte „pasive†ale fenomenului de violenta scolara. Cei mai multi profesori si parinti sunt de parere ca aceste comportamente aduc în timp grave prejudicii elevilor si scolii si apar ca urmare a unor regulamente scolare deficitare, a unor relatii pedagogice „prea democratice†sau a influentei negative a mediului extrascolar.
În multe cazuri însa, aceste tipuri de atitudini si comportamente nu sunt catalogate drept violente si tin de domeniul situatiilor care sunt „trecute cu vederea†atât timp cât nu capata intensitate ridicata, desi intra în contradictie cu prevederile regulamentului scolar (conform caruia calitatea de elev presupune frecventarea cursurilor si participarea la toate activitatile scolare), sunt deranjante pentru cadrele didactice si au consecinte negative asupra rezultatelor scolare
b) comportamente care implica agresiune verbala si nonverbala de intensitate medie si care reprezinta o ofensa adusa statutului si autoritatii cadrului didactic: refuzul îndeplinirii sarcinilor scolare, atitudini ironice fata de profesori, zgomote în timpul activitatii didactice, miscari ale elevilor neautorizate de profesor (intrarea si iesirea din clasa).
Aceasta este a doua categorie de manifestari violente ale elevilor fata de profesori, în ordinea producerii lor in mediul scolar. Lipsa de implicare a elevilor în activitatea didactica si refuzul fatis al îndeplinirii sarcinilor ce le revin (neparticiparea la activitatea din clasa, nerezolvarea temelor pentru acasa etc.) sunt determinate fie de lipsa interesului si de scaderea motivatiei elevilor pentru ceea ce învata, fie ca reactie a acestora fata de diferite atitudini si comportamente ale cadrelor didactice.
Elevii îsi bat joc de profesorii care nu se îmbraca modern. Cadrul didactic este ironizat pe coridor, susoteli, bataie de joc. Adolescentii sunt preocupati foarte mult de cum arata; e un lucru bun asta, dar are si urmari...
Copiii nu suporta sa fie nedreptatitisi, sa primeasca note la o materie in functie de celelalte. Uneori, atitudinea ironica a elevilor (în special fata de evaluarea profesorilor) este sustinuta si încurajata chiar de catre unii parinti, care considera ironia o modalitate îndreptatita de manifestare a libertatii elevilor fata de anumiti profesori din scoala, care „merita acest lucruâ€. Cel mai adesea, profesorii incrimineaza astfel de comportamente si se simt vulnerabili în fata elevilor.
c) comportamente violente evidente. Aceasta a treia categorie de comportamente violente ale elevilor fata de profesori cuprinde comportamente agresive evidente, care presupun agresiune verbala si fizica: gesturi sau priviri amenintatoare, injurii, jigniri, amenintari verbale, lovire si agresiune fizica, agresiune indirecta (asupra masinii sau a altor bunuri ale profesorilor).
Ca o concluzie a capitolului de fata, putem afirma ca violenta elevilor fata de profesori este o realitate în scolile românesti, fapt care reprezinta un semnal de alarma asupra calitatii climatului scolar si a relatiilor pedagogice si, implicit, asupra întregii vieti scolare. Aceasta, cu atât mai mult cu cât manifestarea unor asemenea comportamente este însotita deseori de o atitudine generala devalorizanta fata de scoala ca institutie de educatie.
sursa imaginii : Robert Perry - scotsman.com
Formele de violenta ale elevilor fata de profesori sunt variate, de la comportamente care nu sun tîn deplina concordanta cu regulamentul scolar si cu statutul de elev la forme mai grave, care tin de violenta fizica sau care intra sub incidenta legii.
Data fiind varietatea situatiilor de violenta a elevilor fata de profesori, mentionate de categoriile investigate, am grupat tipurile de comportament în trei categorii:
a) comportamente neadecvate ale elevilor în raport cu statutul lor, care presupun lipsa de implicare si participare a acestora la activitatile scolare: absenteismul scolar, fuga de la ore, actele de indisciplina în timpul programului scolar, ignorarea voita a mesajelor cadrelor didactice.
Aces tea sunt aspecte „pasive†ale fenomenului de violenta scolara. Cei mai multi profesori si parinti sunt de parere ca aceste comportamente aduc în timp grave prejudicii elevilor si scolii si apar ca urmare a unor regulamente scolare deficitare, a unor relatii pedagogice „prea democratice†sau a influentei negative a mediului extrascolar.
În multe cazuri însa, aceste tipuri de atitudini si comportamente nu sunt catalogate drept violente si tin de domeniul situatiilor care sunt „trecute cu vederea†atât timp cât nu capata intensitate ridicata, desi intra în contradictie cu prevederile regulamentului scolar (conform caruia calitatea de elev presupune frecventarea cursurilor si participarea la toate activitatile scolare), sunt deranjante pentru cadrele didactice si au consecinte negative asupra rezultatelor scolare
b) comportamente care implica agresiune verbala si nonverbala de intensitate medie si care reprezinta o ofensa adusa statutului si autoritatii cadrului didactic: refuzul îndeplinirii sarcinilor scolare, atitudini ironice fata de profesori, zgomote în timpul activitatii didactice, miscari ale elevilor neautorizate de profesor (intrarea si iesirea din clasa).
Aceasta este a doua categorie de manifestari violente ale elevilor fata de profesori, în ordinea producerii lor in mediul scolar. Lipsa de implicare a elevilor în activitatea didactica si refuzul fatis al îndeplinirii sarcinilor ce le revin (neparticiparea la activitatea din clasa, nerezolvarea temelor pentru acasa etc.) sunt determinate fie de lipsa interesului si de scaderea motivatiei elevilor pentru ceea ce învata, fie ca reactie a acestora fata de diferite atitudini si comportamente ale cadrelor didactice.
Elevii îsi bat joc de profesorii care nu se îmbraca modern. Cadrul didactic este ironizat pe coridor, susoteli, bataie de joc. Adolescentii sunt preocupati foarte mult de cum arata; e un lucru bun asta, dar are si urmari...
Copiii nu suporta sa fie nedreptatitisi, sa primeasca note la o materie in functie de celelalte. Uneori, atitudinea ironica a elevilor (în special fata de evaluarea profesorilor) este sustinuta si încurajata chiar de catre unii parinti, care considera ironia o modalitate îndreptatita de manifestare a libertatii elevilor fata de anumiti profesori din scoala, care „merita acest lucruâ€. Cel mai adesea, profesorii incrimineaza astfel de comportamente si se simt vulnerabili în fata elevilor.
c) comportamente violente evidente. Aceasta a treia categorie de comportamente violente ale elevilor fata de profesori cuprinde comportamente agresive evidente, care presupun agresiune verbala si fizica: gesturi sau priviri amenintatoare, injurii, jigniri, amenintari verbale, lovire si agresiune fizica, agresiune indirecta (asupra masinii sau a altor bunuri ale profesorilor).
Ca o concluzie a capitolului de fata, putem afirma ca violenta elevilor fata de profesori este o realitate în scolile românesti, fapt care reprezinta un semnal de alarma asupra calitatii climatului scolar si a relatiilor pedagogice si, implicit, asupra întregii vieti scolare. Aceasta, cu atât mai mult cu cât manifestarea unor asemenea comportamente este însotita deseori de o atitudine generala devalorizanta fata de scoala ca institutie de educatie.
sursa imaginii : Robert Perry - scotsman.com
Tag-uri: violenta, scoala, profesori, elevi, cearta, chiul, fuga de la ore, agresiune, atitudini |
- Planul educational de interventie individualizata (9152 visits)
- Comportamentul civic al elevilor (6974 visits)
- Ora de Dirigentie - Toleranta si Intoleranta (6765 visits)
- Dreptul la odihna si timp liber, la joc si activitati recreative (6666 visits)
- Tehnici de terapie recuperatoare pentru copiii cu dislalie polimorfa (6443 visits)
- Doamna educatoare - a doua mama (6282 visits)
- Familie : definitie, structura, sarcini in educatia copilului (6261 visits)
- Viziune despre Scoala (5617 visits)
- Metode de lucru cu elevii cu CES (5038 visits)
- Rolul educatiei pentru mediu in formarea personalitatii umane (4988 visits)
- Integrarea scolara si educatia integrata (4561 visits)
- Familia - Functiile familiei (4561 visits)
- Socializarea copiilor cu dizabilitati (4462 visits)
- Familia si atitudinea copilului fata de invatatura (4418 visits)
- Gradinita - cadru de formare a comportamentelor civilizate (4386 visits)
- Educatia pentru ocrotirea mediului - parte integranta a unei educatii de baza
- Sanse egale prin educatia multiculturala
- Sustinerea educatiei de baza pentru prevenirea abandonului scolar
- Educatia religioasa - factor de cultivare a sentimentului religios
- Abandonul scolar - esecul integrarii sociale
- Pierderile si insuccesul scolar in randul minoritatilor
- Rapoarte cu privire la abandonul scolar in Romania
- Raportul dintre varsta copilariei si sistemul de valori
- Democratia se invata in scoala
- Cunoasterea si sustinerea ideilor si valorilor democratiei
- Subminarea democratiei prin violenta, intoleranta, neimplicare
- Promovarea tolerantei si valorificarea diversitatii intre tinerii din Romania
- Intelegerea si cultivarea drepturilor si libertatilor omului in invatamantul primar
- Gradinita - cadru de formare a comportamentelor civilizate
- Educatia - cel mai eficient mijloc de ridicare a standardelor de viata
- Modalitati de sprijinire a integrarii in viata scolara a copiilor cu dezabilitati
- Mijloace de cooperare eficienta intre familie si scoala in cazul copiilor cu dizabilitati
- Scoala ca ax existential al dimensiunii umane si al dezoltarii sociale
- Alternativa invatamantului integrat
- Etichetele sunt pentru marfa, nu pentru persoane
- Multicultura si intercultura - integrarea copiilor de emigranti
- Problematica educatiei copiilor rromi
- Rolul familiei in educatia moral-civica a copilului
- Diversitatea in randul fiintelor umane, un fenomen natural si firesc
- Problematica scolii incluzive pentru copii proveniti din grupurile dezavantajate
- Ora de Dirigentie - Toleranta si Intoleranta
- Familia si scoala - factori implicati in educatie
- Rolul familiei in educatia moral-civica a copilului
- Rolul educatiei pentru mediu in formarea personalitatii umane
- Educatie civica : autocunoasterea, respectul de sine, comunicarea, capacitatea de a decide
- Bazele educatiei se pun la 5 ani
- Respectarea drepturilor copiilor rromi
- Sanse egale pentru copiii cu deficiente de intelect
- Doamna educatoare - a doua mama
- Comportamentul civic al elevilor
- Transformarea unui elev intr-un bun cetatean
- Educatia pentru ocrotirea mediului - parte integranta a unei educatii de baza
- Rapoarte cu privire la abandonul scolar in Romania
- Educarea elevilor prin angajarea in experiente si practici sociale
Categorie: Educatie - ( Educatie - Archiva)
Data Adaugarii: 28 November '07
Adaugati un link spre aceasta pagina pe blog-ul, site-ul sau forum-ul Dvs. :