Statistics:
Visits: 1,832 Votes: 0 Fame Riser |
Fame Rank
N/A
Fame Riser
|
|||||||||||
Noile tipuri de educatii
Q: | Intreaba despre Noile tipuri de educatii |
Dupã cum apreciazã specialiştii, noile tipuri de conţinuturi sau "noile educaţii" reprezintã cel mai pertinent şi mai util rãspuns al sistemelor educative la imperativele generate de problematica lumii contemporane.
ÃŽncercând sã rãspundã acestora, noile tipuri de conÅ£inuturi sau “noile educaÅ£ii†s-au constituit ÅŸi s-au impus într-un timp foarte scurt dat fiind faptul cã ele corespund unor trebuinÅ£e de ordin sociopedagogic din ce în ce mai bine conturate. EducaÅ£ia pentru democraÅ£ie este parte integrantã a “noilor educaÅ£iiâ€. EducaÅ£ia este somatã sã rãspundã provocãrilor unei lumi a societãţi lor ÅŸi a indivizilor în derutã, o lume în care s-au pierdut ÅŸi se pierd repere. Ea trebuie sã construiascã drumuri noi pentru speranţã, prin formarea unor cadre mentale cât mai flexibile, a unor capacitãţi ÅŸi comportamente capabile sã facã fãţã schimbãrii permanente ÅŸi sã adapteze individul uman la incertitudine ÅŸi complexitate. Åžcoala este chematã sã contribuie decisiv la reconstrucÅ£ia spiritualã, la redefinirea unor noi sisteme de valori. ÃŽntr-o lume definitã prin mobilitate ÅŸi fluiditate, o lume în care resursa strategicã cea mai importantã este educaÅ£ia trebuie sã dea rãspunsuri specifice. ConÅ£inuturi diversificate, metodologii care sã cultive creativitatea, spiritul întreprinzãtor, capacitãţile de adaptare. Lipsa de mobilitate intelectualã nu va mai putea fi toleratã într-o lume în care este tot mai uÅŸor de prevãzut cã se vor schimba trei sau patru meserii într-o viaţã, cã se va învãţa permanent ÅŸi se va urmãri prioritar creaÅ£ia, cercetarea, inovarea. Educarea copiilor, a tinerilor în spiritul valorilor democratice, în spiritul pãcii, demnitãţii toletanÅ£ei, libertãţii, egalitãţii, solidaritãţii, sunt prioritãţii ale educaÅ£iei pentru democraÅ£ie.
Toate aceste valori presupun armonizarea relaţiilor copiilor şi tinerilor în cadrul grupurilor şcolare – Grupul şcolar poate accepta sau respinge un şcolar în funcţie de comportamentul sãu. De asemenea în cadrul grupului şcolar îşi înfrânge gândurile rele şi atitudinea urâtã faţã de cei din jurul sãu e atitudine care îl izoleazã şi îi aduce numai rãu. Activitatea grupului este pozitivã are o influneţã bunã asupra fiecãrui membru şi asupra celor din jur. Aceste relaţii sunt pozitive. Ele se bazeazã pe înţelegere, tolerenţã, spirit de sacrificiu, bunãtate, respect.
Educaţie pentru democraţie presupune educarea tineretului pentru a participa la dezvoltarea socialã, la aplicarea principiilor democratice şi la apãrarea drepturilor omului. Prin participare tineretul se integreazã în societate dar în acelaşi timp acţioneazã şi ca subiect integrator. El este un subiect activ al acţiunii sociale, un factor şi o resursã de progres spiritual şi moral ; orientãrile valorice şi opţiunile fundamentale ale tinerei generaţii se regãsesc în compartimente afective în diferite domenii ale muncii şi vieţii tinerilor.
Implicarea subiecţilor educaţiei în propria formare trebuie înţeleasã nu numai ca interiorizare a unor norme şi cerinţe, ci mai ales – ca angajare conştientã şi afectivã exprimatã prin dorinţa de autoperfecţionare de dezvoltare prin contractul activ cu modele de acţiune dezirabile social.
Participarea se manifestã prin acţiuni de cooperare, prin dialoguri şi fuziune moral-afectivã, creeazã solidaritate în spaţiu, dezvoltã dorinţa de a deveni partener, de a se racorda la valori, de a inova.
In procesul instructiv-educativ, încurajarea comportamentului participativ înseamnã « pasul de la achiziţie pasivã şi conformistã la acţiune transformatoare, prin intervenţia profundã a modului de a fi, de interacţiune a individului ». De la « a învãţa » la « a învãţa sã fii şi sã devii » adicã pregãtirea pentru a face faţã situaţiilor pentru a crea, dobândind dorinţa de angajare şi acţiune, de a interacţiunea satisfãcãtor, iatã finalitãţile educaţiei pentru participare şi democraţie.
În ceea ce ne priveşte pe noi, românii, democratizarea sistemului de învãţãmânt (atât pe plan vertical cât şi pe plan orizontal) exigenţele participãrii efective a fiecãruia la viaţa societãţii, economia de piaţã, consolidarea statului de drept şi a societãţii civile presupun eforturi educaţionale concertate, schimbãri de mentalitãţi, redefinirea obiectivelor educaţiei.
Referinte :
• Puncte de reper în pregãtirea pentru profesiunea didacticã
- Irina Maciuc-
Reprografia Universitatea din Craiova 1998
• Pedagogia şi psihologie – Marin Stoica-
Editura Gheorghe Alexandru – 2002
• Psihopedagogie pentru examenele de definitivare şi grade didactice
Editura Polirom – 1998
sursa imaginii : freeschoolclipart.com
ÃŽncercând sã rãspundã acestora, noile tipuri de conÅ£inuturi sau “noile educaÅ£ii†s-au constituit ÅŸi s-au impus într-un timp foarte scurt dat fiind faptul cã ele corespund unor trebuinÅ£e de ordin sociopedagogic din ce în ce mai bine conturate. EducaÅ£ia pentru democraÅ£ie este parte integrantã a “noilor educaÅ£iiâ€. EducaÅ£ia este somatã sã rãspundã provocãrilor unei lumi a societãţi lor ÅŸi a indivizilor în derutã, o lume în care s-au pierdut ÅŸi se pierd repere. Ea trebuie sã construiascã drumuri noi pentru speranţã, prin formarea unor cadre mentale cât mai flexibile, a unor capacitãţi ÅŸi comportamente capabile sã facã fãţã schimbãrii permanente ÅŸi sã adapteze individul uman la incertitudine ÅŸi complexitate. Åžcoala este chematã sã contribuie decisiv la reconstrucÅ£ia spiritualã, la redefinirea unor noi sisteme de valori. ÃŽntr-o lume definitã prin mobilitate ÅŸi fluiditate, o lume în care resursa strategicã cea mai importantã este educaÅ£ia trebuie sã dea rãspunsuri specifice. ConÅ£inuturi diversificate, metodologii care sã cultive creativitatea, spiritul întreprinzãtor, capacitãţile de adaptare. Lipsa de mobilitate intelectualã nu va mai putea fi toleratã într-o lume în care este tot mai uÅŸor de prevãzut cã se vor schimba trei sau patru meserii într-o viaţã, cã se va învãţa permanent ÅŸi se va urmãri prioritar creaÅ£ia, cercetarea, inovarea. Educarea copiilor, a tinerilor în spiritul valorilor democratice, în spiritul pãcii, demnitãţii toletanÅ£ei, libertãţii, egalitãţii, solidaritãţii, sunt prioritãţii ale educaÅ£iei pentru democraÅ£ie.
Toate aceste valori presupun armonizarea relaţiilor copiilor şi tinerilor în cadrul grupurilor şcolare – Grupul şcolar poate accepta sau respinge un şcolar în funcţie de comportamentul sãu. De asemenea în cadrul grupului şcolar îşi înfrânge gândurile rele şi atitudinea urâtã faţã de cei din jurul sãu e atitudine care îl izoleazã şi îi aduce numai rãu. Activitatea grupului este pozitivã are o influneţã bunã asupra fiecãrui membru şi asupra celor din jur. Aceste relaţii sunt pozitive. Ele se bazeazã pe înţelegere, tolerenţã, spirit de sacrificiu, bunãtate, respect.
Educaţie pentru democraţie presupune educarea tineretului pentru a participa la dezvoltarea socialã, la aplicarea principiilor democratice şi la apãrarea drepturilor omului. Prin participare tineretul se integreazã în societate dar în acelaşi timp acţioneazã şi ca subiect integrator. El este un subiect activ al acţiunii sociale, un factor şi o resursã de progres spiritual şi moral ; orientãrile valorice şi opţiunile fundamentale ale tinerei generaţii se regãsesc în compartimente afective în diferite domenii ale muncii şi vieţii tinerilor.
Implicarea subiecţilor educaţiei în propria formare trebuie înţeleasã nu numai ca interiorizare a unor norme şi cerinţe, ci mai ales – ca angajare conştientã şi afectivã exprimatã prin dorinţa de autoperfecţionare de dezvoltare prin contractul activ cu modele de acţiune dezirabile social.
Participarea se manifestã prin acţiuni de cooperare, prin dialoguri şi fuziune moral-afectivã, creeazã solidaritate în spaţiu, dezvoltã dorinţa de a deveni partener, de a se racorda la valori, de a inova.
In procesul instructiv-educativ, încurajarea comportamentului participativ înseamnã « pasul de la achiziţie pasivã şi conformistã la acţiune transformatoare, prin intervenţia profundã a modului de a fi, de interacţiune a individului ». De la « a învãţa » la « a învãţa sã fii şi sã devii » adicã pregãtirea pentru a face faţã situaţiilor pentru a crea, dobândind dorinţa de angajare şi acţiune, de a interacţiunea satisfãcãtor, iatã finalitãţile educaţiei pentru participare şi democraţie.
În ceea ce ne priveşte pe noi, românii, democratizarea sistemului de învãţãmânt (atât pe plan vertical cât şi pe plan orizontal) exigenţele participãrii efective a fiecãruia la viaţa societãţii, economia de piaţã, consolidarea statului de drept şi a societãţii civile presupun eforturi educaţionale concertate, schimbãri de mentalitãţi, redefinirea obiectivelor educaţiei.
Referinte :
• Puncte de reper în pregãtirea pentru profesiunea didacticã
- Irina Maciuc-
Reprografia Universitatea din Craiova 1998
• Pedagogia şi psihologie – Marin Stoica-
Editura Gheorghe Alexandru – 2002
• Psihopedagogie pentru examenele de definitivare şi grade didactice
Editura Polirom – 1998
sursa imaginii : freeschoolclipart.com
Tag-uri: educatie, democratie, drepturi, egalitate, libertate, educatie |
- Planul educational de interventie individualizata (9152 visits)
- Comportamentul civic al elevilor (6974 visits)
- Ora de Dirigentie - Toleranta si Intoleranta (6765 visits)
- Dreptul la odihna si timp liber, la joc si activitati recreative (6666 visits)
- Tehnici de terapie recuperatoare pentru copiii cu dislalie polimorfa (6443 visits)
- Doamna educatoare - a doua mama (6282 visits)
- Familie : definitie, structura, sarcini in educatia copilului (6261 visits)
- Viziune despre Scoala (5617 visits)
- Metode de lucru cu elevii cu CES (5038 visits)
- Rolul educatiei pentru mediu in formarea personalitatii umane (4988 visits)
- Integrarea scolara si educatia integrata (4561 visits)
- Familia - Functiile familiei (4561 visits)
- Socializarea copiilor cu dizabilitati (4462 visits)
- Familia si atitudinea copilului fata de invatatura (4418 visits)
- Gradinita - cadru de formare a comportamentelor civilizate (4386 visits)
- Educatia pentru ocrotirea mediului - parte integranta a unei educatii de baza
- Sanse egale prin educatia multiculturala
- Sustinerea educatiei de baza pentru prevenirea abandonului scolar
- Educatia religioasa - factor de cultivare a sentimentului religios
- Abandonul scolar - esecul integrarii sociale
- Pierderile si insuccesul scolar in randul minoritatilor
- Rapoarte cu privire la abandonul scolar in Romania
- Raportul dintre varsta copilariei si sistemul de valori
- Democratia se invata in scoala
- Cunoasterea si sustinerea ideilor si valorilor democratiei
- Subminarea democratiei prin violenta, intoleranta, neimplicare
- Promovarea tolerantei si valorificarea diversitatii intre tinerii din Romania
- Intelegerea si cultivarea drepturilor si libertatilor omului in invatamantul primar
- Gradinita - cadru de formare a comportamentelor civilizate
- Educatia - cel mai eficient mijloc de ridicare a standardelor de viata
- Modalitati de sprijinire a integrarii in viata scolara a copiilor cu dezabilitati
- Mijloace de cooperare eficienta intre familie si scoala in cazul copiilor cu dizabilitati
- Scoala ca ax existential al dimensiunii umane si al dezoltarii sociale
- Alternativa invatamantului integrat
- Etichetele sunt pentru marfa, nu pentru persoane
- Multicultura si intercultura - integrarea copiilor de emigranti
- Problematica educatiei copiilor rromi
- Rolul familiei in educatia moral-civica a copilului
- Diversitatea in randul fiintelor umane, un fenomen natural si firesc
- Problematica scolii incluzive pentru copii proveniti din grupurile dezavantajate
- Ora de Dirigentie - Toleranta si Intoleranta
- Familia si scoala - factori implicati in educatie
- Rolul familiei in educatia moral-civica a copilului
- Rolul educatiei pentru mediu in formarea personalitatii umane
- Educatie civica : autocunoasterea, respectul de sine, comunicarea, capacitatea de a decide
- Bazele educatiei se pun la 5 ani
- Respectarea drepturilor copiilor rromi
- Sanse egale pentru copiii cu deficiente de intelect
- Doamna educatoare - a doua mama
- Comportamentul civic al elevilor
- Transformarea unui elev intr-un bun cetatean
- Educatia pentru ocrotirea mediului - parte integranta a unei educatii de baza
- Rapoarte cu privire la abandonul scolar in Romania
- Educarea elevilor prin angajarea in experiente si practici sociale
Categorie: Educatie - ( Educatie - Archiva)
Data Adaugarii: 04 December '07
Adaugati un link spre aceasta pagina pe blog-ul, site-ul sau forum-ul Dvs. :