FamousWhy
ROM
Biografii, Celebritati, Vedete Vacante de vis, Destinatii, Regiuni Articole, Referate, Comentarii Download programe software FamousWhy Lucruri faimoase Forum Submit Content
|


Referate


Statistics:
Visits: 747
Votes: 0
Fame Riser
          
Fame Rank
N/A
Fame Riser
create pool

Articole


Intreaba despre Cum sa ne ascultam interlocutorul

Tag-uri Populare


relatii   cuplu   familie   societate   inteligenta   lider   psihic   individ   social   interactiune   stres   frumusete   sanatate   ingrijire   medic   comunicare   tratament   relatie   teama   limbaj   iubire   tinerete   bautura   sevraj   pastile   parteneri   gesturi   boala   placebo   batranete   acceptare   medicamente   efect   sentimente   oameni   dorinta  

All Tags

Famous Forum

 

Cum sa ne ascultam interlocutorul

 Q:   Intreaba despre Cum sa ne ascultam interlocutorul       
Cum sa ne ascultam interlocutorul A-ţi asculta interlocutorul poate părea un lucru simplu, dar este o activitate destul de dificil de realizat. A asculta presupune, în primul rând, să taci.
De câte ori nu avem ocazia să vedem cum, într-o discuţie, două persoane vorbesc în aceiaşi timp ?

Sau de câte ori una din ele este întreruptă, „tăiată" din şirul ideilor sale şi chiar „contrată" prin concluzii pripite sau agresive ?

Tot aşa de adevărat este şi faptul că cineva poate să tacă atunci când altul vorbeşte, dar să nu audă un cuvânt din ce se spune, şi să fie cu gândurile în altă parte sau să se gândească la răspunsul pe care trebuie să-l dea.

Deci, ascultarea eficace nu este o simplà „Æ’ ascultare pasivă, ci o ascultare dinamică, în timpul căreia se analizează concret ce spune interlocutorul ÅŸi se desprind concluzii.
Cu toate că ascultarea este tehnica de comunicare ,cea mai directă şi ,cea mai uzitată, ea este folosită defectuos şi devine de multe ori o bază a neînţelegerilor şi chiar a conflictelor între persoane.

Schimbul de informaţii cel mai eficient are loc când stăpâneşti tehnica de ascultare şi, în acest fel, culegi informaţiile necesare pentru soluţionarea problemelor. Ascultarea reală este, in ultima instanţă, şi una tdin cele mai bune maniere pentru a-l determina pe celălalt să se simtă bine. Cu cât îl vom asculta cu mai multă atenţie, cu atât acesta se va simţi acceptat ca partener valabil de discuţie. Privirea pe care i-o adresăm îl Va determina să constate că îl ascultam şi îi acordăm atenţie maximă. Toate acestea nu înseamnă că trebuie să abandonăm propria gândire, opinie şi punctul de vedere personal pentru a le adopta pe cele ale interlocutorului.
In procesul de conducere, ascultând, în ideea obţinerii tuturor informaţiilor, vom dispune de elementele necesare adoptării unei decizii în deplină cunoştinţă de cauză.
O ascultare indiferentă se observă şi se simte întotdeauna şi îl determină pe partener să gândească că nu i se acordă atenţie, i se iau în derâdere opiniile şi dorinţele sau că este prea „mic" pentru universul nostru.

Este bine să ne exprimăm dorinţele numai în faţa cuiva dispus să ne asculte şi să refuzăm situaţiile în care nu suntem ascultaţi, folosind expresii că : „...am senzaţia că sunteţi prea ocupat pentru a discuta, aşa că prefer să amânăm discuţia pentru altă dată, când veţi fi disponibil".


Tag-uri: lider, psihic, inteligenta



Categorie: Psihologie  - ( Psihologie - Archiva)

Data Adaugarii: 25 September '10


Adaugati un link spre aceasta pagina pe blog-ul, site-ul sau forum-ul Dvs. :