Statistics:
Visits: 747 Votes: 0 Fame Riser |
Fame Rank
N/A
Fame Riser
|
|||||||||||
Cum sa ne ascultam interlocutorul
Q: | Intreaba despre Cum sa ne ascultam interlocutorul |
A-ţi asculta interlocutorul poate părea un lucru simplu, dar este o activitate destul de dificil de realizat. A asculta presupune, în primul rând, să taci.
De câte ori nu avem ocazia să vedem cum, într-o discuţie, două persoane vorbesc în aceiaşi timp ?
Sau de câte ori una din ele este întreruptă, „tăiată" din şirul ideilor sale şi chiar „contrată" prin concluzii pripite sau agresive ?
Tot aşa de adevărat este şi faptul că cineva poate să tacă atunci când altul vorbeşte, dar să nu audă un cuvânt din ce se spune, şi să fie cu gândurile în altă parte sau să se gândească la răspunsul pe care trebuie să-l dea.
Deci, ascultarea eficace nu este o simplà „Æ’ ascultare pasivă, ci o ascultare dinamică, în timpul căreia se analizează concret ce spune interlocutorul ÅŸi se desprind concluzii.
Cu toate că ascultarea este tehnica de comunicare ,cea mai directă şi ,cea mai uzitată, ea este folosită defectuos şi devine de multe ori o bază a neînţelegerilor şi chiar a conflictelor între persoane.
Schimbul de informaţii cel mai eficient are loc când stăpâneşti tehnica de ascultare şi, în acest fel, culegi informaţiile necesare pentru soluţionarea problemelor. Ascultarea reală este, in ultima instanţă, şi una tdin cele mai bune maniere pentru a-l determina pe celălalt să se simtă bine. Cu cât îl vom asculta cu mai multă atenţie, cu atât acesta se va simţi acceptat ca partener valabil de discuţie. Privirea pe care i-o adresăm îl Va determina să constate că îl ascultam şi îi acordăm atenţie maximă. Toate acestea nu înseamnă că trebuie să abandonăm propria gândire, opinie şi punctul de vedere personal pentru a le adopta pe cele ale interlocutorului.
In procesul de conducere, ascultând, în ideea obţinerii tuturor informaţiilor, vom dispune de elementele necesare adoptării unei decizii în deplină cunoştinţă de cauză.
O ascultare indiferentă se observă şi se simte întotdeauna şi îl determină pe partener să gândească că nu i se acordă atenţie, i se iau în derâdere opiniile şi dorinţele sau că este prea „mic" pentru universul nostru.
Este bine să ne exprimăm dorinţele numai în faţa cuiva dispus să ne asculte şi să refuzăm situaţiile în care nu suntem ascultaţi, folosind expresii că : „...am senzaţia că sunteţi prea ocupat pentru a discuta, aşa că prefer să amânăm discuţia pentru altă dată, când veţi fi disponibil".
De câte ori nu avem ocazia să vedem cum, într-o discuţie, două persoane vorbesc în aceiaşi timp ?
Sau de câte ori una din ele este întreruptă, „tăiată" din şirul ideilor sale şi chiar „contrată" prin concluzii pripite sau agresive ?
Tot aşa de adevărat este şi faptul că cineva poate să tacă atunci când altul vorbeşte, dar să nu audă un cuvânt din ce se spune, şi să fie cu gândurile în altă parte sau să se gândească la răspunsul pe care trebuie să-l dea.
Deci, ascultarea eficace nu este o simplà „Æ’ ascultare pasivă, ci o ascultare dinamică, în timpul căreia se analizează concret ce spune interlocutorul ÅŸi se desprind concluzii.
Cu toate că ascultarea este tehnica de comunicare ,cea mai directă şi ,cea mai uzitată, ea este folosită defectuos şi devine de multe ori o bază a neînţelegerilor şi chiar a conflictelor între persoane.
Schimbul de informaţii cel mai eficient are loc când stăpâneşti tehnica de ascultare şi, în acest fel, culegi informaţiile necesare pentru soluţionarea problemelor. Ascultarea reală este, in ultima instanţă, şi una tdin cele mai bune maniere pentru a-l determina pe celălalt să se simtă bine. Cu cât îl vom asculta cu mai multă atenţie, cu atât acesta se va simţi acceptat ca partener valabil de discuţie. Privirea pe care i-o adresăm îl Va determina să constate că îl ascultam şi îi acordăm atenţie maximă. Toate acestea nu înseamnă că trebuie să abandonăm propria gândire, opinie şi punctul de vedere personal pentru a le adopta pe cele ale interlocutorului.
In procesul de conducere, ascultând, în ideea obţinerii tuturor informaţiilor, vom dispune de elementele necesare adoptării unei decizii în deplină cunoştinţă de cauză.
O ascultare indiferentă se observă şi se simte întotdeauna şi îl determină pe partener să gândească că nu i se acordă atenţie, i se iau în derâdere opiniile şi dorinţele sau că este prea „mic" pentru universul nostru.
Este bine să ne exprimăm dorinţele numai în faţa cuiva dispus să ne asculte şi să refuzăm situaţiile în care nu suntem ascultaţi, folosind expresii că : „...am senzaţia că sunteţi prea ocupat pentru a discuta, aşa că prefer să amânăm discuţia pentru altă dată, când veţi fi disponibil".
Tag-uri: lider, psihic, inteligenta |
- Pregatirea pentru viata de familie (4027 visits)
- Piramida lui Maslow (3719 visits)
- Psihologia persoanelor de varsta a treia (2087 visits)
- Comunicare este cheia succesului (2023 visits)
- Puterea cuvantului (1578 visits)
- Importanta gesturilor (1564 visits)
- Ce este gestica (1559 visits)
- Un om amabil are mult de castigat (1495 visits)
- Tipicarul sau cel care iubeste detaliile (1420 visits)
- Deficienta fizica si repercursiunile acesteia (1371 visits)
- Tehnici de manipulare verbala (1360 visits)
- Educatia pentru viata de familie (1346 visits)
- Comunicarea cu parintii (1291 visits)
- Depresivul sau cel care traieste o tristete profunda (1281 visits)
- Cuvintele si puterea lor de manipulare (1273 visits)
- Deficienta fizica si repercursiunile acesteia
- Ce se intampla cand te subjuga dorinta?
- Structuri de autoritate si putere in sanul cuplului
- Importanta sprijinului parintesc pentru copii
- Dialogul dintre cele doua sexe
- Fenomenul dezorganizarii maritale
- Solutii pentru prelungirea stabilitatii familiei
- Organizarea familiei conform sociologilor
- Tipuri de personalitate - tipul fricos
- Un lider trebuie sa fie puternic
- Liderul care conduce dupa metode empirice
- Subalternii au nevoie de autoritate
- Esecul angajatilor reprezinta esecul liderului
- O echipa trebuie intotdeauna stimulata
- O echipa motivata este o echipa eficienta
- Care sunt calitatile unui lider
- Cum poate un lider sa isi conduca oamenii
- Comunicare este cheia succesului
- Un sef trebuie sa isi respecte subalternii
Categorie: Psihologie - ( Psihologie - Archiva)
Data Adaugarii: 25 September '10
Adaugati un link spre aceasta pagina pe blog-ul, site-ul sau forum-ul Dvs. :